abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50887930
bij onze verzekering staat inderdaad niet wát er is vergoed, maar per vergoeding wel een datum :S

Twinky bedankt voor je antwoord
  zondag 8 juli 2007 @ 16:50:22 #52
180703 Shivers
shivering
pi_51262925
kick:

Viel me op: op de zondagmorgen (van de stopweek dan he) word ik meestal ongesteld. En de laatste tijd is dat ook niet zo veel meer maar er is sprake van een bloeding. Afijn, zaterdagmiddag sex gehad en de savonds al ongsteld. Terwijl ik t dus de zondag (vandaag) had verwacht. Is me wel vaker opgevallen - net of wekt de sex t wat op... Ow ja, en ben nu ook goed ongsteld ipv maar een beetje zoals dus die laatste tijd. Misschien ben ik de enge die daar ff van staat te kijken...
hier had uw tekst kunnen staan
  maandag 9 juli 2007 @ 00:03:14 #53
181774 Ziggahmastah
Waaaaaaahhh!!!!
pi_51276962
paar onnozele vraagjes:
wat zou er gebeuren als je als man de pil neemt, zeg een hele maand elke dag 1?
misschien lichte borstgroei of wat anders?

zou er ook nog een anticonceptie pil speciaal voor mannen op de markt komen??
life is good... enjoy it!
pi_51287542
Ik heb een vraag..

Vanacht heb ik (zonder condoom) sex gehad met een meisje die de pil slikt. Ze zei alleen dat ze vorige week 1x vergeten was hem te slikken. (ik weet niet welke dag dit was.)
Kan dit nu gevaarlijk zijn en is het misschien raadzaam dat zij nu een morning-after pil inneemt?
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 13:19:12 #55
70532 loveli
N
pi_51288634
Ja.
crap in = crap out
pi_51288946
quote:
Op maandag 9 juli 2007 13:19 schreef loveli het volgende:
Ja.
Ik heb haar net maar even via de telefoon gesproken, en zij zegt dat dat het in week 2 was dat ze hem vergeten was en dat het daarom geen probleem moet zijn..(terwijl het in week 1 of 3 wel erg zou zijn..) Ze was hier erg zeker over, toch heb ik het idee dat dit niet goed kan zijn..

pi_51288967
edit: foutje
  maandag 9 juli 2007 @ 21:43:56 #58
92409 Twinky
Little star.
pi_51305361
haal die pil nou maar, beter dan een baby. Week 2 is relatief veilig maar dan nog
pi_51305483
Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
  Vis een optie? maandag 9 juli 2007 @ 22:25:41 #60
70532 loveli
N
pi_51306996
crap in = crap out
  maandag 16 juli 2007 @ 18:17:33 #61
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_51529166
Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo? (ook uit de zon is het 35/45 graden)

Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
  woensdag 18 juli 2007 @ 10:47:29 #62
37634 wobbel
Da WoBBeL King
pi_51596045
quote:
Op maandag 9 juli 2007 21:48 schreef Smart_ass het volgende:
Twee of drie maanden slikken totdat het jou uitkomt lijkt me niet echt gezond..
en waar haal jij die wijsheid vandaan????

de gynocoloog heeft het me geadviseerd....
pi_51601570
quote:
Op maandag 14 mei 2007 21:05 schreef Auticia het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de bijverschijnselen voor iedereen hetzelfde zijn hoor, ik denk dat er zat meiden zijn die tevreden zijn over de Yasmin.
Ik gebruik al een vijftal jaar Yasmin en ben er nog altijd heel tevreden over. Enige minpunt is dat je er niets van terugbetaald krijgt in mijn ogen...
  dinsdag 31 juli 2007 @ 12:21:28 #65
92409 Twinky
Little star.
pi_51985211
quote:
Op maandag 16 juli 2007 18:17 schreef wobbel het volgende:
Op vakantie bij +/- 35 graden (soms 45) is het dan verstandig de pil in de koelkast te leggen ofzo? (ook uit de zon is het 35/45 graden)

Willen natuurlijk geen kindjes na de v akantie
kan natuurlijk geen kwaad. Als je een koelkast in de buurt hebt zou ik het zeker doen. Anders gewoon op een donker plekje leggen dat het koelste blijft.

Let erop dat je de pil dan niet vergeet, aangezien -ie niet meer op je kussen ligt ofzo
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:22:21 #66
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52056422
Twee weken terug op vakantie in Belgie wegens onsteking medicijnen gekregen, ben in de waslijst meds die ik gebruik vergeten te vertellen dat ik de pil gebruik.

Geen probleem, dacht ik, want er zal wel veel mee samengaan. Niet meer aan gedacht todat ik hier een topic voorbij zag komen over NSAIDs en verminderde werking van de pil. Aangezien ik in die twee weken onbeschermde seks heb gehad, begin ik me nu ernstig af te vragen hoe verminderd die werking dan is .

Ik gebruik dus nu ongeveer 2 weken diclofenac (bijna klaar met de kuur), een NSAID, en het enige wat er over te vinden is 'verminderde werking van de pil'. Weet iemand hier of ik nu een probleem heb?

Kuttt
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
Besides that I am basically a lazy person and I don't want to think about it.
pi_52056802
diclofenac is tegen de pijn dat is toch nooit een kuur en diclofenac geeft geen mindere werking op de pil. Trouwens ik heb regelmatig een antibioticakuurtje en ik heb dan eigenlijk nog gewoon altijd sex zonder condoom (vaste vriend) en nog nooit zwanger geraakt ik denk ook dat het erg verschilt per persoon
  donderdag 2 augustus 2007 @ 21:44:53 #68
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52057144
Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.

Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 weken Ik ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
I believe that the unconscious mind can take in much more information than we can take in consciously.
pi_52057219
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:44 schreef Emmy88 het volgende:
Diclofenac is ook ontstekingsremmend, dit had ik ivm vocht in mn hand wat ook idd pijn veroorzaakte. Om de ontsteking tegen te gaan moest ik het twee weken gebruiken.

Maar bedankt voor je reactie, ik voel me nu wel iets geruster. Ik hoef dus geen MAP te nemen? nouja dat heeft sowieso weinig zin gezien de afgelopen 2 weken Ik ga het morgen voor de zekerheid navragen bij de apotheek maar nu kan ik in ieder geval een beetje geruster slapen
navragen kan nooit geen kwaad

maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zuster en ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:15:53 #70
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52058201
Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?

(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:23:37 #71
92409 Twinky
Little star.
pi_52058461
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:15 schreef VASND het volgende:
Mogen complexe vraagjes mbt de betrouwbaarheid hier ook gesteld worden?

(geen wetenschappelijk gewauwel, gewoon verhaaltje van vriendin die keertje anders geslikt heeft dan normaal)
juist daar zijn we erg goed in
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:34:37 #72
84469 Emmy88
Fungus Amongus
pi_52058873
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 21:47 schreef Riann het volgende:

[..]

navragen kan nooit geen kwaad

maar diclofenac heeft geen tegenwerking op de pil ik ben zuster en ik heb ook altijd diclofenac thuis liggen is een best sterke pijnstiller.
Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:37:10 #73
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_52058983
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:23 schreef Twinky het volgende:

[..]

juist daar zijn we erg goed in
Oké dan !

Het zit namelijk zo:

Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:42:29 #74
92409 Twinky
Little star.
pi_52059155
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:34 schreef Emmy88 het volgende:

[..]

Oke tof bedankt! Al die bronnen op internet spreken elkaar tegen en ik ben nogal een stresskip.. ga nu rustig slapen en morgen om van 99% naar 100% zeker te gaan bij de apotheek navragen
ik denk dat ze je bij de apotheek zeggen dat je nu zwanger zou kunnen zijn. Ga daar maar vast van uit, en sowieso is het een mogelijkheid, omdat ieder lijf er anders op reageert en het niet voor niets in de gebruiksaanwijzing staat.
Daarentegen werkt de Pil enigszins cumultatief, en kun je er haast vanuit gaan dat er voldoende hormonen in je lichaam aanwezig waren. MAP is inderdaad te laat, maar je hebt ook nog een abortuspil (lijkt minder erg dan de overtijdsbehandeling).Ik ga voor niet zwanger, maar een testje als je de volgende keer ongesteld moet worden kan geen kwaad.

Let op: ongesteld worden betekent niet dat je niet zwanger bent!!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 22:50:48 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_52059441
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 22:37 schreef VASND het volgende:

[..]

Oké dan !

Het zit namelijk zo:

Mijn vriendin is een tijd geleden met de pil begonnen, en heeft tijdens de vakantie door geslikt.
Nu is ze door het tijdverschil plus de negen uur durende vliegreis er eentje vergeten, en is ze gestopt (bij wijze van naja dan maar stopweek). Dit was dus midden in de strip.
Nu is ze, omdat ze na 2 dagen nog niet ongesteld was geweest, weer doorgegaan met slikken, en de 3e dag alsnog ongesteld geworden, en doorgeslikt.
Inmiddels hebben we dinsdag seks gehad (sowieso wel veilig, aangezien het de 8e dag was na het stoppen, en de pillen in het midden van de strip zwaarder zijn?).
Ze had gehoord dat de hormoondoseringen niet gelijk waren in de pillen, en dat lijkt me ergens ook best wel logisch, dus mijn vraag: naar mate de maand vorderd, en ze zou gewoon met deze strip doorgaan met slikken, wordt de werking minder betrouwbaar?
Sowieso is ze niet zwanger, maak je geen zorgen. Als je de pil doorslikt tellen alle weken na de tweede als de derde week, dus dat je stopweek kunt houden wanneer je wilt. De stopweek was kort, maar dat maakt niet uit.

bij de normale anticonceptiepil zijn alle pillen even hoog gedoseerd. In de tweede week ben je alleen veiliger, omdat je de week ervoor-week erna buffer hebt, die erg goed werkt. Sowieso kun je dat als trucje gebruiken, als je de week voor de seks en de week erna de pil netjes hebt geslikt (stopweek uitgezonderd, die telt ook als 'netjes slikken', mits maximaal 7 dagen)

Ze kan deze strip dus afslikken. Het is wel verstandig om daarna nog een hele slip door te slikken om weer in het gewone ritme te komen, en om zeker te zijn dat je meer dan twee weken hebt geslikt. De volgende keer dat zoiets gebeurt kan ze ook beter een nieuwe strip pakken en de halve gebruike als reservestrip (bij diarree/overgeven oid), zodat ze in het normale ritme blijft.

Zeg haar maar dat het verstandiger is om gewoon hele strippen te slikken (doorslikken of niet) en altijd een hele week stopweek te houden. Zo raak je de tel niet kwijt en krijg je niet zulke situaties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')