abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2007 @ 21:37:09 #281
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48361455
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:35 schreef gronk het volgende:
Ach, nog 21 posts en je moet op zoek naar een andere bron van vermaak
Dan open ik persoonlijk wel een deel 2
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_48361704
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:37 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Dan open ik persoonlijk wel een deel 2
You are my hero
pi_48361876
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:26 schreef wijsneus het volgende:
Iedereen die kaffer zijn laatste paar posts leest moet toch toegeven dat hij echt geen idee heeft waar hij het over heeft?
Dat was toch al lang duidelijk??
quote:
kan er dan nu eindelijk een slotje op dit kut-topic.
jup, kan deze troll ergens anders vermaakt gaan zoeken
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
  zondag 15 april 2007 @ 21:50:21 #284
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48361888
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:44 schreef Kaffer het volgende:

[..]

You are my hero
Moet je wel inhoudelijk gaan reageren. Het is zo 'n monoloog.
pi_48362125
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:50 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Moet je wel inhoudelijk gaan reageren. Het is zo 'n monoloog.
Er is weinig informatie te vinden op het net over die Tsjernobylregenwormen , misschien op de engelstalige links , maar whatever , ik heb het tientallen keren in tientallen bladen gelezen .
Ik heb hier nog een link gevonden die meer uitleg geeft over het mogelijk ontstaan van leven uit de ruimte .
Volgens die link zouden zich in de ruimte gevriesdroogde bacterieen bevinden
Had ik nog niet van gehoord , ik weet weer wat opzoeken de komende dagen .
http://theosofie.net/sunr(...)94/levensritmen.html
  zondag 15 april 2007 @ 22:00:05 #286
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_48362263
Komop kaffer, doe in de laatste vijftien posts nog een kwaliteitspost
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_48362411
quote:
Op zondag 15 april 2007 22:00 schreef gronk het volgende:
Komop kaffer, doe in de laatste vijftien posts nog een kwaliteitspost
Gaat niet gebeuren, je kunt namelijk een paard naar de drinkbak leiden maar niet dwingen.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_48366592
quote:
Op zondag 15 april 2007 21:08 schreef Invictus_ het volgende:

Overigens jammer dat je nog steeds nergens inhoudelijk op in gaat. Heb je überhaupt de vogellinks wel bezocht?
Leuke linkies , ik had nog geen tijd om ze eens volledig te lezen .
Maar weer zijn het van die evolutieschemaatjes over hoe het zou kunnen geweest zijn .
Het keert altijd terug : soort A sterft uit ,miljoenen jaren nadien ontstaat soort B en gelijkt verdacht goed op soort A , het is dus evolutie.
Het kan ook anders , als leven uit de ruimte komt is soort B simpelweg te danken aan het feit dat de omstandigheden op aarde gewijzigd is waardoor het nieuw leven zich een ietsje anders gaat ontwikkelen .
pi_48366966
Hmmm, ik denk dat ik nu een beetje begin te snappen waar de begripsverwarring ligt t.a.v. het
woord mutaties. Het heeft te maken met de de vogelkweek (vooral parkieten) waar het woord
mutatie een andere betekenis heeft dan de betekenis die het heeft voor moleculair biologen en
genetici.

In die vogelfokkerij wordt gesproken over vogeltjes als zijnde "blauwe mutaties" of over
kleurmutaties in het algemeen. Kortom een mutatie als een vogeltje wat gekweekt is op
een bepaalde kleureigenschap.
Terwijl moleculair biologen en genetici bij mutaties denken aan puntmutaties, inserties en
deleties translocaties duplicaties of inversies. Puur de mutaties in het DNA.

Dat kan verwarring geven

* barthol weet dat kaffer affiniteit heeft met de kweek van parkieten

[ Bericht 6% gewijzigd door barthol op 15-04-2007 23:57:52 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 16 april 2007 @ 07:24:24 #290
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48370697
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:36 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Leuke linkies , ik had nog geen tijd om ze eens volledig te lezen .
Maar weer zijn het van die evolutieschemaatjes over hoe het zou kunnen geweest zijn .
Het keert altijd terug : soort A sterft uit ,miljoenen jaren nadien ontstaat soort B en gelijkt verdacht goed op soort A , het is dus evolutie.
Het kan ook anders , als leven uit de ruimte komt is soort B simpelweg te danken aan het feit dat de omstandigheden op aarde gewijzigd is waardoor het nieuw leven zich een ietsje anders gaat ontwikkelen .
Als je de aangedragen bronnen gaat lezen, misschien kom je er dan ook achter wat evolutie is. Je geouwehoer over de simpliciteit is blijkbaar wat voorbarig want aan de standaard riedeltje is duidelijk te zien dat je mijlen ver van enig begrip bent.

Zou jij eens willen uitleggen hoe jij dat ontwikkelen (van ruimte-'zaadje' tot dier) ziet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Invictus_ op 16-04-2007 08:22:59 ]
pi_48375450
quote:
Op zondag 15 april 2007 13:07 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Jamaar hela , je kunt toch niet verwachten dat ik meer weet dan die universiteitsprofessoren .
Ik beschik over geen lab waar ik die zaken kan nabootsten .
Het eerste leven is ontstaan door een ruimteexplosie , dus logisch gedacht kunnen ook andere levensvormen ontstaan door nieuwe explosies ;
hoe dat dan juist in zijn werk zou gaan , daar weten professoren dus meer van .
Ik ben echter aanhanger van die theorie omdat hij meer verklaringen bied dan de evolutietheorie .
Voorbeeld : het oerpaardje .
Galop , galop , galop, het oerpaardje loopt hier rond , sterft uit tengevolge van een klimaatswijziging .
Enkele miljoenen jaren verschijnt zijn opvolger die een 20 cm. groter is .
Is dit evolutie ?
Waarom zou dit paardje niet ontstaan kunnen zijn door een komeetinslag .
Stel dat het eerste paardje ontstaan is door aminozuren die met de aarde in contact kwamen .
miljoenen jaren nadien komen dezelfde aminozuren in contact met de aarde en creeren een paardje dat in het nieuwe klimaat kan overleven ;
Hoe die processen dan juist in zijn werk zouden moeten gaan ga je aan de universiteit van Cardiff moeten vragen .
Het levert echter wel een verklaring voor de missing links .
De evolutietheorie kan nergens verklaren waarom telkens miljoenen jaren tussen 2 elkaaropvolgende soorten zitten zonder ook maar 1 tussenvorm te kunnen vinden .
Duss, alhoewel je kennis van de evolutietheorie of in ieder geval je inzicht erover klaarblijkelijk tekortschiet en je zelfs maar de meest basale vragen die je alternatieve theorie oproept niet kunt beantwoorden, meen je wél te weten dat de meest gangbare van beide theorieën complete onzin is en dat de andere theorie wél voldoet, én heb je ook nog de illusie ons van je gelijk te kunnen overtuigen met hetzelfde gebrek aan argumentatie waarmee je jezelf hebt overtuigd

Je theorie vertoont bovendien een belangrijk mankement: hij verklaart bijvoorbeeld niet dat zoogdieren niet alleen onderlinge genetische verwantschap vertonen, maar ook met bijvoorveeld reptielen. Dat valt volgens mij alleen te verklaren als:

ofwel de aminozuren (of wat dan ook) op de inslaande hemellichamen continu muteren, in welk geval of a) dringend een aanvullende verklaring benodigd is waarom de veranderingen van aminozuren in de ruimte met de resulterende genetische mutaties wél tot de vorming van een nieuwe soort kunnen leiden, terwijl het uitgesloten zou zijn dat genetische mutaties die op aarde plaatsvinden tot een nieuwe soort kunnen leiden, of b) aannemelijk moet worden gemaakt dat niet genen, maar iets anders bepalen of twee organismen wel of niet tot dezelfde soort behoren

ofwel de zoogdieren en de reptielen uit dezelfde aminozuren zijn ontstaan, in welk geval de verklaring ontbreekt waarom zoogdieren niet eerder zijn ontstaan dan dat ze ontstaan zijn.

Overigens gaat het hier natuurlijk niet specifiek over zoogdieren en reptielen, die heb ik even als voorbeeld genomen.
pi_48387700
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:46 schreef barthol het volgende:

In die vogelfokkerij wordt gesproken over vogeltjes als zijnde "blauwe mutaties" of over
kleurmutaties in het algemeen. Kortom een mutatie als een vogeltje wat gekweekt is op
een bepaalde kleureigenschap.
Terwijl moleculair biologen en genetici bij mutaties denken aan puntmutaties, inserties en
deleties translocaties duplicaties of inversies. Puur de mutaties in het DNA.

Dat kan verwarring geven

* barthol weet dat kaffer affiniteit heeft met de kweek van parkieten
En niet alleen parkieten , mijn vogelkooi wemelt ook van de loodbekjes , napoleontjes , tijgervinkjes , diamantduiven , kwartels ...
Al ooit een kruising tussen een Europese spreeuw en een glansspreeuw gezien
Eén adres
Alleen jammer dat mijn parkieten niet willen kruisen met mijn kwartels , ze schijnen elkaar niet te mogen
Wat die mutaties betreft , als kleurmutaties optreden zijn dat toch mutaties in het DNA , ik denk dus wel dat we ongeveer hetzelfde bedoelen .
pi_48387959
quote:
Op maandag 16 april 2007 07:24 schreef Invictus_ het volgende:

Zou jij eens willen uitleggen hoe jij dat ontwikkelen (van ruimte-'zaadje' tot dier) ziet?
Het gaat hier over een wetenschap in de kinderschoenen .
Als ergens een kernexplosie ontstaat weet de biologie dat er mutaties gaan optreden , alleen weten ze niet waar en bij wie .
Na de kernramp in Tsjernobyl wist niemand dat het regenwormen gingen zijn die gingen veranderen , voor hetzelfde waren het knaagdieren of bacterieen geweest .
Ik blijf er echter bij , als nog enkele dodelijke virussen gaan ontstaan in Guangdong gaat de wetenschap de theorie van leven uit de ruimte voltallig aanvaarden en dan zijn jullie nog niet jarig .
Wellicht is trouwens ook de pest in Guangdong ontstaan , naar Europa meegebracht door Mongolen die ze als kadeau van de Chinezen mee gekregen hadden .
China als eerste biologisch oorlogvoerder dus ;
Andere virussen zoals Ebola en Aids zijn ontstaan rond de evenaar , waar de troposfeer dikker is waardoor de rest van de stratosfeer dunner is.
zie je , de wetenschap is nog bijlange niet klaar met die theorie over nieuw leven uit de ruimte .

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaffer op 16-04-2007 18:44:40 ]
  maandag 16 april 2007 @ 18:28:26 #294
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48388239
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:20 schreef Kaffer het volgende:

[..]

Het gaat hier over een wetenschap in de kinderschoenen .
Als ergens een kernexplosie ontstaat weet de biologie dat er mutaties gaan optreden , alleen weten ze niet waar en bij wie .
Na de kernramp in Tsjernobyl wist niemand dat het regenwormen gingen zijn die gingen veranderen , voor hetzelfde waren het knaagdieren of bacterieen geweest .
Ik blijf er echter bij , als nog enkele dodelijke virussen gaan ontstaan in Guangdong gaat de wetenschap de theorie van leven uit de ruimte voltallig aanvaarden en dan zijn jullie nog niet jarig .
Wellicht is trouwens ook de pest in Guangdong ontstaan , naar Europa meegebracht door Mongolen die ze als kadeau van de Chinezen mee gekregen hadden .
China als eerste biologisch oorlogvoerder dus ;
Andere virussen zoals Ebola en Aids zijn ontstaan rond de evenaar , waar de troposfeer dunner is dan op andere plaatsen .
zie je , de wetenschap is nog bijlange niet klaar met die theorie over nieuw leven uit de ruimte .
Misschien moet je je voor de grap eens verdiepen in een theorie die niet uit louter speculatie bestaat. Maar ik heb niet echt de indruk gekregen dat je oprecht geïnteresseerd bent; maar goed, geduldig wachten we op een nieuwe ijsbeer op een meteoriet.
pi_48389020
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:28 schreef Invictus_ het volgende:

[..]

Misschien moet je je voor de grap eens verdiepen in een theorie die niet uit louter speculatie bestaat. Maar ik heb niet echt de indruk gekregen dat je oprecht geïnteresseerd bent; maar goed, geduldig wachten we op een nieuwe ijsbeer op een meteoriet.
Als theorie één niet klopt zoek je een betere .
De evolutietheorie klopt niet .
Jullie denken dat dieren willoze wezens zijn waarop je naar hartelust evolutieschemaatjes kunt toepassen .
Dieren hebben een overlevingsinstinct , geen evolueringsinstinct .
Dieren vallen op gehandicapte partners , dieren paren bij voorkeur met hun familie , dierlijk gedrag wijst op devolutie .
Als dieren zich opsplitsen in aparte groepen die mogelijkerwijs op termijn een aparte soort kunnen opleveren krijg je weer hetzelfde verschijnsel , minder dieren betekent minder genenpotentieel wat opnieuw leidt tot genenverschraling en inteeltdepressie .
Merk je de contradictie niet ?
Dieren splitsen zich permanent op in steeds kleiner wordende groepen , daar komen geen nieuwe soorten van , enkel een stelletje gehandicapten .
Voorbeeld : de dodo .
De dodo had zogezegd geen vleugels nodig om te overleven op een eiland zonder natuurlijke vijanden , vandaar de nieuwe soort
Al eens een tekening gezien van een dodo .
Dat dier was simpelweg gehandicapt door inteelt omdat ze miljoenen jaren enkel met hun familie paarden .
pi_48389124
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 20:37 schreef Petera het volgende:
Devolutie. De voorouders van ijsberen konden nog prima overleven zonder zuurstof en konden ook veel lagere temperaturen aan. In de loop van miljoenen jaren devolutie, is de ijsbeer echter als soort zwakker geworden en kan nu niet langer in de ruimte overleven.
Neil deGrasse Tyson
  maandag 16 april 2007 @ 19:32:29 #297
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_48390368
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:54 schreef Kaffer het volgende:

[..]

*blablabla*
Lees eens een boek.
pi_48392179
quote:

[..]

Als theorie één niet klopt zoek je een betere .
quote:
Matteus 7 : 5
Gij geveinsde! werp eerst den balk uit uw oog, en dan zult gij bezien, om den splinter uit uws broeders oog uit te doen.
quote:
De evolutietheorie klopt niet .
Jullie denken dat dieren willoze wezens zijn waarop je naar hartelust evolutieschemaatjes kunt toepassen .
Als je nou wil zeggen wat wij denken, doe het dan gelijk goed
quote:
Dieren hebben een overlevingsinstinct , geen evolueringsinstinct .
Nee, natuurlijk hebben koeien, kippen en kamelen geen evolueringsinstinct, ooit een koe zien evolueren?
Dieren hebben uiteraard geen instinct voor wat ze niet doen.
quote:
Dieren vallen op gehandicapte partners , dieren paren bij voorkeur met hun familie , dierlijk gedrag wijst op devolutie .
Driemaal niet waar.
quote:
Als dieren zich opsplitsen in aparte groepen die mogelijkerwijs op termijn een aparte soort kunnen opleveren krijg je weer hetzelfde verschijnsel , minder dieren betekent minder genenpotentieel wat opnieuw leidt tot genenverschraling en inteeltdepressie .
Als de zich afsplitsende groep klein genoeg is kan inteelt een probleem worden ja.

Als de soort daardoor te zwak wordt, kan deze uitsterven.

Als de soort overleeft kan deze zich herstellen.

Ik zie de strijdigheid met evolutie niet
quote:
Merk je de contradictie niet ?
Nee
quote:
Dieren splitsen zich permanent op in steeds kleiner wordende groepen , daar komen geen nieuwe soorten van , enkel een stelletje gehandicapten .
Alleen op de manier zoals jij het interpreteert.
quote:
Voorbeeld : de dodo .
De dodo had zogezegd geen vleugels nodig om te overleven op een eiland zonder natuurlijke vijanden , vandaar de nieuwe soort
Al eens een tekening gezien van een dodo .
Dat dier was simpelweg gehandicapt door inteelt omdat ze miljoenen jaren enkel met hun familie paarden .
Heb je ook een iets overtuigender voorbeeld? De dodo is nogal, eh, uitgestorven. Imperfecties van zo'n soort duiden er juist op dat natuurlijke selectie wél werkt.

Daarnaast deel ik niet je mening dat de dodo gehandicapt was. Zijn lichaamsbouw voldeed prima, totdat de mens kwam, met z'n veestapel. En of er van inteelt sprake is geweest, kunnen we niet meer vaststellen.
  maandag 16 april 2007 @ 20:50:31 #299
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_48393499
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:12 schreef Kaffer het volgende:

[..]

...
Wat die mutaties betreft , als kleurmutaties optreden zijn dat toch mutaties in het DNA , ik denk dus wel dat we ongeveer hetzelfde bedoelen .
Holy fuck... dit meen je toch niet he...

...heb jij uberhaupt opgelet tijdens biologie? Heb je ooit biologie gehad? Heb je ooit onderwijs genoten op een hoger niveau dan basisschool?

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_48394570
quote:
Op maandag 16 april 2007 20:18 schreef Petera het volgende:

Heb je ook een iets overtuigender voorbeeld? De dodo is nogal, eh, uitgestorven. Imperfecties van zo'n soort duiden er juist op dat natuurlijke selectie wél werkt.

Daarnaast deel ik niet je mening dat de dodo gehandicapt was. Zijn lichaamsbouw voldeed prima, totdat de mens kwam, met z'n veestapel. En of er van inteelt sprake is geweest, kunnen we niet meer vaststellen.
Alle dieren zijn gehandicapt door inteelt .
Dat is wat jullie niet begrijpen , jullie hebben boekenwijsheid , van dierlijk gedrag begrijpen jullie niets .
Voorbeeld , kauwenkolonies.
Kauwen leven in kolonies van enkele tientallen dieren die allen familie zijn van elkaar .
In de paartijd worden geen indringers toegelaten .
Jonge trekvogels keren steeds terug naar hun geboortestreek .
Een paar jaar geleden heb ik eens een Britse studie gelezen waaruit bleek dat pimpelmezen bij voorkeir met hun neven en nichten paarden enz...
Zie je dierlijk gedrag is meer dan enkele muffe schemaatjes uit boeken .
Als dieren zich in aparte groepen opsplitsen krijg je genenverarming en op termijn het uitsterven van die groep , nooit een nieuwe soort .
Goed nieuws : ooievaar Germaine is na een aantal jaren in Afrika te hebben geleefd teruggekeerd naar haar geboortestreek Mechelen , waar ze gaat paren met haar directe familie .
Lees dees link :
http://www.ooievaars.vlaanderen.be/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')