quote:
quote:
Ik had het over regelgeving, niet over wat de industrie uit zichzelf doet. Maar anyway, voor beide geldt dat ze (in principe) proberen hun spul zuiniger en schoner te maken, en wie dan precies het meeste doet er niet zo veel toe, en ik zou het ook niet met zekerheid durven zeggen.quote:Op zaterdag 14 april 2007 10:31 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat zou ik niet zeggen. Ik durf te stellen dat juist de vliegtuig industrie meer doet aan het bestrijden van luchtvervuiling dan de autoindustrie. Echter zal het vaak uit een andere hoek komen, namelijk economisch. Meer dan 50% van alle kosten die een maatschappij maakt, komt uit brandstof. Met de steeds hogere brandstofprijs is het steeds aantrekkelijker om er minder van te gebruiken bij toenemende vliegbewegingen. Een manier is het lichten maken van vliegtuigen, maar ook motoren worden steeds efficienter. Als je de eertse B737 bekijkt en dan vooral de motoren, dan zie je wat voor vooruitgang er is geboekt de laatste 30-40 jaar. En minder gebruik van brandstof is dus ook minder vervuiling.
Contrails echter zijn een ander verhaal, die kun je niet echt vermijden, anders dan op een andere hoogte te vliegen, wat weer ongunstig is voor het verbruik en dus de kosten en vervuliing. Men is de laatste 10-20 jaar steeds vaker op grotere hoogte gaan vliegen, waardoor de kans op het ontstaan van een contrail juist toeneemt, maar de uitstoot van vervuilenden gassen juist afneemt.
quote:Op zaterdag 14 april 2007 16:21 schreef proteus het volgende:
[..]
Nee, jij verzint van alles. Dit is slechts een voorstel om opwarming tegen te gaan. Niemand heeft iets toegegeven. En dan nog, waar het ook voor is, de sprayers hebben er zelf net zoveel 'last' van.
ik denk dat ik genoeg heb onderbouwd voorgaande pagina'squote:Op zaterdag 14 april 2007 19:25 schreef Max_Dark het volgende:
oh jottem loze beweringen zonder grammatica!
Bedankt voor je tip van die folie enzowquote:Op zaterdag 14 april 2007 13:30 schreef Max_Dark het volgende:
He stelletje genieen!
Ik dacht even m'n eigen mening te komen spuien, eindelijk een forum waar ik al aan mee doe waar deze nonsens nu ook verkondigt wordt.
Een chemisch additief aan de brandstof? Elke druppel rotzooi in de brandstof is een druppel die je niet voor voortstuwing kan gebruiken. De verbrandingswaarde van het brandstofmengsel (oh my god hij zegt mengsel, zeker een mengsel van chemische meuk!? Inderdaad, aan pure fuel worden dingen toegevoegd om de levensduur van de motor te verbeteren, zie ook personenauto's) en efficientie is bekend. Neem je dus voor een x aantal ton aan fuel mee, dan verwacht je ook zo lang te kunnen vliegen. Sta je mooi voor aap als dus door die door jullie beweerde troep voor een endurance cut zorgt van een uurtje!
Of wordt dit al meegenomen bij de initiele testen van het vliegtuig? Wil je daarmee zeggen dat, omdat deze trails blijkbaar pas vanaf '45 te zien zijn (I dunno, mensen hadden niks meer te doen dus gingen ze deze nonsens verkondigen denk ik) er ineens een neergaande spiraal in de performance van nieuwe motoren te zien was? Immers gaat de effictiviteit hard achteruit als je ook nog eens die chemische meuk moet verbranden.
Anyway, ik laat jullie weer alleen, make sure those tinfoil hats are fastened and secure!
Gaaf. Ik ben gestop met lezen toen ik leugen nummer 8 tegen kwam. Toch gaaf, halverwege ben ik al 8 zaken tegengekomen die simpelweg bij elkaar zijn gelogen en waar onafhankelijke bronnen tegen gestelde feiten op een wetenschappelijk verantwoordde manier bewijzen. Maargoed, die zitten ook in het complot van de Elite natuurlijkquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:39 schreef Boswachtertje het volgende:
Kwam vandaag een lijstje met een 13-tal vragen over chemtrails tegen op deze link
Ik wil bij deze meteen zeggen, dat ik er zelf nog steeds mijn twijfels over heb.. ook bij dit stuk. Maar dit is weer extra stof tot nadenken m.i.
[..]
oh holyneztquote:Op zaterdag 14 april 2007 20:15 schreef Autoreply het volgende:
-
Neukenquote:Op zaterdag 14 april 2007 20:20 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
oh holynezt![]()
![]()
![]()
gij slimmeke! Je bent het einde!
jij doet ook uit de hoogte, waarom?quote:Op zaterdag 14 april 2007 20:26 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Neuken![]()
![]()
OT: Ik post niet voor niks, ben benieuwd naar feiten. Tot nu toe is alles wat ik voorbij het zien komen simpel onderuit te halen met bekende en simpel uit te leggen fenomenen (zoals "uitgeschakelde" contrails)
Ben het volledig met je verhaal eens.quote:Op zaterdag 14 april 2007 13:30 schreef Max_Dark het volgende:Goed onderbouwd verhaal met heel veel waarheid.
Omdat ik langer benquote:Op zaterdag 14 april 2007 21:57 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
jij doet ook uit de hoogte, waarom?
Als die mens dingen gelooft die het overgrote deel van de mensheid onzin vind en daarin wordt gesteund door feiten en ondanks dat hard vol blijven houden dat de waarheid toch die vreselijk onwaarschijnlijke fantasie is...quote:Ieder mens heeft recht op een eigen mening, waarom dan een ander uitmaken voor dom?
Ik leer er een hoop van. Ik weet dat een hoop mensen zweveriger zijn als ik ooit zal worden. Maar zślke belachelijk dingen geloven leek mij onmogelijk; maar goed dat is het dus nietquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:13 schreef speedbird2 het volgende:
Jullie hebben me wel aan het lachen gekregen met zoveel onzin. De een nog gekker als de andere. Bedankt
Da's niet correct. De maximale temperatuur in een turbine van een moderne straalmotor is rond de 1700 Kelvin, dus zo'n 1400 graden celcius. Zelfs dan kan je het achter de turbine nog inspuiten, of zelfs in de omloop.quote:Op zondag 15 april 2007 00:39 schreef SnowBite het volgende:
Overigens, al zoś je 'chemische stoffen' (alles is een chemische stof) er doorheen doen, dan lijkt het me dat het na het verwarmen tot een graadje of 3000 celcius behoorlijk verkloot is.
Voor een gemiddelde GE/RR inderdaad wel.quote:Op zondag 15 april 2007 01:10 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Da's niet correct. De maximale temperatuur in een turbine van een moderne straalmotor is rond de 1700 Kelvin, dus zo'n 1400 graden celcius.
quote:Cooling systems
All jet engines require high temperature gas for good efficiency, typically achieved by combusting hydrocarbon or hydrogen fuel. Combustion temperatures can be as high as 3500K (5000F), above the melting point of most materials.
Cooling systems are employed to keep the temperature of the solid parts below the failure temperature
Ik dacht dat het met de brandstof vermengd werd (volgens de chemtrail lovers).quote:Zelfs dan kan je het achter de turbine nog inspuiten, of zelfs in de omloop.
Het is niet te geloven dat mensen ondanks dat er dus door USA, UK en duitsland is toegegeven dat ze chemtrailen.quote:Op zondag 15 april 2007 13:57 schreef Mojave het volgende:
Dat er echt mensen zijn die hier in geloven, geweldig
Je leest het creatief waardoor je denkt dat er staat wat je wil dat er staat. Dat is iets anders dan dat het er echt staatquote:Op zondag 15 april 2007 15:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is niet te geloven dat mensen ondanks dat er dus door USA, UK en duitsland is toegegeven dat ze chemtrailen.
Vandaar ook zeker dat er petities ingediend zijn bij Canadesche parlement.![]()
Adem jy maar lekker barium inquote:Op zondag 15 april 2007 15:23 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Je leest het creatief waardoor je denkt dat er staat wat je wil dat er staat. Dat is iets anders dan dat het er echt staat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |