Vanavond:
De stichting Women on Waves krijgt van staatssecretaris Jet Bussemaker van Volksgezondheid de vrijheid om met een abortusboot in internationale wateren zwangerschappen tot zeven weken af te breken. Oprichtster Rebecca Gomperts van de stichting is teleurgesteld over de vergunning om zwangerschappen tot zeven weken af te breken, omdat er ook aanvragen zijn ingediend voor abortus tot twaalf of dertien weken. Gomperts is vanavond te gast.
Daniël Lohues heeft de Annie M.G. Schmidtprijs 2006 gewonnen met het nummer 'Annelie'. De prijs, die bestaat uit een bronzen borstbeeld van Annie M.G. Schmidt en 3500 euro, wordt toegekend voor het beste theaterlied van het jaar. In de jury zitten vakmensen als Martine Bijl, Kick van der Veer en cabaretrecensente Rinske Wels. Lohues praat vanavond met ons over het Nederlandse lied en zijn winnende bijdrage.
Pieter Winsemius maakte de transfer van firmant bij McKinsey & Company naar lid van de Wetenschappelijke raad voor het Regeringsbeleid (WRR), en is tevens hoogleraar aan de Universiteit van Tilburg. Voorheen was hij minister van VROM. Hij schreef eerder oa. Speel nooit een uitwedstrijd (1988), Ik kan het niet alleen (2000) en Ik wou dat ik uw benen had (2001). Nu verschijnt van zijn hand 'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'. Een boek over Johan Cruijff. Volgens Winsemius kan de lezer die daarvoor openstaat het een en ander leren van het handelen van Cruijff over leiderschap. Hoe, wat en waarom legt hij vanavond uit. Uiteraard bespreken we met hem ook het nieuws over ABN AMRO. Hebben zij ook wat aan Cruijff?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer