Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:47 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ken ook iemand die na jarenlang worstelen met haar gewicht op zo'n dieet is afgevallen. Heel langzaam, maar dat is niet erg. Kijk maar bij de aanbevolen hoeveelheden per dag daar staat ook 5-7 boterhammen per dag.
Mierenneuker hier!quote:Op woensdag 4 april 2007 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.
Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.
Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).
Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
Dat is veel te weinig.quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen?quote:Op vrijdag 6 april 2007 12:04 schreef SHE het volgende:
Mierenneuker hier!
Van pasta krijg je juist honger![]()
En ook dat klopt.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:32 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, eeeh, cardio, daar val je niet vanaf, denk ik zomaar, dat lijkt me meer conditie...
en 1 uurtje groepsgekut als je echt ruim 20 kilo teveel weegt, schiet ook niet op.
je moet overall gewoon meer bewegen sowieso, en niet minder eten, ook niet meer, maar vaker, dan heb je minder snel trek, en het houdt je spijsvertering draaiende.
geen bier, geen frisdrank dagelijks de hele dag door, dus ook geen light.
en niet liegen tegen jezelf over wat je eet (snoept)
Ik is nog niet helemaal wakkerquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat je van pasta geen honger zou krijgen?Ik zeg juist dat pasta weinig vezels bevat en vezels geven ook een verzadigd gevoel. Tel daarbij op dat er vooral snelle koolhydraten in pasta zitten en je krijgt: weinig vezels + snelle koolhydraten = snel weer honger.
Ach, maar ze koken wel goddelijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 12:10 schreef Isabeau het volgende:
Italianen horen trouwens bij de dikste volken van Europa(Engelsen staan bovenaan).
Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)quote:Op vrijdag 6 april 2007 11:49 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Hmmm... de huisarts heeft tegen me gezegt dat twee á vier boterhammen en fruit tussendoor de norm was (met natuurlijk warm eten), maar goed... doet er ook weinig toe.
De huisarts heeft zelf gezegd dat ik dat moest eten... Maar goed, fijn dat je bij dat gesprek aanwezig was.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
Het is erg gesteld met de gemiddelde voedselkennis van de doktoren in NL hoor...dus op zich kan ik het me heel goed voorstellen dat BW dat advies heeft gekregen. Zelf heb ik laatst een 1200 kcal-dieet van een diëtiste gekregen. Het was zó grappig en absurd dat een vriendin van me het meegenomen heeft naar haar diëtiste in een eetstoorniskliniek.quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef Toeps het volgende:
[..]
Lul niet, boekenworm. Sorry hoor, maar dat kan echt niet. Misschien als opbouwlijst, maar niet als volledige eetlijst. (En ergens heb ik het idee dat je dat zelf ook wel weet...)
Sinds kort is kaas geschrapt uit de schijf van vijf of hoe dat ding tegenwoordig ook maar heet.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:21 schreef SHE het volgende:
Maar goed; ik zie op dat dieet dus ook al kaas staan...hoe geloofwaardig is dat.
Afvallers; kaas is no no.
Ja, op je junkdag, op een plankje ok...maar op brood? Grootste fout ever..En mijn reden om Sonja B niet serieus te nemen. En het voedingscentrum nog minder
Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:47 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben wel benieuwd, Isa, of jij kaas ook een 'no no' vindt, net als SHE?
quote:Op vrijdag 6 april 2007 19:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kaas bevat veel calcium en dat is gewoon erg goed voor je. Maar kaas staat ook bol van de verzadigde vetten en dat maakt kaas geen ideaal voedingsmiddel. Je zou 20+ kaas kunnen eten, alleen die soorten zijn meestal echt niet lekker. Ik vind kaas geen no-no. Ik vind dat je moet beseffen dat kaas doorgaans veel vet bevat en met mate is er geen probleem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |