abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48025517
de reacties hier snap ik heel goed.. je krijgt het als het ware opgedrongen zo'n heftige verhaallijn en daarvoor kijk je niet naar dgk.... als je zoiets wil zien kan je ook naar de eo of bnn kijken...

maar aan de andere kant... een ziekte als kanker.. daar kiest niemand voor, het overkomt je.. en met jou krijgen al je naasten er ook mee te maken... daar kan je ook niet voor weglopen...
vaak hoor je dat mensen die er iets verder vanaf staan het moeilijk vinden om er mee om te gaan, bang om de verkeerde dingen te zeggen of uberhaupt niet weten wat ze moeten zeggen... en hierdoor vermijden ze contact met die persoon... terwijl iemand niet alleen maar kankerpatient is, maar ook gewoon mens en die heeft ook behoefte aan contact met mensen en die wil heus niet alleen maar over de ziekte praten.. en zo'n iemand barst heus niet uit in tranen bij elke ongelukkige opmerking...

door een tv-programma als DGK kunnen zulke dingen bespreekbaarder worden. misschien wordt het voor buitenstaanders wat minder eng om normaal met ernstig zieke mensen om te gaan...
verlaagt het een drempel om gewoon eens op visite te gaan bij een kennis die ziek is, of iemand aan te spreken bij de slager i.p.v. een blokje om lopen omdat je niet weet wat je moet zeggen...
en vragen stellen kan ook altijd.. domme vragen zijn er niet.. en door te vragen toon je alleen maar belangstelling...

Wat dat betreft neem ik mijn opa altijd als voorbeeld... als hij iemand zag die iets mankeerde, bijvoorbeeld iemand miste een been, of had een gele kleur ... ook al was het een wildvreemde.. dan ging hij er gewoon op af: "zeg ik zit nu al ff te kijken en wat ik me nou afvraag... waarom heb je maar 1 been?" of "goh wat ben jij geel... hoe komt dat? heb je iets met je lever ofzo?"
Meestal schaamde ik me dood.. zo van opa, dat kan je toch niet vragen? maar bijna altijd waren de reacties heel positief en vonden de mensen het juist een verademing dat iemand er eens niet zo moeilijk over deed...

wat ik dus wil zeggen... het hoort allemaal bij het leven en je moet er niet altijd voor weg willen lopen...
en het is prima dat ze proberen het op deze manier bespreekbaar te maken...
en eelijk gezegd heb ik ook zoiets van, moet dat nou? ik zie liever dat gezeur en ge-etter tussem huub en de rest... maar dat is wel erg makkelijk gezegd..

wat vinden jullie?
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  woensdag 4 april 2007 @ 23:16:09 #2
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48025938
Goeie zaak,
als iemand als Diana dit ziet als de lekkerste manier van begeleiding dan moet ze dat gewoon van iemand (kunnen) vragen. Als dat DGK of mensen uit DGK zijn, zie ik daar ook geen probleem in en dat het op TV is doet daar in mijn ogen niets aan af.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_48030139
OMFG!
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:22:17 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_48030204
Ik begrijp de beweegredenen van Diana niet om dit via een tv-programma te regelen.

Of is dit net zoiets als de AIDS-patient bij Paul de Leeuw die ook mooi kon zingen en posthuum een #1 hit scoorde?
Dat was overigens zeer taboedoorbrekend, is dat nu ook de bedoeling?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_48030223
Ik vind het smakeloos en ik vind die Diana een zielig persoon in meerdere opzichten.....
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 5 april 2007 @ 02:31:51 #6
18405 Dynabite
hedda is een hoer!
pi_48030246
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:25 schreef Morwen het volgende:
Ik vind het smakeloos en ik vind die Diana een zielig persoon in meerdere opzichten.....
Nog smakelozer is het, dat J. de Mol hier gebruikt van maakt om te willen scoren.
The world is a stage and each must play a part.
pi_48030250
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:31 schreef Dynabite het volgende:

[..]

Nog smakelozer is het, dat J. de Mol hier gebruikt van maakt om te willen scoren.
Dat was me allang bekend.............
Only Human
pi_48030282
Wat mij stoort is dat de bewoners nu een soort stervensbegeleiders moeten worden en niet met goed fatsoen nee kunnen zeggen.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:45:47 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_48030295
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:43 schreef mootie het volgende:

Wat mij stoort is dat de bewoners nu een soort stervensbegeleiders moeten worden en niet met goed fatsoen nee kunnen zeggen.
Ach, dat gaan ze wel weer tegen elkaar gebruiken in een dronken ruzie.
pi_48030303
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:45 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, dat gaan ze wel weer tegen elkaar gebruiken in een dronken ruzie.
in de zin van: JIJ BENT NIET LIEF GENOEG VOOR ONZE PATIENT! SLA ME DAN SLA ME DAN!
pi_48030314
Maar goed, als zij dit graag wil vind ik dat prima, ze is oud en wijs genoeg om die beslissing te nemen.
Ik blijf er alleen bij dat het niet eerlijk is mensen hier zo mee te overvallen, als je nee zegt ben je voor eeuwig die klootzak die nee zei tegen een doodzieke vrouw.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:51:09 #12
84524 Morwen
I got life
pi_48030322
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:47 schreef mootie het volgende:

[..]

in de zin van: JIJ BENT NIET LIEF GENOEG VOOR ONZE PATIENT! SLA ME DAN SLA ME DAN!
Ik zat ernaast, ik zat ernaast

Trashtv en wij kijken ernaar
Only Human
  donderdag 5 april 2007 @ 02:53:26 #13
84524 Morwen
I got life
pi_48030337
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:49 schreef mootie het volgende:
Maar goed, als zij dit graag wil vind ik dat prima, ze is oud en wijs genoeg om die beslissing te nemen.
Ik blijf er alleen bij dat het niet eerlijk is mensen hier zo mee te overvallen, als je nee zegt ben je voor eeuwig die klootzak die nee zei tegen een doodzieke vrouw.
Eerlijk nog wel, kijk jij uberhaupt naar DGK
Only Human
  donderdag 5 april 2007 @ 02:53:49 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_48030338
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:49 schreef mootie het volgende:

Daarnaast vraag ik mij af of de bewoners wel de juiste personen zijn om dit werk te doen.
Een beetje training lijkt mij niet overbodig, zeker gezien de hoeveelheid alcohol die ze af en toe drinken.
Wat nou als Eric net lekker met twee obers in de jacuzzi ligt te tongen als Diana het moeilijk heeft?
  donderdag 5 april 2007 @ 08:24:45 #15
135490 Judah
Ondertiteling
pi_48031280
Ik vind een dergelijke serieuze zaak niet passen tussen de muren van De Gouden Kooi. Dit porgramma wordt gekenmerkt door sensatie in allerlei vormen: alcoholmisbruik, seks, schelden, vechtpartijen, pesten en ander vooral puberaal gedrag. DGK zit vast aan dit imago - heeft het ook aan haar eigen redactie te danken - en eventuele zaken als kankerpatiënten bij het programma betrekken schiet dan ook bij velen het verkeerde keelgat in, lijkt mij.

Ik vind het prima dat dergelijke zaken, zoals het zoeken van een buddy, op de buis worden gebracht zodat mensen er mee worden geconfronteerd. Maar dit programma is er niet voor geschikt.
The Wolf: You must be Jules, which would make you Vincent. Let's get down to brass tacks, gentlemen. If I was informed correctly, the clock is ticking, is that right, Jimmie?
Jimmie: Uh, one hundred percent
pi_48032208
Ik begrijp niet waarom ze een buddy zoekt via DGK, ze kan dat beter via de huisarts/ziekenhuis doen. Ik denk dat ze dan veel sneller goed geholpen wordt, het lijkt me zo'n desillusie worden voor haar, dit. Met alle respect voor die bewoners, hier zijn ze niet voor opgeleid. Met uitzondering van Eric weet volgens mij er verder ook niemand een zak van.
en haalt het maar net!
pi_48032575
pure publiciteitsstunt van Tien, lijkt een laatste noodgreep om nog iets van dat kanaal te maken. Daarnaast moet zo iemand tegen zichzelf in bescherming worden genomen, en zitten zowel de bewoners als de kijkers hier niet op te wachten. Compleet ridicuul dus!
Even a broken clock is right twice a day.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:52:00 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48033077
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar niet in een show als dit. Want contactpunten en kijkcijfers zijn hiernee niet te verenigen.
Wat gebeurt er als deze vrouw straks wérkelijk steun ervaart aan DGK en de stekker gaat eruit wegens te lage kijkcijfers? Jammer dan?

En, egoïstisch vanuit mezelf als kijker geredeneerd: ik kijk niet naar DGK om met dit soort zwarte kanten van het leven geconfronteerd te worden. DGK is voor mij ontspanning. Ik hoef niet "opgevoed" te worden om hier ook eens bij stil te staan.

Dat boek van Kluun heeft een half jaar op de plank gelegen omdat ik er niet aan durfde te beginnen. Maar toen ik er uiteindelijk aan begon, koos ik er bewúst voor. Dit thema in DGK, voelt als totaal misplaatst en opdringerig.

We moeten zuinig zijn met energie, we mogen niet vloeken, en nu moeten we stil gaan staan bij hoe erg het is om kanker te hebben? Rot op met dat wereldverbeteren, stelletje hypocriete pestshow-makers.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_48033968
Helemaal mee eens Gert!

Ik vind het echt totaal ongepast, heeft niks met entertainen, amusement, bewustwording etcetera te maken. Daar is DGK gewoon niet het programma naar. Als John de Mol dan wil stunten, zorg dan dat Holleeder een jaartje cel in de Gouden Kooi mag uitzitten en iedere week wat vriendjes mag uitnodigen .

Ik zou er in ieder geval niet teveel rekening mee proberen te houden dat er iemand met kanker in de kooi zit, zou haar gewoon normaal behandelen want tsja ze wil dit zelf toch? Ook inhouden met schelden en lullige opmerkingen zou ik achterwege laten, dat mens heeft vast wel gekeken naar de Gouden Kooi en weet hoe het er aan toe gaat dus heeft ze dat maar te accepteren.

Wat krijgen we nog meer in DGK te zien? Een bewoner van het blijf-van-mijn lijf huis? Een uitgeprocedeerde asielzoeker? Een heroïne junkie die in DGK gaat afkicken? Euthenasie in DGK? Een kinderverkrachter?
  donderdag 5 april 2007 @ 10:28:10 #20
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48034142
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:43 schreef mootie het volgende:
Zo denk ik er ook over.
Maar ik vind het wel moedig van Diana om zo het taboe te willen doorbreken omtrent kanker. Maar of DGK daar het geschikt voor is? We zullen het zien.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:30:10 #21
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_48034203
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:25 schreef Morwen het volgende:
... ik vind die Diana een zielig persoon in meerdere opzichten.....
* afkeurend nee knikt *

Je bent behoorlijk rap met je conclusie, moet ik zeggen
  donderdag 5 april 2007 @ 10:34:57 #22
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_48034373
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:24 schreef Judah het volgende:
Ik vind een dergelijke serieuze zaak niet passen tussen de muren van De Gouden Kooi. Dit porgramma wordt gekenmerkt door sensatie in allerlei vormen: alcoholmisbruik, seks, schelden, vechtpartijen, pesten en ander vooral puberaal gedrag. DGK zit vast aan dit imago - heeft het ook aan haar eigen redactie te danken - en eventuele zaken als kankerpatiënten bij het programma betrekken schiet dan ook bij velen het verkeerde keelgat in, lijkt mij.

Ik vind het prima dat dergelijke zaken, zoals het zoeken van een buddy, op de buis worden gebracht zodat mensen er mee worden geconfronteerd. Maar dit programma is er niet voor geschikt.
Dagelijks ontvangen De Gouden Kooi bewoners
van kijkers en fans post die hun ziekte, bewondering
ditjes en datjes, vreugde of problemen willen delen met hen.

Of voor de streams gaan zitten om te volgen
of hun kaart, taart of bosje bloemen zijn gearriveerd.

Zoekt Diana een buddy?
Ik dacht gelijk aan oud-bewoner Angelique, zij is mental coach .

Verder zijn ziekenhuizen aan stichtingen of centra verbonden die
voor Diana kunnen bemiddelen om een leuke, lieve en zorgzame buddy te vinden.
Ik vermoed dat er nu ook al aanmeldingen binnen komen bij Talpa om
Diana hun hulp als buddy te geven.

Kortom , er zijn ook andere wegen om een buddy te vinden.
Ik heb geen oogkleppen op, iedereen heeft of kent wel familie,
vrienden, buren, collega's die lijden aan deze ziekte of terminaal zijn
ook ikzelf heb meerdere mensen met hart en ziel verzorgd en begeleid.

Heel aangrijpend is het dat Diana heel jong is en moeder van 2 kinderen ,
maar ik vind dit niet de weg om via televisie, streams
de steun, buddy of aandacht en begeleiding te zoeken.

En alhoewel ik nog in staat ben om Diana mijn hulp te bieden .

Ik ben NIET van plan om Diana te volgen
via de streams en het programma De Gouden Kooi.

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinfluiter op 05-04-2007 21:27:50 ]
pi_48036348
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:30 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

[..]

[afbeelding] * afkeurend nee knikt *

Je bent behoorlijk rap met je conclusie, moet ik zeggen
Ik vind dit absoluut niet getuigen van moed of dapperheid, je dringt jezelf op aan mensen die jou en je kutsituatie niet eens kennen en je verwacht vervolgens dat deze mensen je gaan begeleiden in de laatste maanden van je leven. Hoe gestoord ben je dan?

Het zou voor mij een van de redenen kunnen zijn om de Kooi uit te lopen wanneer Talpa mij dit zou flikken.
pi_48037189
Iemand moet zelf de keuze kunnen maken om buddy te worden...... Als je ziek bent kan je toch niet zomaar een buddy aanwijzen die je wel leuk lijkt @@
Volgens mij krijgen ze sowieso al heel veel brieven van zieke mensen, behoorlijk belastend.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 12:32:06 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48038189
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:05 schreef droomkoningin het volgende:
de reacties hier snap ik heel goed.. je krijgt het als het ware opgedrongen zo'n heftige verhaallijn en daarvoor kijk je niet naar dgk.... als je zoiets wil zien kan je ook naar de eo of bnn kijken...
Hoewel je OP lang en uitgebreid is, weet je vakkundig alle feitelijke informatie te missen. Ook een prestatie.

Wie heeft er kanker? Wie is Diana?

Er zijn godverdomme mensen die misschien wél TV kijken en mee willen doen aan discussies maar hier godverdomme niet 24 uur per dag kunnen rondhangen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_48038490
Ik vind het niet in dit programma thuis horen, ik kijk dit ter ontspanning, en heb geen zin in die zware kost!
Mijn geweten is zuiver. Ik gebruik het nooit.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:05:11 #27
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48039328
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:41 schreef Yollie het volgende:
Ik vind het niet in dit programma thuis horen, ik kijk dit ter ontspanning, en heb geen zin in die zware kost!
Dan kijk je toch lekker niet ?
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  donderdag 5 april 2007 @ 13:19:41 #28
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_48039808
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:05 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dan kijk je toch lekker niet ?
Wat een onzinnige opmerking.
Er wordt hier gevraagd om een mening, en als die niet is zoals je wilt, dan moeten ze de tv maar uitgooien

Ik vind dit ook niet thuishoren in de gouden kooi.
Dit programma hangt aan elkaar van valsigheid, achterbaksheid, scheldpartijen en onbetrouwbare mensen.
Ik kijk er naar, om mensen die zichzelf belachelijk maken voor tientallen camera's, eens lekker uit te lachen.
Het is entertainment.

Dat er mensen zijn die kanker hebben, dat weet ik allang, maar er zijn wat momenten op een dag, dat je juist de streams aanzet om even uit de werkelijkheid weg te vluchten.
Ik heb er geen behoefte aan om dan een jonge vrouw, met twee kleine kindertjes, langzaam aan te zien sterven.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_48043976
Ook ik vind dat hele Buddy gedoe echt helemaal niets voor DGK.
Ten eerste worden de bewoners gewoon verplicht om er aan mee te doen. (dat vind ik echt te ver gaan)
Ten tweede zijn er andere manieren om een buddy te krijgen.

Ten derde past dit helemaal niet in deze show.

Ik blijf er bij dat toen Jaap er in kwam het programma heel erg sterk is gedaald.

Ze probeerden maar zo veel mogelijk medelijden voor Jaap te wekken. Toen kwam ook het buddy gedoe op de site.
Blijkbaar is het niet gelukt met Jaap en proberen ze het nu op een andere manier.

Ik heb geen behoefte om hier naar te kijken. Mijn moder heeft kanker gehad dus ik ben niet ongevoellig.
(Ja je moet je verdorie nog verdedigen ook hier)

DGK was leuk juist door de ruzies en de 2 kampen. maar nu wordt er veel te veel in gescript. De regels zijn zo vaag als wat, het is gewoon ongeloofwaardig geworden.
Voelt niet meer als een reality programma maar meer als een soort soap.
pi_48044560
Misschien is dit de aanloop naar de eerste 'live' euthanasie op tv
Misschien zijn het de bewoners wel die de hulp bij zelfdoding dan 'mogen' zijn
Onder het motto: ze mogen elkaar niet afmaken,.. maar een ander wel

Of het symboliseert het eind van DGK (sterfhuisconstructie), dat ze de stekker er allebei tegelijk uittrekken
pi_48045154
Ik vind het wel een goed idee van Talpa.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:43:51 #32
6941 APK
Factual, I think.
pi_48045241
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:26 schreef PC eend het volgende:

Of het symboliseert het eind van DGK (sterfhuisconstructie), dat ze de stekker er allebei tegelijk uittrekken
Dan mag ze wel opschieten want de kijkcijfers dalen snel.
  donderdag 5 april 2007 @ 15:44:17 #33
6941 APK
Factual, I think.
pi_48045259
quote:
Op donderdag 5 april 2007 15:41 schreef F04 het volgende:

Ik vind het wel een goed idee van Talpa.
Zou je daar ook een motivatie bij kunnen geven?
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 16:13:30 #34
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48046437
quote:
Op donderdag 5 april 2007 12:32 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Hoewel je OP lang en uitgebreid is, weet je vakkundig alle feitelijke informatie te missen. Ook een prestatie.

Wie heeft er kanker? Wie is Diana?

Er zijn godverdomme mensen die misschien wél TV kijken en mee willen doen aan discussies maar hier godverdomme niet 24 uur per dag kunnen rondhangen.
Ik snap je ongenoegen wel, maar aangezien 95% van de users niét 5 dagen achterloopt, is het ook wel weer voorstelbaar dat deze "voorkennis" al verondersteld wordt aanwezig te zijn. Als je heel even rondneust op update=topic, ben je meteen op de hoogte van dit soort zaken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 17:14:56 #35
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48048920
quote:
Op donderdag 5 april 2007 16:13 schreef Gert het volgende:
Als je heel even rondneust op update=topic, ben je meteen op de hoogte van dit soort zaken.
Dat weet ik ook wel, en dat is ook een prima service.

Maar hoeveel moeite kost het nou helemaal om in de openingspost even te melden waar je het eigenlijk over hebt? Ik vind het eigenlijk een fatsoenskwestie.

Met openingsposts als "Vind jij het ook zo erg voor Brian?" of "Wat zou jij doen als jij Natasia was?" kunnen we niet echt veel.

Zouden er overigens zó veel mensen alles elke dag online op de streams volgen? Ik ken al verschillende mensen die alleen TV kijken en geen streams (meer) volgen: itsme, tong80, ik zelf, etc.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
pi_48048998
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:14 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

.

Zouden er overigens zó veel mensen alles elke dag online op de streams volgen? Ik ken al verschillende mensen die alleen TV kijken en geen streams (meer) volgen: itsme, tong80, ik zelf, etc.
nee ik kijk geen streams en geen TV uitzendingen meer. Volg het eigenlijk alleen nog via de talpa site en fok.
(daarom wist ik wel wat er bedoelt werd )
Hoe gaat het schat.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 17:20:51 #37
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_48049098
* just me zit inderdaad ook niet op te wachten dat de bewoners van DGK buddy worden.
Volgens mij zijn de meeste bewoners er niet geschikt voor. Voor de bewoners is het toch een spel!

Oké ik hoef niet te kijken, niemand die me dat verplicht maar als ik kijk doe ik het voor mijn ontspanning en ik ben bang dat dit bij mij teveel pijnlijke herinneringen gaat oproepen.

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 17:23:47 #38
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48049181
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:17 schreef itsme het volgende:

[..]

nee ik kijk geen streams en geen TV uitzendingen meer. Volg het eigenlijk alleen nog via de talpa site en fok.
(daarom wist ik wel wat er bedoelt werd )
Hoe gaat het schat.
Soms druk, en we leven vaak met de agenda maar alles verloopt heel goed.
Samenwonen kán toch wel erg leuk zijn! terug.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 17:30:30 #39
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48049391
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:14 schreef Cynix ® het volgende:

Met openingsposts als "Vind jij het ook zo erg voor Brian?" of "Wat zou jij doen als jij Natasia was?" kunnen we niet echt veel.
Dat soort OP's moeten ook doodt.
Maar dit was geen "luie" OP.
Ik denk niet dat iedereen hier de streams volgt, maar ik denk wel dat 95% het forum (COS/updates) zo goed volgt dat ze behoorlijk op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Misschien heb ik het mis hoor.
pi_48049415
Hey Just me. Het is toch van de zotte dat mensen komen met de opmerking dat als je het geen goed idee vind van Diane dat je dan maar niet meer moet kijken?
We hebben een Flens die het programma totaal verpest. (samen met J.d.M )

Cynix. O wat leuk om te horen.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 18:00:56 #41
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_48050456
itsme!!

Het is een hele makkelijke uitspraak om dan maar niet te kijken en misschien kies ik, uit lijfsbehoud, wel zelf voor de makkelijkste weg!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_48051078
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:00 schreef just me het volgende:
itsme!!

Het is een hele makkelijke uitspraak om dan maar niet te kijken en misschien kies ik, uit lijfsbehoud, wel zelf voor de makkelijkste weg!
Ik ook. Bekijk, nee dat doe ik niet, maar volg het programma nu al veel meer van een afstand. In het begin was ik er echt veel meer betrokken.
En nu zeker zit zelf al niet lekker in mijn vel kan dan niet dat ook nog aanzien. Ook vind ik het gewoon te ver gaan. In dit pest programma waar de emoties al zo hoog oplopen bij de kijkers zonder ziektes.
  donderdag 5 april 2007 @ 18:47:12 #43
6941 APK
Factual, I think.
pi_48051770
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:31 schreef itsme het volgende:

Hey Just me. Het is toch van de zotte dat mensen komen met de opmerking dat als je het geen goed idee vind van Diane dat je dan maar niet meer moet kijken?
Hé verzuurde ex DGK-kijkster: Heb je de PI van de betreffende post gezien en ben je vergeten dat 'Dan ga je toch lekker naar huis' een gevleugelde uitspraak in het huis is?
pi_48053886
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:47 schreef APK het volgende:

[..]

Hé verzuurde ex DGK-kijkster: Heb je de PI van de betreffende post gezien en ben je vergeten dat 'Dan ga je toch lekker naar huis' een gevleugelde uitspraak in het huis is?
Lol Ik dacht nog toen ik het schreef dat ik me opzette voor deze opmerking.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:11:33 #45
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48084335
quote:
Op donderdag 5 april 2007 13:19 schreef mazaru het volgende:
Wat een onzinnige opmerking.
Er wordt hier gevraagd om een mening, en als die niet is zoals je wilt, dan moeten ze de tv maar uitgooien
Anders kijk je even naar de PI boven de post, apekoppie.
quote:
Ik vind dit ook niet thuishoren in de gouden kooi.
Dit programma hangt aan elkaar van valsigheid, achterbaksheid, scheldpartijen en onbetrouwbare mensen.
Ik kijk er naar, om mensen die zichzelf belachelijk maken voor tientallen camera's, eens lekker uit te lachen.
Het is entertainment.

Dat er mensen zijn die kanker hebben, dat weet ik allang, maar er zijn wat momenten op een dag, dat je juist de streams aanzet om even uit de werkelijkheid weg te vluchten.
Ik heb er geen behoefte aan om dan een jonge vrouw, met twee kleine kindertjes, langzaam aan te zien sterven.
Smaken verschillen, ik heb er totaal geen probleem mee. Dit soort dingen horen er ook bij, daar doe ik mijn ogen niet voor dicht. Ik heb meer moeite met gehad met de dood van de vader van Sylvia, ook al kan je daar niks aan doen (dat is er niet ingegooid door 10 bedoel ik te zeggen).
Ik heb zelf diverse gevallen van kanker om me heen gehad en mijn motto is dat die mensen vooral moeten doen waar ze zin in hebben. Het is uiteraard de keuze van de bewoners om dit 'geval' ook daadwerkelijk in de Kooi toe te laten.
Kortom, als Diana zich er gesterkt door voelt, of het desnoods (ook nog) ziet als een platform om een taboe te doorbreken en daarbij kiezen de bewoners er ook nog eens voor, dan hebben wij dat als kijker maar te slikken.
Dat niet iedereen daar blij mee is en dat mensen er anders over denken vind ik ook prima (en ik snap het ook).
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:13:14 #46
2018 PC eend
relativist
pi_48084385
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 16:51 schreef PC eend het volgende:
Ik vind het disrespectvol van huub om brian uit te maken voor kankerlijer, vooral omdat er binnenkort echt een kankerlijdster de kooi betreedt
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:26:43 #47
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48084828
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:13 schreef PC eend het volgende:
Ik gebruik het woord ook, omdat het lekker bekt. Overigens doen zat 'ex-kankerlijers' dat ook, er zijn zelfs mensen die kanker hebben (gehad) en roken. Maar goed, die discussie is al talloze malen op Fok geweest.
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:21:51 #48
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_48096715
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:26 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik gebruik het woord ook, omdat het lekker bekt. Overigens doen zat 'ex-kankerlijers' dat ook, er zijn zelfs mensen die kanker hebben (gehad) en roken. Maar goed, die discussie is al talloze malen op Fok geweest.
Toch kan 'ie niet vaak genoeg worden gevoerd die discussie, als je het mij vraagt
  vrijdag 6 april 2007 @ 23:23:03 #49
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_48096761
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:11 schreef elcastel het volgende:

.....
Kortom, als Diana zich er gesterkt door voelt, of het desnoods (ook nog) ziet als een platform om een taboe te doorbreken en daarbij kiezen de bewoners er ook nog eens voor, dan hebben wij dat als kijker maar te slikken.
Dat niet iedereen daar blij mee is en dat mensen er anders over denken vind ik ook prima (en ik snap het ook).
inderdaad
pi_48097310
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:11 schreef elcastel het volgende:

[..]

Anders kijk je even naar de PI boven de post, apekoppie.
[..]
.
De bewoners kozen er niet voor. Ze werden voor de leeuwen geworpen.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:22:59 #51
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48106316
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:37 schreef itsme het volgende:
Ik heb meerdere bewoners meerdere malen horen zeggen dat ze dankbaar waren dat ze dit mochten doen.
pi_48106749
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ik heb meerdere bewoners meerdere malen horen zeggen dat ze dankbaar waren dat ze dit mochten doen.
ja daarna. Maar ze hebben er iig niet zelf voor gekozen.
ze werden voor het blok gezet en kunnen moeilijk zeggen, o shit hier heb ik echt geen zin in.
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:57:34 #53
149616 Frau.Pfeffertopf
pi_48107172
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 23:37 schreef itsme het volgende:

[..]

Dat klopt. En weiger dan maar eens Dat zou ik niet kunnen in elk geval.
pi_48107244
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:57 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

[..]

En daar zit het em in in dit hele geval. Ook zielig voor Diana toch? Ze kan niet weten of iemand in DGK haar oprecht helpt of omdat ze in het goede daglicht willen komen voor de camera (echt niemand gaat een K-patient tegen de haren strijken)

Ik ben VOOR een buddysysteem, met buddy's die ervoor kiezen om die mensen te helpen, maar bij deze actie is niemand geholpen.
  † In Memoriam † zaterdag 7 april 2007 @ 20:31:49 #55
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_48118727
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:57 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat zo'n vraag je overvalt en dat je dan in je naiviteit zegt dat willen wij wel maar later ga je toch je hersens gebruiken (als die al in DGK aanwezig zijn..) en dan kun je altijd nog zeggen dat je je vereerd voelt dat je gevraagd bent maar dat je die verantwoordelijkheid toch niet aan kunt of durft. Dán heb je ballen!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 10 april 2007 @ 16:07:03 #56
2018 PC eend
relativist
pi_48180414
Wanneer gaat diana dood?
Sms je voorspelling naar 1010
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 04:06:29 #57
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48243412
Belachelijk en misselijkmakend en ik snap die Diana ook helemaal niet. Hier is speciale hulp voor. Waarom dit zoeken in DGK? Flabbergasted, dat is wat ik ben, t.o. Tien/Talpa én Diana.
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_48247401
ik snap best dat die Diana een buddy wil, maar waarom ze die randdebielen van de gouden kiest....?
12:41:69
pi_48252776
  donderdag 12 april 2007 @ 15:00:21 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_48256722
quote:
Op donderdag 12 april 2007 10:35 schreef After_Forever het volgende:
ik snap best dat die Diana een buddy wil, maar waarom ze die randdebielen van de gouden kiest....?
Omdat dat nou eenmaal haar keuze is... wie zijn wij om te denken dat wij beter weten wat zij nodig heeft?!

Als zij nog maar een paar maanden heeft laat haar die dan lekker doorbrengen zoals zij wil, als dat af en toe in de luxe van DGK is, dan zou ik niet weten waarom iemand daar commentaar op zou moeten hebben, daarbij zou het voor een deel van dat ondankbare tuig in die villa ook heel goed zijn eens een beetje realiteitszin te krijgen en als Diana dat voor elkaar kan krijgen vind ik haar missie dubbel geslaagd.

Dat gemiep hier dat het te moeilijk voor sommige users is omdat het niet past in het oppervlakkige vermaak wat DGK in hun ogen dient te zijn.... die paupers in die villa doen zich voor als miljonairs, een zichzelfrespecterende miljonair doet ook eea voor de zwakkeren in de samenleving.

Wat mij betreft snijdt het mes dus aan meerdere kanten: Diana heeft een plek waar ze in relaxte luxe eea van zich af kan lullen, de bewoners en streamers krijgen het stukje opvoeding wat in sommige gevallen lijkt te ontbreken.

Ze heeft kanker, ze is niet gek en is dus nog prima in staat zelf te besluiten wat voor haar een goede keuze of gewoon leuk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 12-04-2007 15:16:06 (typo) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  † In Memoriam † donderdag 12 april 2007 @ 16:23:36 #61
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_48258869
quote:
Op donderdag 12 april 2007 15:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat dat nou eenmaal haar keuze is... wie zijn wij om te denken dat wij beter weten wat zij nodig heeft?!

Als zij nog maar een paar maanden heeft laat haar die dan lekker doorbrengen zoals zij wil, als dat af en toe in de luxe van DGK is, dan zou ik niet weten waarom iemand daar commentaar op zou moeten hebben, daarbij zou het voor een deel van dat ondankbare tuig in die villa ook heel goed zijn eens een beetje realiteitszin te krijgen en als Diana dat voor elkaar kan krijgen vind ik haar missie dubbel geslaagd.

Dat gemiep hier dat het te moeilijk voor sommige users is omdat het niet past in het oppervlakkige vermaak wat DGK in hun ogen dient te zijn.... die paupers in die villa doen zich voor als miljonairs, een zichzelfrespecterende miljonair doet ook eea voor de zwakkeren in de samenleving.

Wat mij betreft snijdt het mes dus aan meerdere kanten: Diana heeft een plek waar ze in relaxte luxe eea van zich af kan lullen, de bewoners en streamers krijgen het stukje opvoeding wat in sommige gevallen lijkt te ontbreken.

Ze heeft kanker, ze is niet gek en is dus nog prima in staat zelf te besluiten wat voor haar een goede keuze of gewoon leuk is.
Daar ga je al de fout in met het hele zooitje in DGK. Die zitten daar voor de poen niet voor iemand als Diana, realiteitszin in bijv. een moeder die haar kinderen alleen laat, is ver te zoeken dus.

Ik hoop overigens dat je mensen met kanker niet met de "zwakkeren in de samenleving" associeert. Ik dacht het zo te lezen nl. Maar ik kan het bij het verkeerde eind hebben.

Voor het overige moet Diana lekker doen wat ze zelf wil, IK snap het alleen niet en ik denk velen met mij... om over deze actie van Tien maar even te zwijgen
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  donderdag 12 april 2007 @ 16:58:28 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_48260091
Ik bedoelde met "zwakkeren in de samenleving" iedereen en iedere groep die door wat voor omstandigheden dan ook wat extra steun kan gebruiken, het is dus zeker niet als belediging voor welke groep dan ook bedoeld, en die steun hoeft niet beperkt te blijven tot een flinke financiele injectie.
Een normale miljonair doet iig aan charitatieve zaken en het zou me niets verbazen als ook over deelname daaraan iets in het contract van deze pseudo-miljonairs staat.

Daarmee vind ik de verontwaardiging in de trant van "het is ze opgedrongen" ook een beetje overtrokken, dachten de bewoners nou echt dat ze 2 jaar konden gaan zitten wachten tot het schip met geld binnenkomt?
Als ze zich zonodig als Miljonair willen gedragen dan moeten ze dat ook doen, en daar horen dit soort zaken ook bij.
Geen rozen zonder doornen.

Ik had overigens ook mijn twijfels toen Tien een oproep op de site deed ivm dat buddy-verhaal, wat ik echter niet snap is dat die massale verontwaardiging daarover pas uitbreekt als het ook werkelijk gaat gebeuren. Dit stond maanden geleden al op de Tien-site, en kennelijk is er vanuit het publiek toen vrijwel niet op gereageerd als zijnde "misbruik maken van"
Dat er wel mensen zijn zoals Diana die er positief op gereageerd hebben, geeft aan dat er iig in 1 geval mee in een behoefte voorzien wordt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 12-04-2007 17:04:19 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_48260627
Ik kan je vertellen dat er wel op gereageerd werd hoor leandra. Ik herinner me dat ik er zelf ook toen al niet goed van werd en ik niet de enige was.
Het buddy verhaal kwam nadat Jaap in het huis werd gezet.
Voor mij voelde het toen al als punten scoren bij mensen, kijkers die zelf problemen met hun overgewicht hebbenen ze hoopten in Jaap een grote favoriet te kweken. helaas hadden ze zijn karakter buiten beschouwing gelaten. foutje
  donderdag 12 april 2007 @ 17:17:32 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_48260785
Ik bedoelde met reageren een herhaling van de massale verontwaardiging toen Huub wegens geweld het huis uit werd gezet, juist omdat toen duidelijk was wat de kracht en macht van de streamers was verbaas ik me soms zo over het totale gebrek daaraan als er andere dingen gebeuren die een hoop mensen echt te ver gaan.

Die buddy-oproep had er één kunnen zijn, het door de redactie Bart onderuit halen met een leugen (zeggen dat Lesley vreemd ging) was een ander moment. Maar iedereen bleef stil.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')