En dat Gerrit niks over inflatie te zeggen heeft.quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:57 schreef en_door_slecht het volgende:
Sterker nog, het ligt keurig tussen de streefwaarde van 1% en 2%. Gerrit had op dit punt de wind in de rug, maar dat doet niets af aan het feit dat die inflatie keurig laag is.
quote:Op vrijdag 20 april 2007 20:57 schreef Klopkoek het volgende:
Zei je dat maar over de Elsevier (zij hechten altijd zo zwaar aan de staatsschuld, die loopt nu niet op, dus wat is hun punt?).
Maja, ik wordt altijd een beetje moe van dat soort beargumentaties in de media.
Als er een regering zit die niet jou kleur is en het gaat goed met het land, dan is dat altijd veroorzaakt door het vorige kabinet. Wanneer het niet goed gaat met het land dan ligt het opeens wel louter aan het zittende kabinet. En de grap is dat ze nog blaadjes blijven verkopen ook.
Jezus, PJO, we zijn het eens!quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:07 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En dat Gerrit niks over inflatie te zeggen heeft.
EU-richtlijnen zijn ook niet alles. Het CPB heeft al lang geleden berekend dat de groeiscenario's en doelstellingen van dit kabinet niet deugen. Het regeerakkoord is dus een grote leugen.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Klopt, 2% is het streefcijfer van de ECB. De inflatie blijft inderdaad binnen de streefmarge alhoewel de inflatie wel omhooggeschoten is.
Zo is het ook maar net met de staatsschuldvermindering nu, die staat er nu slechter voor dan voorzien was maar wijkt niet drastisch af van de EU-richtlijnen.
Proest.quote:Het is ook zooo jammer dat Bos nu de nationale schietschijf is want als er iemand is die intelligent, sociaal, bescheiden, oprecht en open is dan is hij het wel.
Ik zie het liefst ideeen en daadkracht. Bos heeft geen van beiden. Doe mij maar:quote:'T zijn allemaal eigenschappen die mensen zogenaamd zo graag van politici willen zien maar toch wordt Bos afgebrand. Jammer.
Goed, als straks de nieuwe EMU-schuld cijfers worden gepresenteerd komen we daarop terug, oké?quote:De staatsschuld loopt op want er wordt geleend, omdat Bos niet wil bezuinigen.
En daar moet ik dus weer om lachen.quote:Ik zie het liefst ideeen en daadkracht. Bos heeft geen van beiden. Doe mij maar:
Moet hij maar niet media "stil" zijn. Hij heeft zijn taak zwaar onderschat heeft en daar zal hij voor boeten.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook zooo jammer dat Bos nu de nationale schietschijf is want als er iemand is die intelligent, sociaal, bescheiden, oprecht en open is dan is hij het wel. 'T zijn allemaal eigenschappen die mensen zogenaamd zo graag van politici willen zien maar toch wordt Bos afgebrand. Jammer.
Maar Bos is ook een domme schopper. Hij heeft 4 jaar lopen janken en klagen, toen bleek al voor de verkiezingen dat het allemaal zo slecht niet was met CDA en VVD (en wat D66) en nu blijkt na de verkiezingen dat alle mooie praatjes van Bos zoveel geld kosten dat er geen enkele armslag meer is om tegenvallers op te vangen. Dat is Bos' politiek, daar mag (en is en zal) hij ook hard op afgerekend mogen worden.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:08 schreef Klopkoek het volgende:
Het is ook zooo jammer dat Bos nu de nationale schietschijf is want als er iemand is die intelligent, sociaal, bescheiden, oprecht en open is dan is hij het wel. 'T zijn allemaal eigenschappen die mensen zogenaamd zo graag van politici willen zien maar toch wordt Bos afgebrand. Jammer.
Idd, hard afstraffen en het liefst snel ook nogquote:Op zaterdag 21 april 2007 10:52 schreef en_door_slecht het volgende:
en nu blijkt na de verkiezingen dat alle mooie praatjes van Bos zoveel geld kosten dat er geen enkele armslag meer is om tegenvallers op te vangen. Dat is Bos' politiek, daar mag (en is en zal) hij ook hard op afgerekend mogen worden.
Ik heb al aangetoond dat het CPB niet ziet hoe de doelstelling voor 2011 gehaald kan worden onder het scenario van dit kabinet.quote:Op vrijdag 20 april 2007 21:35 schreef Klopkoek het volgende:
Goed, als straks de nieuwe EMU-schuld cijfers worden gepresenteerd komen we daarop terug, oké?
Een paar feiten:
- Het financieringstekort wordt straks hoogstens 1%
De verkiezingen heeft hij niet goed aangepakt, dat is waar. Hij was teveel bezig met het kabinet te bashen dan zijn eigen verhaal te vertellen (oké het CDA hanteerde dezelfde tactiek maar die hadden dan ook geen ideeën).quote:Op zaterdag 21 april 2007 10:52 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar Bos is ook een domme schopper. Hij heeft 4 jaar lopen janken en klagen, toen bleek al voor de verkiezingen dat het allemaal zo slecht niet was met CDA en VVD (en wat D66) en nu blijkt na de verkiezingen dat alle mooie praatjes van Bos zoveel geld kosten dat er geen enkele armslag meer is om tegenvallers op te vangen. Dat is Bos' politiek, daar mag (en is en zal) hij ook hard op afgerekend mogen worden.
NL is vrij laag gezonken maar nog niet zo laag dat we Bos verdienen idd.quote:Op zondag 22 april 2007 10:35 schreef Klopkoek het volgende:
Maar eigenlijk verdient Nederland Bos niet als premier.
Ja, natuurlijk. Die doet tenminste wat nuttigs voor het land in plaats van met wereldvreemde spinmeisters als Erik van Bruggen vergaderen over image.quote:Op zondag 22 april 2007 14:01 schreef Klopkoek het volgende:
Je wilt liever een Thatcher
Echt niet.quote:Op zondag 22 april 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom is Erik van Bruggen wereldvreemd? Wat is dat nu weer voor kwalificatie? Vergeet niet dat hij Wim Kok ook tot grote hoogte heeft doen opstuwen.
Bos heeft zelf zijn eigen middelmatigheid en ideeenloosheid aangekaart door dit te doen. Nou, dan mogen we hem dat zeker aanrekenen. En laten we wel wezen, het regeerakkoord en het beleid tot nu toe zijn ook bijzonder armoedig: begrotingstekort in hoogconjunctuur! Hoe krijg je het voor elkaar?quote:Moet je daar Bos op afrekenen? Iedere politicus heeft zo'n rimbam om zich heen. Je moet er juist respect voor hebben dat hij ons een kijkje in de keuken gunde. Zoiets moet je toejuichen, dat Bos dat ons gunt en durft. Maar nee, ons zure Nederlandse klimaat moet weer gaan zeiken over dingen die elke politicus doet, alsof al die collumnisten nu opeens uit een droom ontwaakt zijn. En wat is het gevolg? Dat dit dus nooit meer gebeurt, dat kon je vorige week wel uit Bos' woorden opmaken in Buitenhof.
Welke Viljoen bedoel je? Verder is dat natuurlijk wel een kwalificatie die de middelmatigheid van Bos weer eens aantoont: Thatcher had wereldleiders om haar heen, Bos stekelvarken Van Bruggen.quote:Sowieso heb ik liever dat iemand van Bruggen tot zijn vriendenkring rekent dan de Pinochets, Viljoens en Botha's van deze wereld.
Als je een beetje zelf interesse toont in de politiek is een kijk in de keuken altijd mogelijk.quote:Op zondag 22 april 2007 14:12 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je daar Bos op afrekenen? Iedere politicus heeft zo'n rimbam om zich heen. Je moet er juist respect voor hebben dat hij ons een kijkje in de keuken gunde. Zoiets moet je toejuichen, dat Bos dat ons gunt en durft. Maar nee, ons zure Nederlandse klimaat moet weer gaan zeiken over dingen die elke politicus doet, alsof al die collumnisten nu opeens uit een droom ontwaakt zijn. En wat is het gevolg? Dat dit dus nooit meer gebeurt, dat kon je vorige week wel uit Bos' woorden opmaken in Buitenhof.
Ow echt wel, die Van Bruggen zat in het campagneteam van Kok. Maar je ontwijkt mijn vraag: waarom is van Bruggen wereldvreemd?quote:
Stel: de VPRO had Balkenende gevolgd ipv Bos. Denk je dan dat je dan een equivalent van Churchill en De Gaulle krijgt te zien?quote:[..]
Bos heeft zelf zijn eigen middelmatigheid en ideeenloosheid aangekaart door dit te doen. Nou, dan mogen we hem dat zeker aanrekenen. En laten we wel wezen, het regeerakkoord en het beleid tot nu toe zijn ook bijzonder armoedig: begrotingstekort in hoogconjunctuur! Hoe krijg je het voor elkaar?
quote:[..]
Welke Viljoen bedoel je? Verder is dat natuurlijk wel een kwalificatie die de middelmatigheid van Bos weer eens aantoont: Thatcher had wereldleiders om haar heen, Bos stekelvarken Van Bruggen.
Dat denk ik ook en als ie langer aan de macht blijft zal zijn partij reduceren tot een soort D66quote:Op zondag 22 april 2007 20:07 schreef X. het volgende:
Ik denk dat Wouter Bos inmiddels onherstelbare schade aan de PvdA heeft toegebracht met zijn nep-beloftes. Ik denk dat ze er goed aan doen iemand anders de leiding te geven.
Not that there's anything wrong with it...quote:Op maandag 23 april 2007 18:18 schreef Specsavers het volgende:
Dat denk ik ook en als ie langer aan de macht blijft zal zijn partij reduceren tot een soort D66
Tineke Tolpoortquote:Op maandag 23 april 2007 19:19 schreef Klopkoek het volgende:
Mag ik dan aan X. en Specsavers (mooie sluikreclame) vragen wat het alternatief is?
Sharon Dijksma?![]()
Als elke politici die nep-beloften doet schade brengt aan zijn partij zouden we geen partijen meer overhebben.quote:Op zondag 22 april 2007 20:07 schreef X. het volgende:
Ik denk dat Wouter Bos inmiddels onherstelbare schade aan de PvdA heeft toegebracht met zijn nep-beloftes. Ik denk dat ze er goed aan doen iemand anders de leiding te geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |