Het gaat voornamelijk om aardgas. En niet alleen uit dat land, maar ook om de aanvoer van aardgas vanuit de hele regio veilig te kunnen stellen, door middel van leidingen door Afghanistan.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:00 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Je vindt bij wijze van spreke meer olie in een blikje tonijn dan in Afghanistan, maar dan zijn we dus al wat verder dan alleen economische motieven.
Ja die heb ik ook gehoord, maar ik vind een invasie van Afghanistan om een pijplijn wat vergezocht. Het is goedkoper om er geld naar te smijten dan kruisraketten.quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:54 schreef Tirion het volgende:
[..]
Central Asia pipeline deal signed (2002)
The building of the trans-Afghanistan pipeline has been under discussion for some years but plans have been held up by Afghanistan's unstable political situation.
Bekijk het in perspectief. Wat levert het op de langere termijn op, en waar verzwak je economien van potentiele vijanden.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:03 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gehoord, maar ik vind een invasie van Afghanistan om een pijplijn wat vergezocht. Het is goedkoper om er geld naar te smijten dan kruisraketten.
Dat zal zeker een rol spelen, ik reageerde dan ook tegen jouw notie dat de VS alleen wat zou doen als ze meteen naar huis konden rennen met wat vaten olie of wanneer iemand een raket op ze zou richten. Het is beduidend complexer dan dat, historisch gezien zeker, maar ook nu.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:05 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Bekijk het in perspectief. Wat levert het op de langere termijn op, en waar verzwak je economien van potentiele vijanden.
Ik denk het niet. Het is gewoon werkelijk zo simpel. Angst en geld. Daar wordt een wereldmacht door geregeerd.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:07 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat zal zeker een rol spelen, ik reageerde dan ook tegen jouw notie dat de VS alleen wat zou doen als ze meteen naar huis konden rennen met wat vaten olie of wanneer iemand een raket op ze zou richten. Het is beduidend complexer dan dat, historisch gezien zeker, maar ook nu.
En zo is alles te simplificeren tot 1 of 2 menselijke emoties, maar een realistisch perspectief is dat niet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 02:09 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Het is gewoon werkelijk zo simpel. Angst en geld. Daar wordt een wereldmacht door geregeerd.
Err, de verkiezingen in de VS zijn toch pas in november 2008? Dus Bush zit nog tot januari 2009 in het Witte Huis.quote:Op donderdag 5 april 2007 20:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Nee, want dan is Bush niet meer in office. Het moet nu gebeuren, of anders niet.
Jammer genoeg wel.quote:Op vrijdag 6 april 2007 03:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Err, de verkiezingen in de VS zijn toch pas in november 2008? Dus Bush zit nog tot januari 2009 in het Witte Huis.
De olie-leiding die van Oezbekistan dwarsdoor Afghanistan gelegt moest worden naar de zuidkust, kunnen ze daar olie tappen en aan China verkopen !quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:50 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Wat was er economisch interessant aan Afghanistan dan?
Nee, maar daar is het wel om begonnen. IT'S ALL ABOUT THE MONEY !........and the OIL of course !quote:
Natuurlijk gaat het om de olie (en het geld en de macht)quote:Op vrijdag 6 april 2007 08:44 schreef squealmaster het volgende:
[..]
Nee, maar daar is het wel om begonnen. IT'S ALL ABOUT THE MONEY !........and the OIL of course !
Neh. Israël ligt ruim binnen het bereik van de Iraanse ballistische raketten, dat risico zullen de VS wel niet willen lopen. Als ze verstandig zijn, tenminste. De vraag is echter of de woorden "verstandig" en "VS" wel in één zin kunnen worden gebruikt...quote:Op vrijdag 6 april 2007 01:02 schreef Netwerken het volgende:
geloof het niet maar als ze het doen is het hit and run zoals voorheen.
China houdt zich rustig, een handelsboycot van de VS zou het einde betekenen voor ze.quote:Op vrijdag 6 april 2007 08:48 schreef Elegy het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het om de olie (en het geld en de macht)
Ik vraag mij af hoe Rusland en China zouden reageren als Iran daadwerkelijk gebombardeerd gaat worden. Krijgen we dan een WO3 of blijft bij wat spec-ops?
Ik moet toch altijd hartelijk lachen om dit soort eenzijdige, tendentieuze schok-berichten.quote:Op vrijdag 6 april 2007 09:20 schreef NorthernStar het volgende:
WHAT IS THE PRICE FOR YOUR CHILD'S LIFE?
WHO IS THE US CONGRESS LISTENING TO?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |