Hopelijk net genoeg om een opfriscursus Nederlandse spelling te kunnen betalen.quote:
dit is een serieus topic in een serieus forum dus svp alleen serieuse andwoorden gevenquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hopelijk net genoeg om een opfriscursus Nederlandse spelling te kunnen betalen.
Voel je je al misselijk trouwens?
Zou je dan serieus even willen overwegen om je OP in Word te zetten en er een spellingscontrole overheen te halen...quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:09 schreef webtest het volgende:
[..]
dit is een serieus topic in een serieus forum dus svp alleen serieuse andwoorden geven
volgens de notaris ben ik verplicht een keuze te maken uit een van die 3 optiesquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:11 schreef DJKoster het volgende:
Strafbaar als je je niet meld bij de notaris?![]()
Dan zet ik heel Nederland in mijn testament..
der vanuit gaan dat er geen schulden zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Er blijft een ton over van die twee ton? Dat is naar verhouding niet veel. Aangezien er geen schulden zijn kun je op zich jouw deel van de erfenis gewoon aanvaarden.
Voor zover ik kan zien krijg jij 1/300 plus het deel van je moeder: 1/3 van 1/80 deel. Dus 1/300 plus 1/240 * 100.000 is 5400 euro.
Optie 3 snap ik dan niet, je ziet af van de erfenis en dat brengt dan grote kosten met zich mee.. voor jou of de notaris?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:13 schreef webtest het volgende:
[..]
volgens de notaris ben ik verplicht een keuze te maken uit een van die 3 opties
ik vind dit ook behoorlijk raar volgens mij moet je toch kostenloos kunnen afzienquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:17 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Optie 3 snap ik dan niet, je ziet af van de erfenis en dat brengt dan grote kosten met zich mee.. voor jou of de notaris?
Lijkt me sterk dat je moet betalen als je niets met de erfenis te maken wil hebben..![]()
Of ik kan niet rekenen, of jij. Ik kom op een veel lager bedrag uit.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:13 schreef Rewimo het volgende:
Voor zover ik kan zien krijg jij 1/300 plus het deel van je moeder: 1/3 van 1/80 deel. Dus 1/300 plus 1/240 * 100.000 is 5400 euro.
zet je som eens hier neer dan ~!!!!!quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:25 schreef loveli het volgende:
[..]
Of ik kan niet rekenen, of jij. Ik kom op een veel lager bedrag uit.
dus die vent probeert me te naaienquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:26 schreef frankey het volgende:
http://www.erfwijzer.nl/erfenis-aanvaarden-weigeren.html
Ja, 750 euro.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:25 schreef loveli het volgende:
[..]
1/300 * 100.000 = 333.33quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:26 schreef webtest het volgende:
[..]
zet je som eens hier neer dan ~!!!!!
Ikquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:25 schreef loveli het volgende:
dit kajn nietquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:29 schreef loveli het volgende:
[..]
1/300 * 100.000 = 333.33
1/240 * 100.000 = 416.66
samen 750
Nee, als je niet reageert betekent dat voor de wet dat je erfgenaam wordt. Strafbaar is niet reageren natuurlijk niet. Maar je kunt je wel een hoop ellende op je hals halen als de erfenis uit schulden zou bestaan. Die aanvaard je dan namelijk automatisch.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:28 schreef webtest het volgende:
dus die vent probeert me te naaien
ondanks dat je niet kujnt rekenen, kajn het wel degelijkquote:
zover ik weet en zo ver de notaris weet zijn er geen schulden maar deondanks denkt de hele fammilie dat er ergens een schuld isquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nee, als je niet reageert betekent dat voor de wet dat je erfgenaam wordt. Strafbaar is niet reageren natuurlijk niet. Maar je kunt je wel een hoop ellende op je hals halen als de erfenis uit schulden zou bestaan. Die aanvaard je dan namelijk automatisch.
Dan krijg jij een evenredig deel van de schuld (dus niet alles). Stel dus dat hij een miljoen schuld had, hoef je maar 7.500 te betalen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:36 schreef webtest het volgende:
[..]
stel ik aanvaard nu de erfenis en over een jaar komt een schuld boven drijven
niet aanvaarden danquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:36 schreef webtest het volgende:
[..]
zover ik weet en zo ver de notaris weet zijn er geen schulden maar deondanks denkt de hele fammilie dat er ergens een schuld is
stel ik aanvaard nu de erfenis en over een jaar komt een schuld boven drijven
Alleen als hij optie 2 kiest.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:41 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Dan krijg jij een evenredig deel van de schuld (dus niet alles). Stel dus dat hij een miljoen schuld had, hoef je maar 7.500 te betalen.
volgens de notaris zijn er geen schulden maar wij hebben zo het rare gevoelquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:46 schreef ICCSYSOPR het volgende:
Als je niet precies inzichtelijk krijgt wat er met de erfenis meekomt aan schulden, dan is de enige juiste optie om de erfenis te aanvaarden onder voorwaarde van baten. Dat wil zeggen dat je niets accepteert als het je geld gaat kosten. Dat is de door jou omschreven optie 2 dus. Dus je kan gewoon veilig bij de notaris je bijdrage doen en dan afwachten wat je krijgt, valt het slecht uit dan kost het je niet meer dan 75 euro
Ja natuurlijk. Ze heeft er even veel recht op als jij. Of wou je je eigen familie geld door de neus boren?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:48 schreef webtest het volgende:
echter is een erfgenaam nog niet gevonden:sjeen(zij behoort tot de 44 mensen) zij woont in columbia ik heb haar adres en alles
is het verstandig dit adres aan de notaris te geven
de procudere is zo gegaan toen die vent dood is gaan heeft de gemeenten twee mensen laten komenquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:51 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Ze heeft er even veel recht op als jij. Of wou je je eigen familie geld door de neus boren?
Ach, het versnelt de afwikkeling.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:48 schreef webtest het volgende:
echter is een erfgenaam nog niet gevonden:sjeen(zij behoort tot de 44 mensen) zij woont in columbia ik heb haar adres en alles
is het verstandig dit adres aan de notaris te geven
Ik wist niet dat je in Colombia woonde.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:00 schreef Sjeen het volgende:
Het wordt steeds ingeloofwaardiger...
gellukig is de sjeen in comlumbia een stuk aardigerquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je in Colombia woonde.
Ik heb nooit gezegd dat ik aardig ben...quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:04 schreef webtest het volgende:
[..]
gellukig is de sjeen in comlumbia een stuk aardiger
Omdat je haar nog nooit hebt geschreven..quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:04 schreef webtest het volgende:
[..]
gellukig is de sjeen in comlumbia een stuk aardiger
hoezoquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:21 schreef Feestkabouter het volgende:
ik zou eens checken of die notaris wel de juiste diploma's heeft en is aangesloten bij het verbond van notarissen of zoiets.
Da's inderdaad een enorme afstand ... Neem je wel genoeg voedsel mee? En zorg dat je wat te drinken bij je hebdtdt. Ik geloof dat Milsa chocolade melk wel dorstlessend is (mits je hem natuurlijk ongekoeldtdtdt meeneemdtdt, anders verloopt de houdbaarheidsdatum en wordtdt je misselijk).quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:48 schreef webtest het volgende:
dat ik van het puntje van nederland naar friesland moet
quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:48 schreef M.I.B. het volgende:
[..]
Da's inderdaad een enorme afstand ... Neem je wel genoeg voedsel mee? En zorg dat je wat te drinken bij je hebdtdt. Ik geloof dat Milsa chocolade melk wel dorstlessend is (mits je hem natuurlijk ongekoeldtdtdt meeneemdtdt, anders verloopt de houdbaarheidsdatum en wordtdt je misselijk).
strafbaar als je je niet meldt?quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:28 schreef webtest het volgende:
[..]
hoezo
hij is voorgedragen door de gemeenten![]()
Als je afziet van een erfenis moet je een document laten opzetten door een advokaat en het tekenen daarvan kost je geld. Ik moest iets van 340 euro betalen om onder de erfenis van mijn vader uit te komen ...quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:17 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Optie 3 snap ik dan niet, je ziet af van de erfenis en dat brengt dan grote kosten met zich mee.. voor jou of de notaris?
Lijkt me sterk dat je moet betalen als je niets met de erfenis te maken wil hebben..![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |