abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:49:33 #126
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48074341
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag.
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_48074539
Ik krijg er echt geen 5 op! Ik eet 's morgens meestal een bakje magere gewone yoghurt, soms met wat muesli maar meestal niet. Dan om 10:00 heel soms 1 boterham of een halfje maar vaak ook niks.
Lunch 2 a 3 boterhammen en een beschuitje oid. Cup a soup/liga/fruit tussendoor en normaal avondeten.
Dat is het wel zo'n beetje!
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:01:04 #128
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48074750
Ach, grote stoere mannen moeten ook in het gemiddelde passen.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:04:05 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48074857
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.

Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).

Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
Mierenneuker hier!
Van pasta krijg je juist honger

Voor een ultiem verzadigd gevoel; gezonde vetten en ladingen eiwitten!
En nee, van gezonde vetjes word je niet dik
Eiwit vind je in alle peulvruchten, bonen, vlees , vis en zuivel ( kwark )

En om de 2 uur eten. Kleine beetjes dus
Niet alleen is dat beter voor je stofwisseling, maar zorgt er tevens voor dat je nimmer honger hebt.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:07:12 #130
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48074987
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
Dat is veel te weinig.
Mensen worden te dik omdat ze te weinig eten.
4 boterhammen + warm eten is bij lange na niet voldoende om op je dagtotaal calorietjes te komen.
Minder calorieen eten is geen afvalmethode hoor; meer verbranden dan je binnenkrijgt wel
En dat is een levensgroot verschil.
pi_48075042
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:04 schreef SHE het volgende:
Mierenneuker hier!
Van pasta krijg je juist honger
Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen? Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:09:43 #132
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48075081
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...

en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.

geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
En ook dat klopt.
Van cardio ga je niet snel afvallen.
Van in de gewichten hangen wel. Spieren kweken dus. Immers, hoe meer spiermassa, hoe meer je lichaam verbrand. ( Zelfs als je niets doet! )

Groepsgekut
pi_48075104
Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa (Engelsen staan bovenaan).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:10:59 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48075128
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen? Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
Ik is nog niet helemaal wakker
Duizendmaal sorry

Liefs,
De KH-neuker
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:13:29 #135
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48075220
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa (Engelsen staan bovenaan).
Ach, maar ze koken wel goddelijk Ik weet niet wat ik zonder olijfolie, witkazen en ossobucco zou moeten!
Dat de Engelsen bovenaan staan verbaasd me niets..die eten niet, die schranzen en hebben van koken vaak niet eens gehoord.
pi_48075277
Ik ben ook dol op de Italiaanse keuken
pi_48079659
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:

[..]

Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:13:14 #138
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_48084386
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:22:38 #139
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_48084694
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is erg gesteld met de gemiddelde voedselkennis van de doktoren in NL hoor...dus op zich kan ik het me heel goed voorstellen dat BW dat advies heeft gekregen. Zelf heb ik laatst een 1200 kcal-dieet van een diëtiste gekregen. Het was zó grappig en absurd dat een vriendin van me het meegenomen heeft naar haar diëtiste in een eetstoorniskliniek. Daar hebben ze er ook flink lol om gehad!
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:35:57 #140
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48085106
1200???
dat is idd eetstoorniswaardig ja
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:43:44 #141
174925 Judeljuud
Vindt, en gij zult meer zoeken
pi_48085362
Even voor de beeldvorming:
You were born as an original. Don't die as a copy.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:21:22 #142
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48088496
Sorry, maar zelfs in sportersdieten ( wat mijn specialiteit is ) komen geen lepels of grammen voor.

Alsjeblieft; EET!!!
Serieus, als je zuiver eet ( dus dingen met matig vet, weinig KH's ) dan moet je eten zoveel je kan.
Niets is beter om die motor brandend te houden.

Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
Afvallers; kaas is no no.
Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:22:07 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48088519
1200 kcal voor een dwerg misschien
pi_48089370
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:21 schreef SHE het volgende:
Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
Sinds kort is kaas geschrapt uit de schijf van vijf of hoe dat ding tegenwoordig ook maar heet.

En veel diëtisten schijnen ook nog steeds niet in te zien dat mensen op diëten van 1000-1200 kcal zetten wel snel resultaat geeft, maar vrijwel nooit blijvend resultaat. En dat laatste lijkt me een stuk belangrijker dan snel afvallen. Laat staan van die absurde diëten zoals met Modifast waarbij je 500-800 kcal per dag binnenkrijgt en waar je niets van leert. Lijkt me alleen wenselijk als er groot risico door het overgewicht voor een noodzakelijke operatie bestaat.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:47:27 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48089425
Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
The love you take is equal to the love you make.
pi_48089556
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
  vrijdag 6 april 2007 @ 19:52:20 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48089631
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 19:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:02:03 #148
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48089994
Ik zeg dus:

Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder.

Kaas eet je puur, op een plankje. Geniet en proef.
kaas eet je niet elke dag op je brood; dat slaat nergens op.
Voor de calcium hoef je het trouwens niet te doen. Dat is een rest leugen uit de tijd van het melkoverschot.
Ons spijsverteringsstelsel is niet eens in staat om calcium op te nemen uit melk.sterker nog, we breken het af.

Kaas is heerlijk, en ik eet het zeker. Met heel veel mate en zeker niet op brood.
Kaas op een hamburger kan ook geen kwaad; zonder broodje en zonder saus
( coco chanel's favoriete lunch zelfs ! )
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:06:09 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_48090125
Je legt niet uit waarom dat dan zo rampzalig is, een plakje kaas op brood.
  vrijdag 6 april 2007 @ 20:08:23 #150
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_48090185
ehm, vet + suikers
Als je de basisprincipes biochemie toepast dan moet je logica je al vertellen dat dat niet zo'n heel erg slim plan is.

Nogmaals, van mij mag je. Maar ik kan je vertellen, nee..verzekeren, dat niemand ooit slank zal worden van brood met kaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')