Met al dat SBS-publiek hier in Nederland?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 13:44 schreef tralalala het volgende:
Had eigenlijk wel verwacht dat blik op de weg 30 x zo populair was
Als het er 'van zichzelf' al opzit is het goedgekeurd door de RDW en is er geen probleem. Wat betreft het later aanbrengen van plakspul zou je het ook kunnen omdraaien: alleen producten die goedgekeurd zijn. Fabrikanten van het spul moeten dan een goedkeuring aanvragen, automobilisten kunnen daarmee aantonen dat het mag. Ben je van alle gezeur en apparaatjes af.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 17:27 schreef Mikkie het volgende:
En wat te denken van folie of coating die de ruit beschermt? Of tegen de zon is? Of zo'n ongevallen protectie...die bij complete ruitdestructie de ruit bij elkaar houdt ipv dat 'ie in 100.000 stukjes valt? Die mag dan wel? Maar wat als je die dan net een tintje donkerder doet? Of dat je ruiten van zichzelf al een anti-zon coating ofzo hebben?
Da's niet waar natuurlijk. Bijvoorbeeld bij het rode licht dat je noemt, is de waarneming van een agent voldoende. Als de agent gezien hebt dat jij door rood licht reed, dan reed jij door rood licht. Ook al is er geen foto. Op dezelfde manier zou je kunnen motiveren - zij het niet geheel bevredigend, geef ik meteen toe - dat als een agent constateert dat ie niet door jouw voorruit naar binnen kon kijken, je voorruit te donker getint is.quote:Nee, want er was geen geijkt meetmiddel. Zelfs de politie moet haar metingen kunnen staven (dan nog zijn ze te betwisten, maar vooruit...). Snelheidscontroles met een geijkte camera (of meetapparatuur in de auto), roodlicht met camera, profieldiepte met een metertje, dus ook coating of folie moet gemeten worden met een gecertificeerd apparaat. Anders ben je echt overgeleverd aan de willekeur van oom agent.
Tja dat werd dan ook pas voor de 10000ste keer gezegdquote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Afgelopen week ook weer blik op de weg gezien, toch altijd wel een educatief programma, niet enkel gericht op platte sensatie zoals het programma Wegmisbruikers.
Ik had bijvoorbeeld nog nooit stilgestaan bij het punt dat navigatiesystemen aan de voorruit dusdanig het zicht beinvloeden dat daar hele objecten achter verdwijnen.
Toch goed om daar een keer de aandacht op te vestigen.
Ik heb toch wel soort van respect voor Sjarrel, dat ie 'm een heel beheerst duwtje geeft, ik had zo'n kutventje allang van de weg gereden.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:03 schreef veldmuis het volgende:
Want onze motorrijder is Sjarrel. En Sjarrel is geboren met een motor tussen zijn benen.
Leo de Haas is zeker geen groentje, zal denk deze uitzend uren al gehad hebben een lange tijd van te voren ofzo.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:42 schreef k_man het volgende:
Precies. Welke triangeljosti heeft bedacht dat het een goed idee is om in oktober op primetime op NL1 een herhaling van drie jaar oud uit te zenden?
Logisch toch? (zie Ned 3...Voetbalquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:42 schreef k_man het volgende:
Precies. Welke triangeljosti heeft bedacht dat het een goed idee is om in oktober op primetime op NL1 een herhaling van drie jaar oud uit te zenden?
sensatie in wegmisbruikers?quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Afgelopen week ook weer blik op de weg gezien, toch altijd wel een educatief programma, niet enkel gericht op platte sensatie zoals het programma Wegmisbruikers.
Ik had bijvoorbeeld nog nooit stilgestaan bij het punt dat navigatiesystemen aan de voorruit dusdanig het zicht beinvloeden dat daar hele objecten achter verdwijnen.
Toch goed om daar een keer de aandacht op te vestigen.
Dat van die navigatiesystemen was idd een goed punt, eigenlijk stom dat de politie daar dan weer niet/amper oplet.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 21:53 schreef Tomatenboer het volgende:
Toch vind ik 't vreemd dat mensen dat zelf niet kunnen bedenken... (of het zich in elk geval niet realiseren)quote:Op woensdag 22 oktober 2008 01:10 schreef DaMook het volgende:
[..]
Dat van die navigatiesystemen was idd een goed punt, eigenlijk stom dat de politie daar dan weer niet/amper oplet.
Als ze er gewoon een kortere serie van hadden gemaakt, was het niemand opgevallen. Dan was de serie wat later begonnen of wat eerder geeindigd, omp laats te maken voor een ander programma. Bovendien wisselen ze nu nieuw en oud af, dus je kunt er geen peil op trekkenw at je te zien krijgt. Irritant.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 23:26 schreef sander89 het volgende:
[..]
Leo de Haas is zeker geen groentje, zal denk deze uitzend uren al gehad hebben een lange tijd van te voren ofzo.
Doordat gezeik met Koos Spee die invloed wilden hebben op het programma etc, hebben ze een lange tijd geen opnames kunnen maken.
En mobiele telefoons zijn ook overbodig, want er staan telefooncellen en anders kun je vast wel ergens van een vaste lijn gebruikmaken...quote:Op woensdag 22 oktober 2008 04:16 schreef kraaksandaal het volgende:
Een navigatiesysteem in Nederland is volmaakt overbodig, je zoekt 't ff op en in elke gemeente staan er die plattegronden langs de weg.
Waarom plakt iedereen dat ding in het midden?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 04:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat mensen daar geen last van hebben. Ik ben zelf vrij groot en zit nog dagelijks tegen de binnenspiegel aan te kijken. Nu ben ik er aan gewend en heb ik me aangeleerd om er omheen te kijken, maar het blijft enorm irritant. Ik zou een navigatiesysteem dan ook altijd zodanig laag plakken dat het verlengde ervan het dashboard of de motorkap is, maar niet de openbare weg
Misschien omdat de meeste mensen rechts zijn en je navigatie rechts van je dus wat natuurlijker is?quote:Op woensdag 22 oktober 2008 18:54 schreef Nihil het volgende:
[..]
Waarom plakt iedereen dat ding in het midden?
Ik heb hem uiterst links zitten.... prima afleesbaar en zit niet in deweg.
Probleem is wel dat als een auto al getint glas heeft (netjes goedgekeurd enzo) en je daar een folie overheen plakt, het resultaat een stuk donkerder is dan wanneer je diezelfde folie op helder glas plakt. En dat kan het verschil zijn tussen niet en wel legaal. Dat maakt het heel lastig om een goedkeuring voor die zooi te regelen.quote:Op donderdag 9 oktober 2008 20:19 schreef k_man het volgende:
Als het er 'van zichzelf' al opzit is het goedgekeurd door de RDW en is er geen probleem. Wat betreft het later aanbrengen van plakspul zou je het ook kunnen omdraaien: alleen producten die goedgekeurd zijn. Fabrikanten van het spul moeten dan een goedkeuring aanvragen, automobilisten kunnen daarmee aantonen dat het mag. Ben je van alle gezeur en apparaatjes af.
electriciteit is ook overbodig, met een kaars of olielamp heb je tenslotte ook lichtquote:Op woensdag 22 oktober 2008 04:16 schreef kraaksandaal het volgende:
Een navigatiesysteem in Nederland is volmaakt overbodig, je zoekt 't ff op en in elke gemeente staan er die plattegronden langs de weg.
Dat heb ik dus ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 19:58 schreef LoggedIn het volgende:
Ik heb in NL mijn navigatie aan zon ventilatieluikje zitten
die middelste blowers gebruik ik eigenlijk toch nooit echt.. heb em eig altijd op raam of raam+voet staanquote:Op woensdag 22 oktober 2008 20:28 schreef Omniej het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.
Met name in de zomer is het enige nadeel daarvan natuurlijk dat je één blower mist, maar goed, m'n PDA wordt op die manier wel meteen gekoeld.
In Nederland kan dat een duur geintje worden hoor.. Heb liever dat die lul achter me z'n no-claim kwijtraakt dan dat ik 180 euro boete krijg voor rijden door rood + 7kmh te hard.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 20:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Die auto die zojuist voor oranje of rood licht stopte door vol op de rem te gaan terwijl er iemand bij hem bumperkleefde, en dus bijna bij hem achterop klapte.![]()
Ik zou dat risico niet nemen, dan kun je wellicht nog beter net even door oranje of rood rijden.
Of een fietser/voetganger op je motorkap jaquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:08 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
In Nederland kan dat een duur geintje worden hoor.. Heb liever dat die lul achter me z'n no-claim kwijtraakt dan dat ik 180 euro boete krijg voor rijden door rood + 7kmh te hard.
Hé, thanks. Dat overzichtje kende ik nog niet.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:29 schreef Piles het volgende:
http://www.blikopdeweg.nl/afleveringen/afleveringen.shtml
Lijkt me logies.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 01:59 schreef LoggedIn het volgende:
wat is dat voor onzin dat je onverzekerd rijdt zonder apk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |