Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?quote:Op woensdag 11 april 2007 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ergens medio 2008 dacht ik. Dat is nog redelijk snel, vergeleken met andere bestellingen die de NS geplaatst heeft. Ze hadden namelijk de mallen nog.
Regiorunners.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
Regiorunners geloof ikquote:Op woensdag 11 april 2007 14:18 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, makkelijk he, een hulpspoor aanleggen![]()
Zeker als je gaat knoeien met de beveiliging ipv een oplossing die al voorhanden is te gebruiken.
Vertel jij dan eens hoe het WEL is?quote:Op woensdag 11 april 2007 14:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
1,5 maand voor het veilig in gebruik nemen van een hulpspoor in mijns inziens wel erg lang, zeker in Nederland. Tuurlijk gaat veiligheid voorop, maar de tijdspanne is wel erg lang nu.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:22 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
Niet zoals nu geschetst wordt in elk geval. Joh, er is hier zoveel misgegaan, dat wil je niet weten. De waarheid komt vast nog wel aan het licht als het eenmaal draait. Ik weet 't ook niet precies allemaal hoor. Gelukkig niet.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vertel jij dan eens hoe het WEL is?
Nou ja, dat ze nadat het misgegaan was, een compleet andere firma gebeld hebben die van de grond af aan opnieuw beveiligingssoftware moet gaan schrijven dat is wel erg ja. Als dat waar is dan hoef je de rest van het JAAR eigenlijk niet meer op treinen te rekenen. Het gaat niet om een of ander dom pakketje wat je in een paar weken in elkaar klust of zo. Beveiligingssoftware.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
1,5 maand voor het veilig in gebruik nemen van een hulpspoor in mijns inziens wel erg lang, zeker in Nederland. Tuurlijk gaat veiligheid voorop, maar de tijdspanne is wel erg lang nu.
't Schijnt geen softwareprobleem te zijn, er zit daar niet zoveel software, allemaal relais.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, dat ze nadat het misgegaan was, een compleet andere firma gebeld hebben die van de grond af aan opnieuw beveiligingssoftware moet gaan schrijven dat is wel erg ja. Als dat waar is dan hoef je de rest van het JAAR eigenlijk niet meer op treinen te rekenen. Het gaat niet om een of ander dom pakketje wat je in een paar weken in elkaar klust of zo. Beveiligingssoftware.
wij hebben allesquote:Op woensdag 11 april 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je maar niet in zo'n uithoek gaan wonen
Dat is wat Tubantia beweert, ik weet ook niet precies hoe het zit, alleen dat er veel onzin verkondigd wordt.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Het had toch te maken met de beveiliging die aangesloten is op die van het station in Almelo en wat nu voor problemen zorgt, ipv voor een losstaand systeem te kiezen, dat uiteraard wel aansluiting geeft op de rest van het spoornet?
Ik had juist begrepen dat ze nu voor een oplossing zonder relais gekozen hebben, en dat er dus met software geklooid moet worden. Maar goed, wat we horen is ook maar wat de media ons wijsmaken, en daar deugt vaak genoeg ook geen fuck van. We zien het wel, gewoonquote:Op woensdag 11 april 2007 14:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
't Schijnt geen softwareprobleem te zijn, er zit daar niet zoveel software, allemaal relais.
Het is beveiliging, en dat snappen alleen seinwezens.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik had juist begrepen dat ze nu voor een oplossing zonder relais gekozen hebben, en dat er dus met software geklooid moet worden. Maar goed, wat we horen is ook maar wat de media ons wijsmaken, en daar deugt vaak genoeg ook geen fuck van. We zien het wel, gewoon
Ja, al zal dat makkelijk een jaar kunnen duren, zoals gebruikelijk met onderzoeksrapportenquote:Op woensdag 11 april 2007 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk wel dat er achteraf een duidelijke verklaring komt
Fijn dat ze ook nog ruim de tijd hebben voor een testprogramma...quote:Op woensdag 11 april 2007 15:01 schreef vw_caddy het volgende:
Ken je het verhaaltje van de 4011 die gisteravond richting Amersfoort zou gaan? Nou, die ging niet. Door tractieproblemen zijn ze net buiten Zwolle weer teruggekeerd naar het station. Weet niet of het stel nu nog in Zwolle staat.
Aanrijding te Barendrecht volgens mij, maar ik weet niet of dat gevolgen heeft voor rotterdam etcquote:Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef NordicBlue het volgende:
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
quote:Op woensdag 11 april 2007 08:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Damn ja daar moet ik nog een keer heen....
Planning is za 16 juni met SWT (vertrek rond 10:00) vanuit Es.quote:
Daar schijnt iemand van een viaduct afgedoken te zijn.quote:Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef NordicBlue het volgende:
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
Die nieuwst dubbeldekkers schijnen wel weer iets minder kut te worden dan de vorige serie (net zoals VIRM al iets minder kut dan IRM was). Met in ieder geval bredere trappen enzo.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Regiorunners geloof ik
ook kut even goed, maar minder kut dan DDAR
Veel probleemknderen uit de randstad worden in Beilen e.o. ondergebracht in pleeggezinnen. deze zijn dus mentaal een stuk(je) kwetsbaarder, enzo. Dus een zelfmoord weet ik haast wel zeker... Ook zit er een inrichting in Beilen, dus daar heb je je 2e afkomst wellicht vandaan...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen
Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
Aanrijding op een traject zonder gelijkvloerse kruisingen meestal ook trouwens (Abcoude - Amsterdam - Haarlem bijvoorbeeld).quote:Op woensdag 11 april 2007 17:26 schreef MREn het volgende:
Aanrijding zonder nadere toelichting is vrijwel altijd zelfmoord.
Ik hou het meer op ruilenquote:Op woensdag 11 april 2007 17:40 schreef MREn het volgende:
Is dat zo van de wadjes? Berichten van NSFSC wezen er toch op dat alles wat Arriva nu af zou storen, aan de kant zou gaan.
Maar niet dom van Veolia om wat extra te huren natuurlijk.
Kun je er dan eentje regelen voor bij een loods in Amersfoortquote:Op woensdag 11 april 2007 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe,
de shredders staan vast al standby :p
maak je er ff een roadtrain van.. rijd je t zo naar de shreddddder :pquote:Op woensdag 11 april 2007 19:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kun je er dan eentje regelen voor bij een loods in Amersfoort![]()
Aanrijding duurt uit eigenvaring ongeveer twee uur. Maar meestal is het toch een vrij omslachtige procedure. Nieuwe machinist, officier van justitie, opruimen...quote:Op woensdag 11 april 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen
Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
Nee, dan rij je hem er rechtstreeks in... of misschien een leuk item voor 'Will it blend?!:quote:Op woensdag 11 april 2007 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
maak je er ff een roadtrain van.. rijd je t zo naar de shreddddder :p
Wat moet daar mis gaan dan? Ik heb ooit weleens een springer gehad daar, maar toen zat ik in de bus die een uur vaststond voor de overweg...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
Maar zit zelf altijd weer van te kijken als de IC tussen Ah-Ut bij Driebergen-Zeist met 140 km/h door dat station raast. Het gaat vast en zeker nog wel een keer mis.
Ik had vorig weekend een koploper waar de popnagels alweer van de asbakken af gemold waren. En jawel, zat gewoon zooi inquote:Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog. En er rijdt weer ICM op Zw-Nm. Nu de 4011+4012 er op inzetten
.
Omslachtige procedure?quote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
[..]
Aanrijding duurt uit eigenvaring ongeveer twee uur. Maar meestal is het toch een vrij omslachtige procedure. Nieuwe machinist, officier van justitie, opruimen...
Die komen in de 1500-serie, en later in het jaar ook in de 10140.quote:
De 9504 behoort tot de nieuwste IRM IV serie. Echter is een van de kopbakken nog uit de oude serie, toen het nog DD-IRM was.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog.
Weer een mcn die weer even thuis zit.quote:Aanrijding Assen - Beilen Een intercity Groningen - Den Haag reed om 14.05 uur een persoon aan tussen Beilen en Assen. Het slachtoffer is om het leven gekomen.
splut! :/quote:Op woensdag 11 april 2007 19:34 schreef vw_caddy het volgende:
[..]
Weer een mcn die weer even thuis zit.
Perron is naast de wachthuisjes erg smal. Het staat wel gemarkeerd en dergelijke, maarja, een breezergeit met Ipod dopjes in zal maar eens niet opletten en vlak langs de rand wandelenquote:Op woensdag 11 april 2007 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat moet daar mis gaan dan? Ik heb ooit weleens een springer gehad daar, maar toen zat ik in de bus die een uur vaststond voor de overweg...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |