abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48168940
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:55 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Inderdaad, de soldaten in de tweede wereldoorlog waren niet of niet veel ouder.
Die geloven vaak nog wat anderen zeggen.
Audaces fortuna juvat
pi_48170528
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 05:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als ze zich inderdaad in Iraakse wateren bevonden, dan hadden zij de Iraniers moeten arresteren en niet andersom. Natuurlijk is dat erg gemakkelijk voor een gung-ho 'salon-generaal' om te zeggen en het is waar dat je met zwaar geschut op je gericht weinig keus hebt.

Maar zitten ze niet op zee? Zie je ze niet van kilometers afstand al aankomen? Hoe kun je dan uberhaupt 'verrast' worden? Nevermind dat er ook nog een helicopter boven vloog.
Misschien verwachten ze het niet ik bedoel als een VS schip dicht bij de mexicaanse wateren een drugsactie aan het houden is verwachten ze ook niet gevangen genomen te worden door de mexicanen.
quote:
De meeste terechte vragen zijn imo over hun detentie en snelle bekentenis. "What happened to name, rank and number?", zoals mensen op de HYS van de BBC schrijven.

Deze mensen dachten niet aan "plicht" (Duty, Honor, Country) maar "Hoe kom ik zo snel mogelijk weer thuis?"

Nu zou ik precies hetzelfde gedacht hebben maar ik trek dan ook niet vrijwillig een uniform aan om "met wapens andere mensen de wil van de elite uit het westen op te leggen" zoals Colnago hierboven juist stelt.
Dat is het verschil als je tegen westerse troepen vecht die zijn vrijwel hetzelfde die iraniers zijn in hun ogen een stel barbaren waarvan je niet weet wat je kunt verwachten. Verder geloven ze waarschijnlijk ook niet echt in die oorlog.
quote:
Je kunt (een deel van) de jeugd verleiden met dit soort reclame - America's Army Gamer Ad - maar mensen "voor een hoger doel" risico's laten nemen is een beetje lastiger als niemand het nog gelooft.

"There are only two things we should fight for. One is the defense of our homes, and the other is the Bill of Rights." --Major General Smedley Darlington Butler, U.S. Marine Corps, 1930

Vrij vertaald: Je thuis en je rechten cq. vrijheden zijn de enige dingen om voor te vechten.

Is het dus gek dat deze jongeren maar één doel (zichzelf) hadden?
en ok mee eens
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48170596
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:26 schreef Colnago het volgende:

[..]

Zou dat voor de gemiddelde burger iets uitgemaakt hebben?

Je moet je maar eens afvragen wie er verantwoordelijk zijn geweest dat er zoveel jonge mensen moesten sterven in de beide wereldoorlogen.
de elite en toen speelde propaganda al een grote rol
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_48170820
quote:
Op maandag 9 april 2007 20:01 schreef Yildiz het volgende:
Serieus, een iPod mee op patrouille.
Dat is niet zo vreemd hoor. De meeste tijd is er helemaal niks te doen.
pi_48171849
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:29 schreef Tirion het volgende:

[..]

Dat is niet zo vreemd hoor. De meeste tijd is er helemaal niks te doen.
Toen ik in dienst zat mocht ik tijdens het wachtlopen ook niet met een walkman op lopen, ja je zou eens een indringer niet horen. Ik kan me toch voorstellen dat je nu nog steeds tijdens een wachtdienst toch niets bij je mag hebben omdat je volledig met je werk bezig moet zijn.
pi_48172280
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen ik in dienst zat mocht ik tijdens het wachtlopen ook niet met een walkman op lopen, ja je zou eens een indringer niet horen. Ik kan me toch voorstellen dat je nu nog steeds tijdens een wachtdienst toch niets bij je mag hebben omdat je volledig met je werk bezig moet zijn.
als je op een boot zit ik kan me er iets bij voorstellen
pi_48172507
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als je op een boot zit ik kan me er iets bij voorstellen
Zeker zelf niet in dienst gezeten en nutteloos langs verlaten hekken moeten lopen
pi_48173005
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

de elite en toen speelde propaganda al een grote rol
Dat denk ik ook.
Audaces fortuna juvat
pi_48173113
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zeker zelf niet in dienst gezeten en nutteloos langs verlaten hekken moeten lopen
nee en niet van plan ook niet tenzij het echt oorlog wordt
pi_48173198
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 12:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Toen ik in dienst zat mocht ik tijdens het wachtlopen ook niet met een walkman op lopen, ja je zou eens een indringer niet horen.
Kan ik me iets bij voorstellen, je hoort het dan eigenlijk ook alleen van mensen op boten, in gepantserde wagens en dat soort spul. Als je 'alleen' buiten loopt is luisteren naar muziek inderdaad niet aan te bevelen.
pi_48175024
Ok ik heb geen zin om 20 topics te gaan lezen, dus ff een korte vraagje.
Kijk Iran zegt dat ze alleen kernenergie ontwikkelen en geen nukes. En stel de wereld (incl. USA), zegt "Ja Iran, we vertrouwen je, is goed ga je gang". En over een paar jaar lanceren/testen ze alsnog een nuke. Zo van "Haha gefopt". Wat zijn dan de opties voor de rest van de wereld (NAVO/VN)? Sancties of een oorlog?
pi_48176036
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:37 schreef Crazykill het volgende:
Kijk Iran zegt dat ze alleen kernenergie ontwikkelen en geen nukes. En stel de wereld (incl. USA), zegt "Ja Iran, we vertrouwen je, is goed ga je gang". En over een paar jaar lanceren/testen ze alsnog een nuke. Zo van "Haha gefopt". Wat zijn dan de opties voor de rest van de wereld (NAVO/VN)? Sancties of een oorlog?
niets meer, dat is het hele punt wanneer ze eenmaal een nuke hebben kun je er niets meer aan doen.
Uit het vb van NK blijkt wel dat sancties niet goed werken dus zou je eigenlijk preemtive moeten aanvallen maar nu komt het punt hoe bewijs je dat ze kernwapens aan het ontwikkelen zijn je hebt meestal alleen maar aanwijzingen (zoals het type reactor) en dergelijke maar echt concrtete bewijzen heb je meestal pas wanneer ze al (te) ver gevorderd zijn.
  dinsdag 10 april 2007 @ 19:11:32 #113
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48186904
Kabinet mag aanval op Iran steunen

Nou, Amerika zal er nu wel snel aan beginnen na het horen van dit nieuws.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48187282
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:11 schreef -skippybal- het volgende:

loooooooooooooooooooooool
I am Darius the Great King, King of Kings, King in Persia, King of countries, son of Hystaspes, grandson of Arsames, an Achaemenian.
pi_48187531
Wat een absurd en nutteloos voorstel. Alsof de VS luistert naar GL.

Ik zie het al voor me.

Amerikaanse overheid: Laten we Iran aanvallen.
Amerikaanse ambtenaar: Wacht eerst kijken wat GL in Nederland vindt.
Amerikaanse overheid: .

.
pi_48188565
Alsof het Amerika interesseert wat een ander land dan Israël ervan vindt.
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
pi_48188899
weet iemand al hoe ver de nimitz is?
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48188964
die hele oorlog gaat alleen om het klein houden van 3e wereld landen en om de olie uit die landen. kijk hier maar is http://www.whokilledtheelectriccar.com/

de US en GB hebben GEEN alternative energie aan iran gegeven.
dus ik hoop dat balkenende verstandig is en iran niet aanvalt valt wat bush verteld is voor 90% een leugen.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48189200
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:05 schreef daanski82 het volgende:
die hele oorlog gaat alleen om het klein houden van 3e wereld landen en om de olie uit die landen. kijk hier maar is http://www.whokilledtheelectriccar.com/

dus ik hoop dat balkenende verstandig is en iran niet aanvalt valt wat bush verteld is voor 90% een leugen.
zolang ze de kerninstallaties maar plat gooien in Iran vind ik alles best! dat is gewoon nodig voordat het te laat is
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_48189334
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:12 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zolang ze de kerninstallaties maar plat gooien in Iran vind ik alles best! dat is gewoon nodig voordat het te laat is
Neee laat ze gewoon die centrale ombouwen naar een ander soort splitsing wat geen bom opleverd
wat ze met petten gedaan hebben en ook met borsle gaan doen
pi_48189546
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:15 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Neee laat ze gewoon die centrale ombouwen naar een ander soort splitsing wat geen bom opleverd
je begrjpt het niet geloof ik...

Iran wil kernwapens daar hebben ze nooit een geheim van gemaakt, nu zijn ze met kern programma bezig onder het motto stroom opwekken met kernenergie dit is een dekmantel voor hun geheime prject de kernbom. hun ontkennen dat omdat we ze dan aan kunnen pakken. dit hoopt iran vol te houden tot ze hem hebben en dan zijn we te laat.

platgooien is het advies, dat is namelijk nodig
pi_48189584
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:20 schreef GewoneMan het volgende:

Want anders? Denk je nou echt dat ze met kernwapens gaan schieten? Ze zijn niet dom hoor.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:22:38 #123
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48189613
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:05 schreef daanski82 het volgende:

Een conflict dat het hele M-O in de fik kan zetten en kan uitbreiden tot WO3/WO4 en jij maakt je hier druk om?
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:15 schreef daanski82 het volgende:

[..]

Dat wil Iran dus niet. Die willen heel graag een reactor die weinig energie geeft maar weel veel grondstoffen voor een kernbom...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48189631
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:20 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

je begrjpt het niet geloof ik...

Iran wil kernwapens daar hebben ze nooit een geheim van gemaakt, nu zijn ze met kern programma bezig onder het motto stroom opwekken met kernenergie dit is een dekmantel voor hun geheime prject de kernbom. hun ontkennen dat omdat we ze dan aan kunnen pakken. dit hoopt iran vol te houden tot ze hem hebben en dan zijn we te laat.

graag wil ik je verwezen hier naar toe om dit te lezenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Kerncentrale_Petten
want met jou stijl ben je net zo erg als bush om dat jij iran GEEN andere alternatief aanbied
pi_48190127
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:23 schreef daanski82 het volgende:

[..]

graag wil ik je verwezen hier naar toe om dit te lezenhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Kerncentrale_Petten
want met jou stijl ben je net zo erg als bush om dat jij iran GEEN andere alternatief aanbied
nee JIJ snapt het niet...

Iran zit op een gigantische hoeveelheid olie en gas. dus wat zou de reden kunnen zijn om voor de veel duurdere optie te gaan die valt onder de noemer kern energie?????? GEEN, ze willen geen kernenergie maar een kernwapen.
pi_48190181
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

Iran zit op een gigantische hoeveelheid olie en gas. dus wat zou de reden kunnen zijn om voor de veel duurdere optie te gaan die valt onder de noemer kern energie?????? GEEN, ze willen geen kernenergie maar een kernwapen.
De olie is natuurlijk onbeperkt hè?
pi_48190290
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:33 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

misschien denkt iran aan het mileu ?
pi_48190357
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:34 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

De olie is natuurlijk onbeperkt hè?
dat is niet onbeperkt echter hoeven die zich voorlopig geen zorgen te maken over een tekort aan olie of gas. wqat mijn punt is is dat het iran niet om de kern energie gaat maar om een kernbom, je moet wel vreselijk naief zijn wil je dat niet inzien
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:38:38 #129
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48190379
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:11 schreef -skippybal- het volgende:

quote:
Het kabinet houdt zijn handen vrij om een buitenlandse aanval op Iran te steunen. Een voorstel van GroenLinks om bij voorbaat een stokje te steken voor Nederlandse steun als er geen VN-mandaat is, haalde het dinsdag niet bij de stemmingen in de Tweede Kamer. [..]
Dat is ook tof, dat was toch juist vastgelegd ná Irak?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:39:47 #130
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48190432
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:38 schreef Yildiz het volgende:

[..]

[..]

Dat is ook tof, dat was toch juist vastgelegd ná Irak?
Nope, alleen als Nederland daadwerkelijk militair steunt.
En dat hoeft natuurlijk niet altijd bekend gemaakt te worden...
LastFM
pi_48190487
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:38 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is niet onbeperkt echter hoeven die zich voorlopig geen zorgen te maken over een tekort aan olie of gas. wqat mijn punt is is dat het iran niet om de kern energie gaat maar om een kernbom, je moet wel vreselijk naief zijn wil je dat niet inzien
waarom protesteer jij niet tegen rusland, engeland, US aangezien zij ook wat bommen hebben ?
pi_48190815
quote:

[..]

Voorlopig is niet goed genoeg. Je moet wel op de toekomst voorbereid zijn.
Er zijn geen bewijzen dat Iran een kernbom wil. En zelfs met een Iraanse kernbom is onze afschrikking voldoende.
pi_48193678
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:40 schreef daanski82 het volgende:

[..]

waarom protesteer jij niet tegen rusland, engeland, US aangezien zij ook wat bommen hebben ?
omdat die ze al hebben slimpie... daar doe je dus weinig aan, dat is ook de reden dat we iran NU moeten aanpakken voordat het zover is.
pi_48193763
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 20:48 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

Voorlopig is niet goed genoeg. Je moet wel op de toekomst voorbereid zijn.
Er zijn geen bewijzen dat Iran een kernbom wil. En zelfs met een Iraanse kernbom is onze afschrikking voldoende.
dat stelt mij niet gerust, wat me wel gerust stelt zijn wat zware bommen op de kern installaties van iran dat en niets anders. niet dat ik zo graag wil dat ze gebombardeert worden maar omdat ik niet wil dat ze kernwapens krijgen
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:58:27 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_48194099
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:52 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat stelt mij niet gerust, wat me wel gerust stelt zijn wat zware bommen op de kern installaties van iran dat en niets anders. niet dat ik zo graag wil dat ze gebombardeert worden maar omdat ik niet wil dat ze kernwapens krijgen
En als je nu eens kijkt naar het land wat er pal naast ligt. Ja, Irak.
Miljoenen vluchtelingen. Vele duizenden doden. Bron van terrorisme. Gaat goed daar hè?

Dat werkt wel ja, beetje bommen gooien hier en daar.

Maargoed, ik ben nieuwsgierig, wat zorgt ervoor dat jij denkt dat eenzelfde aanpak zoals Irak (een andere aanpak is mondiaal onbekend, tegenwoordig) gaat werken in Iran, een land wat machtiger, groter en onherbergzamer is?

Het lijkt wel of we met honderdduizenden diplomaten en ambtenaren maar 2-3 dingen kunnen verzinnen:
- niks
- boycot / handelsverbod (zijnde hypocriet, uiteraard)
- bommen los
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_48194531
quote:

[..]

idd ze zouden dat geld beter kunnen besteden aan rafinage capaciteit wan nu importeren ze nog steeds benzine uit het westen
pi_48194737
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:58 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En als je nu eens kijkt naar het land wat er pal naast ligt. Ja, Irak.
Miljoenen vluchtelingen. Vele duizenden doden. Bron van terrorisme. Gaat goed daar hè?

Dat werkt wel ja, beetje bommen gooien hier en daar.

Maargoed, ik ben nieuwsgierig, wat zorgt ervoor dat jij denkt dat eenzelfde aanpak zoals Irak (een andere aanpak is mondiaal onbekend, tegenwoordig) gaat werken in Iran, een land wat machtiger, groter en onherbergzamer is?

Het lijkt wel of we met honderdduizenden diplomaten en ambtenaren maar 2-3 dingen kunnen verzinnen:
- niks
- boycot / handelsverbod (zijnde hypocriet, uiteraard)
- bommen los
dat zou in irak kunennw erken ja als ze maar eens nagedacht hadden wat te doen na de "overwinning" ipv zich daar pas te laat mee bezig te houden.

Je hebt ook nog de optie onderhandelen maar die blijkt ook niet bijster succesvol tot nu toe
pi_48195084
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat zou in irak kunennw erken ja als ze maar eens nagedacht hadden wat te doen na de "overwinning" ipv zich daar pas te laat mee bezig te houden.

Je hebt ook nog de optie onderhandelen maar die blijkt ook niet bijster succesvol tot nu toe
kom dan is met de eisen van "het westen" en iran op tafel

dan kunnen we kijken wie reeël is en wie niet.
ik verwacht "het westen" wat niet reeël is.

dus laat maar zien.
pi_48195653
Iran is niét geïnteresseerd in het vervaardigen van kernwapens. Ayatullah Khomeini heeft het kernwapenprogramma van de sjah meteen na de revolutie in 1979 stopgezet, omdat kernwapens geen onderscheid maken tussen burgers en vijandelijke soldaten en derhalve on-islamitisch zijn.

Niet dat het Amerika en Israël iets kan schelen wat de werkelijke Iraanse intenties zijn... de publieke opinie in eigen land beïnvloeden ten nadele van Iran, dat is het enige waar de zionisten in geïnteresseerd zijn.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_48197725
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:25 schreef retteketet het volgende:
Iran is niét geïnteresseerd in het vervaardigen van kernwapens. Ayatullah Khomeini heeft het kernwapenprogramma van de sjah meteen na de revolutie in 1979 stopgezet, omdat kernwapens geen onderscheid maken tussen burgers en vijandelijke soldaten en derhalve on-islamitisch zijn.

Niet dat het Amerika en Israël iets kan schelen wat de werkelijke Iraanse intenties zijn... de publieke opinie in eigen land beïnvloeden ten nadele van Iran, dat is het enige waar de zionisten in geïnteresseerd zijn.
heel geloofwaardig
pi_48197757
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:15 schreef daanski82 het volgende:

[..]

kom dan is met de eisen van "het westen" en iran op tafel

dan kunnen we kijken wie reeël is en wie niet.
ik verwacht "het westen" wat niet reeël is.

dus laat maar zien.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_48200050
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:56 schreef GewoneMan het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mag ik andwoord op mijn vraag ?
pi_48200325
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 23:50 schreef daanski82 het volgende:

[..]

mag ik andwoord op mijn vraag ?
ik heb al je vragen beantwoord hoor
pi_48201304
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:25 schreef retteketet het volgende:

God's volk heeft nou eenmaal een streepje voor op anderen (lees moslims) .

Alles in de schoenen schuiven van zionisten/joden is dat niet enorm vermoeiend?
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 01:09:02 #145
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48202219
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:37 schreef Crazykill het volgende:
Kijk Iran zegt dat ze alleen kernenergie ontwikkelen en geen nukes. En stel de wereld (incl. USA), zegt "Ja Iran, we vertrouwen je, is goed ga je gang".
Daar is de International Atomic Energy Agency (IAEA) voor. Die voeren controles uit.

In het non-proliferatie verdrag (tegen verspreiding van nukes) zijn de regels hoe en onder welke voorwaarden landen uranium mogen verrijken voor brandstofstaven. Ondertekend door zowel Iran als de VS.
quote:
En over een paar jaar lanceren/testen ze alsnog een nuke. Zo van "Haha gefopt". Wat zijn dan de opties voor de rest van de wereld (NAVO/VN)? Sancties of een oorlog?
Dan zou Iran in feite immuum zijn.

Behalve als ze een nuke lanceren, want dan blijft er niks van Iran over, wat dus ook niet erg logisch is.
pi_48202316
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Daar is de International Atomic Energy Agency (IAEA) voor. Die voeren controles uit.

In het non-proliferatie verdrag (tegen verspreiding van nukes) zijn de regels hoe en onder welke voorwaarden landen uranium mogen verrijken voor brandstofstaven. Ondertekend door zowel Iran als de VS.
[..]

Behalve als ze een nuke lanceren, want dan blijft er niks van Iran over, wat dus ook niet erg logisch is.
zo kan je het bekijken, echter is het een te grote gok. Iran heeft openlijk toegegeven israel van de kaart te willen vegen dat doe je niet met koekjes laten we daar duidelijk in zijn. verder is het een islamitisch land gezien het feit dat de islam heilig overtuigd is van het hiernamaals als ook wereld dominantie als hoogste doel heeft lijkt het me erg dom om ze door te laten gaan met hun nucliaire programma

dus de nuclaire gedeelte opblazen is een must liever nog vandaag dan morgen!
  woensdag 11 april 2007 @ 01:34:37 #147
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_48202647
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Behalve wanneer de Iraanse overheid weigert mee te werken met de inspecteurs van de IAEA, wat dus nu het geval is.
Niet het feit van de verrijking is een issue, maar de twijfel of dit enkel benut wordt voor civiele doeleinden, omdat dit evenvoudigweg niet naar behoren en volledig gecontroleerd kan worden, door toedoen van de Iraanse houding.
Dat het dossier Iran niet bij de IARA ligt, maar inmiddels bij de VN-Veiligheidsraad heeft de Iraanse regering volledig en exclusief aan zichzelf te danken.
quote:

Natuurlijk niet voor stevige sancties die uit nieuwe resoluties (door de VN-Veiligheidsraad) zullen voortvloeien, want dat is dan het logisch gevolg.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_48202994
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zo kan je het bekijken, echter is het een te grote gok. Iran heeft openlijk toegegeven israel van de kaart te willen vegen dat doe je niet met koekjes laten we daar duidelijk in zijn. verder is het een islamitisch land gezien het feit dat de islam heilig overtuigd is van het hiernamaals als ook wereld dominantie als hoogste doel heeft lijkt het me erg dom om ze door te laten gaan met hun nucliaire programma

"Israel van de kaart vegen" is niet gezegd. Hij had het over Zionisme. Het blijkt verkeerd vertaald te zijn. Zelfs al zou de westerse pers er veel aandacht aan besteden, de leugen blijft hangen en gaat een eigen leven leiden.
Zoals ook toen Ahmadinejad zei dat Iran het recht heeft op kernenergie en dat een beschaafd land en zijn land geen kernwapens nodig heeft. Toch presteerde een door CNN ingehuurde tolk er "ons land heeft recht op kernwapens" van te maken.
Link
Excuses van CNN maar geen headlines van "we gave you wrong information (as usual)" zodat de leugen blijft hangen bij het publiek die warm moet worden gemaakt voor nog een misdadige oorlog.
  † In Memoriam † woensdag 11 april 2007 @ 03:08:34 #149
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_48203480
quote:
Op woensdag 11 april 2007 01:14 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

zo kan je het bekijken, echter is het een te grote gok. Iran heeft openlijk toegegeven israel van de kaart te willen vegen dat doe je niet met koekjes laten we daar duidelijk in zijn.
Ahmadinejad DID NOT threaten to "wipe Israel off the map."

Commentaar van Aaron Russo.
quote:
verder is het een islamitisch land gezien het feit dat de islam heilig overtuigd is van het hiernamaals als ook wereld dominantie als hoogste doel heeft lijkt het me erg dom om ze door te laten gaan met hun nucliaire programma
Zolang ze zich aan het NPT (verdrag) houden hebben ze recht op uraniumverrijking en rechtvaardigt dit geen militaire acties.

Het IAEA heeft geen enkele aanwijzing gevonden dat Iran met iets anders bezig zou zijn dan met de productie van brandstofstaven.
quote:
Beide argumenten zijn onjuist en gezien de risico's van een nieuwe oorlog in het MO is elk militair ingrijpen onwenselijk.

Nog afgezien dat de centrifuges zich diep onder de grond bevinden en conventionele bombardementen dus geen enkel nut zou hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door NorthernStar op 11-04-2007 03:14:39 ]
pi_48203877
OMG ik heb het filmpje gezien zo iets kan je gewoon van een corupte staat als US verwachten.

net als irak ook voor iran leugens de wereld in helpen.
@GewoneMan: iran wil wel goed doen maar jou "land van het goede" verspreid gewoon leugens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')