abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48019051
De laatste paar maanden merk ik dat ik ondanks 2x per week sporten, toch aankom.
Nou is het niet dat ik erg ongezond eet, en ook het snacken 's avonds valt erg mee, maar wel dat mijn maaltijden die ik eet erg groot zijn. Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.

Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg. En hoewel ik normaal niet veel snack, gaat het met een hongerig gevoel wel mis.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is naar tips om minder te eten, zonder dat er meteen een hongerig gevoel tegenover staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?

Wie kan mij helpen
pi_48019112
Je tanden poetsen, je honger verdwijnt dan als sneeuw voor de zon..
  woensdag 4 april 2007 @ 20:45:52 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48019125
Hoe groter de maag, hoe sneller een leeg gevoel.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_48019286
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
De laatste paar maanden merk ik dat ik ondanks 2x per week sporten, toch aankom.
Nou is het niet dat ik erg ongezond eet, en ook het snacken 's avonds valt erg mee, maar wel dat mijn maaltijden die ik eet erg groot zijn. Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.

Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg. En hoewel ik normaal niet veel snack, gaat het met een hongerig gevoel wel mis.

Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is naar tips om minder te eten, zonder dat er meteen een hongerig gevoel tegenover staat. Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.
Is er misschien nog ander eten wat net als rijstwafels goed vult, maar weinig calorieeen heeft?

Wie kan mij helpen
die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..

ms eet je toch teveel zoet, of teveel brood of zo?
hoe meer suiker je inneemt, hoe meer trek je lijkt te krijgen.
suiker in thee of koffie weglaten, geen frisdranken.
en drink eens water voor je wat gaat eten, een glas of 2.

weeg je enkel meer, of ben je ook echt dikker, qua vet?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 4 april 2007 @ 20:50:32 #5
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_48019303
Gewoon veel thee drinken ofzo.
pi_48019362
na elke versnapering een paar glazen water drinken
pi_48019393
Zorg dat je maaltijden veel vezels en relatief veel eiwitten bevatten, dat geeft een verzadigd gevoel.

Kant & klaar bevat vaak weinig vezels, evenals maaltijden met pasta.

Drinken van water of thee heeft geen enkele zin, dat loopt direct door en geeft geen signaal af aan je hypothalamus (verzadigings/hongercentrum).

Van snelle koolhydraten zoals in suiker, frisdrank of fruitdranken krijg je sneller honger.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48019439
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:49 schreef milagro het volgende:
[..]
die hoeveelheden in 'die pakken' voor 2 personen zijn ook erg karig, hoor, ik red dat ook niet met z'n 2-en..

ms eet je toch teveel zoet, of teveel brood of zo?
hoe meer suiker je inneemt, hoe meer trek je lijkt te krijgen.
suiker in thee of koffie weglaten, geen frisdranken.
en drink eens water voor je wat gaat eten, een glas of 2.

weeg je enkel meer, of ben je ook echt dikker, qua vet?
Ja, helaas ook dikker geworden.

Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.

Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
pi_48019549
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:
Suiker in thee gebruik in zoetstof voor, en voor frisdrank alleen light. Dus het ligt zo ver ik kan zien toch voornamelijk aan de normale maaltijden.
Sommige mensen krijgen van zoetstoffen juist heel erge trek in eten. Probeer eens een weekje zonder...
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48019595
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Ja, helaas ook dikker geworden.

Wat bedoel je precies met teveel brood?
Ik eet 's ochtends 2 boterhammen.
en 's avonds 4 boterhammen + wat yoghert.

ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.

en 4 boterhammen ipv warm eten neem ik aan?

eet je ook na 8-en? 's avonds dus?
pi_48019601
Een appel! Echt waar, het is een wondermiddel bij mij ... als ik een appel heb gegeten, op welk moment dan ook, heb ik meteen 2 uur geen honger meer ...

Misschien een keer proberen?
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_48019616
In plaats van eten, meer gaan drinken. Thee ofzo.. tenminste dat werkt bij mij tegen honger.
En dan zoetjes natuurlijk, geen suiker.
pi_48019767
Meer groenten door de gerechten doen; bij b.v. simpele pastamaltijden doen wij extra groenten er door; waardoor je wel een gevuld gevoel krijgt; maar neit teveel eet.
pi_48019784
appel, daar krijg ik juist honger van.

meer drinken vooral dus idd, water , voor dat je gaat eten, en geen light drank.
en ik blijf erbij, thee proef je pas echt goed zonder suiker of zoetjes.
pi_48019803
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:01 schreef Katinkat het volgende:
Meer groenten door de gerechten doen; bij b.v. simpele pastamaltijden doen wij extra groenten er door; waardoor je wel een gevuld gevoel krijgt; maar neit teveel eet.
Ja, vezels dus
  woensdag 4 april 2007 @ 21:02:43 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48019813
Zoetstoffen zijn uit den boze.

Dan nog liever echte 'suikers' als het al moet:

The artificial sweetener molecule is so craft y that it convinces the brain that it is real sugar, so the body releases insulin to help metabolize the artificial sugar.
Since there is no real sugar present, the excess insulin, with nothing to do, signals the body to store fat.

Sorry dat 't in het Engels is maar ik neem aan dat je begrijpt wat er staat.

dus, ban de light drankjes.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_48019886
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:57 schreef milagro het volgende:

ook kappen met die zoetstof en light, gewoon niet willen, zoet , ook niet de fake versie ervan, daarmee houd je toch een behoefte in stand op de een of ander manier , vind ik... zoet moet, iedere dag.

en 4 boterhammen ipv warm eten neem ik aan?

eet je ook na 8-en? 's avonds dus?
Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.
pi_48019932
Groente idd, sperciebonen bijvoorbeeld. Vult wel, maar je wordt er niet dik van. (Het schijnt dat, als je een te dikke hond hebt, je ook sperciebonen door het voer moet doen om je hond te foppen. ) En verder oppassen met suiker, een schommelende suikerspiegel levert een hongergevoel op, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Eet dus volkorenspul, met "langzame" koolhydraten.
pi_48019975
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:04 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee, ik eet wel 1x per dag warm, 's middags op mijn werk.
ja maar waar eet je dan teveel in?
je eet 2 boterhammen als ontbijt, warme lunch, en dan 's avonds 4 boterhammen, en dat is het?

daar kun je nooit dik van worden natuurlijk, als je genoeg beweegt helemaal niet, dus wat verzwijg je

edit : je bent 1 meter 10 ?
pi_48020056
Vaker eten. Kleinere porties, 6-8x per dag. Eik paar keer vaker sporten desnoods korter.
Verder niet snoepen/snacken of snaaien. Iedereen doet dit maar het word nooit meegerekend op de een of andere manier.
2 bier graag..
Dank U
pi_48020060
Zijn die maaltijden op je werk wel gezond? Want wat ik me herinner van die Albron meuk, is dat het vol zit met saus en weetikveel.
pi_48020164
Een paar druiven eten doet de honger ook verminderen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 4 april 2007 @ 21:15:43 #23
121890 M42
I Love Techno!
pi_48020383
Je kan ook jouw honger onderdrukken door veel te drinken! en dat is daarnaast ontzettend belangrijk. Drink dan natuurlijk niet zaken waar veel suiker inzitten, maar thee of lightproducten

Ook zijn er vele producten op de markt die het hongergevoel kunnen onderdrukken, maar belangrijk is dat je goed gevarieerd eet, eet gespreid over de dag in kleine beetjes ipv veel met avondeten... je lichaam past zich snel aan dit nieuwe ritme.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48020476
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Je kan ook jouw honger onderdrukken door veel te drinken! en dat is daarnaast ontzettend belangrijk.
Dat werkt te kort aangezien je maag snel weer leeg is.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:09 #25
171807 sir_DERFEL
Everybody needs to get a blimp
pi_48020512
optimel control
als je het ong. 4 uur van te voren drinkt verminderd het je hongergevoel, (4 uur erna)
MAAR, het werkt volges mij niet bij iedereen.
Blimps are pretty pimp!
  woensdag 4 april 2007 @ 21:18:49 #26
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48020545
Lightproducten zijn evil, pure evil !!
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:20:37 #27
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_48020648
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:44 schreef dyna18 het volgende:
Bijvoorbeeld van die pakken waar in de supermarkt op staat voor 2 personen eet ik in een maaltijd op.
wees gerust, dat doen de meeste mensen (me 2)
quote:
Nou kun je natuurlijk zeggen, van eet dan minder. Probleem is echter dat ik na een kleine maaltijd, 's avonds honger krijg.
niet doen dus, komt alleen slechter eten tegenover
quote:
Zo weet ik bijvoorbeeld dat rijstwafels makkelijk vullen en toch weinig inhoud hebben. Echter vind ik die dingen niet te eten.

Die troep vult niet. Als kind vrat ik die dingen met pakken tegelijk
quote:
piepschuim
  woensdag 4 april 2007 @ 21:25:54 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48020891
Gewoon wennen aan kleinere maaltijden, al die shit met opvulmateriaal is als stoppen met roken maar wel jezelf volplakken met nicotinepleisters.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 4 april 2007 @ 21:26:44 #29
121890 M42
I Love Techno!
pi_48020922
Mensen focussen zich ook op het aantal calorien (energie waarde dus) maar er zit toch echt een groot verschil tussen een X aantal Calorien van koolhydraten en dat van een zelfde aantal calorien van verzadigde vetzuren.

Vrouwen kijken echt TE vaak op de achterkant van alle verpakkingen!
Sport, eet gevarieerd en verspreid over de dag, drink veel, zorg dat je bezig bent (afleiding zodat je niet teveel snacked), wees tevreden met jezelf en onthoud je ook niet alles om het o zo perfecte figuur te krijgen.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_48020930
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:15 schreef M42 het volgende:
Ook zijn er vele producten op de markt die het hongergevoel kunnen onderdrukken, maar belangrijk is dat je goed gevarieerd eet, eet gespreid over de dag in kleine beetjes ipv veel met avondeten... je lichaam past zich snel aan dit nieuwe ritme.
Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.
pi_48020997
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Kun je er een paar noemen? En dan bedoel ik niet zo de dure dieetshakes en stuff, maar meer normale producten die wel vullen met weinig calorieen.
wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?
pi_48020999
Als je vaker eet heb je die producten niet nodig.
2 bier graag..
Dank U
pi_48021265
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:28 schreef milagro het volgende:

[..]

wat weeg je eigenlijk, bij welke lengte?
In januari ongeveer 101 kilo,
nu ongeveer 106 kilo.
1m86
pi_48021423
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:33 schreef dyna18 het volgende:

[..]

In januari ongeveer 101 kilo,
nu ongeveer 106 kilo.
1m86
okay, dus wat eet je tussendoor, van die 6 boterhammen en 1 warme maaltijd word je niet dik.

en voor iemand die 2 x sport...daarmee creéer je niet een hoog gewicht, een bodybuilder weegt ook 'veel' in verhouding, maar die sport dan ook wel meer dan 2 keer per week.
pi_48021628
Dat is dus de kern van het probleem...
Ik snack dus echt maar heel weinig. Geen zakken chips, hele pakken koek, etc.
Dus vandaar dat ik het toch bij de maaltijden zoek.

Voorbeeldje: Ik heb hier in de kast nog een halve zak met perpernoten van december liggen... Nooit verder opgegeten.
pi_48021694
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:
Dan moet je misschien de maaltijden spreiden over de dag. Neem in de ochtend en middag een tussendoortje, een appel of een liga fruitkick of zo.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:41:42 #37
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48021709
Ja sorry dat ik het zeg maar je bent gewoon te zwaar, dit heeft dan niet eens zoveel met eten te maken maar waarschijnlijk meer met bewegen.

Hup, elke avond minimaal 30 minuten lopen, hoeft niet eens rennen te zin. Dat is een simpel begin.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:41:43 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48021710
Wat voor sport doe je en wat voor voedingssupplementen slik je daarbij?
pi_48021932
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:41 schreef popolon het volgende:
Ja sorry dat ik het zeg maar je bent gewoon te zwaar, dit heeft dan niet eens zoveel met eten te maken maar waarschijnlijk meer met bewegen.

Hup, elke avond minimaal 30 minuten lopen, hoeft niet eens rennen te zin. Dat is een simpel begin.
Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.
Maar als ik met 2x per week sporten (groepsfitness en cardio) toch gewoon nog aankom moet er toch ook iets anders niet goed gaan. En als ik dat niet aanpak dan heeft al het sporten ook geen zin, want dan kan ik wel elke dag gaan sporten, zodra ik daar mee stop gaat het er natuurlijk weer gewoon bij komen. Vandaar dus dat ik ook de oorzaak probeer te achterhalen, of naar tips om minder te eten.
pi_48021979
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:40 schreef dyna18 het volgende:

Voorbeeldje: Ik heb hier in de kast nog een halve zak met perpernoten van december liggen... Nooit verder opgegeten.
wat eet je tussendoor?

ik vraag niet wat je snackt, maar wat je eet.
als je echt niet meer eet dan die 6 bammetjes en 1 warme maaltijd, dan drink je veel frisdrank of zo... een vent van 186 cm komt niet aan van wat jij zegt te eten op een dag, zeker niet als hij genoeg beweegt.

of slik je medicijnen of zo?
  woensdag 4 april 2007 @ 21:47:47 #41
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48022024
Twee mogelijke oorzaken, of je slikt er iets bij of je moet naar een dokter om je te laten onderzoeken want als dit je eetgedrag is dan zou niet zo'n 20, 30 kilo te zwaar zijn.
  woensdag 4 april 2007 @ 21:51:20 #42
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48022189
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:45 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk. Ik ben zeker te zwaar.
Maar als ik met 2x per week sporten (groepsfitness en cardio) toch gewoon nog aankom moet er toch ook iets anders niet goed gaan. En als ik dat niet aanpak dan heeft al het sporten ook geen zin, want dan kan ik wel elke dag gaan sporten, zodra ik daar mee stop gaat het er natuurlijk weer gewoon bij komen. Vandaar dus dat ik ook de oorzaak probeer te achterhalen, of naar tips om minder te eten.
Je eetpatroon lijkt vrij normaal, daar word je niet zomaar zwaarder door. 't Is iets anders dus.

De dokter lijkt me een goed begin.
pi_48022245
De meeste mensen denken dat ze niet snacken terwijl ze dat eigenlijk wel doen.
pi_48022257
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
ZOu maar elke avond gaan sporten tot je op een acceptabele <90 kg zit.
2 bier graag..
Dank U
  woensdag 4 april 2007 @ 21:54:49 #45
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_48022351
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
2 keer in de week een beetje sporten en de rest van de week gamen en zittend werk doen. In combinatie met een snackje hier en daar, dan is het uit te leggen.
ZOu maar elke avond gaan sporten tot je op een acceptabele <90 kg zit.
Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.

Je kan het niet op te weinig sporten schuiven, da's te makkelijk.
pi_48022365
Mja, ik denk dat je een week echt álles wat je eet bij moet houden. Misschien eet je stiekem toch te veel, of anders is het ook goed om met je lijstje eens naar een doc/dietiste te gaan.
pi_48022462
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Oh please, ik sport niet tot amper, ik werk zittend én ploegendienst, snack er lustig op los, weeg rond de 80 kilo en ben 1.90.

Je kan het niet op te weinig sporten schuiven, da's te makkelijk.
Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.
2 bier graag..
Dank U
  woensdag 4 april 2007 @ 21:58:30 #48
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_48022516
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:57 schreef 2biergraag het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet tegen jou, en jij weegt toch ook geen 100+. Dus nee jij hoeft niet meer te bewegen.
Inderdaad, hij moet meer eten.
pi_48022546
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:52 schreef 2biergraag het volgende:
Yup, helaas klopt dit wel ongeveer.
pi_48022661
Ik kan eten wat ik wil en ik word niet dik, maar ik sport dan ook vrij veel. Dus als je zo wilt blijven eten, gewoon veel gaan sporten

BTW; ontbijt je ook, schijnt ook belangrijk te zijn, komt je maag op gang enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')