abonnement Unibet Coolblue
pi_52088869
En nog een tipje: bij De Slegte zijn in de tweedehands filmhoek vaak nog Twin Peaks-boekjes te vinden, zoals The Secret Diary of Laura Palmer, The Autobiography op F.B.I. Special Agent Dale Cooper (aanrader!), Peaks Experience (vademecum).
Chinese, Japanese, Dirty knees, look at these!
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 21:58:18 #52
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_52105694
Vooral Peaks Experience is een absolute aanrader! Als je over de kaft van het boek wrijft, ruik je de dennenbossen. Leuk truukje was dat

Vanavond:
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:06 schreef Clyde_Frog het volgende:
22:10 RTL7 Twin Peaks: Fire walk with me
.
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 22:07:24 #53
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_52105890
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 23:06 schreef Clyde_Frog het volgende:
-kick-

Morgen Zaterdag 04 Augustus
22:10 RTL7 Twin Peaks: Fire walk with me
kut, en ik wilde net naar bed gaan

Was zwaar Twin Peaks verslaafd toen het op TV was destijds, de film heb ik echter nog nooit gezien
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_52113375
Ik had de film nog niet gezien, maar vond hem wel verbazingwekkend goed. Van een tvserie een film maken is toch niet altijd zo succesvol, maar hier hebben ze er wel wat gaafs van weten te maken. Het voegt echt iets toe, in plaats van dat het een herhaling is van de serie.

Die Bob was soms ook best eng, vooral met dat geschreeuw van Laura erbij en die vlugge angstige beelden. Ik durfde mn kamer dr bijna niet meer voor uit te gaan (horrorfilms zijn dan idd al helemaal niks voor mij ><)
pi_52113594
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 00:04 schreef c0ckgr1nder het volgende:
En nog een tipje: bij De Slegte zijn in de tweedehands filmhoek vaak nog Twin Peaks-boekjes te vinden, zoals The Secret Diary of Laura Palmer, The Autobiography op F.B.I. Special Agent Dale Cooper (aanrader!), Peaks Experience (vademecum).
Goeie tip! Heb gelijk even op Internet gezocht en de eerste twee titels zijn zelfs volledig op glastonberrygrove.net (fan site) te vinden.
pi_52181746
Ik heb de film ook gezien onlangs, maar hij viel me erg tegen.

De film voegt simpelweg niets toe aan de serie. Alles wat we allang wisten (omdat het in de serie is verteld) wordt nu vertoond. Totaal overbodig dus.

Bovendien mis ik de luchtigheid, de humor en de absurditeit zoals we die van Twin Peaks gewend zijn.
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 22:26:12 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_52182075
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:16 schreef webfreak het volgende:
Ik heb de film ook gezien onlangs, maar hij viel me erg tegen.

De film voegt simpelweg niets toe aan de serie. Alles wat we allang wisten (omdat het in de serie is verteld) wordt nu vertoond. Totaal overbodig dus.

Bovendien mis ik de luchtigheid, de humor en de absurditeit zoals we die van Twin Peaks gewend zijn.
dan heb jij een andere film gezien..
de film is enorme spoiler
pi_52184179
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 22:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

dan heb jij een andere film gezien..
de film is enorme spoiler
Ehh... Dat zeg ik.
Als je de serie hebt gezien, is deze film overbodig. We weten tenslotte al vanaf het begin wát er gaat gebeuren en wie de moordenaar is.
pi_52188134
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 23:37 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ehh... Dat zeg ik.
Als je de serie hebt gezien, is deze film overbodig. We weten tenslotte al vanaf het begin wát er gaat gebeuren en wie de moordenaar is.
Ja, als je het zo simplificeert wel ja. Maar FWWM is Lynch' visie op TP. Zonder gebonden te zijn aan tv regels, zonder gebonden te zijn aan Mark Frost, zonder zich te hoeven bekommeren om andere producers, gastregisseurs en weet ik veel wat.

FWWM voegt énorm veel toe aan TP, al is het alleen al het hele Teresa Banks / Agent Desmond verhaal. En dé moord hadden we nog niet gezien natuurlijk, vergeet ook niet dat dat een behoorlijk Big Thing was destijds.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52190618
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 07:39 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja, als je het zo simplificeert wel ja. Maar FWWM is Lynch' visie op TP. Zonder gebonden te zijn aan tv regels, zonder gebonden te zijn aan Mark Frost, zonder zich te hoeven bekommeren om andere producers, gastregisseurs en weet ik veel wat.
Tuurlijk is dat een pre. Sowieso zijn de afleveringen die Lynch regisseerde vele malen beter dan de rest (imho). Vooral omdat de spanningsboog telkens werd aangespannen, en daarnaast natuurlijk de kleine grapjes (die een groot deel van TP bepalen!)
quote:
FWWM voegt énorm veel toe aan TP, al is het alleen al het hele Teresa Banks / Agent Desmond verhaal. En dé moord hadden we nog niet gezien natuurlijk, vergeet ook niet dat dat een behoorlijk Big Thing was destijds.
Ik denk vooral dat FWWM destijds is geflopt omdat het hele gevoel van de serie weg is. Waar is de gezellige dorpscommunity (waar de serie in eerste instantie om draaide)? Waarom lacht Cooper ineens niet meer? En nogmaals: waar is de humor in deze film? Het is alsof een gedeelte van de TP-cast ineens in een veel te serieuze thriller verzeild is geraakt.
pi_52190700
Ik denk dat het Lynch vooral om het contrast te doen is geweest. Denk aan de openingscene van Blue Velvet: het gezellige suburbian Amerika vs. het gekrioel van de insecten onder het groene gras.

Daarnaast zitten er wel degelijke tongue-in-cheek momentjes in FWWM hoor. Zo vind ik het hele Sherrif Cable gebeuren altijd erg grappig. Duister, maar grappig.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_52210585
Ik denk dat Lynch FWWM expres zo'n grimmige sfeer heeft gegeven, de film is donkerder dan de serie maar in mijn optiek wel 'echter' en rauwer.

De serie blijft favoriet. Stuk voor stuk prachtige personages (al kan ik niet ontkennen dat ik me vaak heb zitten ergeren aan James, Maddy Donna en nog een paar 'bijpersonen'), sterke dialogen, sarcasme, veel 'subtiele' humor, de luchtige sfeer, de vele kippevel momenten.. een geweldige en erg verslavende serie.
And the best thing, the very best thing of all, is there's time now... there's all the time I need and all the time I want. Time, time, time. There's time enough at last.
pi_52216242
Heb 't overigens altijd maf gevonden dat Laura Palmer zo'n gewilde diva is (terwijl ze verreweg het minst aantrekkelijke meisje uit de serie is) maar de échte babe (Audrey Horne) geen vriendje kan scoren

Dit geheel terzijde trouwens
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:54:42 #64
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_52287505
Laura Palmer was de homecoming queen, dat maakte haar erg gewild. Bovendien was ze een stukje ouder (lees: rijper) dan Audrey ten tijde van de moord en bovendien nogal, ehm, avontuurlijk ingesteld. Audrey evolueert tijdens de serie wel in een vampachtige diva, maar in de pilot is ze nog echt een grasgroen schoolmeisje.

Persoonlijk vind ik Shelley de echte babe van TP. Ze ziet er trouwens nog erg goed uit, getuige de interviews op de S1 box. Nu ze wat ouder is, vind ik haar zelfs mooier dan toen. Maar eigenlijk zijn alle TP jongedames wel aantrekkelijk te noemen, want zowel Laura, Donna, Audrey als Shelley mogen er absoluut zijn (en Maddy, niet te vergeten
pi_52287622
Audrey
  zondag 19 augustus 2007 @ 14:42:15 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_52500352
Net even de 1e disc van seizoen 2 bekeken.
Ik moest even wennen hoor.
* Wat is er met Donna? En, is het iemand anders die haar speelt?
* Waarom wordt iedereen neergeschoten in 1 nacht?
* Het verhaal van dr Jacoby klopt niet. Hij zei dat hij ze volgde in de nacht dat Laura stierf maar dat was toch pas nadat ze was gestorven?
* Ineens is daar bob
pi_54617188
Ik wist het! Nu komen ze opeens met een dope boxset met allerlei vette extra's!! Tuig!!!
quote:
Special Features

* A Slice of Lynch
* Northwest Passage: Creating The Pilot
* Freshly Squeezed: Creating Season 1
* Where We’re From: Creating The Music
* Into The Night: Creating Season 2
* Saturday Night Live Featuring Kyle MacLachlan (Monologue and Twin Peaks Sketch)
* Return To Twin Peaks
* Interactive Map (8 Pods)
* “Falling” Music Video
* Georgia Coffee Commercials (5 Spots)
* Image Galleries
- The Richard Beymer Gallery
- Unit Photography
- Twin Peaks Trading Cards
* TV spots
- Premiere Spots (8 Spots)
- There’s No Place Like Home Spot
- 1-900 Promo Ad
- T-Shirt Ad
- Holiday Greeting
- Patriot Greeting


Review: here
pi_54617232
Ik moet nog beginnen aan seizoen 2 heb er veel zin aan...jaren geleden het dagboek gelezen...geweldige serie.
pi_54618237
quote:
Op donderdag 15 november 2007 01:08 schreef PDOA het volgende:
Ik wist het! Nu komen ze opeens met een dope boxset met allerlei vette extra's!! Tuig!!!
[..]

[ afbeelding ]

Review: here
.

Haha, mooi naadje. Maar goed dat ik de S2 box nog steeds niet had gekocht dan.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54620471
Ik vraag me trouwens af of ze S1 nu ook hebben geremastered in deze box, of dat het nog steeds kutkwaliteit is.
pi_55147485
Ik heb de Goldbox. En die is inderdaad super.
Alles is geremastered (ook seizoen 1 dus). De extra's zijn erg uitgebreid. Veel interviews, docu's etc.
Ook de Europese pilot zit erbij.

Ben stiekem wel blij dat ik een paar maandjes heb gewacht met aanschaf van S2..
pi_55147614
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:10 schreef webfreak het volgende:
Ik heb de Goldbox. En die is inderdaad super.
Alles is geremastered (ook seizoen 1 dus). De extra's zijn erg uitgebreid. Veel interviews, docu's etc.
Ook de Europese pilot zit erbij.

Ben stiekem wel blij dat ik een paar maandjes heb gewacht met aanschaf van S2..
Nice! Wassie duur??
pi_55151575
70 euro voor 10 discs ja.
Als je S1 + S2 los koopt, ben je duurder uit.
  zondag 6 juli 2008 @ 02:57:39 #75
189777 zagevent
what's in a name
pi_59920138
*grote schop*

Vrijdag zond Canvas -wat dus ook overal in Nederland verkrijgbaar zou moeten zijn- de pilootaflevering uit, en gaan ze elke week een aflevering tonen. Mensen die de DVD boxen nog niet in huis hebben; deze serie is een absolute aanrader.
Jammer dat ik het pas nu zag van de pilootaflevering.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:46:31 #76
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_59966716
quote:
Op zondag 6 juli 2008 02:57 schreef zagevent het volgende:
*grote schop*

Vrijdag zond Canvas -wat dus ook overal in Nederland verkrijgbaar zou moeten zijn- de pilootaflevering uit, en gaan ze elke week een aflevering tonen. Mensen die de DVD boxen nog niet in huis hebben; deze serie is een absolute aanrader.
Jammer dat ik het pas nu zag van de pilootaflevering.
Ik zapte er dus net in toen ik Tour 2008 op één had gekeken, heb denk ik vijf seconden gemist, geweldig om weer te zien
Alleen dat vroeg naar bed gaan kwam er dus niet helemaal van
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:50:36 #77
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_59972624
New shoes!

tvp
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society..
pi_59972713
Wow, die Gold Box is cool zeg. Maar eerst maar eens de Lost box wegwerken voordat ik wat nieuws haal.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 11 juli 2008 @ 12:52:41 #79
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_60039250
Voor de liefhebbers, vanavond dus weer op Canvas, 23:25 uur
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 11 juli 2008 @ 13:09:18 #80
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60039562
Jammer, pilot gemist. Toch ga ik vanavond weer kijken...Voor het laats gezien toen het uitkwam, en toen was ik nog een kind. Er moet me een hoop ontgaan zijn
pi_60039787
heeft echt mega lang geduurd voor dat 2de box op de markt kwam, ga er met plezier na kijken, maar eerst maar weer is box 1 opnieuw kijken.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:02:56 #82
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_60131495
quote:
Op maandag 16 april 2007 08:33 schreef Jarno het volgende:

[..]

Allebei 'post-Twin Peaks' series. Het is makkelijk om nu vergelijkingen te trekken, maar vergeet niet dat in 1990 we dit soort tv met z'n allen nog nooit gezien hadden.
Inderdaad, dit soort drama was toen ongekend. Ik heb nu net de pilot gezien. Hoe de makers omgaan met 'het vinden van het lijk'...Dat is nu wel anders. Tegenwoordig word je doodgegooid ( ) met lijken en moordenaars in series als CSI. Iedereen keek deze serie ook. Logisch want er was verder weinig keus.
Maar ondanks de langzamere, onschuldigere benadering van gruwelijkheden dan nu heeft deze serie de tand des tijds wel goed doorstaan.
pi_61412600
Vanavond gaan ze verder met het tweede en laatste seizoen. Aanrader
  vrijdag 5 september 2008 @ 20:52:01 #84
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_61412821
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 20:44 schreef Vagere_Hein het volgende:
Vanavond gaan ze verder met het tweede en laatste seizoen. Aanrader
Jaaaaaaaaaaaaa!! Dank voor de tip, was het gewoon vergeten!!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 5 september 2008 @ 21:02:56 #85
88233 Steve
Still the best.
pi_61413181
Briljante serie dit. Leuk verhaal binnen de serie, mooie momenten, spannende cliffhangers, leuke humor. Ooit nog eens het tweede seizoen kopen i.p.v. gedownload. Jammer dat het eerste seizoen weinig en niet zo heel boeiende features heeft.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 19 april 2009 @ 20:39:47 #86
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_68182353
Was afgelopen zomer toch afgehaakt vanwege de uitzendtijden. Maar ben nu toch aan het kijken dankzij UPC digitale tv. Daarop zijn de twee seizoenen nu gratis te bekijken. Genieten!
pi_70596627
Waarom is seizoen 2 zoveel meer bizar dan seizoen 1 eigenlijk?
pi_70596764
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:25 schreef JohnLocke het volgende:
Waarom is seizoen 2 zoveel meer bizar dan seizoen 1 eigenlijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
pi_71007102
quote:
Op donderdag 2 juli 2009 23:29 schreef Toad het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Ja behoorlijk.
Soms heeft het wel wat, maar iets te vaak vind ik ze te ver doorslaan. Met name de grappig bedoelde stukken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
... Ze proberen te hard. Dat is jammer, want het eerste seizoen is absoluut briljant. Je merkt gewoon dat Lynch de virtuoos was, en toen hij het project overliet aan anderen werd het een rommeltje. Gelukkig zijn de laatste 2 a 3 episodes weer erg sterk.

Hmmm, ik vrees dat ik 'm weer eens ga opzetten
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 16:22:19 #90
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71654669
ah hier is hij

Ik heb net de DVD en de eerste 2 afleveringen gekeken wat een gave serie om te smullen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:06:43 #91
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71677871
inmiddels de volgende 4 gekeken

ik denk dat ik snel S2 aanschaffen moet
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 10 augustus 2009 @ 02:26:35 #92
229759 Keepvogel
Een doodgewone superheld
pi_71750568
Ik heb nu ook seizoen een gekeken, en vandaag begonnen aan seizoen 2

Maar, wat een prachtige serie!
Jammer dat ik toentertijd veel te jong was en het helemaal niet meegekregen heb. Maar gelukkig kan ik het nu inhalen; daardoor wel de hele beleving er om heen gemist (zoals de stukken in de VN, de speciale fanzines. et cetera)

Ik heb het trouwens nog niet op DVD (binnenkort wel bestellen! Op 't moment in de aanbieding bij bol.com) maar gelukkig zijn de 2 seizoenen op het moment beschikbaar bij UPC On Demand. Dus diegenen die Digitale TV van UPC hebben: grijp je kans!
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 08:13:25 #93
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71751782
moet nog even de laatste aflevering in seizoen 1 kijken en seizoen 2 is in bestelling
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_71754346
te gek ja, twin peaks op canvas!

bob used to give me the creeps...maar is nu idd niet zo eng meer.

nu (ik wat ouder bent geworden) zie ik vooral dat Lynch een geweldige tv/filmmaker is. Ik kan wel weer slapen s nachts maar de spanning/het mysterie blijft te snijden.

iemand trouwens Inland Empire van Lynch gezien ? twin peaks x 10. tè weird voor mij, alsof ik in een trip zat...
Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 10:58:25 #95
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71754376
Ik vond eraserhead al te raar
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_71756061
Inland Empire is echt prachtig. Lynch gaat helemaal los. Maar dat doet 'ie ook wel in Fire walk with me.
  Moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 11:07:27 #97
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_71843010
Seizoen 1 gezien spannende laatste aflevering

Seizoen 2 is besteld
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_72125496
De goldbox is bizar goedkoop nu bij Bol.com, ik krijg 'm morgen binnen. Ken de serie al, maar had nog steeds de dvd's niet zelf.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_72129476
Hoe zat het ook alweer met de uilen?
Er is leven na de lach.
pi_72131901
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:40 schreef Magere_Gein het volgende:
Hoe zat het ook alweer met de uilen?
They are NOT what they seem!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')