AryaMehr +1quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:21 schreef AryaMehr het volgende:
Coyote.
Natuurlijkquote:Op dinsdag 10 april 2007 00:33 schreef DiviFilius het volgende:
Winston Churchill
Die had een grote rol ( als minister ) bij de organisatie van de landing bij Gallipoli. Omdat het uitliep op chaos en een bloedbad, ging ik ervanuit dat die bijnaam bij hem pastequote:
Klopt, hij was 1 van de iniatiefnemers van de gallipoli-landingen wat een rampzalige gevolg kreeg, hierdoor tradt hij ook af als minister van de marine.quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:35 schreef DiviFilius het volgende:
[..]
Die had een grote rol ( als minister ) bij de organisatie van de landing bij Gallipoli. Omdat het uitliep op een chaos en bloedbad, ging ik ervanuit dat die bijnaam bij hem paste
quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:40 schreef AryaMehr het volgende:
Iets met de 80-jarige oorlog?
quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:40 schreef ScottTracy het volgende:
Slag bij Nieuwpoort?
quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:45 schreef AryaMehr het volgende:
Het bestand wat getekend werd?
Let's shake handsquote:Op dinsdag 10 april 2007 00:43 schreef ScottTracy het volgende:
Zoals ik al eerder zei: geschiedenis is niet mijn ding.
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:06 schreef ScottTracy het volgende:
Black Sabbath - Heaven & Hell
Sommige nummers zijn wel te pruimen....quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:08 schreef ScottTracy het volgende:
Hou totaal niet van de muziek overigens
Vrijspraak?quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:11 schreef ScottTracy het volgende:
Welke juridische term wordt hieronder omschreven?
"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."
Ja, dat is het goed beschouwd wel, maar ik zoek de juridische termquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:14 schreef DiviFilius het volgende:
Zelfverdediging ?
quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:15 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Noodweer?
Pierce brosnan, daniel craig, Timothy dalton.quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:18 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Oh, yay, leuk.
Geeft u mij eens de 3 recentste acteurs die de rol van James Bond op zich namen.
Check.quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:19 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Pierce brosnan, daniel craig, Timothy dalton.
Noodweer is een strafuitsluitingsgrond (iedereen in die situatie is niet schuldig) en noodweerexces is een schulduitsluitingsgrond (alleen deze persoon is in de situatie niet schuldig). Noodweerexces is in feite hetzelfde, alleen dan zorgt de aanranding voor een hevige gemoedstoestand waardoor je jezelf niet helemaal in de hand hebt. Noodweerexces wordt vaak ingezet als de reactie heviger is (bijvoorbeeld iemand die een tasjesdief neerschiet) maar is vaak veel moeilijker te bewijzen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
ScottTracy weet jij misschien wat het verschil is tussen noodweer en noodweer-exces?
Ooit een artikel over gelezen maar nu ben ik alles vergeten.
Dat is een hele andere discussie.quote:
Bedankt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 01:22 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Noodweer is een strafuitsluitingsgrond (iedereen in die situatie is niet schuldig) en noodweerexces is een schulduitsluitingsgrond (alleen deze persoon is in de situatie niet schuldig). Noodweerexces is in feite hetzelfde, alleen dan zorgt de aanranding voor een hevige gemoedstoestand waardoor je jezelf niet helemaal in de hand hebt. Noodweerexces wordt vaak ingezet als de reactie heviger is (bijvoorbeeld iemand die een tasjesdief neerschiet) maar is vaak veel moeilijker te bewijzen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |