Je bent me voor, zoiets wilde ik ook al zeggen.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:28 schreef CodeCaster het volgende:
Berekeningen gaan niet samen met pure gokken.
Lolquote:Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Liefde is zotheid.
Verliefdheid zou je wel onder psygische ziekte kunnen plaatsen, het heeft soort van dezelfde symptomen.quote:Liefde is een ziekte.
Ooit wel eens dood gegaan ???quote:]Daarom voelt verliefd zijn aan alsof je dood gaat.
Toch proberen!quote:Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef shoarmaking het volgende:
Liefde is niet te berekenen
Dan wordt de kans enkel kleiner lijkt me?quote:Op woensdag 4 april 2007 21:39 schreef Dwerfion het volgende:
Liefde en verliefdheid zie ik als verschillende dingen. Als je het over verliefdheid hebt, dan moet je de factor tijd meenemen. Het gaat om de kans dat 2 personen tegelijkertijd op elkaar verliefd zijn. Dan is er kans van slagen. Je argument dat maar 6,5%van de koppels in wederzijdse liefde leeft gaat niet op, omdat in de gevallen dat er maar van 1 kant verliefdheid is, er meestal geen relatie uit voortkomt.
Stel ik kruis een dinosaurus met een marsmannetje krijg ik dan marsosaurusen of dinomannetjes. op basis van 2 uit de lucht gegrepen variabelen kan je nooit een goeie conclusie trekkenquote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef neee het volgende:
Hallo,
Aangezien ik verliefd ben en ook een (wannabe-)wiskundige was ik eens aan het tellen.
Een mens komt ongeveer 300 mensen tegen waarop hij mogelijk verliefd kan worden. Dit is een pure gok, het kan ook anders liggen. Een mens wordt ongeveer 20 keer verliefd, weer een pure gok, het kan ook anders liggen.
Stel je bent verliefd op iemand, dan is de kans dat hij/zij op jou verliefd is dus:
20/300=0.066666...
6.5% dus!
Dat wil dan ook zeggen dat 6.5% van de bevolking in wederzijdse-liefde leeft. Zonder rekening te houden dat mensen het elkaar niet vertellen, overlijden enzo...
Toch zijn er meer koppels lijkt me..
Is dat nu geen wederzijdse liefde, of zitten er fouten in mijn berekeningen?
Allemaal serieus bedoeld!
Afhankeliljk van de variabelen ouders en "if aantal vermoorde kinderen in regio >2"quote:Op woensdag 4 april 2007 22:04 schreef InProduction het volgende:
Ha, wat leuk. Wat is de kans dat je daadwerkelijk om de trein stapt om je vlam op te zoeken? 0,0 toch![]()
Je hebt geen flauw idee hoe je het moet doen en je zegt al dat het een wilde gok is. Dan kan je het tot sint juttemus proberen maar betrouwbare cijfers ga je nooit krijgen.quote:
Je modelbenadering raakt kant nog wal, dus al had je betrouwbare cijfers, dan zou het nog niet lukken.quote:Op woensdag 4 april 2007 22:05 schreef Bart1984 het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw idee hoe je het moet doen en je zegt al dat het een wilde gok is. Dan kan je het tot sint juttemus proberen maar betrouwbare cijfers ga je nooit krijgen.
quote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef neee het volgende:
Hallo,
Aangezien ik verliefd ben en ook een (wannabe-)wiskundige was ik eens aan het tellen.
Post jij alleen maar in topics waarin je klaagt over je eenzaamheid en de lengte van je piemel ofzoquote:Op woensdag 4 april 2007 22:11 schreef Geerd het volgende:
20?
Mag ik wel een keer snel verliefd worden dan.
Je gebruikt algebraische rekenregels in een "ruimte" waar deze vaak niet gelden, dus zou je nooit tot juiste conclusies kunnen komen zelfs al waren jou schattingen juist.quote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef neee het volgende:
Hallo,
Een mens komt ongeveer 300 mensen tegen waarop hij mogelijk verliefd kan worden. Dit is een pure gok, het kan ook anders liggen. Een mens wordt ongeveer 20 keer verliefd, weer een pure gok, het kan ook anders liggen.
Stel je bent verliefd op iemand, dan is de kans dat hij/zij op jou verliefd is dus:
20/300=0.066666...
6.5% dus!
Dat wil dan ook zeggen dat 6.5% van de bevolking in wederzijdse-liefde leeft. Zonder rekening te houden dat mensen het elkaar niet vertellen, overlijden enzo...
Waar kwam je op uit? 50% van 16 miljoen = 8 miljoen?quote:Op donderdag 5 april 2007 09:52 schreef pfaf het volgende:
Ik heb in ziekelijke buien ook wel eens zitten rekenen met hoeveel vrouwen in de Wereld / Nederland ik een relatie zou kunnen hebben.
Twee puntjes:quote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef neee het volgende:
Hallo,
20/300=0.066666...
6.5% dus!
Whehe. Nee, eerder iets van 0.0005%quote:Op donderdag 5 april 2007 12:44 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Waar kwam je op uit? 50% van 16 miljoen = 8 miljoen?
Hoi,quote:Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef neee het volgende:
Hallo,
20/300=0.066666...
6.5% dus!
Ik heb aangenomen dat je berekeningen correct waren, want dat staat er een beetje los van (of het nu 2, 6 of 25% is). Er zitten geen fouten in je berekeningen, maar in de conclusie die je bind aan je uitkomst.quote:Toch zijn er meer koppels lijkt me..
Het hele punt is juist te stellen dát er enige mate voorspelbaarheid is, door dat (eventuele) bezwaar moet je even heen prikken.quote:Op maandag 9 april 2007 13:56 schreef celi het volgende:
wat heb je aan cijvers en berekeningen als je geen voorpelbaarheid hebt.
Zelfs als het mogelijk is dit te berekenen, lijkt het mij niet echt interessant te weten. Ik zet liever koppig door dan te weten dat ik slechts 0,001% de kans heb om dat ene meisje te krijgen. En als ze me niet wil, brengt ze hoogstwaarschijnlijk begrip op want ik durfde me open te stellen voor haar...quote:Op maandag 9 april 2007 14:27 schreef H.Thijs het volgende:
[..]
Het hele punt is juist te stellen dat er enige mate voorspelbaarheid is, door dat (eventuele) bezwaar moet je even heen prikken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |