abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:07:33 #151
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48553413
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:57 schreef en_door_slecht het volgende:
Sterker nog, het ligt keurig tussen de streefwaarde van 1% en 2%. Gerrit had op dit punt de wind in de rug, maar dat doet niets af aan het feit dat die inflatie keurig laag is.
En dat Gerrit niks over inflatie te zeggen heeft.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:08:06 #152
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48553434
Klopt, 2% is het streefcijfer van de ECB. De inflatie blijft inderdaad binnen de streefmarge alhoewel de inflatie wel omhooggeschoten is.

Zo is het ook maar net met de staatsschuldvermindering nu, die staat er nu slechter voor dan voorzien was maar wijkt niet drastisch af van de EU-richtlijnen.

Het is ook zooo jammer dat Bos nu de nationale schietschijf is want als er iemand is die intelligent, sociaal, bescheiden, oprecht en open is dan is hij het wel. 'T zijn allemaal eigenschappen die mensen zogenaamd zo graag van politici willen zien maar toch wordt Bos afgebrand. Jammer.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:08:37 #153
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48553454
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 20:57 schreef Klopkoek het volgende:
Zei je dat maar over de Elsevier (zij hechten altijd zo zwaar aan de staatsschuld, die loopt nu niet op, dus wat is hun punt?).

Maja, ik wordt altijd een beetje moe van dat soort beargumentaties in de media.

Als er een regering zit die niet jou kleur is en het gaat goed met het land, dan is dat altijd veroorzaakt door het vorige kabinet. Wanneer het niet goed gaat met het land dan ligt het opeens wel louter aan het zittende kabinet. En de grap is dat ze nog blaadjes blijven verkopen ook.
De staatsschuld loopt op want er wordt geleend, omdat Bos niet wil bezuinigen.
pi_48553536
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:

[..]

En dat Gerrit niks over inflatie te zeggen heeft.
Jezus, PJO, we zijn het eens!
  vrijdag 20 april 2007 @ 21:12:42 #155
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48553619
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt, 2% is het streefcijfer van de ECB. De inflatie blijft inderdaad binnen de streefmarge alhoewel de inflatie wel omhooggeschoten is.

Zo is het ook maar net met de staatsschuldvermindering nu, die staat er nu slechter voor dan voorzien was maar wijkt niet drastisch af van de EU-richtlijnen.
EU-richtlijnen zijn ook niet alles. Het CPB heeft al lang geleden berekend dat de groeiscenario's en doelstellingen van dit kabinet niet deugen. Het regeerakkoord is dus een grote leugen.
quote:
Het is ook zooo jammer dat Bos nu de nationale schietschijf is want als er iemand is die intelligent, sociaal, bescheiden, oprecht en open is dan is hij het wel.
Proest.
quote:
'T zijn allemaal eigenschappen die mensen zogenaamd zo graag van politici willen zien maar toch wordt Bos afgebrand. Jammer.
Ik zie het liefst ideeen en daadkracht. Bos heeft geen van beiden. Doe mij maar:

vrijdag 20 april 2007 @ 21:35:24 #156
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48554558
quote:
De staatsschuld loopt op want er wordt geleend, omdat Bos niet wil bezuinigen.
Goed, als straks de nieuwe EMU-schuld cijfers worden gepresenteerd komen we daarop terug, oké?
Een paar feiten:
- Het financieringstekort wordt straks hoogstens 1%
- De inflatie is 1,9%
- De economische groei is 2,9%
- Onze sociale fondsen boeren het goed naar eigen zeggen (de rechtvaardiging om in die legerzooi te investeren weetjewel?)
- De lagere overheden doen het sinds jaren ook al behoorlijk.

Moet jij mij maar es gaan uitleggen welke factor overblijft waardoor de EMU-schuld straks toch verslechterd.
quote:
Ik zie het liefst ideeen en daadkracht. Bos heeft geen van beiden. Doe mij maar:
En daar moet ik dus weer om lachen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 21 april 2007 @ 10:16:04 #157
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_48565252
quote:
Het is ook zooo jammer dat Bos nu de nationale schietschijf is want als er iemand is die intelligent, sociaal, bescheiden, oprecht en open is dan is hij het wel. 'T zijn allemaal eigenschappen die mensen zogenaamd zo graag van politici willen zien maar toch wordt Bos afgebrand. Jammer.
Moet hij maar niet media "stil" zijn. Hij heeft zijn taak zwaar onderschat heeft en daar zal hij voor boeten.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_48565817
quote:
Maar Bos is ook een domme schopper. Hij heeft 4 jaar lopen janken en klagen, toen bleek al voor de verkiezingen dat het allemaal zo slecht niet was met CDA en VVD (en wat D66) en nu blijkt na de verkiezingen dat alle mooie praatjes van Bos zoveel geld kosten dat er geen enkele armslag meer is om tegenvallers op te vangen. Dat is Bos' politiek, daar mag (en is en zal) hij ook hard op afgerekend mogen worden.
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:06:39 #159
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_48583216
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 10:52 schreef en_door_slecht het volgende:
en nu blijkt na de verkiezingen dat alle mooie praatjes van Bos zoveel geld kosten dat er geen enkele armslag meer is om tegenvallers op te vangen. Dat is Bos' politiek, daar mag (en is en zal) hij ook hard op afgerekend mogen worden.
Idd, hard afstraffen en het liefst snel ook nog
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 21 april 2007 @ 22:14:32 #160
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48583414
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 21:35 schreef Klopkoek het volgende:
Goed, als straks de nieuwe EMU-schuld cijfers worden gepresenteerd komen we daarop terug, oké?
Een paar feiten:
- Het financieringstekort wordt straks hoogstens 1%
Ik heb al aangetoond dat het CPB niet ziet hoe de doelstelling voor 2011 gehaald kan worden onder het scenario van dit kabinet.

En een financieringstekort in een hoogconjunctuur, hoe kansloos is dat? Als Bos het nu niet kan, kunnen we zeggen dat hij het gewoon niet kan.
  zondag 22 april 2007 @ 10:35:25 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48591133
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 10:52 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar Bos is ook een domme schopper. Hij heeft 4 jaar lopen janken en klagen, toen bleek al voor de verkiezingen dat het allemaal zo slecht niet was met CDA en VVD (en wat D66) en nu blijkt na de verkiezingen dat alle mooie praatjes van Bos zoveel geld kosten dat er geen enkele armslag meer is om tegenvallers op te vangen. Dat is Bos' politiek, daar mag (en is en zal) hij ook hard op afgerekend mogen worden.
De verkiezingen heeft hij niet goed aangepakt, dat is waar. Hij was teveel bezig met het kabinet te bashen dan zijn eigen verhaal te vertellen (oké het CDA hanteerde dezelfde tactiek maar die hadden dan ook geen ideeën).
Dat vorige kabinet was trouwens knap waardeloos maar Bos viel het op de verkeerde punten aan. Hij had bijvoorbeeld de kiezers kunnen uitleggen dat de lasten voor het grote bedrijfsleven zijn verlaagd, maar dat de wig hetzelfde is gebleven en dat het MKB alleen er slechter voor is gaan staan door dat vorige kabinet. Hij had ook kunnen zeggen dat Balk streng de uitkeringsfraude bestreedt, maar ze de teugels voor witteboordencriminaliteit hebben laten vieren (geheel naar wens van de VVD natuurlijk).

Om het armoedeargument erbij te gaan halen was vrij kansloos. Bos had er wel gelijk in dat de cijfers een verkeerd beeld schetsen maar dat behoeft weer een ingewikkelde uitleg die de meeste kiezers toch niet (willen) begrijpen.

Maar eigenlijk verdient Nederland Bos niet als premier. Kom nou, als 35% op een ideeloos, gggrristelijke partij heeft gestemd weet ik genoeg. Dit land is in crisis.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 april 2007 @ 13:10:03 #162
3542 Gia
User under construction
pi_48594939
Ach, het hele kabinet is weer een aanfluiting. Beloven ze gratis schoolboeken blijkt er nu weer niet genoeg geld voor te zijn. Moeten we maar weer afwachten, dus.
  zondag 22 april 2007 @ 13:45:17 #163
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48595870
quote:
Op zondag 22 april 2007 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
Maar eigenlijk verdient Nederland Bos niet als premier.
NL is vrij laag gezonken maar nog niet zo laag dat we Bos verdienen idd.
  zondag 22 april 2007 @ 14:01:44 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48596374
Je wilt liever een Thatcher die de loopgraven op zoekt met de vakbonden waarbij letterlijke vele slachtoffers vallen als collaterol damage?
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 april 2007 @ 14:04:01 #165
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48596456
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:01 schreef Klopkoek het volgende:
Je wilt liever een Thatcher
Ja, natuurlijk. Die doet tenminste wat nuttigs voor het land in plaats van met wereldvreemde spinmeisters als Erik van Bruggen vergaderen over image.
  zondag 22 april 2007 @ 14:12:39 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48596722
Waarom is Erik van Bruggen wereldvreemd? Wat is dat nu weer voor kwalificatie? Vergeet niet dat hij Wim Kok ook tot grote hoogte heeft doen opstuwen.

Moet je daar Bos op afrekenen? Iedere politicus heeft zo'n rimbam om zich heen. Je moet er juist respect voor hebben dat hij ons een kijkje in de keuken gunde. Zoiets moet je toejuichen, dat Bos dat ons gunt en durft. Maar nee, ons zure Nederlandse klimaat moet weer gaan zeiken over dingen die elke politicus doet, alsof al die collumnisten nu opeens uit een droom ontwaakt zijn. En wat is het gevolg? Dat dit dus nooit meer gebeurt, dat kon je vorige week wel uit Bos' woorden opmaken in Buitenhof.

Sowieso heb ik liever dat iemand van Bruggen tot zijn vriendenkring rekent dan de Pinochets, Viljoens en Botha's van deze wereld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zondag 22 april 2007 @ 14:18:47 #167
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48596934
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom is Erik van Bruggen wereldvreemd? Wat is dat nu weer voor kwalificatie? Vergeet niet dat hij Wim Kok ook tot grote hoogte heeft doen opstuwen.
Echt niet.
quote:
Moet je daar Bos op afrekenen? Iedere politicus heeft zo'n rimbam om zich heen. Je moet er juist respect voor hebben dat hij ons een kijkje in de keuken gunde. Zoiets moet je toejuichen, dat Bos dat ons gunt en durft. Maar nee, ons zure Nederlandse klimaat moet weer gaan zeiken over dingen die elke politicus doet, alsof al die collumnisten nu opeens uit een droom ontwaakt zijn. En wat is het gevolg? Dat dit dus nooit meer gebeurt, dat kon je vorige week wel uit Bos' woorden opmaken in Buitenhof.
Bos heeft zelf zijn eigen middelmatigheid en ideeenloosheid aangekaart door dit te doen. Nou, dan mogen we hem dat zeker aanrekenen. En laten we wel wezen, het regeerakkoord en het beleid tot nu toe zijn ook bijzonder armoedig: begrotingstekort in hoogconjunctuur! Hoe krijg je het voor elkaar?
quote:
Sowieso heb ik liever dat iemand van Bruggen tot zijn vriendenkring rekent dan de Pinochets, Viljoens en Botha's van deze wereld.
Welke Viljoen bedoel je? Verder is dat natuurlijk wel een kwalificatie die de middelmatigheid van Bos weer eens aantoont: Thatcher had wereldleiders om haar heen, Bos stekelvarken Van Bruggen.
  zondag 22 april 2007 @ 17:35:31 #168
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_48605662
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:

Als je een beetje zelf interesse toont in de politiek is een kijk in de keuken altijd mogelijk.
Het is namelijk een open keuken!
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
  zondag 22 april 2007 @ 19:57:03 #169
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48610196
quote:
Op zondag 22 april 2007 14:18 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Echt niet.
Ow echt wel, die Van Bruggen zat in het campagneteam van Kok. Maar je ontwijkt mijn vraag: waarom is van Bruggen wereldvreemd?
quote:
[..]

Bos heeft zelf zijn eigen middelmatigheid en ideeenloosheid aangekaart door dit te doen. Nou, dan mogen we hem dat zeker aanrekenen. En laten we wel wezen, het regeerakkoord en het beleid tot nu toe zijn ook bijzonder armoedig: begrotingstekort in hoogconjunctuur! Hoe krijg je het voor elkaar?
Stel: de VPRO had Balkenende gevolgd ipv Bos. Denk je dan dat je dan een equivalent van Churchill en De Gaulle krijgt te zien?
Bovendien haal je twee dingen door elkaar. Het is mogelijk om tegelijkertijd respect te hebben voor z'n manier van politiek bedrijven maar het oneens te zijn met zijn beleid. Jij gooit dat nu even op één hoop.
quote:
[..]

Welke Viljoen bedoel je? Verder is dat natuurlijk wel een kwalificatie die de middelmatigheid van Bos weer eens aantoont: Thatcher had wereldleiders om haar heen, Bos stekelvarken Van Bruggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_48610524
Ik denk dat Wouter Bos inmiddels onherstelbare schade aan de PvdA heeft toegebracht met zijn nep-beloftes. Ik denk dat ze er goed aan doen iemand anders de leiding te geven.
  maandag 23 april 2007 @ 18:18:35 #171
145677 Specsavers
Save your Specs
pi_48640823
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:07 schreef X. het volgende:
Ik denk dat Wouter Bos inmiddels onherstelbare schade aan de PvdA heeft toegebracht met zijn nep-beloftes. Ik denk dat ze er goed aan doen iemand anders de leiding te geven.
Dat denk ik ook en als ie langer aan de macht blijft zal zijn partij reduceren tot een soort D66
  maandag 23 april 2007 @ 18:24:03 #172
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48640955
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:18 schreef Specsavers het volgende:
Dat denk ik ook en als ie langer aan de macht blijft zal zijn partij reduceren tot een soort D66
Not that there's anything wrong with it...
  maandag 23 april 2007 @ 19:19:50 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_48643021
Mag ik dan aan X. en Specsavers (mooie sluikreclame) vragen wat het alternatief is?

Sharon Dijksma?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 23 april 2007 @ 19:27:23 #174
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_48643267
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
Mag ik dan aan X. en Specsavers (mooie sluikreclame) vragen wat het alternatief is?

Sharon Dijksma?
Tineke Tolpoort
  maandag 23 april 2007 @ 19:49:13 #175
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_48644165
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:07 schreef X. het volgende:
Als elke politici die nep-beloften doet schade brengt aan zijn partij zouden we geen partijen meer overhebben.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')