Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrektquote:Op maandag 9 april 2007 14:01 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's, Wat staat er op dat bord?
Erg droogquote:Op maandag 9 april 2007 14:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier
dit is leuk
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
2011 pas dacht ik.quote:Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:
Mooi ding die 4011... Wanneer beginnen ze aan de 42xx serie?
Die is niet meer gedeklasseerd...quote:Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:
Gister trouwens in de 4444 gezeten, alleen kwam ik daar pas bij Duivendrecht achter, anders was ik wel in die gedeklasseerde 1e klas bak gaan zitten...
quote:ALMELO - De problemen rond de beveiliging van het spoor in Almelo zijn
het gevolg van een verkeerde aanpak van het veiligheidstraject. De
Grontmij heeft het veiligheidssysteem van het gedeelte Almelo-Almelo de
Riet waar het noodspoor ligt, geīntegreerd in de bestaande, complexe
relaisbeveiliging van het station. Het debacle heeft niets te maken met
fouten in softwareprogramma's. Volgens een veiligheidsdeskundige wordt
de veiligheid van de Almelose stationsemplacement geregeld door
elektrisch bediende schakelaars. ,,Dat is een oud, conventioneel systeem
van zo'n 20 tot 25 jaar oud. De Grontmij heeft die beveiliging
doorgetrokken tot station De Riet. En dat hadden ze nooit moeten doen.
Het werken met relais vergt een groot stuk vakmanschap. De kennis over
deze verouderde techniek wordt steeds schaarser. Je werkt dan met
honderden draadverbindingen. Het gebrek aan vakkennis nekt nu de
Grontmij. Die medewerkers hadden met hun poten van de
stationsbeveiliging moeten afblijven. Wat in Almelo is gebeurd wordt in
onze kringen als 'ongehoord' betiteld. Fouten in een veiligheidssysteem
zijn onacceptabel.'' Volgens de deskundige die bij een groot buitenlands
bedrijf werkt dat regelmatig bij complexe infrastructurele werkzaamheden
in Nederland is betrokken, hadden de problemen kunnen worden voorkomen
door de beveiliging van het noodspoor los te koppelen van dat van het
station. ,,Er had voor dit gedeelte een elektronische beveiliging moeten
worden gekozen. Dat had heel snel kunnen worden gerealiseerd. Bij
Pijnacker, op de Hofpleinlijn, is een soortgelijk project met verdiept
spoor en een noodbaan uitgevoerd. Precies zoals in Almelo het geval is.
De container waarin de elektronische beveiliging zich bevond, is
notabene nog steeds voorhanden!'' Advies- en ingenieursbureau Movares is
nu bezig met het uittekenen van een nieuw ontwerp. Dat wordt vervolgens
door onafhankelijke specialisten gecontroleerd. Gebrek aan vakkennis van
oude relaistechniek en een verkeerd gekozen beveiligingstraject hebben
de Grontmij in Almelo flink parten gespeeld.
Voorlopig definitief weer terug omhoog ge-ont-de-klasseerdquote:
terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzoquote:Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
Gaatie weer hoor, onze cargo-rukkerquote:Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.quote:Op maandag 9 april 2007 17:12 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzo
Zag em vandaag weer rijden. Ik moest een aansluiting halen op Duivendrecht, anders had ik even gekeken... Ik zag vandaag geen blaadjes in ieder geval...quote:Op maandag 9 april 2007 14:53 schreef thats-me het volgende:
Is dat ding uit twente weg? Zal het wel
.
Was die bak ook gedeklasseerd? (Waren er blaadjes waar het op stond?)
Waarschijnlijk een staaltrein Beverwijk - Arbon (CH)quote:Op maandag 9 april 2007 17:41 schreef sander89 het volgende:
[..]
Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.
Het was een 1600, 1700, 1800 loc uit die serie, met wagons er achter waar ze goederen in kunnen vervoeren met deuren aan de zijkant de kleur was bruin roestachtige.
Ik wou nog een foto maken maar was te laat om de voorkant er op te krijgen.
Kan geen goede foto vinden op het internet maar volgens mij was het zoon soort loc met zulke goederenwagons er achter
[afbeelding]
Update: van nu.nl
VEENENDAAL - Bermbranden langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht zorgen maandagmiddag voor flinke vertragingen voor weggebruikers en treinreizigers. De weg is in de richting Utrecht gedeeltelijk afgesloten.
Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) maandag gezegd. Verkeer naar Utrecht wordt bij Ede omgeleid via de A30 en de A1.
Ook het treinverkeer tussen Arnhem en Utrecht is maandagmiddag tijdelijk stilgelegd.
De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.
Nee geen 100, 75 meter maar. Maar goed, hier nog wat pix uit Ierland (sorry voor het lage gehalte treinen, die waren meestal net even niet in de buurt):quote:Op maandag 9 april 2007 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |