abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48534710
Net het boek over Cardiff City uit, Soul Crew. Leest leuk weg, al is het wel een beetje een opsomming van al hun 'heldendaden'.
pi_49031878
Niet iedereen hier zal het even interessant vinden, maar ik vind het een erg leuk en informatief boek. Ook omdat er voor mij de nodige herkenbare spelers in voorkomen:

Meer info:

http://www.voetbalopzaterdag.nl/publicaties/amateursinoranje.htm
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 6 mei 2007 @ 10:58:16 #33
7889 tong80
Spleenheup
pi_49056680
Wel interessant Mich.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49063845
Absoluut. Je komt toch opmerkelijke namen tegen. Wat te denken van Bram Peper (de ex-burgemeester van Rotterdam), Dick Jol (de scheidsrechter) en bijvoorbeeld latere "gewone" internationals als John de Wolf, Stanley Menzo, Jan Mulder en de gebroeders Van de Kerkhof.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 zondag 6 mei 2007 @ 15:45:20 #35
7889 tong80
Spleenheup
pi_49063925
Van der kerkhof waren international toen ze bij MULO speelden Mulder namens WVV.

Ken je Arno de Kleine. Was international en hoofdklasse driebander. Rini van Roon herinner ik me ook nog. En Jaan de Graaf.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_49090920
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:52 schreef MaxPower het volgende:
Net het boek over Cardiff City uit, Soul Crew. Leest leuk weg, al is het wel een beetje een opsomming van al hun 'heldendaden'.
Dat vind ik sowieso vaak bij die hooligan-boeken. "Ik stond in mijn eentje met alleen mijn vuisten. Zij waren met z'n vieren tot de tanden bewapend. Toch sloeg ik ze tot moes ".
pi_49107765
Dat dacht Carlo Picorni ook voordat hij naar Beverwijk ging
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 7 mei 2007 @ 21:06:22 #38
61305 Bjoro
Proud to have Maud !
pi_49117230
quote:
Op zondag 6 mei 2007 10:58 schreef tong80 het volgende:
Wel interessant Mich.

lijkt mij ook wel ja
256 goals !
[Column]Hoera, prijs gewonnen!
'Zo gewoon en toch zo bijzonder,
Zo alledaags maar nog steeds een wonder' Maud 07-07-2005
  maandag 7 mei 2007 @ 21:34:51 #39
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_49118720
Volgens mij had Johan Derksen in zijn column in de afgelopen VI ook over dat boek over het amateur-Oranje geschreven
pi_49154879
Inderdaad. Al werd er ook op gewezen via diverse amateurvoetbalsites, vandaar dat ik het vond. Derksen was trots dat zijn redacteur Taco vd Velde ook een interlandje had meegepakt.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 dinsdag 8 mei 2007 @ 19:36:52 #41
7889 tong80
Spleenheup
pi_49156017
Voor welke club ?

zaterdag 9 juni 2007 @ 13:57:58 #42
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_50267817
Effe een ordinaire terugvindpost tevens kickje!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zaterdag 9 juni 2007 @ 14:10:44 #43
80382 manny
30 is best veel
pi_50268226
Voetbalboek waar ik toch van genoten heb, ondanks dat het over een walgelijke club gaat: het mooiste leven Hard Gras 27 dus..

Heerlijk om een seizoen zo mee te beleven. Een kijkje in de jongensdroom.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_50313357
Bijna vakantie, Er zijn toch wel wat nieuwe boeken uit?
pi_50313800
Ik ben op zoek naar een boek dat een goeie impressie geeft van de harde kernen van verschillende clubs, waar de auteur ook meegaat naar wedstrijden en dergelijke, welke raden jullie me aan?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_50313985
Dat boek moet nog geschreven worden.
  Trouwste user 2022 zondag 10 juni 2007 @ 22:42:04 #47
7889 tong80
Spleenheup
pi_50314087
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:35 schreef denthemen het volgende:
Ik ben op zoek naar een boek dat een goeie impressie geeft van de harde kernen van verschillende clubs, waar de auteur ook meegaat naar wedstrijden en dergelijke, welke raden jullie me aan?
Acht jaar lang had Bill Buford twee banen. Doordeweeks was hij redacteur van het Engelse literaire magazine Granta. In de weekends liep hij mee met de voetbalhooligans - jonge Engelsen die zichzelf iedere zaterdag verloren in menigten gewijd aan sport, drank en verbijsterend geweld. Als Amerikaan en als intellectueel was Buford geschokt - en gefascineerd - door de bloeddorst van zijn aangenomen landgenoten. Hij ging naar hun wedstrijden, doorstond het vreselijke gepoch, at hetzelfde vettige voedsel en dronk grote hoeveelheden bier. Als zij in moeilijkheden kwamen, hetgeen zij zo graag deden, was hij daar om toe te kijken. Zij trapten rellen met de regelmaat van de klok, ze vernielden, ze stalen en vaak moordden ze zelfs. Honderden mensen zijn omgekomen in voetbalrellen in de laatste tien jaar.

Uiteindelijk zijn 'onderwerpen' zat en maar een beetje minder walgend van zijn eigen obsessieve interesse in hun wangedrag - concludeerde Buford dat voetbal een voorwendsel was. Partizaanschap en nationalisme waren ook voorwendselen. Wat dit tuig werkelijk opwond - de meesten van hen hadden werk, velen hadden gezinnen - was geweld. "Het is eigenlijk een godsdienst" zei een fan. " Zaterdag is onze heilige dag."

Buford ontdekte dat zijn onderwerpen, meestal best aardig als individuen, duivels werden zodra ze in een menigte opgingen. Nog ongelooflijker, Buford ontdekte dat zodra hij zich bij de relschoppers aansloot, hij zelf door het geweld werd verleid. "De massa zit in ons allemaal. Het is geen instinct of behoefte ... maar voor de meesten van ons houdt de menigte een bepaalde essentiele aantrekkingskracht in. Het is als een honger, iets waarin een duistere bevrediging gevonden kan worden."

Voor Buford gaan rellende menigten - of ze nu in Londen of Los Angeles zijn - buiten hun normale omstandigheden. Massageweld heeft minder te maken met armoede of onderdrukking, gelooft hij, dan met het laten varen van de individuele wil ten gunste van de grotere, onheilspellende macht van de massa. Of je Buford's theorie nu gelooft of niet, zijn boek is een briljant stuk verslaggeving. Zonder een maal hun barbaarsheid te vergoelijken, Buford maakt Steamin' Sammy, Lunar the Lunatic en de hele zieke Dickensiaanse groep onvergetelijk realistisch. Hoe meer menselijk zij worden, des te angstaanjagender ze lijken. "Tussen het Tuig" is een van de meest ontnuchterende boeken die je ooit zult lezen.

pi_50314447
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat boek moet nog geschreven worden.
Nou, waar wacht je op?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zondag 10 juni 2007 @ 23:12:15 #49
80382 manny
30 is best veel
pi_50315242
De meeste harde kern boeken hebben een vrij hoog "en toen stonden wij met 5 man tegenover 60 man met honkbalknuppels en die gasten allemaal op de loop, want wij zijn de gekste van allemaal" gehalte.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_50819097
Volgens mij heb ik een onontdekt briljantje in de voetballiteratuur 'ontdekt':

De wereld draait om de bal, Franklin Foer

Ben nu een paar hoofdstukken onderweg en het leest heerlijk weg. De schrijver, een journalist van onder meer de New York Times, probeert het fenomeen globalisering te verklaren door middel van het voetbal. Dit klinkt saaier dan het is. Tot nu toe is het vooral een reis rond de wereld met veel anekdotes en historische beschrijvingen van rivaliteit tussen verschillende clubs, en de betekenis daarvan in de geschiedenis van het betreffende land. Bijvoorbeeld Celtic - Rangers en de geloofsstrijd, de oorlog op de Balkan met de rol van Dinamo Zagreb en Rode Ster Belgrado, en de historie van het joodse voetbal en voetballers tot aan de tweede wereldoorlog. Ben slechts 4 hoofdstukken onderweg, maar ik verwacht hem komend weekend uit te hebben, dan volgt de eindconclusie. Fascinerend tot nu toe!

* MaxPower beveelt deze aan voor op de camping!
  maandag 25 juni 2007 @ 13:59:17 #51
148059 Pritt
Atheïst
pi_50819255
Ik heb Castel di Sangro ook bijna uit, leest aardig weg als het lekker weer is en ik in de tuin lig te luieren.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_50819574
Ik heb DYNAMO, sterven voor de eer van het vaderland inmiddels ook gelezen. De titel belooft meer dan waargemaakt wordt, al is het wel een ijzingwekkende beschrijving van het Kiev in de Tweede Wereldoorlog. Niet echt als voetbalboek lezen, eerder als geschiedkundig en oorlogsportret.

* MaxPower zegt: laat deze lekker voor een donkere winteravond, en neem iets luchtigers mee naar de camping, zie bijvoorbeeld mijn vorige post
  maandag 25 juni 2007 @ 14:51:17 #53
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_50821341
quote:
Op zondag 10 juni 2007 22:35 schreef denthemen het volgende:
A season with Verona is ook een goeie. De auteur reist een seizoen lang mee met de supporters van Hellas Verona. Absolute aanrader!!
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 25 juni 2007 @ 17:57:06 #54
26251 Eilanden
pi_50827826
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:51 schreef Terreros85 het volgende:

[..]

A season with Verona is ook een goeie. De auteur reist een seizoen lang mee met de supporters van Hellas Verona. Absolute aanrader!!
Left Foot In The Grave (Garry Nelson) is ook wel aardig. Nelson was dat seizoen assistent-manager van Torquay en heeft in een dagboek een seizoenlang de gebeurtenissen bijgehouden.
pi_50829506
Dat klinkt goed Eilanden, die ga ik eens opzoeken.
  maandag 25 juni 2007 @ 19:03:20 #56
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_50830015
Die ga ik ook eens opzoeken
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  maandag 25 juni 2007 @ 21:04:31 #57
26251 Eilanden
pi_50834629
Dan is "Left Foot Forward" ook misschien waard om op te zoeken. Nelson beschrijft hier zijn verblijf als speler bij Charlton in seizoen 94-95
pi_50836158
quote:
Op maandag 25 juni 2007 14:06 schreef MaxPower het volgende:
Ik heb DYNAMO, sterven voor de eer van het vaderland inmiddels ook gelezen. De titel belooft meer dan waargemaakt wordt, al is het wel een ijzingwekkende beschrijving van het Kiev in de Tweede Wereldoorlog. Niet echt als voetbalboek lezen, eerder als geschiedkundig en oorlogsportret.

* MaxPower zegt: laat deze lekker voor een donkere winteravond, en neem iets luchtigers mee naar de camping, zie bijvoorbeeld mijn vorige post
Lijkt me wel wat dat boek. Ga eens kijken of ik er in de bieb aan kan komen.
pi_50848524
quote:
Op maandag 25 juni 2007 21:04 schreef Eilanden het volgende:
Dan is "Left Foot Forward" ook misschien waard om op te zoeken. Nelson beschrijft hier zijn verblijf als speler bij Charlton in seizoen 94-95
Deze heb ik inmiddels besteld, Left Foot in the Grave kan ik helaas nergens nieuw vinden online.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 11:29:27 #60
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_50851628
Binnenkort weer een nieuwe Hard Gras
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')