abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48186081
Niemand die zich afvraagt waarom 40 familieleden erven, terwijl er een testament is waarin 4 genoemd zijn?

Dat kan alleen maar wanneer er geld overblijft nadat die 4 hun portie uit het testament gehad hebben
(personen 1 2 3 en 4 krijgen volgens het testament elk bijvoorbeeld 10000 , en dan blijkt er opeen geen 40000 maar 100000 te zijn, wat te doen met de 60000 rest)
  dinsdag 10 april 2007 @ 19:02:06 #52
89338 BettyWeter
Weet het beter
pi_48186589
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik aardig ben...

Is dat nou moeilijk? Zoveel spel- en grammaticafouten maken?
Blijkbaar niet:
quote:
Het wordt steeds ingeloofwaardiger...
  Licht Ontvlambaar dinsdag 10 april 2007 @ 19:05:16 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48186694
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:02 schreef BettyWeter het volgende:

[..]

Blijkbaar niet:
[..]

Tsja... ik heb een goed excuus, ik ben blond
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_48187362
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:50 schreef frederik het volgende:
Niemand die zich afvraagt waarom 40 familieleden erven, terwijl er een testament is waarin 4 genoemd zijn?

Dat kan alleen maar wanneer er geld overblijft nadat die 4 hun portie uit het testament gehad hebben
(personen 1 2 3 en 4 krijgen volgens het testament elk bijvoorbeeld 10000 , en dan blijkt er opeen geen 40000 maar 100000 te zijn, wat te doen met de 60000 rest)
klopt in het testamnet staan 4 mensen met het deel wat ze krijgen en de rest word gewoonlijk over de fammilie verspreidt ofzo iets

in ieder geval in het testament staan 4 mensen met een deel van de erfenis er achter en de rest is opgespoort door de notaris
pi_48188302
Hoever staat die oom van je af, verder dan de 6de graad erf je namelijk niet zonder testament (elke geboorte die nodig was om tot die persoon te komen is 1 graad)
pi_48189392
ik geloof dat de notaris zei dat ik 8ste of 9e graad ben
pi_48190772
quote:
Artikel 12
1. Plaatsvervulling geschiedt met betrekking tot personen die op het ogenblik van het openvallen van de nalatenschap niet meer bestaan, die onwaardig zijn, onterfd zijn of verwerpen of wier erfrecht is vervallen.

2. Zij die bij plaatsvervulling erven, worden staaksgewijze geroepen tot het erfdeel van degene wiens plaats zij vervullen.

3. Degenen die de erflater verder dan de zesde graad bestaan, erven niet.
Burgerlijk wetboek boek 4.

Bovenstaande gaat alleen op voor de verdeling in het geval er niet in een testament iets geregeld is

Je kunt dus in de plaats komen van reeds overleden mensen (in jouw geval je moeder), alleen val jij (en zou je moeder dat ook al gedaan hebben) onder het derde punt, waardoor je alsnog niets van die 1/80 ste van je oma krijgt.

Het blijft dus bij 1/300 ste van de nalatenschap.

Wat betreft aanvaarden, benificair aanvaarden (aanvaarden onder de voorwaarde dat er meer baten dan lasten zijn) en afwijzen dat is al besproken door anderen.

Ik heb in het topic van BrandX (wat op dit moment ook speelt) gelezen dat het afwijzen van een nalatenschap haar 98 euro griffierecht kost (de standaard prijs). Of dat overal zo is weet ik alleen niet
pi_48208947
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:05 schreef webtest het volgende:
hallo ik heb een vraag, en dit keer een serieuse vraag.

ik heb woensdag een brief van de notaris ontvangen .
waarin staat dat iemand overleden is(schijnt verre fammilie te zijn van de oma van mijn oma of zo iets)
ik en mijn fammilie hebben geen idee wie die man is.
de erfenis word verdeelt over 44 mensen (40 familie leden en 4 mensen die wel fammilie zijn maar geen erfgenaam die zijn in het testement opgenomen).
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:50 schreef webtest het volgende:
volgens de notaris zijn er geen schulden maar wij hebben zo het rare gevoel

hij heeft altijd een super groot huis gehad met allemaal luxe dingen
zo ver wij weten heeft hij altijd in de meest dure autos gereden begonnen in slr en geeindigt in een aston

en dat allemaal van 2 ton

no way dat geloof ik niet
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar donderdag 12 april 2007 @ 23:58:05 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48276185
Gezien het feit dat we TS toch niet meer teurg zien... slotje
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')