abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48020956
Hallo,

Aangezien ik verliefd ben en ook een (wannabe-)wiskundige was ik eens aan het tellen.
Een mens komt ongeveer 300 mensen tegen waarop hij mogelijk verliefd kan worden. Dit is een pure gok, het kan ook anders liggen. Een mens wordt ongeveer 20 keer verliefd, weer een pure gok, het kan ook anders liggen.

Stel je bent verliefd op iemand, dan is de kans dat hij/zij op jou verliefd is dus:
20/300=0.066666...
6.5% dus!

Dat wil dan ook zeggen dat 6.5% van de bevolking in wederzijdse-liefde leeft. Zonder rekening te houden dat mensen het elkaar niet vertellen, overlijden enzo...
Toch zijn er meer koppels lijkt me..

Is dat nu geen wederzijdse liefde, of zitten er fouten in mijn berekeningen?

Allemaal serieus bedoeld!
blaat
pi_48020992
Berekeningen gaan niet samen met pure gokken.
codecaster.tweakblogs.net
I wasn't masturbating, I was just cleaning it and it went off!
Taal is een communicatieprotocol. Een protocol staat of valt met het correct toepassen van de regels die het omhelst.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:31:26 #3
173992 Deadline
ja, dus....?
pi_48021158
Als ik dit zo lees is alleen de kans dat je zelf verliefd wordt op iemand van die 300 6,5 %, de rest van de logica krijg ik niet helemaal mee...
pi_48021293
Liefde is niet te berekenen
None
pi_48021610
Liefde en verliefdheid zie ik als verschillende dingen. Als je het over verliefdheid hebt, dan moet je de factor tijd meenemen. Het gaat om de kans dat 2 personen tegelijkertijd op elkaar verliefd zijn. Dan is er kans van slagen. Je argument dat maar 6,5%van de koppels in wederzijdse liefde leeft gaat niet op, omdat in de gevallen dat er maar van 1 kant verliefdheid is, er meestal geen relatie uit voortkomt.
...men begint immers altijd te moraliseren als de zaken mislopen en men ergert zich over de moraal zolang men haar comfortabel tegenover het recht van meningsuiting en op pluralisme kan stellen. (Benedictus XVI)
  woensdag 4 april 2007 @ 21:43:02 #6
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_48021777
Liefde is zotheid.

Liefde is een ziekte.

Daarom voelt verliefd zijn aan alsof je dood gaat.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_48021846
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:28 schreef CodeCaster het volgende:
Berekeningen gaan niet samen met pure gokken.
Je bent me voor, zoiets wilde ik ook al zeggen.
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_48021926
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:43 schreef Dromenvanger het volgende:
Liefde is zotheid.
Lol
quote:
Liefde is een ziekte.
Verliefdheid zou je wel onder psygische ziekte kunnen plaatsen, het heeft soort van dezelfde symptomen.
quote:
]Daarom voelt verliefd zijn aan alsof je dood gaat.
Ooit wel eens dood gegaan ???
Science is a philosophy of discovery, intelligent design/God did it is a philosophy of ignorance.
Neil deGrasse Tyson
pi_48021965
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef shoarmaking het volgende:
Liefde is niet te berekenen
Toch proberen!
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:39 schreef Dwerfion het volgende:
Liefde en verliefdheid zie ik als verschillende dingen. Als je het over verliefdheid hebt, dan moet je de factor tijd meenemen. Het gaat om de kans dat 2 personen tegelijkertijd op elkaar verliefd zijn. Dan is er kans van slagen. Je argument dat maar 6,5%van de koppels in wederzijdse liefde leeft gaat niet op, omdat in de gevallen dat er maar van 1 kant verliefdheid is, er meestal geen relatie uit voortkomt.
Dan wordt de kans enkel kleiner lijkt me?
blaat
pi_48022145
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef neee het volgende:
Hallo,

Aangezien ik verliefd ben en ook een (wannabe-)wiskundige was ik eens aan het tellen.
Een mens komt ongeveer 300 mensen tegen waarop hij mogelijk verliefd kan worden. Dit is een pure gok, het kan ook anders liggen. Een mens wordt ongeveer 20 keer verliefd, weer een pure gok, het kan ook anders liggen.

Stel je bent verliefd op iemand, dan is de kans dat hij/zij op jou verliefd is dus:
20/300=0.066666...
6.5% dus!

Dat wil dan ook zeggen dat 6.5% van de bevolking in wederzijdse-liefde leeft. Zonder rekening te houden dat mensen het elkaar niet vertellen, overlijden enzo...

Stel ik kruis een dinosaurus met een marsmannetje krijg ik dan marsosaurusen of dinomannetjes. op basis van 2 uit de lucht gegrepen variabelen kan je nooit een goeie conclusie trekken
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_48022533
Je neemt nu zomaar even aan dat je degene die verliefd is binnen de '300' van zijn/haar aanbedene valt.
Wat nou als zij jou uberhaupt niet leuk vindt? dan kun je die 6,5% wel shaken
  woensdag 4 april 2007 @ 22:04:08 #12
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48022791
Ha, wat leuk. Wat is de kans dat je daadwerkelijk om de trein stapt om je vlam op te zoeken? 0,0 toch
joyridin' with police cars
pi_48022845
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:04 schreef InProduction het volgende:
Ha, wat leuk. Wat is de kans dat je daadwerkelijk om de trein stapt om je vlam op te zoeken? 0,0 toch
Afhankeliljk van de variabelen ouders en "if aantal vermoorde kinderen in regio >2"

[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_48022875
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:46 schreef neee het volgende:
Toch proberen!
Je hebt geen flauw idee hoe je het moet doen en je zegt al dat het een wilde gok is. Dan kan je het tot sint juttemus proberen maar betrouwbare cijfers ga je nooit krijgen.

Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een redelijk zinloos topic.
Neil deGrasse Tyson
pi_48022954
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:05 schreef Bart1984 het volgende:

[..]

Je hebt geen flauw idee hoe je het moet doen en je zegt al dat het een wilde gok is. Dan kan je het tot sint juttemus proberen maar betrouwbare cijfers ga je nooit krijgen.
Je modelbenadering raakt kant nog wal, dus al had je betrouwbare cijfers, dan zou het nog niet lukken.
pi_48023016
Laat dat je er overigens niet van weerhouden de dame in kwestie te veroveren. Maar over de wiskunde zou ik m'n mond maar houden. Want als ze dit hoort val je acuut buiten de 300.
pi_48023087
quote:
Hallo,

Neil deGrasse Tyson
pi_48023132
20?
Mag ik wel een keer snel verliefd worden dan.
Ik zwaai naar dieren.
pi_48023289
sorry dat ik het zeg maar dit is echt een onzin topic, kan er geen slot op?
Neil deGrasse Tyson
  woensdag 4 april 2007 @ 23:00:58 #20
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48025309
quote:
Op woensdag 4 april 2007 22:11 schreef Geerd het volgende:
20?
Mag ik wel een keer snel verliefd worden dan.
Post jij alleen maar in topics waarin je klaagt over je eenzaamheid en de lengte van je piemel ofzo ?
joyridin' with police cars
pi_48029661
(03-04-2007)

Een beetje verliefd

Vlinders in de buik, plezante explosies in de maag en wilde hersenstormen onder de schedelpan. Het klinkt u bekend? Dan weet u dat dit blog over verliefdheid gaat. Maar... Wat is het eigenlijk, dat gevoel dat zorgt voor een achtbaan aan prettige gevoelens en puberale angst en hoop?

Vraag aan Cupido wat verliefdheid is en hij beantwoordt de vraag met een indringende pijl. Vraag aan een wetenschapper of hij verliefdheid uitlegt en u krijgt een verhaal over hormonen en neurotransmitters die uw dagelijke heldere blik op de realiteit vertroebelen tot een waas van irrationele gevoelens op basis van hoop en angst. Zij zien verliefdheid als iets tijdelijks, ondanks de vele gevallen van koppels die na vele (al dan niet getrouwde) jaren nog steeds regelmatig vliegen op vleugels van de krachtige verliefdheidsvlinders.

( Cupido van Rembrandt blaast zeepbellen )

Verliefdheid rechtlijnig?
Zo lezen we op wikipedia het volgende over verliefdheid: "Die hormonen zijn verslavend, waardoor je je geliefde zo vaak mogelijk wilt zien en mist. Het gevoel van verliefdheid is tijdelijk. Het is een emotionele reactie, vaak irrationeel en primitief."

Simpel toch? Alles is chemie, het zijn tijdelijk vrijkomende stofjes en ze verdwijnen helemaal eenmaal de gewenning toeslaat. Of niet?
Is een rationele uitleg een vermindering van de waarde van verliefdheid, of is het slechts een verklaring die de gedachten de mogelijkheid geeft om niet al teveel puberaal gedrag van zichzelf of een ander te accepteren?
Wat het antwoord ook weez'n mag, de ene persoon laat u koud en de andere bezorgt u een tornado aan gevoelens waar u zich met alle plezier door laat opzuigen naar hogere sferen.

Bron van verliefdheid?
Onderzoekers en psychiaters en -logen weten de precieze oorzaak van verliefdheid niet. Waarom worden we uit al die mannen of vrouwen op de wereld verliefd op die éne persoon? Is het iets spiritueels? Is het karma? Is het bijzonder selectieve verstandsverbijstering? Trekken tegengestelde polen elkaar aan of zoeken we net een kloon van onszelf?

Wij weten het niet en laten in een geval van verliefdheid de vlinders genietend rondfladderen om te kijken bij welke regenboog ze halt houden. Toch zijn we benieuwd naar uw ervaringen over dit levensvraagstuk.

Hoe kijkt u tegen verliefdheid aan? Kent u de bron waar dit moois aan ontspringt of bekijkt u het al even droog en sec-tarisch als de wetenschappers die met de chemische verklaring van de symptomen tevredenheid lijken te nemen?

(Grenswetenschap)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_48029740
Verliefdheid is een mogelijke stap in de richting van de liefde. Het is gebaseerd op overwaardering of ideaisering van een bepaald persoon.
Omdat diegene waarop je verliefd bent alles voor je betekent gaat verliefdheid ook gepaard met een verontrustende onzekerheid en jaloezie. Verliefdheid heeft altijd te maken met een gebrek aan realiteitszin. In het begin van een relatie bijvoorbeeld ziet men enkel de goede trekken van een persoon. Dat leidt meestal tot ontnuchtering wanneer men inziet dat de ander ook vervelende trekjes heeft.

Liefde is de keuze voor de werkeljike ander, zoals die is, omdát die zo is. Die keuze is onvoorwaardelijk. Ze is niet gebonden aan bepaalde kenmerken van die persoon.
Bijvoorbeeld het lievelingsbeertje van een kind. Hetr oogje hangt eruit en de pluche puilt eruit, maa hij wil het beertje niet meer ruilen voor een nieuw dat er hetzelfde uitziet (dus ook met oogje eruit en pluche dat uitpuilt)
Zo ook zou niemand zijn 'ware' willen omruilen voor een ander persoon dat er hetzelfde uitziet.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 5 april 2007 @ 07:28:18 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_48030864
Misschien meer iets voor R&P?
  donderdag 5 april 2007 @ 09:52:05 #24
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_48033081
Ik heb in ziekelijke buien ook wel eens zitten rekenen met hoeveel vrouwen in de Wereld / Nederland ik een relatie zou kunnen hebben.
pi_48035842
quote:
Hallo,

20/300=0.066666...
6.5% dus!

Je gebruikt algebraische rekenregels in een "ruimte" waar deze vaak niet gelden, dus zou je nooit tot juiste conclusies kunnen komen zelfs al waren jou schattingen juist.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')