bron: wikipediaquote:Veganisme is de levenshouding, waarbij geen gebruik gemaakt wordt van dieren en dus evenmin van producten, die van dieren afkomstig zijn.
Veganisten eten derhalve geen voedsel van dierlijke oorsprong en gebruiken geen voorwerpen (zoals kleding), die van dierlijke materialen gemaakt zijn. Verder laten ze dieren hun natuurlijke vrijheid. Dit laatste brengt met zich mee, dat ze tegen dierproeven zijn, geen huisdieren houden, geen dieren als vervoermiddel gebruiken en niet met dieren aan wedstrijden of voorstellingen meedoen.
Ja maar geen van de producten zijn toch op dieren getest? Niet alleen die met een V'tje?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:01 schreef saaw het volgende:
[..]
bron: wikipedia
niet op dieren getest dus?
Ik geloof dat het betekent dat ze ook geen stofjes gebruiken die door dieren gemaakt worden. Musk is bijvoorbeeld zo'n stofje waar je één of ander beest voor nodig hebt, zij gebruiken een sysnthetische versie.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:02 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar geen van de producten zijn toch op dieren getest? Niet alleen die met een V'tje?
En dingen als melk, dierlijke vetten natuurlijkquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik geloof dat het betekent dat ze ook geen stofjes gebruiken die door dieren gemaakt worden. Musk is bijvoorbeeld zo'n stofje waar je één of ander beest voor nodig hebt, zij gebruiken een sysnthetische versie.
We've got a winnerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 18:08 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik geloof dat het betekent dat ze ook geen stofjes gebruiken die door dieren gemaakt worden. Musk is bijvoorbeeld zo'n stofje waar je één of ander beest voor nodig hebt, zij gebruiken een sysnthetische versie.
quote:Op dinsdag 26 juni 2007 21:25 schreef Melusine het volgende:
Vegan betekent in dit geval dat er geen ingredienten als eieren of honing in zitten.
Daarom is bijv. HIWTK niet veganistisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |