abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2007 @ 23:02:16 #152
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48129855
Wel schraal trouwens, ik was net zo mooi bezig met weer en mooie afstand zonder controle, en ik had ook ECHT de 300 km gehaald

Maar ja, net niet Tilburg reeshof gehaald voor 304, en dus Gilze rijen voor 298 Even goed netjes natuurlijk, maar toch
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2007 @ 23:05:15 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48129992
quote:
Op zondag 8 april 2007 22:59 schreef MREn het volgende:
Nog wat ProRail humor....

[afbeelding]
Misschien hebben ze ook het station met de langste naam van Nederland in de collectie. En dat is niet Hengelo-Fanny-Blankers-Koen-Stadion, maar wel daar vlakbij:

Hengeloooooooooooooooooooooooooooooost
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 8 april 2007 @ 23:21:40 #154
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48130841
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan

<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot


Stavoren

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48132289
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan

<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot


Stavoren

Station Urk , neerzetten .
pi_48133239
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:21 schreef Dr_Flash het volgende:
EIgenlijk moet je zo'n CTA bij elkaar soepen voor Hoorn of zo, en dan

<stations> Enkhuizen
Ik heb een boooooot
een hele mooie splinternieuwe booooooot


Stavoren



pi_48137214
Er moet me even wat van het hart. Ook al ben ik niet zo'n treinen deskundige als de meesten hier waarschijnlijk zijn, ik was al heel lang wel een TGV fan. En deze week heb ik natuurlijk erg genoten van dat snelheidsrecord ....... Totdat ik vandaag voor het eerst het ontwerp van NS hispeed tegenkwam. In eerste instantie dacht ik dat het niet serieus was maar een persiflage. Die vormgeving als een brommobiel uit de jaren 50, of een speelgoedautootje uit die tijd.

Maar toen het langzaam begon door te dringen dat het wel serieus bedoeld was, werd ik zo kwaad. Een gevoel alsof er iets moois werd stukgemaakt. Ik werd er helemaal naar van. M'n gedachten daarna helemaal afgewend van alles wat met hoge snelheids lijnen te maken had, om er niet aan herinnerd te worden. Maar net werd ik opeens wakker uit m'n slaap.... door dat ding op m'n netvlies... dat wil zeggen in mijn gedachten. Een nachtmerrie. Het ding kwam terug als een nachtmerrie. Dat gevoel van "Hoe halen ze het in hun hoofd! Hoe kunnen ze zoiets doen!"
Ik voel me er echt naar van.

tot zover. (moest het even van me afschrijven.)

[ Bericht 0% gewijzigd door barthol op 09-04-2007 06:12:16 ]
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 9 april 2007 @ 09:03:20 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48137531
quote:
Op maandag 9 april 2007 06:04 schreef barthol het volgende:
tot zover. (moest het even van me afschrijven.)
Geeft niet, volgende keer wat minder drinken en de zaken minder serieus nemen. 't Is een trein, een lelijke trein. Gelukkig is 't een trein van AnsaloBreda, dus met een beetje mazzel heeft het prototype zoveel gebreken dat de serielevering wordt gecancelled.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48137560
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Geeft niet, volgende keer wat minder drinken en de zaken minder serieus nemen. 't Is een trein, een lelijke trein. Gelukkig is 't een trein van AnsaloBreda, dus met een beetje mazzel heeft het prototype zoveel gebreken dat de serielevering wordt gecancelled.
de SM90 van de hispeeds
  maandag 9 april 2007 @ 09:25:35 #160
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48137695
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:07 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de SM90 van de hispeeds
SM'90 was niet lelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48137712
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

SM'90 was niet lelijk!
nee maar wel erg gebrekkig ;')
pi_48137724
quote:
Op maandag 9 april 2007 06:04 schreef barthol het volgende:
Er moet me even wat van het hart. Ook al ben ik niet zo'n treinen deskundige als de meesten hier waarschijnlijk zijn, ik was al heel lang wel een TGV fan. En deze week heb ik natuurlijk erg genoten van dat snelheidsrecord ....... Totdat ik vandaag voor het eerst het ontwerp van NS hispeed tegenkwam. In eerste instantie dacht ik dat het niet serieus was maar een persiflage. Die vormgeving als een brommobiel uit de jaren 50, of een speelgoedautootje uit die tijd.

Maar toen het langzaam begon door te dringen dat het wel serieus bedoeld was, werd ik zo kwaad. Een gevoel alsof er iets moois werd stukgemaakt. Ik werd er helemaal naar van. M'n gedachten daarna helemaal afgewend van alles wat met hoge snelheids lijnen te maken had, om er niet aan herinnerd te worden. Maar net werd ik opeens wakker uit m'n slaap.... door dat ding op m'n netvlies... dat wil zeggen in mijn gedachten. Een nachtmerrie. Het ding kwam terug als een nachtmerrie. Dat gevoel van "Hoe halen ze het in hun hoofd! Hoe kunnen ze zoiets doen!"
Ik voel me er echt naar van.

tot zover. (moest het even van me afschrijven.)
Agreed.

Het is een mislukte Hummer op rails.
pi_48137733
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:28 schreef Toeps het volgende:

[..]

Agreed.

Het is een mislukte Hummer op rails.
ah! passende naam gevonden!

Railhummer
pi_48137954
ZO werkt het hier eindelijk ook weer es
pi_48137983
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:48 schreef Zug-Chef het volgende:
ZO werkt het hier eindelijk ook weer es
nou nou niet zo negatief!
pi_48138050
De hele dag geen FOK gister, goddamnit Cartman Ou-Tannu
  maandag 9 april 2007 @ 09:56:24 #167
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_48138059
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_48138094
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:55 schreef Zug-Chef het volgende:
De hele dag geen FOK gister, goddamnit Cartman Ou-Tannu
de hele dag.. ga weg man

22:16 deed die t al weer!
pi_48138128
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
en dat is niet helemaal het geval geloof ik
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48138235
quote:
Op maandag 9 april 2007 10:01 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

en dat is niet helemaal het geval geloof ik
pi_48138975
Heee, alive and kicking again.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  maandag 9 april 2007 @ 11:49:39 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48140508
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goede manier om te kijken of je een leven hebt of niet
Ik heb er weinig last van gehad hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48142570
quote:
Op maandag 9 april 2007 09:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ah! passende naam gevonden!

Railhummer
Vind hem meer hier oplijken:

Maar echt mijn god, wat is die trein lelijk .
  maandag 9 april 2007 @ 12:59:06 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48142759
Ik snap niet zo goed waar die domme vissenbek voor nodig is eigenlijk

Maar goed, er zijn meer achterlijk lelijke Hogesnelheidstreinen hoor



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 13:11:19 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48143122
quote:
Een zwaan heeft maandagochtend het treinverkeer tussen de stations Amsterdam Centraal en Amsterdam Sloterdijk bijna een uur gehinderd. Treinen moesten daardoor volgens ProRail extra voorzichtig rijden.

Het dier stapte rond 10.00 uur op het spoor. De dierenambulance haalde de zwaan een klein uur later van het spoor, waarna het treinverkeer weer op gang kwam. Spoorbeheerder ProRail zegt dat de vertraging opliep tot een kwartier.
bron

Gewoon een kutgeintje van KLM, die zijn al veel klanten kwijt geraakt aan de Thalys

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 13:29:33 #176
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_48143670
Heeft iemand al de pic van de nieuwe paintjob van de koploper?
Gister 1tje gespot op UTR.. was te laat met n plaatje schieten.
  maandag 9 april 2007 @ 13:30:19 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48143685
Ja, daar ben ik gisteren even langsgelopen stuk of 30 foto's van gemaakt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 13:40:05 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48144049
Kop met nummer en vette digitale display


Interieur 2e klas


Interieur 1e klas


Kekke gele treeplankjes en mooi afgerond 1e klas-biesje


Hele treinstel met dichtgelaste doorloopkopnaad
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48144766
Leuke foto's, Wat staat er op dat bord?
  maandag 9 april 2007 @ 14:26:42 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48145547
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:01 schreef thats-me het volgende:
Leuke foto's, Wat staat er op dat bord?
Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrekt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 9 april 2007 @ 14:51:13 #182
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48146068
Mooi ding die 4011... Wanneer beginnen ze aan de 42xx serie?

Gister trouwens in de 4444 gezeten, alleen kwam ik daar pas bij Duivendrecht achter, anders was ik wel in die gedeklasseerde 1e klas bak gaan zitten...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_48146117
Is dat ding uit twente weg ? Zal het wel .
Was die bak ook gedeklasseerd? (Waren er blaadjes waar het op stond?)
pi_48146680
quote:
Erg droog
pi_48147140
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:
Mooi ding die 4011... Wanneer beginnen ze aan de 42xx serie?
2011 pas dacht ik.
  maandag 9 april 2007 @ 15:45:23 #186
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48147297
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:51 schreef Luco het volgende:

Gister trouwens in de 4444 gezeten, alleen kwam ik daar pas bij Duivendrecht achter, anders was ik wel in die gedeklasseerde 1e klas bak gaan zitten...
Die is niet meer gedeklasseerd...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  maandag 9 april 2007 @ 15:46:56 #187
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48147323
Kijk, TC Tubantia heeft eindelijk na twee weken uitgevonden wat er mis wat met het ontwerp. (Iets dat de meeste geīnteresseerden al twee weken wisten, maar goed).
quote:
ALMELO - De problemen rond de beveiliging van het spoor in Almelo zijn
het gevolg van een verkeerde aanpak van het veiligheidstraject. De
Grontmij heeft het veiligheidssysteem van het gedeelte Almelo-Almelo de
Riet waar het noodspoor ligt, geīntegreerd in de bestaande, complexe
relaisbeveiliging van het station. Het debacle heeft niets te maken met
fouten in softwareprogramma's. Volgens een veiligheidsdeskundige wordt
de veiligheid van de Almelose stationsemplacement geregeld door
elektrisch bediende schakelaars. ,,Dat is een oud, conventioneel systeem
van zo'n 20 tot 25 jaar oud. De Grontmij heeft die beveiliging
doorgetrokken tot station De Riet. En dat hadden ze nooit moeten doen.
Het werken met relais vergt een groot stuk vakmanschap. De kennis over
deze verouderde techniek wordt steeds schaarser. Je werkt dan met
honderden draadverbindingen. Het gebrek aan vakkennis nekt nu de
Grontmij. Die medewerkers hadden met hun poten van de
stationsbeveiliging moeten afblijven. Wat in Almelo is gebeurd wordt in
onze kringen als 'ongehoord' betiteld. Fouten in een veiligheidssysteem
zijn onacceptabel.'' Volgens de deskundige die bij een groot buitenlands
bedrijf werkt dat regelmatig bij complexe infrastructurele werkzaamheden
in Nederland is betrokken, hadden de problemen kunnen worden voorkomen
door de beveiliging van het noodspoor los te koppelen van dat van het
station. ,,Er had voor dit gedeelte een elektronische beveiliging moeten
worden gekozen. Dat had heel snel kunnen worden gerealiseerd. Bij
Pijnacker, op de Hofpleinlijn, is een soortgelijk project met verdiept
spoor en een noodbaan uitgevoerd. Precies zoals in Almelo het geval is.
De container waarin de elektronische beveiliging zich bevond, is
notabene nog steeds voorhanden!'' Advies- en ingenieursbureau Movares is
nu bezig met het uittekenen van een nieuw ontwerp. Dat wordt vervolgens
door onafhankelijke specialisten gecontroleerd. Gebrek aan vakkennis van
oude relaistechniek en een verkeerd gekozen beveiligingstraject hebben
de Grontmij in Almelo flink parten gespeeld.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48147430
4011 stond vanmiddag in zwolle, ziet er mooi uit
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 9 april 2007 @ 16:00:46 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48147483
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:45 schreef MREn het volgende:

[..]

Die is niet meer gedeklasseerd...
Voorlopig definitief weer terug omhoog ge-ont-de-klasseerd
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48148482
Scrabble

Afgelopen week is die in twente wel een paar keer gedeklasseerd, heb er een paar keer eerste klas gezet, er werd op het perron omgeroepen dat we ook eerste klas mochten zitten, omdat ze de verkeerde trein hadden geleverd Als er maar 4 (5) stellen zijn heb je volgens mij niet zo veel keus.
pi_48148974
Zijn heel wat bermbranden tussen Utrecht<->Rhenen/Arnhem bericht op ns site:

16:00 uur Utrecht<->Rhenen/Arnhem Door diverse bermbranden rijden er tussen Driebergen Zeist en Veenendaal West en tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen geen treinen. Vertraging: meer dan 60 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Utrecht en Arnhem en tussen Utrecht en Nijmegen kunnen omreizen via Den Bosch. Prognose: * einde tussen 18:00 en 20:00 uur

Me broer had nog geluk ging weer vandaag naar huis en had de laatste IC naar Arnhem vanaf station Driebergen/Zeist, was ook effe mee afzetten en zag in de verte heel wat rook waardoor je het spoor niet meer zag, maar de trein was wel langzaam langs de branden gereden.

Paar meldingen van P2000

Bij woudenberg

0707511 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Kazernealarm Maarsbergen
0707510 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Kazernealarm Maarn
0707509 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Korpsalarm Maarn/Maarsbergen
0706777 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706001 14:09:16 09-04-07 P 1 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB Eenh: MRN752 Monitorcode Brandweer
0709289 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Chauffeurs Woudenberg
0709287 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Bevelvoerders Woudenberg
0709285 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Blusgroep 3 Woudenberg
0709284 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Blusgroep 2 Woudenberg
0709283 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Blusgroep 1 Woudenberg
0709282 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Commando Woudenberg
0706001 14:24:44 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB641 Monitorcode Brandweer


0709289 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Chauffeurs Woudenberg
0709287 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Bevelvoerders Woudenberg
0709285 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Blusgroep 3 Woudenberg
0709284 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Blusgroep 2 Woudenberg
0709283 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Blusgroep 1 Woudenberg
0709282 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Commando Woudenberg
0706777 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706775 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 DOvD Heuvelrug West
0706001 14:16:11 09-04-07 P 2 BUITENBRAND TUINDORPWEG MRB (Classificatie: middelbrand) Eenh: WDB644 Monitorcode Brandweer

Bij Driebergen

0709358 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Beroepskern Zeist
0709357 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Kazerneploeg Zeist

0706835 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Kazernealarm Driebergen
0706834 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Chauffeurs Driebergen
0706833 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Bevelvoerders Driebergen
0706832 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Plv. postcommandant Driebergen
0706831 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Blusgroep 2 Driebergen
0706830 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Blusgroep 1 Driebergen
0706829 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Postcommandant Driebergen
0706777 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706435 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 DOvD Binnensticht
0706001 14:29:44 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST Eenh: ZST712 DRB812 Monitorcode Brandweer
0709723 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 ... Brandweer regio Utrechts Land
0709721 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 ... Brandweer regio Utrechts Land
0709503 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Groepsalarm centralisten
0709501 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 HOvD Oost
0709347 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Commandant van Dienst Zeist
0709289 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Chauffeurs Woudenberg
0709286 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Bemanning HA Woudenberg
0709282 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Commando Woudenberg
0707173 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 DOvD Leusden/Woudenberg
0706587 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Bemanning VC-2 Bilthoven
0706582 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 OvD De Bilt
0706128 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Blusgroep 2 Amersfoort-Centrum
0706001 15:00:56 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: ZST709 REG699 EML591 AFT687 WDB581 WDB686 Monitorcode Brandweer
0708302 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusploeg Soesterberg
0708295 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Hoofdpost Soest (tijdens werktijd)
0706585 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusgroep 2 Bilthoven
0706584 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusgroep 1 Bilthoven
0706582 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 OvD De Bilt
0706128 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Blusgroep 2 Amersfoort-Centrum
0706125 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Bevelvoerders vrijwillig Amersfoort-Centrum
0706123 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Vrijwilligers dagdienst Amersfoort-Centrum
0706122 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Kazerneomroep Amersfoort-Centrum
0706001 15:07:54 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: BHV610 STB749 SST742 AFT634 Monitorcode Brandweer


0706952 15:05:37 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: REG799 Bemanning VC-2 Houten
0706951 15:05:37 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: REG799 Kazernealarm Houten
0706001 15:05:37 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: REG799 Monitorcode Brandweer
0708998 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Kazerne-alarm Wijk bij Duurstede
0708997 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Korpsalarm Wijk bij Duurstede
0708051 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Postcommandant Elst
0708050 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Plv. postcommandant Elst
0708049 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 2 Elst
0708048 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 1 Elst
0708038 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Commandant Rhenen
0706777 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Commandant Utrechtse Heuvelrug
0706771 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 3 Doorn
0706770 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 2 Doorn
0706769 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 1 Doorn
0706768 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Postcommandant Doorn
0706055 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Bevelvoerders Amerongen
0706053 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 2 Amerongen
0706052 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Blusgroep 1 Amerongen
0706051 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Postcommandant Amerongen
0706001 16:17:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: AMR862 DRN822 WBD843 ELS582 INCDGRP 8 Monitorcode Brandweer

0708798 16:09:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: VND898 Korpsalarm Veenendaal
0706001 16:09:05 09-04-07 P 1 BUITENBRAND ARNHEMSE BOVENWEG ZST (Classificatie: grote,brand) Eenh: VND898 Monitorcode Brandweer

Blijkbaar fikse bosbrand dus duurt wel nog effe
............................
  maandag 9 april 2007 @ 17:08:40 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48149246
Godverdomme zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48149292
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
pi_48149363
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzo
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 9 april 2007 @ 17:12:41 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48149365
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:10 schreef Zug-Chef het volgende:
En het mooie is, de overige goederentrein worden gewoon omgeleid. De reizigerstreinen Ut - Ah niet
Gaatie weer hoor, onze cargo-rukker

Ik had het eigenlijk meer over de diarree van die idioot boven je
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48149462
Ja weet ik, maarja, dr gaat niks boven Groningen Cargo's
pi_48150118
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:12 schreef Areyoutalkingtome het volgende:

[..]

terwijl het door een kapotte goederentrien kwam, rem bleef hangen ofzo
Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.
Het was een 1600, 1700, 1800 loc uit die serie, met wagons er achter waar ze goederen in kunnen vervoeren met deuren aan de zijkant de kleur was bruin roestachtige.
Ik wou nog een foto maken maar was te laat om de voorkant er op te krijgen.

Kan geen goede foto vinden op het internet maar volgens mij was het zoon soort loc met zulke goederenwagons er achter



Update: van nu.nl

VEENENDAAL - Bermbranden langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht zorgen maandagmiddag voor flinke vertragingen voor weggebruikers en treinreizigers. De weg is in de richting Utrecht gedeeltelijk afgesloten.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) maandag gezegd. Verkeer naar Utrecht wordt bij Ede omgeleid via de A30 en de A1.

Ook het treinverkeer tussen Arnhem en Utrecht is maandagmiddag tijdelijk stilgelegd.

De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.

[ Bericht 26% gewijzigd door sander89 op 09-04-2007 17:54:01 ]
............................
  maandag 9 april 2007 @ 17:48:41 #198
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48150319
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:53 schreef thats-me het volgende:
Is dat ding uit twente weg ? Zal het wel .
Was die bak ook gedeklasseerd? (Waren er blaadjes waar het op stond?)
Zag em vandaag weer rijden. Ik moest een aansluiting halen op Duivendrecht, anders had ik even gekeken... Ik zag vandaag geen blaadjes in ieder geval...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_48150564
quote:
Op maandag 9 april 2007 17:41 schreef sander89 het volgende:

[..]

Zou wel kunnen kloppen 10 min voordat mijn broer zijn trein kwam, ging er een superlang goederen trein richting utrecht. Heb niet erg opgelet wat voor trein het was maar.
Het was een 1600, 1700, 1800 loc uit die serie, met wagons er achter waar ze goederen in kunnen vervoeren met deuren aan de zijkant de kleur was bruin roestachtige.
Ik wou nog een foto maken maar was te laat om de voorkant er op te krijgen.

Kan geen goede foto vinden op het internet maar volgens mij was het zoon soort loc met zulke goederenwagons er achter
[afbeelding]


Update: van nu.nl

VEENENDAAL - Bermbranden langs de A12 tussen Arnhem en Utrecht zorgen maandagmiddag voor flinke vertragingen voor weggebruikers en treinreizigers. De weg is in de richting Utrecht gedeeltelijk afgesloten.

Dat heeft een woordvoerder van het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) maandag gezegd. Verkeer naar Utrecht wordt bij Ede omgeleid via de A30 en de A1.

Ook het treinverkeer tussen Arnhem en Utrecht is maandagmiddag tijdelijk stilgelegd.

De oorzaak van de bermbranden is een vastgelopen rem van een goederentrein, aldus spoorwegbeheerder ProRail. Op de A12 stonden rond 15.30 uur in beide richtingen flinke files.
Waarschijnlijk een staaltrein Beverwijk - Arbon (CH)
  maandag 9 april 2007 @ 18:38:48 #200
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48151610
quote:
Op maandag 9 april 2007 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat de stoptrein naar Zwolle 100 meter verderop vertrekt
Nee geen 100, 75 meter maar. Maar goed, hier nog wat pix uit Ierland (sorry voor het lage gehalte treinen, die waren meestal net even niet in de buurt):

Het lijntje door het oosten van Dublin het is een soort van (niet erg hoogfrequente) S-Bahn oftewel DART (Dublin Area Rapid Transit). Dat rapid valt overigens nogal mee, ding gaat meestal nogal sloom vooruit, en volgens de bordjes langs het spoor mag ie soms ook niet harder dan 40mph. Maar vergelijk je het met de Dublinse stadsbus, ja dan is het behoorlijk rapide. Dit is ook de enige geëlectrificeerde lijn in Ierland. Er rijden echter ook Intercity's en zgn. "Commuters" over deze lijn, deze slaan de meeste stations over en gaan verder het land in, omdat er verder geen bovenleiding hangt zijn dit dus dieseltreinen.

Eerst de brug over de Liffey, in het centrum van Dublin, dit is een kort stukje luchtspoor (deels diagonaal dwars door een paar huizenblokken heengebouwd!), met een stationnetje halverwege, tussen wat ooit twee kopstations waren.


Het station halverwege, "Tara Street", met de ingang (modern bouwseltje) direct aan de kade:


Viaduct gezien vanaf Tara Street:


Station Dun Laoighire (met lastig fotografeerbare "CTA"):



Tussen het voorlaatste station (Bray, heb ik geen foto van) en het laatste station (tenminste, laatste voor de DART), Grayshores is het een stukje enkelspoor, niet alle DART-treinen bedienen dan ook dit laatste stukje.


Dan toch nog wat foto's met treinen er op, hier de kop van de Commuter-dieseltreinstellen (van de Spaanse fabrikant CAF, hier bekend van de Amsterdamse metrolijn 50). Dit zijn vierdelige stellen, die meestal ook nog gekoppeld rijden. Past dus net langs het perron van Tara Street. Let ook op het aparte "Engelse" profiel: onderaan zijn de treinen beduidend smaller.

Op de onderste foto is links het oude type DART-materieel te zien (rechttoe-rechtaanbakken, en smaller dan de overige treinen).



Station Tara Street ligt in een vrij scherpe bocht, bij het treeplank-loze DART-materieel onstaat er dus een vrij grote "gap", maar dit staat netjes aangegeven:
  maandag 9 april 2007 @ 19:10:46 #201
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48152433
pagina 5

Zo weer treinen naar Groningen, misschien dat ik de 4011 nog zie staan...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
pi_48154396
Door een brandende hooibaal op het spoor rijden er geen treinen maar bussen tussen Almelo en marienberg
quote:
Prorail
Versperde spoorbaan Almelo - Marienberg
Rond 19.30 uur meldde de machinist van een trein uit Marienberg naar Almelo dat er een brandende baal hooi in het spoor voor hem lag.
De machinist vond het niet verantwoord er overheen te rijden.
Het treinverkeer lag tijdelijk stil.
Om 19.55 uur was de spoorbaan weer vrij en konden de treinen gaan rijden.


[ Bericht 56% gewijzigd door thats-me op 09-04-2007 20:27:56 ]
pi_48154543
Hier is het al de hele dag bewolkt, maar bij jullie dus nie ?
pi_48154611
Op wat wolken van paasvuren en andere vreugde vuren na. Is het ook gewoon bewolkt
En het gewone weer. Vanochtend 06.30 viel het wel mee, vanaf uurtje of 9 werd het bewolkter.

[ Bericht 30% gewijzigd door thats-me op 09-04-2007 20:57:41 ]
  maandag 9 april 2007 @ 20:40:48 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48155745
quote:
Op maandag 9 april 2007 15:46 schreef MREn het volgende:
Kijk, TC Tubantia heeft eindelijk na twee weken uitgevonden wat er mis wat met het ontwerp. (Iets dat de meeste geīnteresseerden al twee weken wisten, maar goed).
[..]
Ha, namen, eindelijk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:29:33 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48166879
quote:
Op maandag 9 april 2007 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Kop met nummer en vette digitale display
[afbeelding]

Interieur 2e klas
[afbeelding]

Interieur 1e klas
[afbeelding]

Kekke gele treeplankjes en mooi afgerond 1e klas-biesje
[afbeelding]

Hele treinstel met dichtgelaste doorloopkopnaad
[afbeelding]
Toffe foto's, jammer dat ze dat ding precies in Utrecht zetten als ik er niet ben...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48167007
Ach, 2000x dezelfde foto van de 4011 op Ut is ook niet meer boeiend...
  dinsdag 10 april 2007 @ 08:48:02 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48167103
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 08:41 schreef Zug-Chef het volgende:
Ach, 2000x dezelfde foto van de 4011 op Ut is ook niet meer boeiend...
Dat is waar, ik had ze ook niet noodzakelijk willen posten, maar ik ben benieuwd, als dagelijkse Koploperreiziger, hoe ie eruit ziet in het echt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:00:52 #209
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48167264
Och, iemand vroeg erom, en ik had ze liggen

Jezus, ik ga me verontschuldigen voor een paar foto's ben je nou lekker
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:02:41 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48167289
Vanochtend trouwens weer met 14 man, 1 koffiemeisje in vol ornaat, 2 vouwfietsen en 6 rugzakken op het balkon van koplopertje 4206 naar Amersfoort. Wanneer gaat er nou eindelijk eens VOLDOENDE materieel ingezet worden daar??
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:04:18 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48167308
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Vanochtend trouwens weer met 14 man, 1 koffiemeisje in vol ornaat, 2 vouwfietsen en 6 rugzakken op het balkon van koplopertje 4206 naar Amersfoort. Wanneer gaat er nou eindelijk eens VOLDOENDE materieel ingezet worden daar??
Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. En daarvoor is het in dit dienstregelingjaar inmiddels te laat.

Neem anders gewoon de ic naar Amf van 7.47u, die is meestal iets van 3x3.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 april 2007 @ 09:11:18 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48167413
Ja, ik kan ook de stoptrein van 5.49 pakken ja, dan kan ik vast zitten. Maar je kan ook zorgen voor CAPACITEIT wanneer dat nodig is. Daar betalen mensen namelijk voor Als dit de standaard wordt kunnen ze beter wat goederenwagons erachter hangen. Kan ook een hoop volk in
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:23:22 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48168842
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik kan ook de stoptrein van 5.49 pakken ja, dan kan ik vast zitten. Maar je kan ook zorgen voor CAPACITEIT wanneer dat nodig is. Daar betalen mensen namelijk voor Als dit de standaard wordt kunnen ze beter wat goederenwagons erachter hangen. Kan ook een hoop volk in
Ik zie meer in iets van beide: reismomenten spreiden en het mat ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:38:47 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48169266
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:23 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zie meer in iets van beide: reismomenten spreiden en het mat ook.
Zou best handig zijn ja, als ik hier gewoon om 6.30 aan de slag kon, en dan ook op die tijd hier kon zijn zeg maar. En dan om 15:00 naar huis, kan je nogeens de stad in terwijl er wat open is, zodat niet IEDEREEN alles op zaterdag moet doen Goed idee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48169806
Vanochtend naar Leeuwarden(Zwolle 8.22) ook maar 1 deel koploper. Natuurlijk in Zwolle al veels te vol, in Heerenveen was het echt drukken.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 april 2007 @ 11:25:01 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48170697
Altijd gezellig.

Vanochtend was er een ingangscontrole bij perron 8 in Lw, het perron voor de sneltrein naar Gn. Ook was er weer eens een buffel defect. Daardoor was de combinatie tussen een DH2 en een DM'90 weer eens te bewonderen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48170842
Cool hopelijk morgen nog steeds want dan schijnt de zon namelijk *klik*
  dinsdag 10 april 2007 @ 11:44:14 #218
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48171258
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zou best handig zijn ja, als ik hier gewoon om 6.30 aan de slag kon, en dan ook op die tijd hier kon zijn zeg maar. En dan om 15:00 naar huis, kan je nogeens de stad in terwijl er wat open is, zodat niet IEDEREEN alles op zaterdag moet doen Goed idee
Ja dat zou best helpen. Ik kan hier al om 7 uur terecht, maar dan moet ik de trein van 6 uur hebben, en als avondmens is dat geen aanrader.

Overigens: op station Utrecht, bovenaan de sporen 1 t/m 4 een briefje dat de treinen van spoor 2 helemaal vooraan vertrekken, volgens mij nog een achtergebleven bericht na de Koploper-instructie.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48174558
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 10:56 schreef Remzz het volgende:
Vanochtend naar Leeuwarden(Zwolle 8.22) ook maar 1 deel koploper. Natuurlijk in Zwolle al veels te vol, in Heerenveen was het echt drukken.
mijn Stopper ( 11:10 @ amf vertrek )

was ook ook een ICM4..

bij heerenveen raakte die best vol geloof ik maar daar moest ik er toch uit!


en nog ff op zwolle uit t raam gekeken voor de stopper uit UT er voor ging staan,
niet veels soeps te zien.. op een paar Plan U, een DH1 (of2) na
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:40:15 #220
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48175094
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:

een DH1 (of2) na
Dat is de 3103 van Veolivla
  dinsdag 10 april 2007 @ 13:54:06 #221
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48175547
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 09:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, ik kan ook de stoptrein van 5.49 pakken ja, dan kan ik vast zitten. Maar je kan ook zorgen voor CAPACITEIT wanneer dat nodig is. Daar betalen mensen namelijk voor Als dit de standaard wordt kunnen ze beter wat goederenwagons erachter hangen. Kan ook een hoop volk in
Zal ik nou een heel betoog gaan houden over het niet rendabel zijn van het kopen van treinen die je alleen in de ochtendspits nodig hebt of niet?

...nee
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48176286
In de VS stoppen de treinen niet als er brand is bij het spoor

Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=s4PKDm5lzhI&mode=related&search=
............................
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:20:53 #223
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48176431
Lekker als er achter de rook een paar brandende bomen op het spoor liggen en de zaak vastloopt... dan heb je wel iets uit te leggen als treinpersoneel...
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48176647
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 13:40 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Dat is de 3103 van Veolivla
kon t niet zien..zo`n verpatste plan u stond er voor.. :-) kon dus alleen de kop zien
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:31:09 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48176834
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:16 schreef sander89 het volgende:
In de VS stoppen de treinen niet als er brand is bij het spoor

Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=s4PKDm5lzhI&mode=related&search=
Nee hoor, net erlangs. Zonder remmen uiteraard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 10 april 2007 @ 14:58:40 #226
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48177977
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kon t niet zien..zo`n verpatste plan u stond er voor.. :-) kon dus alleen de kop zien
Had gister even de verrekijker erbij gepakt voor dat nummer
  dinsdag 10 april 2007 @ 15:57:22 #227
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48180083
Creatieve manier van vertraging oplossen in Tilburg vanochtend:
De IC naar Arnhem had ongeveer +15 en werd tussen de IC naar Venlo en de stopper naar Deurne ingedouwd.
Wat verschijnt er op de CTA?

8:38 Intercity Arnhem. .

Ter informatie: deze vertrekt planmatig om 8:25 en 8:55.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 april 2007 @ 16:41:39 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48181679
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 11:30 schreef Zug-Chef het volgende:
Cool hopelijk morgen nog steeds want dan schijnt de zon namelijk *klik*
Even naar Somda voor jou *klik*
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48182080
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:58 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Had gister even de verrekijker erbij gepakt voor dat nummer
nummah freak!
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:59:28 #230
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48194159
Nog liefhebbers hier voor een ritje met Abellio rail met Taurus&ex-DB-rijtuigen voor de nieuwe Flirts komen?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 april 2007 @ 22:39:13 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48196600
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]
nummah freak!
Tsja, jij kon het nummer niet lezen
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 april 2007 @ 23:30:55 #232
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_48199368
quote:
Nice
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_48199537
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tsja, jij kon het nummer niet lezen
true, maar ik had niet de drang om het te weten :-)

als ik het zo kan zien okee! maar anders? boeiend :-)
  woensdag 11 april 2007 @ 06:46:21 #234
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48203841
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:51 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nummah freak!
Boeie, ieder zijn ding toch?
pi_48204287
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:59 schreef MREn het volgende:
Nog liefhebbers hier voor een ritje met Abellio rail met Taurus&ex-DB-rijtuigen voor de nieuwe Flirts komen?
Damn ja daar moet ik nog een keer heen....
  woensdag 11 april 2007 @ 10:01:14 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48206585
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 21:59 schreef MREn het volgende:
Nog liefhebbers hier voor een ritje met Abellio rail met Taurus&ex-DB-rijtuigen voor de nieuwe Flirts komen?
Waar en wanneer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48211669
Geen treinen tussen Almelo en Hengelo, iig tot eind april.

Aldus een medewerker op station Enschede.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 12:36:57 #238
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48211729
Tsja, makkelijk he, een hulpspoor aanleggen

Zeker als je gaat knoeien met de beveiliging ipv een oplossing die al voorhanden is te gebruiken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 12:39:27 #239
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48211820
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:35 schreef Ajaman het volgende:
Geen treinen tussen Almelo en Hengelo, iig tot eind april.
Tering

Ik hoorde laatst ook dat de laatste stoomtreinen opgeheven zijn


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 12:44:40 #240
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48211993
Dan vergis je je, want er zijn nog genoeg museumritjes
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 12:48:40 #241
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48212157
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dan vergis je je, want er zijn nog genoeg museumritjes
Ja, daar wilde ik het net even over gaan hebben Wat is het toch jammer dat er gewoon NIKS enigszins in de buurt van Utrecht is op dat gebied. Volgens www.railmusea.nl moeten wij het maar met het spoorwegmuseum doen.. Ik wil wel eens een ritje maken gewoon. Maar daarvoor moet ik naar Goes of naar Kerkrade, of naar allerlei plekken waar je alleen maar met de bus kan komen. Apeldoorn-Dieren zou nog kunnen maar die rijden pas 17 mei, Hoorn-Medemblik ga ik met de HSA op 12 mei al heen... Grmbl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2007 @ 13:02:14 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48212627
quote:
Spoorbeheerder ProRail is nog tot medio 2008 bezig met een enorme inhaalslag om de computersystemen te verbeteren. Dan is de grootste slag geslagen en beschikt het bedrijf over systemen die dubbel uitgevoerd zijn. Het nog verder versnellen van de werkzaamheden is onverstandig.
Bron en meer

Tof, nog maar een maand of 15 op de blaren zitten Echt zin in ja....
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 13:10:46 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48212974
Tsja, haastige spoed is zelden goed, alleen zoiets had al veel eerder gemoeten
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 13:22:45 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48213491
quote:
De ProRail-topman ziet niet op tegen de hoorzitting met de Tweede Kamer. "Het biedt ons een mooie gelegenheid om een helder verhaal te vertellen. Met de beschikbaarheid van het spoor kun je niet pokeren. Nu nķg verder versnellen is niet verstandig. Dan neem je risico's die je niet wilt lopen".
Toch opvallend afwezig, het woord "Almelo"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 13:25:10 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48213580
En wel aanwezig het woord pokeren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 13:42:31 #246
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_48214241
Wanneer komen die nieuwe (rolstoelonvriendelijke) dubbeldekkers op de rails?
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 13:45:20 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48214359
Ergens medio 2008 dacht ik. Dat is nog redelijk snel, vergeleken met andere bestellingen die de NS geplaatst heeft. Ze hadden namelijk de mallen nog.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 13:52:48 #248
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48214608
Stichting Stoomtrein Fryslân krijgt steeds meer spoor ter beschikking. In Harlingen worden de overtollige sporen uit de haven opgeruimd. Dit spoor gaat ook naar de stichting. Samen met het spoor uit Leeuwarden kunnen er dan emplacementen in Stavoren en Sneek aangelegd worden (en hopelijk hier en daar ook een passeerspoor).
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 13:56:06 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48214719
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:52 schreef Peterselieman het volgende:
Stichting Stoomtrein Fryslân krijgt steeds meer spoor ter beschikking. In Harlingen worden de overtollige sporen uit de haven opgeruimd. Dit spoor gaat ook naar de stichting. Samen met het spoor uit Leeuwarden kunnen er dan emplacementen in Stavoren en Sneek aangelegd worden (en hopelijk hier en daar ook een passeerspoor).
Ja leuk, nog eentje. En WEER zo'n achterlijk eind weg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 14:09:29 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48215199
Moet je maar niet in zo'n uithoek gaan wonen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 14:18:31 #251
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_48215535
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:45 schreef Peterselieman het volgende:
Ergens medio 2008 dacht ik. Dat is nog redelijk snel, vergeleken met andere bestellingen die de NS geplaatst heeft. Ze hadden namelijk de mallen nog.
Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
So we just called him Fred
  woensdag 11 april 2007 @ 14:21:30 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48215639
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
Regiorunners.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 14:21:41 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48215647
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:18 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Tis dus vervolgserie? Zijn het dan regiorunners? Of DD-AR?
Regiorunners geloof ik

ook kut even goed, maar minder kut dan DDAR
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 14:21:52 #254
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48215653
Inter Regio Materieel

DD-AR behoort nog tot de oudste serie Dubbeldekkers, met DDM-1 (Door een loc getrokken of geduwde Dubbeldekstrein, bestaande uit 6 bakken) als allereerste component daarvan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 14:22:28 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48215683
quote:
Op woensdag 11 april 2007 12:36 schreef Peterselieman het volgende:
Tsja, makkelijk he, een hulpspoor aanleggen

Zeker als je gaat knoeien met de beveiliging ipv een oplossing die al voorhanden is te gebruiken.
Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 14:23:42 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48215730
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
Vertel jij dan eens hoe het WEL is?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 14:25:56 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48215806
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:22 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het is makkelijk te oordelen langs de zijlijn. Er wordt teveel geluld, en het meeste is onzin. Ook dat stuk uit de Tubantia schijnt onzin te zijn.
1,5 maand voor het veilig in gebruik nemen van een hulpspoor in mijns inziens wel erg lang, zeker in Nederland. Tuurlijk gaat veiligheid voorop, maar de tijdspanne is wel erg lang nu.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 14:28:08 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48215887
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vertel jij dan eens hoe het WEL is?
Niet zoals nu geschetst wordt in elk geval. Joh, er is hier zoveel misgegaan, dat wil je niet weten. De waarheid komt vast nog wel aan het licht als het eenmaal draait. Ik weet 't ook niet precies allemaal hoor. Gelukkig niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 14:33:32 #259
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48216085
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

1,5 maand voor het veilig in gebruik nemen van een hulpspoor in mijns inziens wel erg lang, zeker in Nederland. Tuurlijk gaat veiligheid voorop, maar de tijdspanne is wel erg lang nu.
Nou ja, dat ze nadat het misgegaan was, een compleet andere firma gebeld hebben die van de grond af aan opnieuw beveiligingssoftware moet gaan schrijven dat is wel erg ja. Als dat waar is dan hoef je de rest van het JAAR eigenlijk niet meer op treinen te rekenen. Het gaat niet om een of ander dom pakketje wat je in een paar weken in elkaar klust of zo. Beveiligingssoftware.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2007 @ 14:40:45 #260
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48216332
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou ja, dat ze nadat het misgegaan was, een compleet andere firma gebeld hebben die van de grond af aan opnieuw beveiligingssoftware moet gaan schrijven dat is wel erg ja. Als dat waar is dan hoef je de rest van het JAAR eigenlijk niet meer op treinen te rekenen. Het gaat niet om een of ander dom pakketje wat je in een paar weken in elkaar klust of zo. Beveiligingssoftware.
't Schijnt geen softwareprobleem te zijn, er zit daar niet zoveel software, allemaal relais. Hoe dan ook moet je nog steeds opnieuw ontwerpen, moeilijk doen, et cetera.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_48216387
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:09 schreef Peterselieman het volgende:
Moet je maar niet in zo'n uithoek gaan wonen
wij hebben alles

stoom, diesel en stroom treinen 8)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 14:43:12 #262
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48216420
Het had toch te maken met de beveiliging die aangesloten is op die van het station in Almelo en wat nu voor problemen zorgt, ipv voor een losstaand systeem te kiezen, dat uiteraard wel aansluiting geeft op de rest van het spoornet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 14:44:40 #263
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48216479
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
Het had toch te maken met de beveiliging die aangesloten is op die van het station in Almelo en wat nu voor problemen zorgt, ipv voor een losstaand systeem te kiezen, dat uiteraard wel aansluiting geeft op de rest van het spoornet?
Dat is wat Tubantia beweert, ik weet ook niet precies hoe het zit, alleen dat er veel onzin verkondigd wordt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 14:44:41 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48216480
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

't Schijnt geen softwareprobleem te zijn, er zit daar niet zoveel software, allemaal relais.
Ik had juist begrepen dat ze nu voor een oplossing zonder relais gekozen hebben, en dat er dus met software geklooid moet worden. Maar goed, wat we horen is ook maar wat de media ons wijsmaken, en daar deugt vaak genoeg ook geen fuck van. We zien het wel, gewoon
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 14:46:24 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48216545
Ik denk wel dat er achteraf een duidelijke verklaring komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 14:48:32 #266
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48216616
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik had juist begrepen dat ze nu voor een oplossing zonder relais gekozen hebben, en dat er dus met software geklooid moet worden. Maar goed, wat we horen is ook maar wat de media ons wijsmaken, en daar deugt vaak genoeg ook geen fuck van. We zien het wel, gewoon
Het is beveiliging, en dat snappen alleen seinwezens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 15:00:22 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48217030
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:46 schreef Peterselieman het volgende:
Ik denk wel dat er achteraf een duidelijke verklaring komt
Ja, al zal dat makkelijk een jaar kunnen duren, zoals gebruikelijk met onderzoeksrapporten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_48217057
Ken je het verhaaltje van de 4011 die gisteravond richting Amersfoort zou gaan? Nou, die ging niet. Door tractieproblemen zijn ze net buiten Zwolle weer teruggekeerd naar het station. Weet niet of het stel nu nog in Zwolle staat.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  woensdag 11 april 2007 @ 15:03:53 #269
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_48217126
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
  woensdag 11 april 2007 @ 15:11:44 #270
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_48217400
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:01 schreef vw_caddy het volgende:
Ken je het verhaaltje van de 4011 die gisteravond richting Amersfoort zou gaan? Nou, die ging niet. Door tractieproblemen zijn ze net buiten Zwolle weer teruggekeerd naar het station. Weet niet of het stel nu nog in Zwolle staat.
Fijn dat ze ook nog ruim de tijd hebben voor een testprogramma...

Hou nog maar even daar, die trein.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 11 april 2007 @ 16:16:04 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48219825
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef NordicBlue het volgende:
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
Aanrijding te Barendrecht volgens mij, maar ik weet niet of dat gevolgen heeft voor rotterdam etc
  woensdag 11 april 2007 @ 16:44:46 #272
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48221148
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Damn ja daar moet ik nog een keer heen....
quote:
Op woensdag 11 april 2007 10:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Waar en wanneer?
Planning is za 16 juni met SWT (vertrek rond 10:00) vanuit Es.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 11 april 2007 @ 16:52:03 #273
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48221450
quote:
Op woensdag 11 april 2007 15:03 schreef NordicBlue het volgende:
Weet iemand toevallig wat er langs het spoor is gebeurd tussen dordrecht en rotterdam waardoor het hele treinverkeer van en naar rotterdam heeft stilgelegen?
Daar schijnt iemand van een viaduct afgedoken te zijn.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 11 april 2007 @ 16:56:48 #274
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_48221657
quote:
Op woensdag 11 april 2007 14:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Regiorunners geloof ik

ook kut even goed, maar minder kut dan DDAR
Die nieuwst dubbeldekkers schijnen wel weer iets minder kut te worden dan de vorige serie (net zoals VIRM al iets minder kut dan IRM was). Met in ieder geval bredere trappen enzo.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 17:00:54 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48221815
Ze hoeven in ieder geval geen rekening meer te houden met de ruimte voor de railtender
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 17:13:50 #276
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48222277
Maar zo'n liftschacht is wel essentieel onderdeel van de IRM-draagconstructie. Benieuwd hoe ze met bredere trappen genoeg stijfheid kunen houden. Maar dat zal wel goedkomen, het is immers geen Siemens-crombino.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_48222703
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen

Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
  woensdag 11 april 2007 @ 17:26:03 #278
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48222750
Aanrijding zonder nadere toelichting is vrijwel altijd zelfmoord.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 11 april 2007 @ 17:32:04 #279
164283 Luco
Buongiorno!
pi_48222973
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen

Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
Veel probleemknderen uit de randstad worden in Beilen e.o. ondergebracht in pleeggezinnen. deze zijn dus mentaal een stuk(je) kwetsbaarder, enzo. Dus een zelfmoord weet ik haast wel zeker... Ook zit er een inrichting in Beilen, dus daar heb je je 2e afkomst wellicht vandaan...
Ma come piove bene su'gli &lt;a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank"&gt;impermeabili&lt;/a&gt;
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 17:35:59 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48223111
Het zal mij benieuwen wanneer de volgende GTW'tjes in Nederland arriveren. Het weekend erop zullen dan ook weer enkele Wadjes naar Veolivla gaan ter vervanging van een aantal andere aldaar vanwege de hoge defectenstand in het zuiden. Ik nomineer alvast de 3203 voor vertrek, omdat het stel nou niet bepaald geruisloos vertrekt
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 17:40:21 #281
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48223273
Is dat zo van de wadjes? Berichten van NSFSC wezen er toch op dat alles wat Arriva nu af zou storen, aan de kant zou gaan.
Maar niet dom van Veolia om wat extra te huren natuurlijk.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  woensdag 11 april 2007 @ 17:46:33 #282
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48223459
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:26 schreef MREn het volgende:
Aanrijding zonder nadere toelichting is vrijwel altijd zelfmoord.
Aanrijding op een traject zonder gelijkvloerse kruisingen meestal ook trouwens (Abcoude - Amsterdam - Haarlem bijvoorbeeld).
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 17:49:12 #283
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48223532
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:40 schreef MREn het volgende:
Is dat zo van de wadjes? Berichten van NSFSC wezen er toch op dat alles wat Arriva nu af zou storen, aan de kant zou gaan.
Maar niet dom van Veolia om wat extra te huren natuurlijk.
Ik hou het meer op ruilen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48225033
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik hou het meer op ruilen
hehe,

de shredders staan vast al standby :p
pi_48225438
Zo het wordt eindelijk weer mooi weer draussen Vrijdag naar Gemmenich en zaterdag hoogstwaarschijnlijk langs de lijn Breda-Tilburg vanwege omleidingen ACTS, ERS en NMBS 25.5
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 19:05:27 #286
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48226098
quote:
Op woensdag 11 april 2007 18:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hehe,

de shredders staan vast al standby :p
Kun je er dan eentje regelen voor bij een loods in Amersfoort
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48226475
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kun je er dan eentje regelen voor bij een loods in Amersfoort
maak je er ff een roadtrain van.. rijd je t zo naar de shreddddder :p
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 19:20:19 #288
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48226788
Dat mag helaas niet. Ze zullen worden opgeslagen in een loods in Amersfoort. De enige manier voor jou om snel blik te krijgen, is er voor te zorgen dat je daar een installatie neerzet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48226880
quote:
Op woensdag 11 april 2007 17:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Zo... was weer gezellig net... 13.10 de intercity naar Groningen gepakt vanuit Amersfoort.
Te Hoogeveen moest de trein stoppen om twee redenen:
A) Defect aan de trein
B) Aanrijding tussen Beilen en Assen

Toen heb ik maar er voor gekozen om 1 uur en 3 kwartier om te rijden via Emmen naar Groningen met de bus... want uit eigen ervaring kon ik mij herrinderen dat een aanrijding daar meestal zelfmoord of zoiets is...
Aanrijding duurt uit eigenvaring ongeveer twee uur. Maar meestal is het toch een vrij omslachtige procedure. Nieuwe machinist, officier van justitie, opruimen...

Maar zit zelf altijd weer van te kijken als de IC tussen Ah-Ut bij Driebergen-Zeist met 140 km/h door dat station raast . Het gaat vast en zeker nog wel een keer mis.

Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog. En er rijdt weer ICM op Zw-Nm . Nu de 4011+4012 er op inzetten .
pi_48226923
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

maak je er ff een roadtrain van.. rijd je t zo naar de shreddddder :p
Nee, dan rij je hem er rechtstreeks in... of misschien een leuk item voor 'Will it blend?!:
  woensdag 11 april 2007 @ 19:25:48 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48227020
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:

Maar zit zelf altijd weer van te kijken als de IC tussen Ah-Ut bij Driebergen-Zeist met 140 km/h door dat station raast . Het gaat vast en zeker nog wel een keer mis.
Wat moet daar mis gaan dan? Ik heb ooit weleens een springer gehad daar, maar toen zat ik in de bus die een uur vaststond voor de overweg...
quote:
Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog. En er rijdt weer ICM op Zw-Nm . Nu de 4011+4012 er op inzetten .
Ik had vorig weekend een koploper waar de popnagels alweer van de asbakken af gemold waren. En jawel, zat gewoon zooi in

OF ze zijn gesloopt om weer te gebruiken (maar dat denk ik niet)
OF ze zijn nooit schoongemaakt en gewoon meteen dichtgenageld
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 april 2007 @ 19:26:32 #292
148385 Wadloper
Noorderling
pi_48227055
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:

[..]

Aanrijding duurt uit eigenvaring ongeveer twee uur. Maar meestal is het toch een vrij omslachtige procedure. Nieuwe machinist, officier van justitie, opruimen...
Omslachtige procedure?
Er komt veel meer kijken dan je denkt
  woensdag 11 april 2007 @ 19:26:45 #293
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_48227062
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
Nu de 4011+4012 er op inzetten .
Die komen in de 1500-serie, en later in het jaar ook in de 10140.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 19:26:51 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48227067
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:22 schreef Brembo het volgende:
Maar ik zat vandaag in de VIRM 9504, is dit de aller eerste VIRM want die asbakjes zaten er gewoon nog in. Ze zaten wel dichtgeschroeft, maar aan de muren zaten ze er ook nog.
De 9504 behoort tot de nieuwste IRM IV serie. Echter is een van de kopbakken nog uit de oude serie, toen het nog DD-IRM was.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_48227400
quote:
Aanrijding Assen - Beilen Een intercity Groningen - Den Haag reed om 14.05 uur een persoon aan tussen Beilen en Assen. Het slachtoffer is om het leven gekomen.
Weer een mcn die weer even thuis zit.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_48227739
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:34 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

Weer een mcn die weer even thuis zit.
splut! :/
  woensdag 11 april 2007 @ 19:49:24 #297
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_48228013
Vandaag van Rotterdam naar Gouda hadden we koploper 4444. Wat een irritant ding zeg met al zijn eerste klas
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 april 2007 @ 19:52:02 #298
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_48228108
Een bak is gedegradeerd tot 2e klas, dus daar had je ook kunnen zitten, tenminste als de papiertjes die dit aan moeten geven niet verwijderd waren
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 11 april 2007 @ 19:52:03 #299
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_48228109
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:25 schreef Dr_Flash het volgende:


Wat moet daar mis gaan dan? Ik heb ooit weleens een springer gehad daar, maar toen zat ik in de bus die een uur vaststond voor de overweg...
Perron is naast de wachthuisjes erg smal. Het staat wel gemarkeerd en dergelijke, maarja, een breezergeit met Ipod dopjes in zal maar eens niet opletten en vlak langs de rand wandelen .
pi_48228178
Nou...dat was dan mijn tweede springer... die mij het belette om naar Groningen te komen. Bedankt namens de mensen... sterkte aan de mcn natuurlijk!

Owja, bijna vol
  woensdag 11 april 2007 @ 19:55:25 #301
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_48228233
quote:
Op woensdag 11 april 2007 19:26 schreef MREn het volgende:

later in het jaar ook in de 10140.
Wat een verkommering

Je hebt die dingen toch niet voor een achterlijke hoop geld compleet laten reviseren om er slagjes Hengelo-Enschede mee te rijden?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')