abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48025517
de reacties hier snap ik heel goed.. je krijgt het als het ware opgedrongen zo'n heftige verhaallijn en daarvoor kijk je niet naar dgk.... als je zoiets wil zien kan je ook naar de eo of bnn kijken...

maar aan de andere kant... een ziekte als kanker.. daar kiest niemand voor, het overkomt je.. en met jou krijgen al je naasten er ook mee te maken... daar kan je ook niet voor weglopen...
vaak hoor je dat mensen die er iets verder vanaf staan het moeilijk vinden om er mee om te gaan, bang om de verkeerde dingen te zeggen of uberhaupt niet weten wat ze moeten zeggen... en hierdoor vermijden ze contact met die persoon... terwijl iemand niet alleen maar kankerpatient is, maar ook gewoon mens en die heeft ook behoefte aan contact met mensen en die wil heus niet alleen maar over de ziekte praten.. en zo'n iemand barst heus niet uit in tranen bij elke ongelukkige opmerking...

door een tv-programma als DGK kunnen zulke dingen bespreekbaarder worden. misschien wordt het voor buitenstaanders wat minder eng om normaal met ernstig zieke mensen om te gaan...
verlaagt het een drempel om gewoon eens op visite te gaan bij een kennis die ziek is, of iemand aan te spreken bij de slager i.p.v. een blokje om lopen omdat je niet weet wat je moet zeggen...
en vragen stellen kan ook altijd.. domme vragen zijn er niet.. en door te vragen toon je alleen maar belangstelling...

Wat dat betreft neem ik mijn opa altijd als voorbeeld... als hij iemand zag die iets mankeerde, bijvoorbeeld iemand miste een been, of had een gele kleur ... ook al was het een wildvreemde.. dan ging hij er gewoon op af: "zeg ik zit nu al ff te kijken en wat ik me nou afvraag... waarom heb je maar 1 been?" of "goh wat ben jij geel... hoe komt dat? heb je iets met je lever ofzo?"
Meestal schaamde ik me dood.. zo van opa, dat kan je toch niet vragen? maar bijna altijd waren de reacties heel positief en vonden de mensen het juist een verademing dat iemand er eens niet zo moeilijk over deed...

wat ik dus wil zeggen... het hoort allemaal bij het leven en je moet er niet altijd voor weg willen lopen...
en het is prima dat ze proberen het op deze manier bespreekbaar te maken...
en eelijk gezegd heb ik ook zoiets van, moet dat nou? ik zie liever dat gezeur en ge-etter tussem huub en de rest... maar dat is wel erg makkelijk gezegd..

wat vinden jullie?
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  woensdag 4 april 2007 @ 23:16:09 #2
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_48025938
Goeie zaak,
als iemand als Diana dit ziet als de lekkerste manier van begeleiding dan moet ze dat gewoon van iemand (kunnen) vragen. Als dat DGK of mensen uit DGK zijn, zie ik daar ook geen probleem in en dat het op TV is doet daar in mijn ogen niets aan af.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_48030139
OMFG!
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:22:17 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_48030204
Ik begrijp de beweegredenen van Diana niet om dit via een tv-programma te regelen.

Of is dit net zoiets als de AIDS-patient bij Paul de Leeuw die ook mooi kon zingen en posthuum een #1 hit scoorde?
Dat was overigens zeer taboedoorbrekend, is dat nu ook de bedoeling?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_48030223
Ik vind het smakeloos en ik vind die Diana een zielig persoon in meerdere opzichten.....
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
  donderdag 5 april 2007 @ 02:31:51 #6
18405 Dynabite
hedda is een hoer!
pi_48030246
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:25 schreef Morwen het volgende:
Ik vind het smakeloos en ik vind die Diana een zielig persoon in meerdere opzichten.....
Nog smakelozer is het, dat J. de Mol hier gebruikt van maakt om te willen scoren.
The world is a stage and each must play a part.
pi_48030250
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:31 schreef Dynabite het volgende:

[..]

Nog smakelozer is het, dat J. de Mol hier gebruikt van maakt om te willen scoren.
Dat was me allang bekend.............
Only Human
pi_48030282
Wat mij stoort is dat de bewoners nu een soort stervensbegeleiders moeten worden en niet met goed fatsoen nee kunnen zeggen.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:45:47 #9
6941 APK
Factual, I think.
pi_48030295
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:43 schreef mootie het volgende:

Wat mij stoort is dat de bewoners nu een soort stervensbegeleiders moeten worden en niet met goed fatsoen nee kunnen zeggen.
Ach, dat gaan ze wel weer tegen elkaar gebruiken in een dronken ruzie.
pi_48030303
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:45 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, dat gaan ze wel weer tegen elkaar gebruiken in een dronken ruzie.
in de zin van: JIJ BENT NIET LIEF GENOEG VOOR ONZE PATIENT! SLA ME DAN SLA ME DAN!
pi_48030314
Maar goed, als zij dit graag wil vind ik dat prima, ze is oud en wijs genoeg om die beslissing te nemen.
Ik blijf er alleen bij dat het niet eerlijk is mensen hier zo mee te overvallen, als je nee zegt ben je voor eeuwig die klootzak die nee zei tegen een doodzieke vrouw.
  donderdag 5 april 2007 @ 02:51:09 #12
84524 Morwen
I got life
pi_48030322
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:47 schreef mootie het volgende:

[..]

in de zin van: JIJ BENT NIET LIEF GENOEG VOOR ONZE PATIENT! SLA ME DAN SLA ME DAN!
Ik zat ernaast, ik zat ernaast

Trashtv en wij kijken ernaar
Only Human
  donderdag 5 april 2007 @ 02:53:26 #13
84524 Morwen
I got life
pi_48030337
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:49 schreef mootie het volgende:
Maar goed, als zij dit graag wil vind ik dat prima, ze is oud en wijs genoeg om die beslissing te nemen.
Ik blijf er alleen bij dat het niet eerlijk is mensen hier zo mee te overvallen, als je nee zegt ben je voor eeuwig die klootzak die nee zei tegen een doodzieke vrouw.
Eerlijk nog wel, kijk jij uberhaupt naar DGK
Only Human
  donderdag 5 april 2007 @ 02:53:49 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_48030338
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:49 schreef mootie het volgende:

Daarnaast vraag ik mij af of de bewoners wel de juiste personen zijn om dit werk te doen.
Een beetje training lijkt mij niet overbodig, zeker gezien de hoeveelheid alcohol die ze af en toe drinken.
Wat nou als Eric net lekker met twee obers in de jacuzzi ligt te tongen als Diana het moeilijk heeft?
  donderdag 5 april 2007 @ 08:24:45 #15
135490 Judah
Ondertiteling
pi_48031280
Ik vind een dergelijke serieuze zaak niet passen tussen de muren van De Gouden Kooi. Dit porgramma wordt gekenmerkt door sensatie in allerlei vormen: alcoholmisbruik, seks, schelden, vechtpartijen, pesten en ander vooral puberaal gedrag. DGK zit vast aan dit imago - heeft het ook aan haar eigen redactie te danken - en eventuele zaken als kankerpatiënten bij het programma betrekken schiet dan ook bij velen het verkeerde keelgat in, lijkt mij.

Ik vind het prima dat dergelijke zaken, zoals het zoeken van een buddy, op de buis worden gebracht zodat mensen er mee worden geconfronteerd. Maar dit programma is er niet voor geschikt.
The Wolf: You must be Jules, which would make you Vincent. Let's get down to brass tacks, gentlemen. If I was informed correctly, the clock is ticking, is that right, Jimmie?
Jimmie: Uh, one hundred percent
pi_48032208
Ik begrijp niet waarom ze een buddy zoekt via DGK, ze kan dat beter via de huisarts/ziekenhuis doen. Ik denk dat ze dan veel sneller goed geholpen wordt, het lijkt me zo'n desillusie worden voor haar, dit. Met alle respect voor die bewoners, hier zijn ze niet voor opgeleid. Met uitzondering van Eric weet volgens mij er verder ook niemand een zak van.
en haalt het maar net!
pi_48032575
pure publiciteitsstunt van Tien, lijkt een laatste noodgreep om nog iets van dat kanaal te maken. Daarnaast moet zo iemand tegen zichzelf in bescherming worden genomen, en zitten zowel de bewoners als de kijkers hier niet op te wachten. Compleet ridicuul dus!
Even a broken clock is right twice a day.
  Moderator donderdag 5 april 2007 @ 09:52:00 #18
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_48033077
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Maar niet in een show als dit. Want contactpunten en kijkcijfers zijn hiernee niet te verenigen.
Wat gebeurt er als deze vrouw straks wérkelijk steun ervaart aan DGK en de stekker gaat eruit wegens te lage kijkcijfers? Jammer dan?

En, egoïstisch vanuit mezelf als kijker geredeneerd: ik kijk niet naar DGK om met dit soort zwarte kanten van het leven geconfronteerd te worden. DGK is voor mij ontspanning. Ik hoef niet "opgevoed" te worden om hier ook eens bij stil te staan.

Dat boek van Kluun heeft een half jaar op de plank gelegen omdat ik er niet aan durfde te beginnen. Maar toen ik er uiteindelijk aan begon, koos ik er bewúst voor. Dit thema in DGK, voelt als totaal misplaatst en opdringerig.

We moeten zuinig zijn met energie, we mogen niet vloeken, en nu moeten we stil gaan staan bij hoe erg het is om kanker te hebben? Rot op met dat wereldverbeteren, stelletje hypocriete pestshow-makers.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_48033968
Helemaal mee eens Gert!

Ik vind het echt totaal ongepast, heeft niks met entertainen, amusement, bewustwording etcetera te maken. Daar is DGK gewoon niet het programma naar. Als John de Mol dan wil stunten, zorg dan dat Holleeder een jaartje cel in de Gouden Kooi mag uitzitten en iedere week wat vriendjes mag uitnodigen .

Ik zou er in ieder geval niet teveel rekening mee proberen te houden dat er iemand met kanker in de kooi zit, zou haar gewoon normaal behandelen want tsja ze wil dit zelf toch? Ook inhouden met schelden en lullige opmerkingen zou ik achterwege laten, dat mens heeft vast wel gekeken naar de Gouden Kooi en weet hoe het er aan toe gaat dus heeft ze dat maar te accepteren.

Wat krijgen we nog meer in DGK te zien? Een bewoner van het blijf-van-mijn lijf huis? Een uitgeprocedeerde asielzoeker? Een heroïne junkie die in DGK gaat afkicken? Euthenasie in DGK? Een kinderverkrachter?
  donderdag 5 april 2007 @ 10:28:10 #20
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48034142
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:43 schreef mootie het volgende:
Zo denk ik er ook over.
Maar ik vind het wel moedig van Diana om zo het taboe te willen doorbreken omtrent kanker. Maar of DGK daar het geschikt voor is? We zullen het zien.
  donderdag 5 april 2007 @ 10:30:10 #21
149616 Frau.Pfeffertopf
heeft een eigen cheer smiley!
pi_48034203
quote:
Op donderdag 5 april 2007 02:25 schreef Morwen het volgende:
... ik vind die Diana een zielig persoon in meerdere opzichten.....
* afkeurend nee knikt *

Je bent behoorlijk rap met je conclusie, moet ik zeggen
  donderdag 5 april 2007 @ 10:34:57 #22
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_48034373
quote:
Op donderdag 5 april 2007 08:24 schreef Judah het volgende:
Ik vind een dergelijke serieuze zaak niet passen tussen de muren van De Gouden Kooi. Dit porgramma wordt gekenmerkt door sensatie in allerlei vormen: alcoholmisbruik, seks, schelden, vechtpartijen, pesten en ander vooral puberaal gedrag. DGK zit vast aan dit imago - heeft het ook aan haar eigen redactie te danken - en eventuele zaken als kankerpatiënten bij het programma betrekken schiet dan ook bij velen het verkeerde keelgat in, lijkt mij.

Ik vind het prima dat dergelijke zaken, zoals het zoeken van een buddy, op de buis worden gebracht zodat mensen er mee worden geconfronteerd. Maar dit programma is er niet voor geschikt.
Dagelijks ontvangen De Gouden Kooi bewoners
van kijkers en fans post die hun ziekte, bewondering
ditjes en datjes, vreugde of problemen willen delen met hen.

Of voor de streams gaan zitten om te volgen
of hun kaart, taart of bosje bloemen zijn gearriveerd.

Zoekt Diana een buddy?
Ik dacht gelijk aan oud-bewoner Angelique, zij is mental coach .

Verder zijn ziekenhuizen aan stichtingen of centra verbonden die
voor Diana kunnen bemiddelen om een leuke, lieve en zorgzame buddy te vinden.
Ik vermoed dat er nu ook al aanmeldingen binnen komen bij Talpa om
Diana hun hulp als buddy te geven.

Kortom , er zijn ook andere wegen om een buddy te vinden.
Ik heb geen oogkleppen op, iedereen heeft of kent wel familie,
vrienden, buren, collega's die lijden aan deze ziekte of terminaal zijn
ook ikzelf heb meerdere mensen met hart en ziel verzorgd en begeleid.

Heel aangrijpend is het dat Diana heel jong is en moeder van 2 kinderen ,
maar ik vind dit niet de weg om via televisie, streams
de steun, buddy of aandacht en begeleiding te zoeken.

En alhoewel ik nog in staat ben om Diana mijn hulp te bieden .

Ik ben NIET van plan om Diana te volgen
via de streams en het programma De Gouden Kooi.

[ Bericht 0% gewijzigd door tuinfluiter op 05-04-2007 21:27:50 ]
pi_48036348
quote:
Op donderdag 5 april 2007 10:30 schreef Frau.Pfeffertopf het volgende:

[..]

[afbeelding] * afkeurend nee knikt *

Je bent behoorlijk rap met je conclusie, moet ik zeggen
Ik vind dit absoluut niet getuigen van moed of dapperheid, je dringt jezelf op aan mensen die jou en je kutsituatie niet eens kennen en je verwacht vervolgens dat deze mensen je gaan begeleiden in de laatste maanden van je leven. Hoe gestoord ben je dan?

Het zou voor mij een van de redenen kunnen zijn om de Kooi uit te lopen wanneer Talpa mij dit zou flikken.
pi_48037189
Iemand moet zelf de keuze kunnen maken om buddy te worden...... Als je ziek bent kan je toch niet zomaar een buddy aanwijzen die je wel leuk lijkt @@
Volgens mij krijgen ze sowieso al heel veel brieven van zieke mensen, behoorlijk belastend.
  † In Memoriam † donderdag 5 april 2007 @ 12:32:06 #25
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_48038189
quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:05 schreef droomkoningin het volgende:
de reacties hier snap ik heel goed.. je krijgt het als het ware opgedrongen zo'n heftige verhaallijn en daarvoor kijk je niet naar dgk.... als je zoiets wil zien kan je ook naar de eo of bnn kijken...
Hoewel je OP lang en uitgebreid is, weet je vakkundig alle feitelijke informatie te missen. Ook een prestatie.

Wie heeft er kanker? Wie is Diana?

Er zijn godverdomme mensen die misschien wél TV kijken en mee willen doen aan discussies maar hier godverdomme niet 24 uur per dag kunnen rondhangen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')