quote:
Dankquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:14 schreef devzero het volgende:
[..]
crontab komt idd wel als je script werkt. Overigens is er een centraal topic waar mensen je graag helpen met shell vraagjes: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 16
Dmv je EDITOR enviroment variable kan je dit aanpassen naar elke editor die je wilt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:51 schreef Aoristus het volgende:
[..]
ja, je moet eerst de kunst van vi begrijpen (visual impaired), anders kan je je crontab niet wijzigen![]()
Waarom zou je nano willen als er al vi op staat ?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:25 schreef slakkie het volgende:
export EDITOR=nano en je crontabs zal je dan met nano openen.
Omdat vi ongelofelijk zuigt uiteraard. Dat vind ik reden genoeg.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:50 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom zou je nano willen als er al vi op staat ?
Geen idee, maar sommige mensen willen geen vi(m). Ow, ik had toch een ideequote:Op woensdag 11 april 2007 21:50 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Waarom zou je nano willen als er al vi op staat ?
Ze zouden het die kinderen op school moeten lerenquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Even offtopic reageren: vi is simpelweg geweldig! Als je even de moeite neemt om het ding te leren gebruiken... Zeggen dat vi "zuigt" is zoiets als zeggen dat "met 10 vingers typen zuigt" of "autorijden zuigt, want lopen is veel makkelijker"
Tja, dat kun je over zowat elke editor zeggen hoor.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Even offtopic reageren: vi is simpelweg geweldig! Als je even de moeite neemt om het ding te leren gebruiken... Zeggen dat vi "zuigt" is zoiets als zeggen dat "met 10 vingers typen zuigt" of "autorijden zuigt, want lopen is veel makkelijker"
Ze zouden kinderen op school eens moeten leren typen... O wacht, met de huidige hervormingen waarmee VWOers al niet meer kunnen rekenen komt dat er vast nooit van...quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:29 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ze zouden het die kinderen op school moeten leren
Ik heb ook maar een Windowsversie geinstalleerd na herhaalde keren vi tikken op de commandprompt en nul op het rekest te krijgenquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:12 schreef RemcoDelft het volgende:
Even offtopic reageren: vi is simpelweg geweldig! Als je even de moeite neemt om het ding te leren gebruiken...
eeh.. nee dus. Er zijn weinig editors met zo ongelovelijk veel mogelijkheden als vi.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:47 schreef gday het volgende:
[..]
Tja, dat kun je over zowat elke editor zeggen hoor.
Emacsquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
eeh.. nee dus. Er zijn weinig editors met zo ongelovelijk veel mogelijkheden als vi.
Dat is dan weer een vergelijking van niks.. html en php zijn twee totaal verschillende dingen (opmaaktaal vs programmeertaal).quote:Op zaterdag 14 april 2007 09:37 schreef maniack28 het volgende:
Ik denk dat je het moet zien als html vs php ofzo.. VI is uitgebreider, maar ook veel ingewikkelder, dus de drempel om het te leren ligt hoger. Ik heb het voorlopig niet nodig, dus waarom zou ik het gebruiken?
Nou ja, programmeertaalquote:Op zaterdag 14 april 2007 11:27 schreef Bigs het volgende:
[..]
Dat is dan weer een vergelijking van niks.. html en php zijn twee totaal verschillende dingen (opmaaktaal vs programmeertaal).
En vertel eens: wie hebben al die mogelijkheden nodig? Wat mij betreft is het een beetje een vergelijking tussen de wagen van James Bond en een gewone Ford Focus ofzo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:43 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
eeh.. nee dus. Er zijn weinig editors met zo ongelovelijk veel mogelijkheden als vi.
Pffft... je maakt met beide een websitequote:Op zaterdag 14 april 2007 11:27 schreef Bigs het volgende:
[..]
Dat is dan weer een vergelijking van niks.. html en php zijn twee totaal verschillende dingen (opmaaktaal vs programmeertaal).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |