abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:29:16 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48192645
Haha,die van mij paste wel, maar we hebben hem wel uitgenomen.
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:46:54 #102
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_48193505
Hoi hoi,

Ik zou eigenlijk de uitnodiging hier posten maar m'n lief wil het liever niet. Komt omdat er ook foto's van ons op staan, maar ik zal even proberen uit te leggen hoe ze er uit zien.

Het is dus een CD in een slimcase.
Het voorkantje is gebaseerd op de hoes van A Hard Days Night van the Beatles (ik ben fan, lief vindt ze ook wel okee).
Onze namen staan bovenaan, de 'titel'van de CD is in geel "Wedding Ivitation"en in zwart-wit staan er allemaal fotootjes van ons op verschillende leeftijden, van 3 jaar - 8 jaar - 12 jaar - 19 jaar - nu en dan ook echt samen op de foto. Fotootjes zijn niet vierkant zoals de echte hoes want de meeste zijn van die pasfoto's van school en die zijn dus rechtshoekig; dus alle fotootjes zijn dus rechthoekig.

Als je het doosje opendoet staat aan de linkerkant (achterkant hoesje) wat info; ons adres, namen en tel ceremoniemeesters, cadeautip (varkensspaarpotje, nu maar hopen dat ik niet tientallen varkensspaarpotjes krijg ) enzo.
De CD is een lightscribe CD ( zoiets dus ) waarop de echte uitnodiging staat (bovenaan):
Wij gaan trouwen!
vrijdag 1 juni 2007
16.00 uur Stadhuis Middelburg
v
Links van het gat een gephotoshopte foto van hem (= soort potloodtekening) en rechts van het gat zo'n foto van mij (allebei in de leeftijd 3 a 4 jaar)

Onder het gat staat wanneer men waar moet zijn en of ze al dan niet een partner mee mogen nemen.

Heel klein en op z'n kop staat onderaan met de ronding mee nog de tekst dat er inderdaad ook muziek op de CD staat. Erstaan heel veel nummers op die we allebei wel erg leuk vinden, maar eerlijkheids halve hadden we makkelijk 5 verschillende CD's kunnen maken die we allebei leuk vinden dus het is echt een selectie.

We hebben overigens veel leuke reacties gehad op dit 'kaartje'.
klerkje
pi_48193923
Ik vind het alleszins leuk zoals je het beschrijft Tof idee. Zo heb ik ze nog nooit gezien alleszins
  dinsdag 10 april 2007 @ 21:55:10 #104
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_48193930
Wat de kaartjes betreft:
Omdat we de kaartjes zelf maakte hebben we verschillende teksten gebruikt:
* dagmensen zonder partner/vriend(in) (bijv. oma zonder opa want die is er niet meer)
* dagmensen die gezamenlijk worden uitgenodigd (bijv. ouders)
* dagmensen die een vriend(in) mogen meenemen (bijv. goede vriend die getuige is maar geen relatie heeft)
* feestmensen zonder vriend(in) (bijv. collega's)
* feestmensen die gezamenlijk worden uitgenodigd (bijv. oom en tante, nicht en haar man)
* feestmensen die een vriend(in) mogen meenemen (single vrienden/vriendinnen, neefje, e.d.)

Wel veel soorten maar ja dat maakte voor ons niets uit en zo is met maar meteen duidelijk. We vonden het zelf niet zo leuk idee een algemene kaart te maken en dan van die handgeschreven papiertjes erin leggen waarin eigenlijk het belangrijkste voor de ontvanger in staat: "wanneer mag ik komen", "wanneer moet ik er zijn" en "mag ik iemand meenemen".

Overigens heb ik nog een stiefoma, 2 neven en een oom en tante in Italië die ook allemaal een uitnodiging hebben gehad maar dan in het Italiaans. Moet eerlijk bekennen dat ik dus alleen tot tien kan tellen in het Italiaans, dus mijn pappa is zo vriendelijk geweest de vertaling te verzorgen. M'n oom en tante komen ook echt en 1 van m'n neven zou het proberen; da's wel tof.
klerkje
pi_48194175
Wat betreft het uitnodigingskaartje werken we in de u-vorm (wat wil je ook anders van een koppel Belgen? ) en op de envelop schrijven we de namen voor wie de kaart bestemd is.
Als iemand van de familie vraagt of de kinderen ook mogen meekomen, dan ga ik gewoon zeggen dat het niet kan en we vragen eigenlijk niemand die zijn partner niet mag meebrengen.
Wat de alleenstaanden betreft: moesten ze een vriend(in) hebben tegen het feest dan ben ik ervan overtuigd dat ze het wel eens zullen vragen en dan zijn die ook welkom.

Leuk trouwens dat de buitenlandse familie ook afkomt. Mijn nicht zal er volgens mij niet bij zijn (woont in Amerika) en dat is eigenlijk wel jammer want het zou nog eens een kans zijn om alle nichten samen te krijgen... Iets wat al een eeuwigheid is geleden (nicht woont al 11 jaar in Amerika)
pi_48205227
Deze week voor het eerst eens echt serieuzer met min vriend gesproken over onze trouwplannen. Bepaald wanneer we uiterlijk willen trouwen en hoe we het wel en hoe we het niet willen. Is toch nog niet zo makkelijk. Dat was dan ook een reden dat ik nooit wilde trouwen. Maarja, we trouwen niet voor anderen maar voor onszelf. Dus het gaat er toch van komen. Hier zo meelezend, valt het me op dat iedereen over het algemeen toch wel grote trouwerijen plant?? hebben jullie daar dan jaren voor gespraar dofzo? Want het gaat toch al wel in de kosten lopen lijkt me. Dat is iets waar we ook wel tegenop zien.
Het liefst zou ik ergens in het buitenland trouwen denk ik en dan later een feestje hier geven? Maar ja, dan heb je de meest dierbare personen er juist weer niet bij, wat mijn vriend weer tegenstaat. Het zijn dillemma's, haha
pi_48205321
quote:
Op woensdag 11 april 2007 09:11 schreef Pau100 het volgende:
Deze week voor het eerst eens echt serieuzer met min vriend gesproken over onze trouwplannen. Bepaald wanneer we uiterlijk willen trouwen en hoe we het wel en hoe we het niet willen. Is toch nog niet zo makkelijk. Dat was dan ook een reden dat ik nooit wilde trouwen. Maarja, we trouwen niet voor anderen maar voor onszelf. Dus het gaat er toch van komen. Hier zo meelezend, valt het me op dat iedereen over het algemeen toch wel grote trouwerijen plant?? hebben jullie daar dan jaren voor gespraar dofzo? Want het gaat toch al wel in de kosten lopen lijkt me. Dat is iets waar we ook wel tegenop zien.
Het liefst zou ik ergens in het buitenland trouwen denk ik en dan later een feestje hier geven? Maar ja, dan heb je de meest dierbare personen er juist weer niet bij, wat mijn vriend weer tegenstaat. Het zijn dillemma's, haha
Wij gaan Trouwen + Receptie + Etentje. Geen feest want daar houd ik niet zo van.

We zijn vanaf dat ik mijn vriendin gevraagd heb gaan sparen , plus minus 500 euro in de maand weggelegd .
Dit + vakantiegeld. Plus wat je van ouders en dergelijke nog krijgt kan je echt een mooie trouwerij geven
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 11 april 2007 @ 09:18:05 #108
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_48205422
Wij trouwen op het stadhuis, en geven daarna een diner voor ongeveer 15-20 man. Geen feest of receptie dus.
Meer hoeft van ons gewoon niet, en dus waren we na 1 jaar vakantiegeld en wat kleine extraatjes opzij zetten wel klaar met sparen
  woensdag 11 april 2007 @ 09:34:29 #109
35189 Troel
scherp en bot
pi_48205836
Wij trouwen in de dierentuin, daggasten krijgen rondleiding, dan borrel en dan diner en 's avonds een feest voor zo'n 150 man.

De tweede dag hebben we een kerkdienst, niet in onze eigen kerk, dus daar komen nog huurkosten overheen.

Toch kan ik niet zeggen dat het een superdure bruiloft is, maar dat heeft inderdaad ook te maken met het feit dat mijn jurk door mijn ouders betaald is en dat soort leuke bijkomstigheden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48206006
Tja van mijn ouders krijg ik niks voor de bruiloft, dat weet ik al wel. Dus bij ons wordt het sowieso vakantiegeld en sparen. Maar we moeten dan nog maar eens goed uitzoeken hoelang we dan moeten sparen en hoeveel.
Een receptie en een etentje hoeft mij mij eigenlijk totaal niet. Een leuk klein feestje vind ik dan weer wel leuk.
Maar je kan die mensen toch moeilijk na plechtigheid naar de Mac sturen en dan 's avonds weer terug laten komen

@Troel: dat klinkt wel leuk. Maar is mij te uitgebreid (ik hoef niet zo lang in delangstelling te staan Is niks voor ons. En ik denk eigenlijk ook dat zoiets te duur voor ons wordt.
  woensdag 11 april 2007 @ 09:44:02 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_48206105
Ow ja hoor, dat kan prima.

Je kan rustig beslissen om alleen met ouders en schoonouders te gaan eten en een kleine receptie/klein feestje te houden. Wat ik in dat geval zou doen is trouwen op het stadhuis, kleine receptie/klein feestje en aansluitend voor de genodigden eten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 09:46:33 #112
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_48206191
Wij hebben ook geen grote bruiloft hoor. We gaan om 15:30 uur trouwen, daarna naar de feestlocatie (plaatselijke kroeg heeft bovenverdieping voor feestjes) en daar met 30 mensen eten. Na het eten houden we een leuk en informeel feestje voor ong. 80 personen incl. de dagmensen. Wij regelen de muziek zelf en dat scheelt ontzettend in de kosten, natuurlijk ook dat ik geen echte trouwjurk heb. Wij zijn vanaf januari dit jaar, toen bekend was dat we in mei zouden gaan trouwen, gaan sparen elke maand. Daarnaast hebben we nog wat op een spaarrekening.

Het is denk ik wel verstandig om goed om je heen te kijken wat dingen kosten en jezelf een budget "op te leggen" dat kan bijv. heel goed bij ringen, kaartjes en fotograaf

Uiteindelijk wordt de dag wel zoals ook bij ons past en wij zelf willen.
Make love, not war ☮
pi_48206220
Wij hebben met de daggasten (+/- 30 gasten) overdag eerst een broodje gegeten bij ons thuis..
Toen trouwen in het stadhuis.. Daarna door naar het zaaltje..
Waar we de daggasten achter hebben gelaten met een snack en wat te drinken..
Wij foto's maken in het spoorwegmuseum.. Drna terug om te eten met onze gasten..
En toen een feestje voor zo'n 100 man..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  woensdag 11 april 2007 @ 09:49:03 #114
114177 Diaan73
pi_48206256
Ow ja de mensen van overdag en die van ver komen, worden opgevangen in het zaaltje en kunnen daar wat drinken en zal Twentse krentewegge worden geserveerd. Na de plechtigheid en voor het eten gaan ook wat snacks rond. Wij gaan de foto's al voor de plechtigheid maken.
Make love, not war ☮
  woensdag 11 april 2007 @ 13:18:20 #115
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48213286
Wij pakken flink uit op ons feest. Mijn ouders betalen, als we dat willen mee. Maar voor mij hoeft dat niet persé.
Op de moeder van mn aanstaande hoeven we niet te rekenen qua geld. Ze kreeg al een hartverlamming toen ze de prijs van het pak hoorde vna mijn vriend. Die heeft ze dus ook niet betaald. Tja, een pak, heo goedkoop ook, kost echt geen 100 euro.
Verder heeft mijn vriend onlangs veel geld geërfd van zijn vader. En dat zal ook wel een beetje voor de bruiloft zijn.
We hebben echt nergens op bezuinigd. En toch denk ik dat we niet zo heel veel geld kwijt zullen zijn.
Kerk = gratis omdat mijn moeder vrijwilliger is bij de kerk
DJ = gratis omdat het een collega is van mijn aanstaande
(hij neemt app mee die normaal 7000 euro zou kosten als je hem zou huren, dus ben erg benieuwd.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:20:37 #116
35189 Troel
scherp en bot
pi_48213406
Bij ons is de kerk zelf niet gratis (maar ik wee tnog niet hoe duur het huren zal zijn), maar de predikant wel. De organist kost 30 euro.
Tja, onze trouwlokatie kost wel 750 euro en daar komen de kosten van de gemeente nog bij, maar we hebben 's avonds weer korting op de zalen, en uiteindelijk valt het dus allemaal wel mee
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_48213571
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:18 schreef amaranta het volgende:
Wij pakken flink uit op ons feest. Mijn ouders betalen, als we dat willen mee. Maar voor mij hoeft dat niet persé.
Op de moeder van mn aanstaande hoeven we niet te rekenen qua geld. Ze kreeg al een hartverlamming toen ze de prijs van het pak hoorde vna mijn vriend. Die heeft ze dus ook niet betaald. Tja, een pak, heo goedkoop ook, kost echt geen 100 euro.
Verder heeft mijn vriend onlangs veel geld geërfd van zijn vader. En dat zal ook wel een beetje voor de bruiloft zijn.
We hebben echt nergens op bezuinigd. En toch denk ik dat we niet zo heel veel geld kwijt zullen zijn.
Kerk = gratis omdat mijn moeder vrijwilliger is bij de kerk
DJ = gratis omdat het een collega is van mijn aanstaande
(hij neemt app mee die normaal 7000 euro zou kosten als je hem zou huren, dus ben erg benieuwd.
Ik denk dat het kostuum van mijn man ongeveer evenveel kostte als mijn trouwjurk Enige verschil is dan dat mijn man zijn kostuum twee keer aan doet (vorig jaar op burgerlijk huwelijk, dit jaar ook) en ik vorig jaar andere kleren aan had op het burgerlijk huwelijk. Dus sowieso kom ik wel duurder uit.

Ik vrees dat wij heel wat geld gaan kwijt zijn aan het feest. 140 mensen voor het avondfeest en dan nog eens 50 mensen erbij voor de receptie. En wat het avondfeest betreft, moet je toch voor het eten alleen al rekenen op 40 euro per persoon...

Maar op de rest hebben we wel wat bespaard: geen auto's, niet te veel bloemen, goedkope jurk voor mij, niet het duurste drukwerk gekozen, ... Maar het zal toch duur worden. Nog een geluk dat we een paar sponsors hebben die wat gaan helpen.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:36:30 #118
114177 Diaan73
pi_48214004
Wat pakken betreft... als je niet bij een trouwwinkel gaat kopen, ben je volgens mij goedkoper uit. En het is natuurlijk ook helemaal wat je wilt... Peaceman wil een simpel pak met mooi overhemd. We hebben ook daar een grens aan gesteld wat kosten betreft, gewoon ook omdat zo'n pak bij ons na het trouwen zeker weten voor altijd in de kast komt te hangen.
Make love, not war ☮
pi_48214154
Tuurlijk wat je zelf wil
Phille wou een trouwkostuum uit een trouwwinkel en dan wisten we wel dat we niet goedkoop gingen uitkomen.
En Phille draag ook wel graag een kostuum, dus de kans bestaat wel dat hij zijn broek en hemd bv nog zal doordragen.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:46:51 #120
35189 Troel
scherp en bot
pi_48214411
heeft een "gewoon" pak, omdat hij dat dan ook nog op andere momenten kan dragen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk prijzig pak, maar in combinatie met 2 stropdassen, 3 overhemden, sokken en een riem kom je al snel wat duurder uit.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 13:49:22 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_48214489
heeft zijn pak ook uit een gewone winkel. Maar toch heel duur!
In Ehv zit een zaakje met pakken voor 200 euro en daar had zn moeder hem heengestuurd, maar dat waren volgens mijn vriend pakken waarin je je opa nog niet wilt begraven. Erg grijs en lelijk dus.
Dan gaat het snel over wat betreft goedkope pakken.
pi_48214630
Heb ook een "normaal"pak wel wat duurder dan ik normaal zou kopen maar na het trouwen kan ik het gewoon dragen als werkkleding dus dat is prima
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 11 april 2007 @ 13:54:13 #123
114177 Diaan73
pi_48214671
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:46 schreef Troel het volgende:
heeft een "gewoon" pak, omdat hij dat dan ook nog op andere momenten kan dragen. Uiteindelijk toch nog wel een redelijk prijzig pak, maar in combinatie met 2 stropdassen, 3 overhemden, sokken en een riem kom je al snel wat duurder uit.

Peaceman heeft geen stropdas nodig, dat scheelt alweer

Amaranta, in Enschede zit een winkel, Hensen, en daar kun je voor een redelijke prijs hele leuke/mooie pakken kopen. Maar ja is natuurlijk overbodige informatie nu voor jullie. Peaceman heeft in ieder geval daar vorig jaar een compleet pak voor de bruiloft van zn zusje ncl. riem en overhemd gekocht voor nog geen ¤ 150,=. En het is geen oubollig pak. Ik vind hem nog steeds mooi.

Peaceman is dus absoluut geen pakkenmens al vond hij het pak vorig jaar wel lekker zitten
Make love, not war ☮
  woensdag 11 april 2007 @ 14:04:21 #124
35189 Troel
scherp en bot
pi_48215002
Hensen zit ook wel in andere steden

Wij hebben zelf twee dagen feest, dus vandaar de verschillende overhemden enzo.

Ik heb nu trouwens een proefsetje van mijn kousen aan, maar ik heb nu dus allemaal rode plekken waar de siliconenbandjes zaten. Het knelt ook een beetje, erg lekker voelt het niet. Het lijkt alsof ik op een of andere manier een allergische reactie krijg met die siliconen ofzo?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 11 april 2007 @ 14:04:50 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_48215015
quote:
Op woensdag 11 april 2007 13:49 schreef amaranta het volgende:
heeft zijn pak ook uit een gewone winkel. Maar toch heel duur!
In Ehv zit een zaakje met pakken voor 200 euro en daar had zn moeder hem heengestuurd, maar dat waren volgens mijn vriend pakken waarin je je opa nog niet wilt begraven. Erg grijs en lelijk dus.
Dan gaat het snel over wat betreft goedkope pakken.
Bert heeft ook een antracietkleurig pak. Maar wel een mooi pak.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')