quote:Op woensdag 11 april 2007 07:52 schreef NILATS het volgende:
De VS en GB hebben keihard gelogen over massavernietigingswapens in Irak.
En nu zeggen de VS en GB dat Iran kernwapens wil maken.... Iran ontkent dit.
Wie moeten we geloven?
De VS heeft een staat van dienst waar je kotsmisselijk van wordt.
http://www.xs4all.nl/%7Estgvisie/VISIE/interventielijst.html
Of Iran...... die nog nooit een oorlog begonnen is.
Och jee, die arme as-legers. Dit zegt wel genoeg over je eigen denkbeelden.quote:158. 1941-1945 Germany, Italy, Japan
quote:Op woensdag 11 april 2007 07:52 schreef NILATS het volgende:
De VS en GB hebben keihard gelogen over massavernietigingswapens in Irak.
En nu zeggen de VS en GB dat Iran kernwapens wil maken.... Iran ontkent dit.
Wie moeten we geloven?
De VS heeft een staat van dienst waar je kotsmisselijk van wordt.
http://www.xs4all.nl/%7Estgvisie/VISIE/interventielijst.html
Of Iran...... die nog nooit een oorlog begonnen is.
quote:216. 2001 New York WTR 3000 dead + Phillippines ("war against terrorism")
Het is eerst nog maar de vraag of Iran daadwerkelijk kernwapens wil fabriceren en vervolgens is het de vraag wie er nu eigenlijk aangepakt moet worden, oftewel wie is de schurk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
je begrjpt het niet geloof ik...
Iran wil kernwapens daar hebben ze nooit een geheim van gemaakt, nu zijn ze met kern programma bezig onder het motto stroom opwekken met kernenergie dit is een dekmantel voor hun geheime prject de kernbom. hun ontkennen dat omdat we ze dan aan kunnen pakken. dit hoopt iran vol te houden tot ze hem hebben en dan zijn we te laat.
platgooien is het advies, dat is namelijk nodig
westen: afschaffen verrijking in ruil daarvoor krijgt iran een reactor die geen plutonium (of maar heel weinig) maakt maar wel energie + licht verrijkt uranium uit rusland (reeel als het gaat om energie winning)quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef daanski82 het volgende:
[..]
kom dan is met de eisen van "het westen" en iran op tafel
dan kunnen we kijken wie reeël is en wie niet.
ik verwacht "het westen" wat niet reeël is.
dus laat maar zien.
Beide argumenten zijn onjuist en gezien de risico's van een nieuwe oorlog in het MO is elk militair ingrijpen onwenselijk.quote:Op woensdag 11 april 2007 03:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ahmadinejad DID NOT threaten to "wipe Israel off the map."
Commentaar van Aaron Russo.
[..]
Zolang ze zich aan het NPT (verdrag) houden hebben ze recht op uraniumverrijking en rechtvaardigt dit geen militaire acties.
Het IAEA heeft geen enkele aanwijzing gevonden dat Iran met iets anders bezig zou zijn dan met de productie van brandstofstaven.
[..][quote]
Zoals ik al eerder zei dat is zeer moeilijk te bewijzen je hebt alleen maar aanleidingen er voor zoals type reactor etc echt bewijzen kun je pas wanneer ze al te ver zijn.
Dat is het moeilijke van het hele verhaal.
quote:Op woensdag 11 april 2007 11:02 schreef Colnago het volgende:
[..]
Het is eerst nog maar de vraag of Iran daadwerkelijk kernwapens wil fabriceren en vervolgens is het de vraag wie er nu eigenlijk aangepakt moet worden, oftewel wie is de schurk.
Voorlopig zijn het de westerse landen die al meer dan een eeuw proberen om dat hele gebied te veroveren en dat zegt genoeg denk ik.
Ja, daar zal de onvrede in de kolonies helemaal niets mee te maken hebben.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
Als ze dat wilden was het al lang gedaan hoor na wo1 had het westen heel het MO in bezit maar dat is allemaal weer terug gegeven (zij het ondar dwang van de VS en de SU)
oh ook maar dat is altijd nog wel met grof geweld de kop in te drukken daar waren ze toen nog niet zo schuw meequote:Op woensdag 11 april 2007 12:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, daar zal de onvrede in de kolonies helemaal niets mee te maken hebben.
Dat lukte alleen steeds minder. In het midden-oosten en afrika gelden bepaalde regels...het volk is daar gevaarlijker dan de regering.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
oh ook maar dat is altijd nog wel met grof geweld de kop in te drukken daar waren ze toen nog niet zo schuw mee
Nou ik denk dat het westen bepaalde mensen op bepaalde posten gezet heeft die niet door het overige volk gesteunt werden.quote:Op woensdag 11 april 2007 11:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
![]()
Als ze dat wilden was het al lang gedaan hoor na wo1 had het westen heel het MO in bezit maar dat is allemaal weer terug gegeven (zij het ondar dwang van de VS en de SU)
Onder de pro-Westerse sjah, ja. Je haalt hiermee je eigen standpunt onderuit...quote:Op woensdag 11 april 2007 09:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Och jee, die arme as-legers. Dit zegt wel genoeg over je eigen denkbeelden.
wtfquote:Op woensdag 11 april 2007 14:19 schreef retteketet het volgende:
[..]
Onder de pro-Westerse sjah, ja. Je haalt hiermee je eigen standpunt onderuit...
kom op we weten allemaal dat dit onzin is! dat is wat ze ons voorhouden en dit willen ze volhouden totdat ze kunnen zeggen haha gefopt wij hebben kernwapensquote:Op woensdag 11 april 2007 03:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ahmadinejad DID NOT threaten to "wipe Israel off the map."
Commentaar van Aaron Russo.
[..]
Zolang ze zich aan het NPT (verdrag) houden hebben ze recht op uraniumverrijking en rechtvaardigt dit geen militaire acties.
Het IAEA heeft geen enkele aanwijzing gevonden dat Iran met iets anders bezig zou zijn dan met de productie van brandstofstaven.
ben ik niet met je eens, velen met mijquote:Beide argumenten zijn onjuist en gezien de risico's van een nieuwe oorlog in het MO is elk militair ingrijpen onwenselijk.
daar zijn bunkerbusters voor uitgevonden. het zwaarste type (nuclearquote:Nog afgezien dat de centrifuges zich diep onder de grond bevinden en conventionele bombardementen dus geen enkel nut zou hebben.
ik denk het niet hoor. ahmadinejad zei al eerder dat kernwapens tegen islam zijnquote:Op woensdag 11 april 2007 19:13 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom op we weten allemaal dat dit onzin is! dat is wat ze ons voorhouden en dit willen ze volhouden totdat ze kunnen zeggen haha gefopt wij hebben kernwapens
haha jij bent echt stupid he?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:53 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik denk het niet hoor. ahmadinejad zei al eerder dat kernwapens tegen islam zijn
http://www.ipsnews.be/news.php?idnews=8996quote:Helden of lafaards ? Haviken schelden op Britse mariniers
Kimia Sanati en Khody Akhavi
WASHINGTON, 11 april (IPS) - Conservatieve perscommentatoren in de Verenigde Staten hebben niets dan misprijzen voor de manier waarop de vrijgelaten Britse mariniers zich tijdens hun gevangenschap en ook daarna hebben gedragen. Iraanse hardliners vinden dan weer dat president Ahmed Ahmadinejad te toegeeflijk is geweest.
“We kennen in de geschiedenis geen precedent voor een sneller en meer vernederend voorbeeld van het Stockholm-syndroom”, zo kapittelt de conservatie New York Post de vijftien Britten voor de vermeende sympathie die ze aan de dag zouden hebben gelegd met hun gijzelnemers. “Krijgen de Britse soldaten dan geen opleiding voor dit soort situaties?”
“De Iraniërs hebben de Britse mariniers voortijdig doen afzwaaien. De excuus-Truus van dienst stond erbij in islamitische klederdracht en de veertien mannen hadden een pak aan van dezelfde kleermaker als Ahmadinejad”, schrijft de Chicago Sun-Times.
“Je kan dit onmogelijk positief uitleggen”, zegt de Amerikaanse luitenant-kolonel Neil Cavuto op de televiesie-omroep Fox News “Dit was een voorbeeld van falend leiderschap. Amerikaanse soldaten hadden geen zakje met souvenirs aanvaard of de Iraanse president zo uitgebreid staan bedanken voor de camera’s.”
Voor Charles Krauthammer, de conservatieve commentaarschrijver van de Washingon Post, bewijst de Britse “vernedering” dat de “grote instellingen” van de internationale gemeenschap op los zand zijn gebouwd en dat multilaterlisme nergens toe leidt.
Nul op het rekest
“Je wil je mensen terug uit Iran ? Bij de Europese Unie krijg je nul op het rekest. De VN-veiligheidsraad produceert een verklaring waarin dit geval van piraterij niet eens wordt betreurd. Dan blijven er alleen de gehate Amerikanen over, die je wat troefkaarten toespelen en de situatie redden.”
De neoconservatieve haviken gebruiken de gijzelname en de reactie van de Britse diplomatie als argument voor een sterker unilateraal optreden van de Verenigde Staten tegen Iran. “De passieve, twijfelende en bijna berustende houding van het Britse Ministerie voor Buitenlandse Zaken was er enkel op gericht om drie jaar van vruchteloos onderhandelen over het nucleaire arsenaal van Iran te behoeden voor een nieuwe, mogelijk fatale, tegenslag”, zo schrijft voormalig VS-ambassadeur John Bolton in de Britse Financial Times.
Iraanse hardliners
Maar ook de Iraanse hardliners zijn niet tevreden over de voorbije gang van zaken. “Wanneer de Britten echt de Iraanse wateren waren binnengedrongen, hadden we ze niet moeten vrijlaten. In het andere geval hadden we ze niet moeten arresteren”, schrijft de Iraanse conservatieve nieuwssite “Baztab”.
Commentatoren op de site gaan nog verder: “Mijn god, wat was ik beschaamd! De president, de minister van Buitenlandse Zaken en een handvol adviseurs die de agressoren staan uit te wuiven. We zijn vernederd in de ogen van de wereld”. Een andere commentator vraagt zich af waarom Ahmadinejad er zo op aandrong de Britten zich te laten excuseren voor het binnendringen van Iraans grondgebied, om hen daarna in zulke “vernederende omstandigheden” te laten gaan. “In dat geval kan je beter van in het begin islamitische barmhartigheid tonen en hen vrijlaten.”
Volgens de radicale krant Jomhuri Eslami zijn de Britten in gevangenschap veel te goed behandeld en verdienden ze eigenlijk genade. “Wanneer ze nog eens worden opgepakt in Iraanse wateren zullen ze er niet zo gemakkelijk van af komen. Ze hebben bewezen dat ze zo’n humane behandeling eigenlijk niet waard zijn.”
Meer gematigde Iraanse politici betwisten niet de vrijlating op zich, maar de timing ervan vlak nadat de Britse premier Tony Blair stoere taal had gesproken aan het adres van Iran. “We hadden ze beter voor of enkele dagen na de dreigementen vrijgelaten”, zo schrijft de hervormingsgezinde krant Aftab-e Yazd’, “de vrijlating 24 uur na de uitspraken van Blair vervulde de burgers niet met trots en zal hier en kan hier en daar zelfs tot ontgoocheling leiden”. IPS (MC/BV)(EINDE/2007)
aaah. ik zie dat jij in ballingschap leeftquote:
ze zeggen ook dat de islam vredig is, en als je het er niet mee eens bent maken ze je afquote:Op woensdag 11 april 2007 19:53 schreef persian2008 het volgende:
[..]
ik denk het niet hoor. ahmadinejad zei al eerder dat kernwapens tegen islam zijn
Wie is "we"?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:13 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
kom op we weten allemaal dat dit onzin is! dat is wat ze ons voorhouden en dit willen ze volhouden totdat ze kunnen zeggen haha gefopt wij hebben kernwapens
iedereen met een gezond verstand, of dacht jij serieus dat ze niet werken aan een kernwapen"? nou ik noem dit geen gok hoor, wil ik graag een weddenschap met je afsluiten hoorquote:Op woensdag 11 april 2007 20:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Wie is "we"?
En hoe weten we dat dan?
Weten is iets anders dan aannemen of gokken.
Je geeft geen antwoord. En dat kan ook niet want er is geen greintje bewijs dat ze een kernwapen willen bouwen, hence het zijn hooguit vermoedens en in ieder geval verdachtmakingen. Voor de inval in Irak was het hoegenaamd ook "gezond verstand" en vanzelfsprekend dat Irak voorraden WMD's had. Mensen die zeggen dingen "te weten"...quote:Op woensdag 11 april 2007 21:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
iedereen met een gezond verstand, of dacht jij serieus dat ze niet werken aan een kernwapen"? nou ik noem dit geen gok hoor, wil ik graag een weddenschap met je afsluiten hoor![]()
ik heb jouw vraag wel beantwoord, jij bent het niet eens met mijn antwoord dat is iets heel anders. ga je mijn vragen ook beantwoorden?quote:Op woensdag 11 april 2007 21:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord. En dat kan ook niet want er is geen greintje bewijs dat ze een kernwapen willen bouwen, hence het zijn hooguit vermoedens en in ieder geval verdachtmakingen. Voor de inval in Irak was het hoegenaamd ook "gezond verstand" en vanzelfsprekend dat Irak voorraden WMD's had. Mensen die zeggen dingen "te weten"...
Als ze btw kernwapens willen maken zijn bombardementen helemaal zinloos want ze hebben de technologie en de centrifuges. Dat kun je niet wegbombarderen.
Ik weet niet of ze wel of niet aan kernwapens werken.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:21 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik heb jouw vraag wel beantwoord, jij bent het niet eens met mijn antwoord dat is iets heel anders. ga je mijn vragen ook beantwoorden?
dat jij dat niet weet snap ik, ik weet het ook niet. de vraag was wat jij denkt. ik herhaal de vraag graag voor jequote:Op woensdag 11 april 2007 21:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze wel of niet aan kernwapens werken.
El Baradei, de meest objectieve bron in het geheel imo, heeft verschillende keren gezegd dat er geen aanwijzingen zijn dat Iran iets anders doet dan aan brandstofstaven werken. Het voordeel van de twijfel ligt daarom wat mij betreft bij Iran.
Dat zeg ik, dat weet ik niet. Ik sluit nog het ene nog het andere uit. Dat is wat ik denk.quote:Op woensdag 11 april 2007 21:39 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat jij dat niet weet snap ik, ik weet het ook niet. de vraag was wat jij denkt. ik herhaal de vraag graag voor je![]()
denk jij dat Iran bezig is met kernwapens ja of nee ?
Maar (zoals hier al eerder gezegd is) ben jij nu al vergeten wat Bush en Blair ons voorgehouden hebben over Irak?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:13 schreef GewoneMan het volgende:
Laat maar, vergissing van mijn kant.quote:
dus er is zoveel tegen de islam wat gewoon door iran uitgevoerd wordt lijkt me nu niet echt het sterkste argument om in dit soort situaties op een sprookjesboek te vertrouwenquote:Op woensdag 11 april 2007 19:53 schreef persian2008 het volgende:
[..]
nee dat is niemand vergeten en veel mensen en regeringen trapten er ook niet in omdat het eigenlijk met zekerheid te zeggen was dat er niets gevonden zou worden.quote:Op donderdag 12 april 2007 00:10 schreef Colnago het volgende:
[..]
Maar (zoals hier al eerder gezegd is) ben jij nu al vergeten wat Bush en Blair ons voorgehouden hebben over Irak?
En als men dan precies hetzelfde scenario wil uitvoeren als het om Iran gaat ga jij niet ergens een klein beetje twijfelen?
Onbegrijpelijk dat je zo naief kunt blijven terwijl je keer op keer besodemietert wordt.
Kun jij een Iraanse beslissing noemen die tegen de Khomeiniaanse interpretatie van de islam ingaat?quote:Op donderdag 12 april 2007 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dus er is zoveel tegen de islam wat gewoon door iran uitgevoerd wordt lijkt me nu niet echt het sterkste argument om in dit soort situaties op een sprookjesboek te vertrouwen![]()
Nee want daar wringt de schoen hij kan het zo interpreteren dat het wel gerechtvaardigd is dat kunnen jij en ik niet weten.quote:Op donderdag 12 april 2007 18:27 schreef retteketet het volgende:
[..]
Kun jij een Iraanse beslissing noemen die tegen de Khomeiniaanse interpretatie van de islam ingaat?
Duh, dat is niet bepaald nieuw nieuws.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:22 schreef Drugshond het volgende:
Een eventuele grondoorlog in Iran kunnen we alvast doorstrepen.
Leger VS loopt op zijn laatste benen
verdedigen is makkelijker dan aanvallen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:30 schreef Frezer het volgende:
[..]
Duh, dat is niet bepaald nieuw nieuws..
Maar daardoor is een aanval door de lucht of met raketten ook onwaarschijnlijk, aangezien Iran daar uiteraard op zal reageren.
Ze kunnen die landjes wat betreft het leger wel aan, maar ze kunnen geen vervanging bieden voor een complete overheid, en al helemaal niet van de ene op de andere dag. Daar zat 'em nogal wat gebrek aan realisme bij Amerika.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
verdedigen is makkelijker dan aanvallen.
Ergens vindt ik het gek dat het machtigste leger ter wereld niets eens 2 onderontwikkelde landjes aan kan.
dat is het punt idd een vijandelijk oprollen en de VS is je man maar wat er daarna moet gebeuren hebben zequote:Op vrijdag 13 april 2007 10:40 schreef Frezer het volgende:
[..]
Ze kunnen die landjes wat betreft het leger wel aan, maar ze kunnen geen vervanging bieden voor een complete overheid.
Ze hebben grote moeite met de guerilla technieken van de ''insurgents''.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ergens vindt ik het gek dat het machtigste leger ter wereld niets eens 2 onderontwikkelde landjes aan kan.
Nou ja, naar ik heb begrepen hebben ze het in Duitsland 60 jaar geleden wel beter aangepakt. Dat je te wijnig troepen hebt om een overheid te vervangen is logisch, en daarnaast is een leger daar helemaal niet voor getrained. Dat je er meteen de hele rotte appels tussenuit pikt oké, maar een goed functioneerde overheid in één klap aan de kant zetten is vragen om ellende.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat is het punt idd een vijandelijk oprollen en de VS is je man maar wat er daarna moet gebeuren hebben ze
1 geen kaas van gegeten
2 te weinig troepen voor
klopt heb je die tegenlicht docu ook gezien?quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:50 schreef Frezer het volgende:
[..]
Nou ja, naar ik heb begrepen hebben ze het in Duitsland 60 jaar geleden wel beter aangepakt. Dat je te wijnig troepen hebt om een overheid te vervangen is logisch, en daarnaast is een leger daar helemaal niet voor getrained. Dat je er meteen de hele rotte appels tussenuit pikt oké, maar een goed functioneerde overheid in één klap aan de kant zetten is vragen om ellende.
Wat dat betreft had Saddam zijn zaakjes ook redelijk voor elkaar, en daar hadden ze gebruik van moeten maken.
Domste beslissing was om het leger te ontbinden de Iraakse politie mzowat direct aan één of andere extremist te geven.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt heb je die tegenlicht docu ook gezien?
Daar bleek uit dat ze pas na de overwinning er over na gingen denken wat te moeten doen en zo zijn er allerlei slechte haast beslissingen genomen.
+ nog eens dat men niet naar het leger geluisterd had en veelste weinig troepen had gestuurd in het begin het leger zag de bui ook al wel hangen
zeiden ze ook je gooit in 1 keer 500.000 mensen op straat die een wapen hebben en weten hoe er mee om te gaanquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:04 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Domste beslissing was om het leger te ontbinden de Iraakse politie mzowat direct aan één of andere extremist te geven.
En die zelfde politie opereert nu ongestraft in Baghdad als Shiitische deathsquad
En belangrijker, je maakt ze werkeloos zonder toekomstperspectief. Dan zijn die lieve Amerikanen ineens niet meer zo lief natuurlijk...quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zeiden ze ook je gooit in 1 keer 500.000 mensen op straat die een wapen hebben en weten hoe er mee om te gaan
In het zwart wit wereld beeld van de VS waren deze mensen niet voor de VS dus automatisch tegen hun dus mocht je er geen zaken meer mee doen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:11 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
En belangrijker, je maakt ze werkeloos zonder toekomstperspectief. Dan zijn die lieve Amerikanen ineens niet meer zo lief natuurlijk...
Nee, een jaar of twee terug een opinie stukje in de krant gelezen waarin die vergelijkingen werden getrokken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 10:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt heb je die tegenlicht docu ook gezien?
Mja, zelfs de Nazi's hadden voldoende realiteitsbesef om het verstandiger aan te pakken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het zwart wit wereld beeld van de VS waren deze mensen niet voor de VS dus automatisch tegen hun dus mocht je er geen zaken meer mee doen.
de strategie die werkt stamt dan ook al af van de romeinen: verdeel en heersquote:Op vrijdag 13 april 2007 11:56 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mja, zelfs de Nazi's hadden voldoende realiteitsbesef om het verstandiger aan te pakken.
Romeinen? Wat te denken van de manier waarop de Perzen 'speelden' met de Griekse stadstaten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 13:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de strategie die werkt stamt dan ook al af van de romeinen: verdeel en heers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |