abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48181163
quote:
De Marokkaanse politie heeft bij een anti-terreuractie in Casablanca een verdachte doodgeschoten. Een andere terreurverdachte blies zichzelf op toen de politie hem wilde arresteren. Beide verdachten droegen explosieven bij zich.

Volgens de politie maakten de twee deel uit van een groep die betrokken was bij een zelfmoordaanslag op een internetcafé op 11 maart in Casablanca. Toen blies een 23-jarige Marokkaan zich op nadat hij ruzie had gekregen met de eigenaar. Die verhinderde hem en een 17-jarige jongen jihadistische sites te bezoeken. De 17-jarige ontkwam na de aanslag, maar werd later aangehouden.

De politie denkt dat er achter de aanslag op het café een terreurgroep van zo'n 30 leden zit. De groep bezat kilo's explosieven en zou van plan zijn toeristische doelen op te blazen.

Heilige oorlog
Vorig jaar augustus werd er in Marokko nog een grote groep terroristen opgerold. Ze zouden van plan zijn geweest een heilige oorlog te voeren op Marokkaans grondgebied.

Marokko voert een hard beleid tegen de extremistische islam. In 2004 kondigde koning Mohammed VI van het Noord-Afrikaanse land al tal van maatregelen af om extremisten keihard aan te pakken. Zo werden naar aanleiding van de aanslagen van 2003 in Casablanca meer dan 1.100 verdachten opgepakt; een aantal van hen is tot de doodstraf veroordeeld.
Bron
Hoera Afschieten die handel
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48181249
Keurig! Hulde!
Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
Come on FC!
pi_48182944
Oké dan, die zullen dus wel déze kant op komen....
pi_48198990
Er is ook een agent omgekomen bij de explosie,en iets van 4 gewonden.
Bron:2M nieuws.
pi_48200994
Hulde voor de politie
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_48218780
Trieste lui ook .. proberen de samenleving te ontwrichten. We zijn te westers
pi_48219601
eh vandaag een aanslag is Algiers(Algerije)bij de regeringskantoor en een politie bureau.
het gaat fout in de maghreb jongens.
pi_48220023
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:10 schreef Double-Helix het volgende:
eh vandaag een aanslag is Algiers(Algerije)bij de regeringskantoor en een politie bureau.
het gaat fout in de maghreb jongens.
In Algerije is Al-Qaida in Noord Afrika (Al Qaida in de Islamitische Maghbreb) de laatste tijd actief en zullen waarschijnlijk in Algiers ook zijn geweest, in Marokko waarschijnlijk gewoon Mujahids die een groep gevormd hebben. En natuurlijk gaat het fout, kunnen de Berbers de Arabieren weer de schuld gaan geven.

[ Bericht 1% gewijzigd door GreyHeron op 11-04-2007 16:32:25 ]
pi_48220736
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:20 schreef GreyHeron het volgende:

[..]

In Algerije is Al-Qaida in Noord Afrika (Al Qaida in de Islamitische Maghbreb) de laatste tijd actief en zullen waarschijnlijk in Algiers ook zijn geweest, in Marokko waarschijnlijk gewoon Mujahids die een groep gevormd hebben. En natuurlijk gaat het fout, kunnen de Berbers de Arabieren weer de schuld gaan geven.
he hoe bedoel je,ik ben zelf berber maar ik geef Arabieren niet de schuld,maar de terroristen die zichzelf opblazen .
pi_48221217
Goed werk. Wel raar dat ze het over een terreurverdachte hebben, toen die zich opblies was toch wel duidelijk dat ie terrorist was.
pi_48221793
quote:
Op woensdag 11 april 2007 16:46 schreef CeeJee het volgende:
Goed werk. Wel raar dat ze het over een terreurverdachte hebben, toen die zich opblies was toch wel duidelijk dat ie terrorist was.
Je moet altijd rekening houden met spontaneous selfcombustion.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_48221889
Volgens mij is er wel moed voor nodig om op zo'n wandelende bom te schieten! Hulde!
pi_48221981
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:03 schreef _The_General_ het volgende:
Volgens mij is er wel moed voor nodig om op zo'n wandelende bom te schieten! Hulde!
tijd om pijl en boog weer in te voeren
pi_48222381
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:03 schreef _The_General_ het volgende:
Hadden we maar een echte Jack Bauer
pi_48222418
30 doden in Algerije door aanslag vandaag
pi_48225677
Schandalige mongolen zeg.. om van te kotsen. Zogenaamde moslims die andere onschuldige moslims vermoorden... Tijd om eens de kam door de Islamitische wereldgemeenschap te halen, om zo deze luizen te kunnen doden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48226346
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
Schandalige mongolen zeg.. om van te kotsen. Zogenaamde moslims die andere onschuldige moslims vermoorden... Tijd om eens de kam door de Islamitische wereldgemeenschap te halen, om zo deze luizen te kunnen doden.

Ik denk dat Tunesie de volgende is op de lijst
pi_48227033
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:10 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik denk dat Tunesie de volgende is op de lijst
Het zou me niet verbazen als het plan was om de bommen tegelijkertijd in Marokko en Algerije af te laten gaan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48230426
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:54 schreef Mutant01 het volgende:
tsjah als zo'n gast uit SA of andere delen uit het MO zijn versie importeert van islam in een sloppenwijk en de staat geeft ze geen alternatief terwijl de een barst van de rijkdom en de ander voor 3 euro per dag blij is als ie aan een baan komt.... dan krijgen die extremisten greep op die jonge lui.
pi_48230545
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

tsjah als zo'n gast uit SA of andere delen uit het MO zijn versie importeert van islam in een sloppenwijk en de staat geeft ze geen alternatief terwijl de een barst van de rijkdom en de ander voor 3 euro per dag blij is als ie aan een baan komt.... dan krijgen die extremisten greep op die jonge lui.
Oh dat is zeker zo, maar hoe laag moet je gaan om dit soort acties uit te kunnen voeren voor een of andere "jihad-leider" die zich zelf verschanst in een grot? Deze jongeren zijn niets meer dan "kanonnenvoer" in de strijd van een aantal groeperingen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48230923
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Als dat de oorzaak is; wanneer plegen de Indiase arbeidsmigranten in het Midden-Oosten een aanslag uit naam van Brahma omdat ze in de greep zijn van Hindoe-extremisten?
pi_48230988
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:50 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Als dat de oorzaak is; wanneer plegen de Indiase arbeidsmigranten in het Midden-Oosten aan aanslag uit naam van Brahma omdat ze in de greep zijn van Hindoe-extremisten?
Die plegen wel eens aanslagen in de noordelijke deelstaten van India hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48231045
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die plegen wel eens aanslagen in de noordelijke deelstaten van India hoor.
Die migranten uit het Midden-Oosten, omdat men nog minder verdient dan hierbovengenoemde drie euro? Wie dan?
pi_48231118
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Die migranten uit het Midden-Oosten, omdat men nog minder verdient dan hierbovengenoemde drie euro? Wie dan?
Dit waren geen migranten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48231761
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit waren geen migranten.
Mja, maar is armoede de oorzaak van die aanslagen daar? Ik denk eerder dat hun ideeën zo'n aanslag legitimeren: je spreekt met mensen, je leest een boek, je kijkt op internet...en de morele rem - een degelijke grondmoraal is er niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door Autodidact op 11-04-2007 21:27:17 ]
pi_48239989
dood aan alle terroristen.

Marokko moet erg alert blijven na aanslagen Algerije
pi_48240030
Marokko is ontsnapt aan 2 grote mega bomaanslagen
pi_48241710
quote:
Op woensdag 11 april 2007 20:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh dat is zeker zo, maar hoe laag moet je gaan om dit soort acties uit te kunnen voeren voor een of andere "jihad-leider" die zich zelf verschanst in een grot? Deze jongeren zijn niets meer dan "kanonnenvoer" in de strijd van een aantal groeperingen.
Eens,salafisme is een grote bedreiging en dient uitgeroeit te worden.
pi_48245216
quote:
Op donderdag 12 april 2007 01:08 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Eens,salafisme terrorisme is een grote bedreiging en dient uitgeroeit te worden.
Want salafisme is niet hetzelfde als terrorisme, natuurlijk.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48245332
quote:
Op donderdag 12 april 2007 09:20 schreef retteketet het volgende:

[..]

Laat ze toch hun sektarische ding doen .
pi_48247309
Wat foto's

quote:
Police officers investigate after a third explosion in the working-class Hay Farah neighborhood of Casablanca, Tuesday April 10, 2007. Three suspected terrorists blew themselves up as police were closing in Tuesday and another suspect was shot dead by police while he was preparing to detonate his explosives, authorities said. A police officer was killed and a young child was injured, officials said.
quote:
Familly members and emergency workers carry an injured women into an ambulance after a second explosion occurred in the working-class Hay Farah neighborhood of Casablanca, Tuesday April 10, 2007. Two suspected terrorists blew themselves up as police were closing in Tuesday and another suspect was shot dead by police as he prepared to detonate his explosives, authorities said. A police officer was reported killed.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48250133
quote:

[..]

Als dominante stroming binnen een gemeenschap is het slechts onderdrukking.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48259930
quote:

[..]

Ik vind persoonlijk salafisme dé voedingbodem voor terrorisme.
pi_48261770
quote:
Op donderdag 12 april 2007 11:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als dominante stroming binnen een gemeenschap is het slechts onderdrukking.
Dominant nogwel
Allah Al Watan Al Malik
pi_48261794
quote:
Op donderdag 12 april 2007 16:54 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik vind persoonlijk salafisme dé voedingbodem voor terrorisme.
Kun je dit staven? Waren de 9/11 kapers salafisten? Degenen die in Irak en Afghanistan zichzelf opblazen? De Palestijnen? Mohammed B?
pi_48267985
Er zijn alweer 2 terroristen opgepakt in RABAT
waaronder 1 met explosieven.

Marokko pakt ze allemaal op.
pi_48268022
31 Terroristen opgepakt de laaste maand.

het had een grote ramp voor Marokko kunnen zijn
pi_48268821
quote:
Op donderdag 12 april 2007 20:46 schreef Meki het volgende:
Er zijn alweer 2 terroristen opgepakt in RABAT
waaronder 1 met explosieven.

Marokko pakt ze allemaal op.
het gaat echt fout
sterf kut terroristen
pi_48268896
Nee, het gaat juist niet fout. Een aantal reacties op BBC spreekt boekdelen, Europeanen aldaar zeggen dat ze zich nu veiliger in Marokko voelen dan in welk willekeurig Europees land dan ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48269092
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
Nee, het gaat juist niet fout. Een aantal reacties op BBC spreekt boekdelen, Europeanen aldaar zeggen dat ze zich nu veiliger in Marokko voelen dan in welk willekeurig Europees land dan ook.
Ik ben wel bang dat iemand van mijn famillie omkomt en ik heb best veel famillie in casa wonen.
pi_48269187
Trigger is ook een Salafist
pi_48269250
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:10 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Ik ben wel bang dat iemand van mijn famillie omkomt en ik heb best veel famillie in casa wonen.
Ik dacht dat je zo amazigh-nationalistisch was? Wat doen ze in zo'n pure arabische stad dan? Maja, je familie hoeft totaal geen zorgen te maken, aangezien de veiligheid nu helemaal top is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_48269304
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zo amazigh-nationalistisch was? Wat doen ze in zo'n pure arabische stad dan? Maja, je familie hoeft totaal geen zorgen te maken, aangezien te veiligheid nu helemaal top is.
Ik ben amazigh-nationalist,niet iedereen deelt mijn mening.
niet iedereen woont daar,maar een deel die werken bij de politie,gendarmerie,bedrijf etc etc
quote:
In een Arabische stad ?
MEKI

[ Bericht 12% gewijzigd door Double-Helix op 12-04-2007 23:18:14 ]
pi_48269421
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:12 schreef Triggershot het volgende:
Trigger is ook een Salafist
Dat meen je niet
en ik dacht altijd dat je zo progressief was.
pi_48269498
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:16 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Dat meen je niet
en ik dacht altijd dat je zo progressief was.
Komt door mijn salafisme
pi_48274766
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:10 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

In een Arabische stad ?
pi_48274910
quote:
Op donderdag 12 april 2007 21:05 schreef Mutant01 het volgende:
Jah maar als er binnen een week 7 Terroristen zijn doodgeschoten/aangehouden met explosieven dat zegt dan meer dan genoeg. er zijn er nog veel meer rondlopen het is de vraag wanneer ze een grote aanslag plegen in Casablanca.

Er is veel aanslagen voorkomen in Casa. de politie doet daar erg goed werk
pi_48275358
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:15 schreef Meki het volgende:

[..]

In een Arabische stad ?
Famillie die daar werkt etc
En we zijn toch allemaal noord afrikanen ?
pi_48275682
quote:
Op donderdag 12 april 2007 23:32 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Famillie die daar werkt etc
En we zijn toch allemaal noord afrikanen ?
we zijn tenslotte allemaal mensen
pi_48275791
precies..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')