De olie is natuurlijk onbeperkt hè?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee JIJ snapt het niet...
Iran zit op een gigantische hoeveelheid olie en gas. dus wat zou de reden kunnen zijn om voor de veel duurdere optie te gaan die valt onder de noemer kern energie?????? GEEN, ze willen geen kernenergie maar een kernwapen.
misschien denkt iran aan het mileu ?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:33 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nee JIJ snapt het niet...
Iran zit op een gigantische hoeveelheid olie en gas. dus wat zou de reden kunnen zijn om voor de veel duurdere optie te gaan die valt onder de noemer kern energie?????? GEEN, ze willen geen kernenergie maar een kernwapen.
dat is niet onbeperkt echter hoeven die zich voorlopig geen zorgen te maken over een tekort aan olie of gas. wqat mijn punt is is dat het iran niet om de kern energie gaat maar om een kernbom, je moet wel vreselijk naief zijn wil je dat niet inzienquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:34 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
De olie is natuurlijk onbeperkt hè?
quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:11 schreef -skippybal- het volgende:
Kabinet mag aanval op Iran steunen
Nou, Amerika zal er nu wel snel aan beginnen na het horen van dit nieuws.
Dat is ook tof, dat was toch juist vastgelegd ná Irak?quote:Het kabinet houdt zijn handen vrij om een buitenlandse aanval op Iran te steunen. Een voorstel van GroenLinks om bij voorbaat een stokje te steken voor Nederlandse steun als er geen VN-mandaat is, haalde het dinsdag niet bij de stemmingen in de Tweede Kamer. [..]
Nope, alleen als Nederland daadwerkelijk militair steunt.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:38 schreef Yildiz het volgende:
[..]
[..]
Dat is ook tof, dat was toch juist vastgelegd ná Irak?
waarom protesteer jij niet tegen rusland, engeland, US aangezien zij ook wat bommen hebben ?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is niet onbeperkt echter hoeven die zich voorlopig geen zorgen te maken over een tekort aan olie of gas. wqat mijn punt is is dat het iran niet om de kern energie gaat maar om een kernbom, je moet wel vreselijk naief zijn wil je dat niet inzien![]()
Voorlopig is niet goed genoeg. Je moet wel op de toekomst voorbereid zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat is niet onbeperkt echter hoeven die zich voorlopig geen zorgen te maken over een tekort aan olie of gas. wqat mijn punt is is dat het iran niet om de kern energie gaat maar om een kernbom, je moet wel vreselijk naief zijn wil je dat niet inzien![]()
omdat die ze al hebben slimpie... daar doe je dus weinig aan, dat is ook de reden dat we iran NU moeten aanpakken voordat het zover is.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:40 schreef daanski82 het volgende:
[..]
waarom protesteer jij niet tegen rusland, engeland, US aangezien zij ook wat bommen hebben ?
dat stelt mij niet gerust, wat me wel gerust stelt zijn wat zware bommen op de kern installaties van iranquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:48 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Voorlopig is niet goed genoeg. Je moet wel op de toekomst voorbereid zijn.
Er zijn geen bewijzen dat Iran een kernbom wil. En zelfs met een Iraanse kernbom is onze afschrikking voldoende.
En als je nu eens kijkt naar het land wat er pal naast ligt. Ja, Irak.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:52 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat stelt mij niet gerust, wat me wel gerust stelt zijn wat zware bommen op de kern installaties van irandat en niets anders. niet dat ik zo graag wil dat ze gebombardeert worden maar omdat ik niet wil dat ze kernwapens krijgen
idd ze zouden dat geld beter kunnen besteden aan rafinage capaciteit wan nu importeren ze nog steeds benzine uit het westenquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:38 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat zou in irak kunennw erken ja als ze maar eens nagedacht hadden wat te doen na de "overwinning" ipv zich daar pas te laat mee bezig te houden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:58 schreef Yildiz het volgende:
[..]
En als je nu eens kijkt naar het land wat er pal naast ligt. Ja, Irak.
Miljoenen vluchtelingen. Vele duizenden doden. Bron van terrorisme. Gaat goed daar hè?
Dat werkt wel ja, beetje bommen gooien hier en daar.
Maargoed, ik ben nieuwsgierig, wat zorgt ervoor dat jij denkt dat eenzelfde aanpak zoals Irak (een andere aanpak is mondiaal onbekend, tegenwoordig) gaat werken in Iran, een land wat machtiger, groter en onherbergzamer is?
Het lijkt wel of we met honderdduizenden diplomaten en ambtenaren maar 2-3 dingen kunnen verzinnen:
- niks
- boycot / handelsverbod (zijnde hypocriet, uiteraard)
- bommen los
kom dan is met de eisen van "het westen" en iran op tafelquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat zou in irak kunennw erken ja als ze maar eens nagedacht hadden wat te doen na de "overwinning" ipv zich daar pas te laat mee bezig te houden.
Je hebt ook nog de optie onderhandelen maar die blijkt ook niet bijster succesvol tot nu toe
heel geloofwaardigquote:Op dinsdag 10 april 2007 22:25 schreef retteketet het volgende:
Iran is niét geïnteresseerd in het vervaardigen van kernwapens. Ayatullah Khomeini heeft het kernwapenprogramma van de sjah meteen na de revolutie in 1979 stopgezet, omdat kernwapens geen onderscheid maken tussen burgers en vijandelijke soldaten en derhalve on-islamitisch zijn.
Niet dat het Amerika en Israël iets kan schelen wat de werkelijke Iraanse intenties zijn... de publieke opinie in eigen land beïnvloeden ten nadele van Iran, dat is het enige waar de zionisten in geïnteresseerd zijn.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef daanski82 het volgende:
[..]
kom dan is met de eisen van "het westen" en iran op tafel
dan kunnen we kijken wie reeël is en wie niet.
ik verwacht "het westen" wat niet reeël is.
dus laat maar zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:56 schreef GewoneMan het volgende:
[..]mag ik andwoord op mijn vraag ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
ik heb al je vragen beantwoord hoorquote:
God's volk heeft nou eenmaal een streepje voor op anderen (lees moslims)quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:25 schreef retteketet het volgende:
Iran is niét geïnteresseerd in het vervaardigen van kernwapens. Ayatullah Khomeini heeft het kernwapenprogramma van de sjah meteen na de revolutie in 1979 stopgezet, omdat kernwapens geen onderscheid maken tussen burgers en vijandelijke soldaten en derhalve on-islamitisch zijn.
Niet dat het Amerika en Israël iets kan schelen wat de werkelijke Iraanse intenties zijn... de publieke opinie in eigen land beïnvloeden ten nadele van Iran, dat is het enige waar de zionisten in geïnteresseerd zijn.
Daar is de International Atomic Energy Agency (IAEA) voor. Die voeren controles uit.quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:37 schreef Crazykill het volgende:
Ok ik heb geen zin om 20 topics te gaan lezen, dus ff een korte vraagje.
Kijk Iran zegt dat ze alleen kernenergie ontwikkelen en geen nukes. En stel de wereld (incl. USA), zegt "Ja Iran, we vertrouwen je, is goed ga je gang".
Dan zou Iran in feite immuum zijn.quote:En over een paar jaar lanceren/testen ze alsnog een nuke. Zo van "Haha gefopt". Wat zijn dan de opties voor de rest van de wereld (NAVO/VN)? Sancties of een oorlog?
zo kan je het bekijken, echter is het een te grote gok. Iran heeft openlijk toegegeven israel van de kaart te willen vegen dat doe je niet met koekjes laten we daar duidelijk in zijn. verder is het een islamitisch land gezien het feit dat de islam heilig overtuigd is van het hiernamaals als ook wereld dominantie als hoogste doel heeft lijkt het me erg dom om ze door te laten gaan met hun nucliaire programmaquote:Op woensdag 11 april 2007 01:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar is de International Atomic Energy Agency (IAEA) voor. Die voeren controles uit.
In het non-proliferatie verdrag (tegen verspreiding van nukes) zijn de regels hoe en onder welke voorwaarden landen uranium mogen verrijken voor brandstofstaven. Ondertekend door zowel Iran als de VS.
[..]
Dan zou Iran in feite immuum zijn.
Behalve als ze een nuke lanceren, want dan blijft er niks van Iran over, wat dus ook niet erg logisch is.
Behalve wanneer de Iraanse overheid weigert mee te werken met de inspecteurs van de IAEA, wat dus nu het geval is.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Daar is de International Atomic Energy Agency (IAEA) voor. Die voeren controles uit.
In het non-proliferatie verdrag (tegen verspreiding van nukes) zijn de regels hoe en onder welke voorwaarden landen uranium mogen verrijken voor brandstofstaven. Ondertekend door zowel Iran als de VS.
Natuurlijk niet voor stevige sancties die uit nieuwe resoluties (door de VN-Veiligheidsraad) zullen voortvloeien, want dat is dan het logisch gevolg.quote:Dan zou Iran in feite immuum zijn.
Behalve als ze een nuke lanceren, want dan blijft er niks van Iran over, wat dus ook niet erg logisch is.
"Israel van de kaart vegen" is niet gezegd. Hij had het over Zionisme. Het blijkt verkeerd vertaald te zijn. Zelfs al zou de westerse pers er veel aandacht aan besteden, de leugen blijft hangen en gaat een eigen leven leiden.quote:Op woensdag 11 april 2007 01:14 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zo kan je het bekijken, echter is het een te grote gok. Iran heeft openlijk toegegeven israel van de kaart te willen vegen dat doe je niet met koekjes laten we daar duidelijk in zijn. verder is het een islamitisch land gezien het feit dat de islam heilig overtuigd is van het hiernamaals als ook wereld dominantie als hoogste doel heeft lijkt het me erg dom om ze door te laten gaan met hun nucliaire programma![]()
dus de nuclaire gedeelte opblazen is een must liever nog vandaag dan morgen!
Ahmadinejad DID NOT threaten to "wipe Israel off the map."quote:Op woensdag 11 april 2007 01:14 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
zo kan je het bekijken, echter is het een te grote gok. Iran heeft openlijk toegegeven israel van de kaart te willen vegen dat doe je niet met koekjes laten we daar duidelijk in zijn.
Zolang ze zich aan het NPT (verdrag) houden hebben ze recht op uraniumverrijking en rechtvaardigt dit geen militaire acties.quote:verder is het een islamitisch land gezien het feit dat de islam heilig overtuigd is van het hiernamaals als ook wereld dominantie als hoogste doel heeft lijkt het me erg dom om ze door te laten gaan met hun nucliaire programma![]()
Beide argumenten zijn onjuist en gezien de risico's van een nieuwe oorlog in het MO is elk militair ingrijpen onwenselijk.quote:dus de nuclaire gedeelte opblazen is een must liever nog vandaag dan morgen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |