abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48203351
't is ook een beetje afhankelijk van wie er is overleden en hoe de familie erover denkt. Toen mijn vader overleed hadden we geen zin in koffie en cake. Daarbij hield mn vader meer van een glaasje wijn en van chocola. Dus wij zijn met d familie aan de wijn gegaan, de 'genodigden' stonden vrij in wat ze wilden hebben, koffie, wijn of iets anders. Toen de genodigden ons met wijn zagen staan, vonden ze het precies bij m'n vader passen, dus zo'n 90% van de mensen zijn aan de wijn gegaan. We hebben zelfs met alle mensen op hem geproost! En op alle tafels stonden chocolaatjes.
Maar ja, ik woon in het noorden van het land, en als ik het aan mensen die uit de prvincie komen vertel, snappen ze er allemaal niets van....drank hoort bij een feest en niet bij een overlijden.
Mocht ik er binnenkort vandoor gaan....graag een wild zuipfestijn in m'n favoriete kroeg en daarna een vette hap eten, mensen moeten niet vieren dat ik er niet meer ben, maar vieren dat ze me gekend hebben
  woensdag 11 april 2007 @ 03:13:40 #52
42622 MaxTheDog
niks over m'n oren
pi_48203496
M'n vader, (69) zegt al zo lang ik me kan herinneren, dat hij wil dat iedereen zich goed bezat op zijn (duurt hopelijk nog lang) uitvaart. Heeft me idd al lang te denken gezet waarom de etiquette eigenlijk voorschrijft dat dit "not done" is.
Als iemand toch een pracht leven heeft gehad en afgerond, is er toch iets te vieren.
I'm fed up 'cause all you wanna do is criticize..
pi_48203499
Beschuit met muisjes lijkt mij ook niet zo gepast.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_48203526
quote:
Op woensdag 11 april 2007 03:14 schreef teknomist het volgende:
Beschuit met muisjes lijkt mij ook niet zo gepast.
Waarom niet? Even hypotetisch....jij hebt je hele leven lang beschuit met muisjes gegeten aangezien je dat zo lekker vindt. Je staat ook bekend als de 'beschuit-met-muisjes-persoon'. Dan is het toch geweldig als ze op je begrafenis/crematie beschuit met muisjes ronddelen? Dat is dan typisch iets wat bij jou hoort, dus perfect voor zo'n gelegenheid.
pi_48203534
quote:
Op woensdag 11 april 2007 03:24 schreef kvd het volgende:

[..]

Waarom niet? Even hypotetisch....jij hebt je hele leven lang beschuit met muisjes gegeten aangezien je dat zo lekker vindt. Je staat ook bekend als de 'beschuit-met-muisjes-persoon'. Dan is het toch geweldig als ze op je begrafenis/crematie beschuit met muisjes ronddelen? Dat is dan typisch iets wat bij jou hoort, dus perfect voor zo'n gelegenheid.
Ja, op die manier kan dat prima!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 11 april 2007 @ 18:20:02 #56
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48224456
Goedkoop is het in ieder geval niet.
Onlangs afscheid genomen van mijn schoonvader.
Cake 1euro nogwat PER PLAK.
Krentenbol bijna 2 euro.
Koffie ook rond de anderhalve euro per kop.
Goedkoop? Vuile kgeldkloppers zijn het.
En als je geen koffietafel doet ben je zelf een krent dus het is nooit goed.
  woensdag 11 april 2007 @ 22:18:56 #57
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_48235442
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:20 schreef amaranta het volgende:
Goedkoop is het in ieder geval niet.
Onlangs afscheid genomen van mijn schoonvader.
Cake 1euro nogwat PER PLAK.
Krentenbol bijna 2 euro.
Koffie ook rond de anderhalve euro per kop.
Goedkoop? Vuile kgeldkloppers zijn het.
En als je geen koffietafel doet ben je zelf een krent dus het is nooit goed.
Tja, het zijn oplichters die misbruik maken van de omstandigheden.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_48237264
omdat de dode dood is , ontstaat er een lege plek in de gedachte van de persoon die de dode dierbaar was, dus daarom geven ze cake om ze vet te meste en dan is dat gat gevuld
I didn't do it, I swear
  woensdag 11 april 2007 @ 23:52:33 #59
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48239635
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef minkuukel het volgende:
Bier en tieten is niet zo gepast.
Zou de boel wel opvrolijken
  woensdag 11 april 2007 @ 23:53:55 #60
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48239681
quote:
Op woensdag 11 april 2007 22:54 schreef flybook het volgende:
omdat de dode dood is , ontstaat er een lege plek in de gedachte van de persoon die de dode dierbaar was, dus daarom geven ze cake om ze vet te meste en dan is dat gat gevuld

Briljante verklaring
  woensdag 11 april 2007 @ 23:59:29 #61
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_48239903
luxe broodjes
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 12 april 2007 @ 00:57:58 #62
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_48241478
Geen idee, Een begrafenis is natuurlijk grafduur(!) dus ik denk dat die schrale Nederlandse soberheid m.b.t. rouw en dergelijke goed van pas komt dan.
Ben een keer naar een crematie van een jong iemand geweest, en daar was 't dan wel weer goed toeven en gezellig ook, in gepaste vrolijkheid dan..
Nee jij bent lekker. =X
pi_48260141
toen mijn opa dood was hadden we lekkere broodjes,koffie en ook wijn volgens mij.
hij hield van lekker eten
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')