Wat een leuk kistje!quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:28 schreef maok het volgende:
De Nederlands versie
Dat is me net iets te cryptisch, kun je uitleggen wat je ervan begrepen hebt dat het inhoudt?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:22 schreef -isolde het volgende:
wie kan mij de 7/2-regel van Duits uitleggen?
Zit je toevallig op het Dalton lyceum in Barendrecht?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:22 schreef -isolde het volgende:
wie kan mij de 7/2-regel van Duits uitleggen?
Het hangt natuurlijk erg van de toepassing af, maar spectrale decompositie daar heb je over het algemeen het meest aan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:32 schreef teletubbies het volgende:
Ik vraag me af waar je het meest aan hebt; spectrale decompositie, QR decompositie of singuliere waarden decompositie? Welke wordt het meest toegepast in praktijk en theorie?
Ik zou om te beginnen uitleggen wat je met je stelling bedoelt want die uitspraak kan op tig manieren geinterpreteerd worden.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:22 schreef luckass het volgende:
Hmm, ik ben bezig met een betoog voor Nederlands.
Stelling is: "Merken moeten minder invloed krijgen op de economie".
Kan iemand argumenten aanhalen of verwijzingen daarnaar?
Ik heb zelf wel een hoop bronnen, maar kan nog niet echt structuur er in krijgen :/
Om welk boek gaat het?quote:Op maandag 7 januari 2008 19:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik moet een boekverslag maken(zucht). Maar nou moet ik aangeven wat opvalt aan de vorm en inhoud. Wat kan ik daar zoals neerzetten? Kan iemand mij op weg helpen?
Niet gelezen, dus ik kan je ook niet helpen.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:50 schreef hello_moto1992 het volgende:
God's Gym van Leon de Winter (4VWO)
De vorm van het boek zal waarschijnlijk rechthoekig zijn en de inhoud kun je berekenen als lengte maal breedte maal hoogte.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:38 schreef hello_moto1992 het volgende:
Ik moet een boekverslag maken(zucht). Maar nou moet ik aangeven wat opvalt aan de vorm en inhoud. Wat kan ik daar zoals neerzetten? Kan iemand mij op weg helpen?
Nee, maar weet je misschien aan welke aspecten ik moet denken? Dan kan ik het misschien zelf wel invullenquote:Op maandag 7 januari 2008 20:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Niet gelezen, dus ik kan je ook niet helpen.
Hahahahaquote:Op maandag 7 januari 2008 20:05 schreef thabit het volgende:
[..]
De vorm van het boek zal waarschijnlijk rechthoekig zijn en de inhoud kun je berekenen als lengte maal breedte maal hoogte.
Ik bedoel met mijn stelling:quote:Op zondag 6 januari 2008 23:39 schreef thabit het volgende:
[..]
Ik zou om te beginnen uitleggen wat je met je stelling bedoelt want die uitspraak kan op tig manieren geinterpreteerd worden.
Suggesties toegevoegd in de quote.quote:Op maandag 7 januari 2008 19:23 schreef oorsnot het volgende:
[FRANS] hallo, voor een presentatie die ik moet houden weet ik de volgende zinnetjes niet in het frans:
- Ik zit op het [naam school], dat ligt in [plaatsnaam]
Je suis au/à la [schoolnaam] à [Amsterdam]
- leerlingen moeten hun flesjes en blikjes in de vuilnisbak gooien
Les élèves sont priés de jeter leurs bouteilles et canettes à la poubelle.
- er moeten meer vuilnisbakken komen
Il faut plus de poubelles. (On a besoin de plus de poubelles.)
Alvast heel erg bedankt!![]()
Dit waren mijn enige opstakels
edit: anyone?![]()
Schrijf/spreekplan maken. Onderwerp, hoofdgedachte, tekstvorm, -soort en -doel voor jezelf concretiseren. Daarna kijken welke tekststructuur het beste past bij wat je wil gaan zeggen. Heb je 'Topniveau' voor Nederlands of is dat aanwezig binnen jullie school?quote:Op maandag 7 januari 2008 23:13 schreef luckass het volgende:
Ik bedoel met mijn stelling:
Er komen steeds meer concurrerende B-merken, die streven naar een gelijke kwaliteit als de A-merken.
Daarom zullen A-merken meer reclame moeten maken/hun prijzen omhoog moeten gooien.
Ze kunnen niets beginnen op een vrije markt.
Bron: http://www.scholieren.com/werkstukken/26653quote:Pg. 5.6 Structuren voor schrijven en spreken
Tekststructuren
Structuur
1 voordelen-en-nadelenstructuur Kenmerken
Onderwerp: Verschijnsel met positieve en negatieve kanten.
Vraag: Welke positieve en negatieve kanten zitten eraan?
Uitwerking: Behandeling positieve en negatieve kanten. Voorbeeld
Video in de les.
Welke voor- en nadelen heeft videogebruik?
• Voordeel 1
• Voordeel 2 enz.
• Nadeel 1
• Nadeel 2 enz.
• Afweging (slot)
2 vroeger-en-nu-structuur Onderwerp: Gegeven dat verandert in de tijd.
Vraag: Wat is er in de tijd veranderd?
Uitwerking: Beschrijving ontwikkeling in de tijd. Mode
Hoe is de mode sinds 1900 veranderd?
• Mode periode 1
• Mode periode 2
• Mode periode 3 enz.
• Samenvatting / conclusie (slot)
3 probleem- en- oplossingstructuur Onderwerp: Probleem dat om een oplossing vraagt.
Vraag: Op welke manier(en) kunnen we het probleem oplossen?
Uitwerking: Beschrijving van mogelijke oplossingen. Geweld op school.
Wat kunnen we tegen geweld op school doen?
• Oplossing 1
• Oplossing 2 enz.
• Afweging / conclusie (slot)
4 verschijnsel-en-argumentenstructuur Onderwerp: Verschijnsel dat verklaard moet worden.
Vraag: Welke verklaringen zijn er voor dit verschijnsel?
Uitwerking: Opsomming van mogelijke verklaringen. Afnemende belangstelling van jongeren voor politiek.
Hoe is deze afnemende belangstelling te verklaren?
• Verklaring 1
• Verklaring 2 enz.
• Oplossing 1 enz.
• Conclusie (slot)
5 bewering-en-argumentenstructuur Onderwerp: Iets waarover je van mening kunt verschillen.
Vraag: Welke argumenten zijn er voor / tegen in te brengen?
Uitwerking: Opsomming van argumenten. Strenger optreden tegen jeugdcriminaliteit.
Waarom moet er (niet) strenger worden opgetreden?
• Argument 1
• Argument 2 enz.
• Afweging / conclusie (slot)
6 verschijnsel-en-besprekingstructuur Onderwerp: Iets wat verschillende kanten heeft.
Vraag: Welke aspecten kent dit verschijnsel?
Uitwerking: Bespreking van verschillende onderdelen / aspecten. Reclame
Welke soorten / kenmerken heeft reclame?
• Aspect 1
• Aspect 2 enz.
• Samenvatting (slot)
thx man!!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 03:20 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Suggesties toegevoegd in de quote.
Succes!
Naar.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:53 schreef sexymofo het volgende:
Ik heb een schandalige vraag![]()
In een zin als:
Ze weten dit en handelen hier dan ook na(ar)
Is het dan na of naar
Mondeling morgen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:52 schreef AryaMehr het volgende:
Heeft iemand het boek van Joris Luyendijk gelezen?
Ik heb een aantal vragen:
Hoeveel hoofdstukken heeft het boek?
En wordt alles in het boek verteld in chronologische volgorde?
Misvormde Caesar?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:05 schreef AtseBenjamin het volgende:
Welk historisch persoon is dit: http://i268.photobucket.c(...)0/geschiedenis-3.jpg
Het boek gaat over een belangrijk gedeelte uit onze geschiedenis, en is goed geschreven. Het gaat wat dieper er op in. Ook zorgt het er voor dat je goede Nederlandse literatuur leest. je leert op 2 vlakken, geschiedenis en literatuur. Zoek anders nog wat op over de stroming en knal het er bij...quote:Op zondag 10 februari 2008 20:30 schreef Microtechs het volgende:
Ik moet voor morgen een betoog (in briefvorm) schrijven. Maar weet iemand een paar voor argumenten?
Onderwerp is De: Donkere Kamer van Damkles moet verplicht worden in je boekenlijst NL.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |