abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48018335
Heeft iemand hier op fok wel eens glaasje gedraaid,zoja vertels us !
Ik wel,maar er gebeurde maar niks,het glas bewoog niet,ik moest het zelf verschuiven

Daarom geloof ik daar niet zo in
pi_48018566
Hmm nooit gedaan.
Wil ik wel maar niemand durft het als ik het vraag
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_48018606
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:33 schreef Paaskonijn het volgende:
Hmm nooit gedaan.
Wil ik wel maar niemand durft het als ik het vraag
Ik durf wel hoor,ben daar niet zo bang voor
Maar het werkte gewoon niet
pi_48018685
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:34 schreef PushyGurl het volgende:

[..]

Ik durf wel hoor,ben daar niet zo bang voor
Maar het werkte gewoon niet
Ik ben er ook niet bang voor hoor
  woensdag 4 april 2007 @ 20:41:44 #5
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_48018922
Nog nooit glaasje gedraaid, echter wel glazen ingeschonken

Waarom heb je overigens persee een glas nodig om te draaien? Waarom is een glas ingredient nummer 1 om op te roepen?
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_48019831
Je haalt ook een hoop ellende op je hals als je het doet. Ik heb dat een keer gedaan toen ik 14/15 was en durfde een week niet op mijn slaapkamer te komen. Het glas bewoog wel, maar dat had een grap kunnen zijn. Het werd wat serieuzer toen het glas over een stroeve vloerbedekking bewoog naar het programma van mijn opa's begrafenis, die toevallig toen net op de grond lag.

Het glas ging naar de lettertjes en zei: ik ga je wreken. Pretendeerde mijn opa te zijn en ging steeds van goodbye en dan weer naar nee. Dat was flippen. Achteraf weet ik dat het demonen zijn die zoiets doen en die nodig je dus ook uit in je leven. Niet lang daarna werd ik mijn huis uitgezet en begon er een hoop ellende in mijn leven.

Ik ben nu gelukkig gezalfd en bevrijd.
pi_48021875
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:03 schreef Integrity het volgende:
Je haalt ook een hoop ellende op je hals als je het doet. Ik heb dat een keer gedaan toen ik 14/15 was en durfde een week niet op mijn slaapkamer te komen. Het glas bewoog wel, maar dat had een grap kunnen zijn. Het werd wat serieuzer toen het glas over een stroeve vloerbedekking bewoog naar het programma van mijn opa's begrafenis, die toevallig toen net op de grond lag.

Het glas ging naar de lettertjes en zei: ik ga je wreken. Pretendeerde mijn opa te zijn en ging steeds van goodbye en dan weer naar nee. Dat was flippen. Achteraf weet ik dat het demonen zijn die zoiets doen en die nodig je dus ook uit in je leven. Niet lang daarna werd ik mijn huis uitgezet en begon er een hoop ellende in mijn leven.

Zo dat is een slechte ervaring met je glaasje draaien. Om bang van te worden. Daarom waag ik mij er ook maar niet aan.
Don't turn your back on me. I won't be ignored!!!
pi_48022003
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:03 schreef Integrity het volgende:

Klinkt nep
pi_48031655
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_48049122
Soort van balletje balletje?
© Copyright TryX, 2006-2017 Alle rechten voorbehouden.
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_48059206
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:47 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Klinkt nep
Jij mag denken wat je wilt. Ik lieg alleen niet.
pi_48059233
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:44 schreef moki het volgende:

[..]

Zo dat is een slechte ervaring met je glaasje draaien. Om bang van te worden. Daarom waag ik mij er ook maar niet aan.
'
't is behoorlijk flippen. Doe dat nooit meer.
pi_48111245
Nou ik geloof er niet in,volgens mijn doen zij dat zelf,maar dan wel onbewust
pi_48142122
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 15:49 schreef PushyGurl het volgende:
Nou ik geloof er niet in,volgens mijn doen zij dat zelf,maar dan wel onbewust
Dat was de vraag die ik mezelf stelde, logisch toch. Als jij mijn vloerbedekking van toen zag en het glas dat daar overheen schoof... ik heb dat meerdere keren nadien geprobeerd. Het glas viel nadien altijd om. De vloerbedekking was te stroef voor dat glas.

Daarnaast ook dat het glas naar het overlijdensprogramma ging. Wisten hun niets van. Als je het nu gelooft of niet, ik durfde een week niet op mn kamer te komen en mijn moeder praat daar nu nog steeds over.
  maandag 9 april 2007 @ 19:31:09 #15
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_48153115
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:

Waarom heb je overigens persee een glas nodig om te draaien? Waarom is een glas ingredient nummer 1 om op te roepen?
De geest gaat dan in het glaasje en dat zorgt er weer voor dat het glaasje gaat bewegen naar de letters.
Dat heb ik gelezen dan.
Kaleidoscopiklimax
pi_48153927
Nog nooit gedaan, aan de ene kant wil ik het wel (en geloof het allemaal ook best wel!..) máár als er eens iets gebeurd wat ik niet kan verklaren weet ik van mijzelf dat ik echt bang zijn zal in situaties waar ik alleen ben

Voorlopig dus maar ff laten, maar wel erg nieuwschierig ernaar..
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:40:40 #17
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_48185680
Mijn eerste vriendinnetje had dit ooit eens gedaan met twee vriendinnen van haar.
Ze woonde ver weg en wij hadden al geen relatie meer maar nog wel contact.
Die heeft nog regelmatig naar mij gebeld nadat ze dit heeft gedaan want de effecten waren alles behalve prettig.
Het leuke is dat ik haar van te voren nog had gewaarschuwd dit niet te doen met een hele grote waarom ter overtuiging.
En toch doen he...
Dat is de aard van het beestje dat mens heet: nieuwschierigheid.
Pas als het kwaad gedaan is word de mens pas wakker van "Oh shit wacht ff!".
Een universeel feit dat je over de hele wereld bij de mensen overal weer terug ziet.

Mensen die dit doen vind ik gewoon dom en ik hoop ook dat ze goed bang worden en er een harde les uit leren.
Ik heb er absoluut geen medelijden mee.
Dat wist ex lief ook en was dan ook zeer blij dat ik haar -wanneer het uitkwam- kon helpen.
Veel heeft ze uiteraard zelf moeten doen.
Dit was een langdurig stapje voor stapje proces.
pi_48253277
Ik geloof er absoluut wel in, ook eens bijna gedaan op vakantie 3 jaar geleden. alleen werden we telkens onderbroken als we wilden beginnen.
Ook was er een meisje die het toch iets te eng vond, en hebben eht toen niet gedaan.
Daarna heb ik er véél over gelezen en ben nog steeds wel nieuwsgierig ernaar
  donderdag 12 april 2007 @ 13:12:48 #19
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_48253356
quote:
Op donderdag 12 april 2007 13:10 schreef DeadlyWhisper het volgende:
Ik geloof er absoluut wel in, ook eens bijna gedaan op vakantie 3 jaar geleden. alleen werden we telkens onderbroken als we wilden beginnen.
Ook was er een meisje die het toch iets te eng vond, en hebben eht toen niet gedaan.
Daarna heb ik er véél over gelezen en ben nog steeds wel nieuwsgierig ernaar
But why?
pi_48471073
TVPtje (Heb al een stukje geschreven in het topic "Challenge aangenomen , glaasje draaien" waarom ik géén voorstander van glaasje draaien of Quija ben, dus kijk eerst hier nog even mee )
  † In Memoriam † maandag 23 april 2007 @ 18:58:47 #21
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_48642250
okay, ik las net een topic uit 2003 door over dit onderwerp en het valt me op dat mensen die het hebben gedaan en er negatieve gevolgen van zeggen te hebben gehad, er maar heel zweverig over doen.

iedereen zegt maar: Doe het niet, doe het niet blabla

hoe werkt het nou eigenlijk? een stuk papier met letters en dan een omgekeerd glas en dan gaat het vanzelf bewegen en reageren op je vraag? moet je iets doen met je eigen spirit ofzo ?

en wat zijn dan de vragen die je stelt waar slechte dingen op gebeuren, hoe kunnen geesten je achtervolgen? laten ze een lamp op je hoofd vallen ofzo?

en waarom word het nooit bewezen, zijn we gelijk van al die niet gelovers af.
:')
pi_48644849
quote:
Op maandag 23 april 2007 18:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
okay, ik las net een topic uit 2003 door over dit onderwerp en het valt me op dat mensen die het hebben gedaan en er negatieve gevolgen van zeggen te hebben gehad, er maar heel zweverig over doen.

iedereen zegt maar: Doe het niet, doe het niet blabla

hoe werkt het nou eigenlijk? een stuk papier met letters en dan een omgekeerd glas en dan gaat het vanzelf bewegen en reageren op je vraag? moet je iets doen met je eigen spirit ofzo ?

en wat zijn dan de vragen die je stelt waar slechte dingen op gebeuren, hoe kunnen geesten je achtervolgen? laten ze een lamp op je hoofd vallen ofzo?

en waarom word het nooit bewezen, zijn we gelijk van al die niet gelovers af.
Als jij volop door een trein wordt aangereden, zeg je als je het overleeft toch ook niet: moet je doen joh, geeft een kick.

Gevolg is gewoon veel angst in mijn geval. Ik denk dat er wel bewijzen zijn, maar die zijn lastig meetbaar. Zelfs het meisje die rontgenogen had, werd beschouwd als niet bewezen. Ze kon het wel.
pi_48644917
leuk topic
pi_48657859
quote:
Op maandag 9 april 2007 12:39 schreef Integrity het volgende:

[..]

Dat was de vraag die ik mezelf stelde, logisch toch. Als jij mijn vloerbedekking van toen zag en het glas dat daar overheen schoof... ik heb dat meerdere keren nadien geprobeerd. Het glas viel nadien altijd om. De vloerbedekking was te stroef voor dat glas.

Daarnaast ook dat het glas naar het overlijdensprogramma ging. Wisten hun niets van. Als je het nu gelooft of niet, ik durfde een week niet op mn kamer te komen en mijn moeder praat daar nu nog steeds over.
Je hoort dat glas toch op zo'n bord te zetten? Of was dat bord ook voorzien van vloerbedekking?
Disclaimer: Typfouten en geen gebruik van leestekens, hoofdletters en onzin voorbehouden.
pi_48727004
Darkwolf & Integrity: wat was er dan allemaal gebeurd? Ik zou het sowieso nooit doen, maar ben erg benieuwd naar de gevolgen ervan.

Ben het ook eens met Sinterklaaskapoentje dat ik er telkens vaag over gedaan wordt, maar ik zou gewoon precies willen weten wat er gebeurd was
pi_48728070
Pas uit en kijk op, glaasjedraaiers komen in de hel
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  donderdag 26 april 2007 @ 11:28:23 #27
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48732607
Ik geloof er echt helemaal niets van. De wens is de vader van de gedachte. We vinden ons materialistische levengewoon saai en blijven wanhopig omzoek naar "meer", tegen beter weten in soms. We willen dat we niet alleen zijn en dat er geesten zijn, en daarom gaan we het nog denken ook. Wanneer je een wijzer trouwens random lettertjes laat aanwijzen is de kans nog aardig dat er een woord uitkomt, of in het geval van cijfertjes een jaartal. De menselijke creativiteit en fantasie doen de rest wel.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  donderdag 26 april 2007 @ 11:30:16 #28
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48732683
quote:
Op donderdag 5 april 2007 22:02 schreef Integrity het volgende:

[..]

Jij mag denken wat je wilt. Ik lieg alleen niet.
Jij vind het zelf erg geloofwaardig overkomen? leuk script voor een film dat wel.
---
pi_48796570
Ik heb het altijd veel gedaan.......glaasje draaien en ik ben er mee gestopt nadat het wel erg serieus begon te worden en ik het idee had er verslaafd aan te raken.

Ik gebruikte altijd scrabble stenen voor het alphabet en we schreven zelf briefjes met de nummers 0 tm . 9 en JA en NEE.
We waren meestal met 4 mensen.......3 mensen met de vingers op het glaasje en 1 die schreef. Dat was geen overbodige luxe omdat het glaasje somes zo snel draaide dat we de letters niet zo snel konden ordenen. Vaak werd pas na bestudering van geschrevene duidelijk wat de boodschap was.

We hebben veel rare dingen meegemaakt. Zo hadden we eens kort voor een volleybaltraining nog een beetje tijd om glaasje te draaien. Het glasje gaf ons de boodschap "ga niet naar volleybal !! ". Als reden gaf het glaasje...."geen opkomst"...... Toen we aankwamen in de sporthal bleken wij de enige aanwezigen te zijn. Dat was voor die tijd nooit voorgekomen en ook nadien nooit meer. We hebben er nog vaak over gesproken.....toch heel typisch.
Ook hebben we een keer een proefje gedaan. De "schrijver"schreef een naam op een briefje, dat briefje werd opgevouwen en onder het glaasje gedeponeerd. Drie andere personen deden hun vinger op het glaasje. Het glassje begon te lopen en gaf zonder problemen de goede oplossing.

Soms begon het glaasje zo hard te draaien dat we de vinger er niet meer op konden houden. Dan stootte het alle letters en cijfers van de tafel en stopten we onmiddelijk.
Soms gaf het glaasje ook de boodschap "IK BEN MOE""...............dan stopte het met draaien en was er ook geen beweging meer in te krijgen.

Ik ben blij dat ik het nu niet meer doe!!
pi_48810519
quote:
Op donderdag 26 april 2007 11:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik geloof er echt helemaal niets van. De wens is de vader van de gedachte...
Geef het es een serieuze kans dan, zou ik zeggen
  † In Memoriam † zaterdag 28 april 2007 @ 18:44:13 #31
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_48811029
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Geef het es een serieuze kans dan, zou ik zeggen
ik zou het graag willen doen, ik weet nog steeds niet duidelijk wat het nou inhoud, maar als iedereen nerveus gaat roepen dat je het NIET moet doen... tja.
:')
  zaterdag 28 april 2007 @ 19:22:21 #32
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_48811909
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 18:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

ik zou het graag willen doen, ik weet nog steeds niet duidelijk wat het nou inhoud, maar als iedereen nerveus gaat roepen dat je het NIET moet doen... tja.
Goh, het zou vast niet bewegen als je 3 verlamden hun vinger op het glas plaatst.
  zaterdag 28 april 2007 @ 20:02:37 #33
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48813111
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carpenter-effect

dat is er waarschijnlijk aan de hand, jammer he.
---
pi_48824465
Kom alleen maar ellende van.. teveel risco maar goed je moet het zelf weten en later de evt. consequenties accepteren.
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
  zondag 29 april 2007 @ 03:18:17 #35
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_48824500
Begin er zelf nooit aan,teveel nasty verhalen over gehoord om dat uit te willen proberen
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
pi_48824610
Dit staat ook op wiki:
quote:
Wanneer de bedieners van een ouijabord niet kunnen volgen welke woorden gevormd worden, bijvoorbeeld doordat ze geblinddoekt zijn, ontstaan geen begrijpelijke boodschappen
Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 29 april 2007 @ 03:39:25 #37
159644 ZoetZuurHapje
Leven en laten leven
pi_48824617
Laat ik die blinddoeken nu voor ander soort spelletjes gebruiken
Ik ben ik,deal with it or just FOCK off !
  zondag 29 april 2007 @ 13:04:16 #38
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48830155
quote:
Op zondag 29 april 2007 03:38 schreef Isabeau het volgende:
Dit staat ook op wiki:
[..]

Heeft iemand dat wel eens geprobeerd?
goede vraag laat mensen dat maar proberen. Ik vraag me ook af als geesten zo graaag willen communiceren met mensen, waarom ze dat niet wat simpeler doen dan met een glaasje lettertjes aanwijzen.
---
pi_48835680
quote:
Op zondag 29 april 2007 13:04 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

goede vraag laat mensen dat maar proberen. Ik vraag me ook af als geesten zo graaag willen communiceren met mensen, waarom ze dat niet wat simpeler doen dan met een glaasje lettertjes aanwijzen.
Geesten willen niet communiceren, dat willen mensen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 12:52:03 #40
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_48886168
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:27 schreef Integrity het volgende:
Dit hangt er maar net van af.
Sommige dwalen juist rond omdat ze nog iets niet hebben afgesloten / geaccepteerd.
Dus jou stelling gaat niet altijd op!
pi_48886929
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 12:52 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Dit hangt er maar net van af.
Sommige dwalen juist rond omdat ze nog iets niet hebben afgesloten / geaccepteerd.
Dus jou stelling gaat niet altijd op!
Waarom een bord? Tegenwoordig hebben we toch ook toetsenborden?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:24:22 #42
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_48887207
quote:
Op zondag 29 april 2007 15:27 schreef Integrity het volgende:
'Kut', dacht de geest toen hij de pubertjes met hun hand op het glas zag zitten. 'Moet ik weer aan de bak. Mij van mijn eeuwige rust laten genieten is te veel gevraagd.'
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:27:41 #43
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48898883
Wat heb je er allemaal voor nodig?
En hoe maak je zo'n bord?
Want ik wil het samen met nog iemand doen.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_48899652
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:27 schreef Birra het volgende:
Wat heb je er allemaal voor nodig?
En hoe maak je zo'n bord?
Want ik wil het samen met nog iemand doen.
Een glas.
Letters A t/m Z, iets met ja erop en iets met nee en dan ben je wel klaar.

Als het werkt, wil je het dan ook een keer geblinddoekt proberen waarbij 1 van je vrienden alleen toekijkt of er dan ook woorden ontstaan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:49:14 #45
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48899790
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een glas.

Als het werkt, wil je het dan ook een keer geblinddoekt proberen waarbij 1 van je vrienden alleen toekijkt of er dan ook woorden ontstaan?
.
Ik ga het eerst doen met iemand die er, net als ik, niet in gelooft.
Daarna met iemand die het wel gelooft.
En daarna geblinddoekt met de gelovige en niet gelovige.
Maar wat moet je doen dan?
Ik denk niet dat er ineens een geest in het glas zit .
Moet je eerst wat zeggen ofzo?
pi_48900051
Och, gewoon hardop praten en niet proberen te lachen. En je concentreren. En als het niet werkt wil verplaatsen naar een andere kamer nog wel eens helpen.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 20:26:29 #47
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48901252
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Och, gewoon hardop praten en niet proberen te lachen. En je concentreren. En als het niet werkt wil verplaatsen naar een andere kamer nog wel eens helpen.
Ik las dat je 28 blaadjes nodig had, het alfabet en ja en nee.
En dat het met een wijnglas moet.
Misschien doe ik het vanavond wel.
pi_48909078
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een glas.

Je vergeet de cijfers 0 t/m 9
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:03:20 #49
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48911839
Best wel beperkt die geesten, dat ze perse een wijnglas nodig hebben. Zijn ze niet in staat om een bierglas te verplaatsen?
---
pi_48916945
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 00:03 schreef Zero2Nine het volgende:
Best wel beperkt die geesten, dat ze perse een wijnglas nodig hebben. Zijn ze niet in staat om een bierglas te verplaatsen?
Ja hoor, met een bierglas gaat het ook prima.

Eigenlijk kun je er gewoon ieder glas voor gebruiken.
pi_48918747
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 23:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Je vergeet de cijfers 0 t/m 9
Wat Lilith Wicca zegt, ook de cijfers op stukjes papier schrijven.
En elk glas werkt, ik zou alleen geen loodzware pul gebruiken.
pi_48931104
Over dat die geesten niet wat anders kunnen gebruiken dan een glas:
Ik denk dat als je een broodtrommel neemt en een toetsenbord en je concentreert je maar goed genoeg, er vanzelf wel een geest in komt. (als je dat gelooft.)
Een glas lag waarschijnlijk gewoon het meest voorhanden toen ze het bedachten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:01:15 #53
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48934382
Vanavond gaat het gebeuren.
  woensdag 2 mei 2007 @ 18:11:25 #54
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_48940626
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:01 schreef Birra het volgende:
Vanavond gaat het gebeuren.
Laat je jezelf niet gek maken? Je zou de eerste niet zijn die na een spelletje glaasje draaien wekenlang niet kan slapen. En ik hoop dat het lukt en daarna ben ik benieuwd wat de blinddoek doet.
pi_48960102
Hoewast
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:25:53 #57
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_48960566
*drumrolls*

en?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:30:16 #58
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48960771
We hebben het eerst zonder iemand die geloofde gedaan, gebeurde niks.
Toen met iemand die geloofde, gebeurde niks.
En met de blinddoek hebben we niet gedaan, want er gebeurde toch niks.
Precies zoals ik had verwacht.
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:35:40 #59
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_48960978
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:38:12 #60
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48961061
Ja, sorry, meer kan ik er ook niet van maken.
pi_48961375
Ik denk dat als je zó sterk níet gelooft dat die geesten zoiets hebben van jaaa pff..
daar doe ik mn best niet voor
Net zoals je god niet mag uittesten ofzo

*niet dat ik daarin geleuf, tis een voorbeeld
pi_48961473
Ze hebben vast meegelezen op Fok
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:14:05 #63
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48962386
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:46 schreef PluisigNijntje het volgende:
Ik denk dat als je zó sterk níet gelooft dat die geesten zoiets hebben van jaaa pff..
daar doe ik mn best niet voor
Net zoals je god niet mag uittesten ofzo

*niet dat ik daarin geleuf, tis een voorbeeld
Zo werkt het dus.
Als je maar een beetje erin gelooft, hoor je met glaasje draaien allemaal 'rare' dingen.
pi_48963478
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:14 schreef Birra het volgende:

[..]

Zo werkt het dus.
Als je maar een beetje erin gelooft, hoor je met glaasje draaien allemaal 'rare' dingen.
Waarom heb je het dan gedaan?
Dan had het toch überhaupt geen nut.
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:27:25 #65
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48965280
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 13:42 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Waarom heb je het dan gedaan?
Dan had het toch überhaupt geen nut.
Ik wilde degene die er wel in geloofde laten zien dat het onzin is.
pi_48966488
Zit tussen de oortjes
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:26:50 #67
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_48967601
Als ik het doe gebeurt er ook vast niks. Ik blijf er niet in geloven, geval van Birra versterkt mijn ongeloof. Het carpenter effect vind ik een mooie verklaring die nog niemand heeft kunnen weerleggen hier. Ik geloof dus best dat sommigen wat waarnemen maar de verklaring daarvoor is gegeven door wetenschappers.
---
pi_48968159
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 14:27 schreef Birra het volgende:

[..]

Ik wilde degene die er wel in geloofde laten zien dat het onzin is.
je zegt net dat het klopt!
Dat als je gelooft dat ze dan wel komen
maar als je niet gelooft dat er niks gebeurt
dus heb je ook niets bewezen/..
pi_48968245
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:26 schreef Zero2Nine het volgende:
Als ik het doe gebeurt er ook vast niks. Ik blijf er niet in geloven, geval van Birra versterkt mijn ongeloof. Het carpenter effect vind ik een mooie verklaring die nog niemand heeft kunnen weerleggen hier. Ik geloof dus best dat sommigen wat waarnemen maar de verklaring daarvoor is gegeven door wetenschappers.
Ik ben altijd van de wetenschap geweest, eerst zien dan geloven
daarom twijfel ik ook zo hard
het carpenter effect klinkt heel aannemelijk
maar ik heb het gevoel dat het gewoon ook wel eens waar kon zijn dat geesten bestaan...
  donderdag 3 mei 2007 @ 15:43:33 #70
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48968258
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:40 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

je zegt net dat het klopt!
Dat als je gelooft dat ze dan wel komen
maar als je niet gelooft dat er niks gebeurt
dus heb je ook niets bewezen/..
Je begrijpt me volgens mij verkeerd.
Ik bedoelde dat als je erin gelooft, dat je denkt dat er wat is.
pi_48969800
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 15:43 schreef Birra het volgende:

[..]

Je begrijpt me volgens mij verkeerd.
Ik bedoelde dat als je erin gelooft, dat je denkt dat er wat is.
ach.. ik overtuig je toch niet
als je gelooft dan denk je niet dat er wat is, dan weet je het (bijna) zeker
als je niet gelooft.. dan geloof je niet
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:25:45 #72
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48970029
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:20 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

ach.. ik overtuig je toch niet
als je gelooft dan denk je niet dat er wat is, dan weet je het (bijna) zeker
als je niet gelooft.. dan geloof je niet
Geloven en zeker weten zijn twee héél verschillende dingen.
pi_48970077
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:25 schreef Birra het volgende:

[..]

Geloven en zeker weten zijn twee héél verschillende dingen.
geloven dat er op dat moment een geest is ?
dat lijkt wel op weten
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:30:21 #74
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48970216
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:26 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

geloven dat er op dat moment een geest is ?
dat lijkt wel op weten
Het blijft geloven, dus niet zeker weten.
pi_48970281
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:30 schreef Birra het volgende:

[..]

Het blijft geloven, dus niet zeker weten.
ok
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:15:01 #76
170462 Stinosss
You can see a lot by just look
pi_48973498
Helaasch ben ik voor dit soort dingen te nuchter . Daarintegen wel intressant..
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:15:56 #77
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_48973519
SPIN THE BOTTLE BABY AND GIVE IT TO ME!
pi_48974277
Ik heb ooit glaasje gedraaid met een klasgenoot van me. Frappant was dat we erover begonnen op een schoolreunie een jaar of 2 geleden. Ik vroeg haar of zij het glas had bewogen (want ik had dat echt niet (bewust) gedaan) en zij schrok, want ze was er altijd vanuit gegaan dat ik het glas had bewogen. Goed, hadden we allebei niet (bewust) het glas bewogen. Ik ga er gewoon vanuit dat iemand zo'n 15 jaar na dato niet gaat liegen over glaasjedraaien

Maar wat ik dan zo vreemd vind aan dat Carpenter-effect, dat zouden dan mijn gedachten moeten zijn geweest of in ieder geval iets wat me niet zou verrassen. Maar ik kan me nog herinneren dat we vragen stelden waar antwoorden uitkwamen die ons allebei niets zeiden. Of we hadden beiden een levendige fantasie (levendiger dan we bewust zijn) of alleen zij heeft dat carpenter-effect veroorzaakt. Wel vaag in ieder geval.
  donderdag 3 mei 2007 @ 18:51:25 #79
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_48974572
ik draaide gister mee me glas bier en ineens was hij leeg,
denk dat de geest van andre hazes het was.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 09:11:42 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_48993227
had koplampglas gebruikt nu is hele auto bezete
pi_49266684
Ik ben van plan binnenkort te gaan glaasje draaien, puur om te kijken of het werkt of niet. Is er iemand die me precies kan vertellen hoe ik te werk moet gaan?

Je moet dus briefjes met alle letters er op maken, ook briefjes met alle cijfers, eentje met "ja" en eentje met "nee". Hoe moet je deze briefjes vervolgens neerleggen?

Verder heb je een wijnglas nodig, moet deze rechtop staan of ondersteboven? En waar moet je deze plaatsten als je wilt beginnen?

En hoe moet je vervolgens te werk gaan als de hele opstelling eenmaal klaarstaat?
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:09:47 #82
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49267122
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 18:51 schreef fransbreda het volgende:
ik draaide gister mee me glas bier en ineens was hij leeg,
denk dat de geest van andre hazes het was.
pi_49267964
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 13:59 schreef Robier het volgende:
Ik ben van plan binnenkort te gaan glaasje draaien, puur om te kijken of het werkt of niet. Is er iemand die me precies kan vertellen hoe ik te werk moet gaan?

Je moet dus briefjes met alle letters er op maken, ook briefjes met alle cijfers, eentje met "ja" en eentje met "nee". Hoe moet je deze briefjes vervolgens neerleggen?

Verder heb je een wijnglas nodig, moet deze rechtop staan of ondersteboven? En waar moet je deze plaatsten als je wilt beginnen?

En hoe moet je vervolgens te werk gaan als de hele opstelling eenmaal klaarstaat?
Je legt de letters en cijfers in een circel of ovaal voor je neer, bovenin de letters, onderin de cijfers.
"Ja" leg je rechts in de circel en "nee" links.

Het glas zet je onderste boven in het midden, daarop leg je lichtjes een vinger.

Ik kan je alleen mijn werkwijze vertellen, anderen zullen het misschien anders doen.
Ik brand nooit kaarsen of wierook, anderen doen dat soms wel.

Het enige wat ik doe is me concentreren, proberen mijn hoofd "leeg" te maken, lukt me dit niet, wat echt weleens voorkomt, ga ik niet beginnen maar probeer het op een later tijdstip nog een keer.

Krijg ik mijn hoofd wel leeg, vraag ik gewoon of er iemand/iets aanwezig is die mijn vragen wil beantwoorden.
Als er iemand/iets is schuift het glas vanzelf naar "Ja", daarna stel ik mijn vraag.
pi_49268489
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:27 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Je legt de letters en cijfers in een circel of ovaal voor je neer, bovenin de letters, onderin de cijfers.
"Ja" leg je rechts in de circel en "nee" links.

Het glas zet je onderste boven in het midden, daarop leg je lichtjes een vinger.

Ik kan je alleen mijn werkwijze vertellen, anderen zullen het misschien anders doen.
Ik brand nooit kaarsen of wierook, anderen doen dat soms wel.

Het enige wat ik doe is me concentreren, proberen mijn hoofd "leeg" te maken, lukt me dit niet, wat echt weleens voorkomt, ga ik niet beginnen maar probeer het op een later tijdstip nog een keer.

Krijg ik mijn hoofd wel leeg, vraag ik gewoon of er iemand/iets aanwezig is die mijn vragen wil beantwoorden.
Als er iemand/iets is schuift het glas vanzelf naar "Ja", daarna stel ik mijn vraag.
En als je het met meerdere mensen doet, moet je de vraag dan gezamelijk stellen? En allemaal een hand op het glas?
pi_49268645
Nee, 1 persoon stelt de vraag maar wel allemaal een vinger, dus geen hand, op het glas leggen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:59:57 #86
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_49269355
quote:
Op woensdag 4 april 2007 20:41 schreef Dromenvanger het volgende:

waar heb je die glazen ingeschonken dan?
in een ander glas?
You're crazy in the coconut..
That boy needs therapy..
pi_49269357
Ok, we gaan het vanavond laat proberen, met waarschijnlijk een groep van 4 a 5 mensen.
pi_49269567
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:59 schreef Robier het volgende:
Ok, we gaan het vanavond laat proberen, met waarschijnlijk een groep van 4 a 5 mensen.
Waarom laat?

Het kan ook gewoon midden op de dag.

Het hoeft echt niet donker te zijn of volle maan of iets in die strekking, ik denk dat het juist verstandiger is om het gewoon in het begin van de avond te doen, heb je de rest van de avond nog om alles te relativeren

O ja, en drink van te voren geen alcohol anders ga je misschien "verschijningen" zien die helemaal niks met het glaasje draaien te maken hebben
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:15:48 #89
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_49269986
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 14:59 schreef Robier het volgende:
FILMEN!!!!!
That boy needs therapy..
pi_49270597
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Waarom laat?

Het kan ook gewoon midden op de dag.

Het hoeft echt niet donker te zijn of volle maan of iets in die strekking, ik denk dat het juist verstandiger is om het gewoon in het begin van de avond te doen, heb je de rest van de avond nog om alles te relativeren

O ja, en drink van te voren geen alcohol anders ga je misschien "verschijningen" zien die helemaal niks met het glaasje draaien te maken hebben
Vanavond heeft iedereen tijd, het komt gewoon het best uit .
pi_49270640
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:15 schreef BereNDD het volgende:

[..]

FILMEN!!!!!
Ja, ik zal kijken of ik een camera er bij kan krijgen, maar ik vrees dat zelfs wanneer dat glas zomaar zou gaan bewegen alle kijkers zullen denken dat we voor de gein dat glas zelf zitten te duwen.

Het is voor ons meer om voor onzelf te kijken of er nou werkelijk iets is.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 15:41:57 #92
53753 BereNDD
drampo uit je raam
pi_49271035
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:31 schreef Robier het volgende:

[..]

Ja, ik zal kijken of ik een camera er bij kan krijgen, maar ik vrees dat zelfs wanneer dat glas zomaar zou gaan bewegen alle kijkers zullen denken dat we voor de gein dat glas zelf zitten te duwen.

Het is voor ons meer om voor onzelf te kijken of er nou werkelijk iets is.
och.. ik ben goedgelovig..
That boy needs therapy..
pi_49271962
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 15:41 schreef BereNDD het volgende:

[..]

och.. ik ben goedgelovig..
We spreken van tevoren af dat we écht niet voor de gein gaan duwen tegen dat glas, we zouden toch wel in staat moeten zijn om ons in te houden.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 16:45:53 #94
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_49273603
vraag me af hoe je in vredesnaam zo lomp en idioot kan zijn om het te proberen. Of het nou waar is of niet, bovennatuurlijk of psychologisch, waarom zou je het in vredesnaam proberen als je ziet hoeveel mensen het in de problemen brengt. Is het mogelijke voordeel nou echt het mogelijke nadeel waard?
pi_49274147
Ben benieuwd, morgen wel gelijk verslag uitbrengen hor!
Het hoeft niet altijd te lukken... dus als het niet lukt zou ik het op een ander tijdstip nog eens proberen...
pi_49274294
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:02 schreef syntaxerror het volgende:
Ben benieuwd, morgen wel gelijk verslag uitbrengen hor!
Het hoeft niet altijd te lukken... dus als het niet lukt zou ik het op een ander tijdstip nog eens proberen...
De camera is geregeld, we zijn waarschijnlijk met een groep van 4 a 5 mensen die allemaal niet in dit soort dingen geloven. Morgen of misschien vanavond laat zal ik verslag uitbrengen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 17:27:20 #97
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_49275045
tvp
Slokkie bier
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:09:32 #98
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_49276574
Ik ben wel benieuwd. Ook slim dat er een camera aan te pas komt..dat niemand hier nog nooit eerder aan heeft gedacht

succes iig..may the glass be with u
  vrijdag 11 mei 2007 @ 18:55:32 #99
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_49277830
Succes ermee

Doe Andre Hazes de groeten
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_49277886
Vergeet het experiment met de blinddoek niet als het werkt
pi_49290264
Sorry jongens, ik moet jullie teleurstellen. We begonnen om een uurtje of 11 met de voorbereidingen. We hebben alle letters van het alfabet, alle cijfers en de woorden "ja" en "nee" uitgeprint met een flink groot lettertype. Vervolgens hebben we deze letters los geknipt en in een rondje gelegd. Hierna hebben we een wijnglas omgekeerd in het midden gezet en zijn we met 4 gasten begonnen.

We vonden het erg moeilijk om ons lachen in te houden, vandaar dat het even geduurt heeft voor we ons eerste poging waagden. Het ging vrij goed, in eerste instantie vroeg ik 2 of 3 keer of er een geest was die onze vragen wilde beantwoorden, er gebeurde niets. Later hebben we in een rondje alle 4 een keer gevraagd of er een geest was die ons een teken wilde geven of wilde aangeven dat hij er was. Weer niets.

Vrij snel was het serieuze er af en zijn we over gegaan op wat flauwe grappen enzo. Teleurgesteld en met een filmpje vol grappen en grollen zijn we weer naar huis gegaan.

Misschien probeer ik het binnenkort nog een keer met z'n tweeen zodat het wat serieuzer is, aan de andere kant denk ik niet dat er nog wat zal komen.
pi_49295293
frapant, misschien zal de niet serieuse houding ermee te maken hebben, ik zal als ik jouw was, het nog een keer proberen, sta je er btw wel open voor? en die andere met wie je het deed?
pi_49295705
We hebben echt een paar serieuze pogingen ondernomen (ik was een van de deelnemers). De eerste paar keer lukte het niet echt omdat we melig waren. Maar na een paar minuutjes rust hebben we een serieuze poging ondernomen, wat we ook een aantal minuten volhielden. We hebben verder alles volgens de regels gedaan. Ook hebben we het een keer zonder camera geprobeerd omdat dat misschien invloed zou kunnen hebben. Maar er gebeurde nog steeds niets.
We hebben ook verschillende samenstellingen van deelnemers geprobeerd, de mensen waarvan we dachten dat ze het serieust waren deden toen mee. Maar ook dit had geen effect.
Wat een mooi ding!
pi_49296669
...-Een aantal minuten volhielden.
Volgens mij is dat een beetje weinig naar mijn idee.. Of heb je het verkeerd uitgedrukt? Dat kan namelijk ook hé.
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 11:38 schreef MediciBR het volgende:
We hebben echt een paar serieuze pogingen ondernomen (ik was een van de deelnemers). De eerste paar keer lukte het niet echt omdat we melig waren. Maar na een paar minuutjes rust hebben we een serieuze poging ondernomen, wat we ook een aantal minuten volhielden. We hebben verder alles volgens de regels gedaan. Ook hebben we het een keer zonder camera geprobeerd omdat dat misschien invloed zou kunnen hebben. Maar er gebeurde nog steeds niets.
We hebben ook verschillende samenstellingen van deelnemers geprobeerd, de mensen waarvan we dachten dat ze het serieust waren deden toen mee. Maar ook dit had geen effect.
pi_49298488
En hoe bizar het ook klinkt, bij ons hielp het een keer door naar een andere kamer te gaan met het bord.
pi_49298545
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:39 schreef Isabeau het volgende:
En hoe bizar het ook klinkt, bij ons hielp het een keer door naar een andere kamer te gaan met het bord.
Ik ga het vandaar waarschijnlijk nog een keer proberen in een andere kamer.
pi_49298797
Net ging de telefoon, maar toen ik hem oppakte had ik niemand aan de lijn .
  zaterdag 12 mei 2007 @ 17:30:01 #108
102952 Silentium
Gegarandeerd.
pi_49304355
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 13:52 schreef Robier het volgende:
Net ging de telefoon, maar toen ik hem oppakte had ik niemand aan de lijn .
Ik geef je nog hooguit 2 dagen!

Maarehm, wanneer is de volgende sessie?
Slokkie bier
pi_49304930
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:30 schreef Silentium het volgende:

[..]

Ik geef je nog hooguit 2 dagen!

Maarehm, wanneer is de volgende sessie?
Ik hoopte vandaag nog iets te kunnen doen, maar ik denk niet dat het er nog van komt...
In ieder geval zo spoedig mogelijk, ik wil het een keer in m'n eentje proberen .
pi_49307462
in je eentje lukt het denk ik niet..
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 17:47 schreef Robier het volgende:

[..]

Ik hoopte vandaag nog iets te kunnen doen, maar ik denk niet dat het er nog van komt...
In ieder geval zo spoedig mogelijk, ik wil het een keer in m'n eentje proberen .
  zaterdag 12 mei 2007 @ 19:29:54 #111
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_49308048
volgende sessie is op de begraafplaats rond middernacht
pi_49308898
das een betere plek mag ik vragen welke begraafplaats? waar die ligt..
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:29 schreef RickoKun het volgende:
  zondag 13 mei 2007 @ 12:06:44 #113
173548 nicoo
sg geil
pi_49326232
ik hoorde over zon gozer die glaasje had gedraait en toen allemaal geesten en demonen ging zien en 2 weken in een psychiatrische inrichting terecht kwam, dus ik begin er niet aan
Geilt op sg's *fapfap*
Bier :9
pi_49326366
quote:
Op zondag 13 mei 2007 12:06 schreef nicoo het volgende:
ik hoorde over zon gozer die glaasje had gedraait en toen allemaal geesten en demonen ging zien en 2 weken in een psychiatrische inrichting terecht kwam, dus ik begin er niet aan
er zitten ook gozers in inrichtingen die allerlei geesten en demonen zien zonder daar ooit een glaasje voor gedraaid te hebben
pi_49343260
quote:
Op zaterdag 12 mei 2007 19:29 schreef RickoKun het volgende:
dat snap ik dus niet, vinden jullie het niet ontzettend leguber en raar om midden in de nacht op een begraafplaats te gaan zitten?
pi_49348311
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:05 schreef Ice_Ice het volgende:

dat snap ik dus niet, vinden jullie het niet ontzettend leguber en raar om midden in de nacht op een begraafplaats te gaan zitten?
Daarbij zie ik niet in waarom spoken op een begraafplaats zouden rondhangen (als je er vanuit gaat dat spoken al bestaan). Spoken schijnen met name daar te zijn waar ze een deel van hun leven hebben doorgebracht. Maar misschien kan je daar de geest van de begraafplaatstuinman oproepen
pi_49545349
is dit ook in je eentje te doen?
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_49545645
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:30 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
is dit ook in je eentje te doen?
Ja hoor, ik doe het bijna altijd alleen.
  zaterdag 19 mei 2007 @ 18:00:12 #119
175029 TherAngelina
Cigarettes & Alcohol.
pi_49546313
Yup, gedaan. Zo'n vier jaar geleden; ik was veertien. We verveelden ons een beetje en gingen toen hout kopen en toen hebben we alles daar zelf opgeschreven. Glaasje erbij en toen gingen we naar een school (het was trouwens zaterdag). Het werkte al vrij snel en we hadden een geest met humor (een geestige geest ). Kirsten Doetman heette ze en ze was overreden of zo. Ze was lerares geweest. Ze deed zich ook nog voor als een kwade geest maar dat was dus een grapje. Ze raadde onze gedachten en het klopte. Maar er is verder niets engs gebeurd of zo, bij ons allemaal niet. Gelukkig maar, want je hoort vaak van die verhalen!
Because I'm so clever.
But clever ain't wise.
pi_49550449
*schud hoofd*..stelletje stomkoppen.
Maar goed, ieder zn meug en je moet het verder zelf maar weten.
Hoop dat jullie weten om te gaan met het zogenaamde "mindfucken" want je zal de eerste niet zijn die er beroerder af is gekomen dat dan hij/zij zo'n "sessie" begon...
pi_49551619
is het ook de bedoeling dat je hardop praat? of is in je gedachten genoeg
trouwens Lilith, heb je misschien een aantal goeie sites waar ik me wat kan inlezen?
  zondag 20 mei 2007 @ 18:38:32 #122
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_49579167
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 20:20 schreef Candaasje het volgende:
*schud hoofd*..stelletje stomkoppen.
Maar goed, ieder zn meug en je moet het verder zelf maar weten.
Hoop dat jullie weten om te gaan met het zogenaamde "mindfucken" want je zal de eerste niet zijn die er beroerder af is gekomen dat dan hij/zij zo'n "sessie" begon...
Dit soort reacties. !
pi_49585184
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 21:05 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
is het ook de bedoeling dat je hardop praat? of is in je gedachten genoeg
trouwens Lilith, heb je misschien een aantal goeie sites waar ik me wat kan inlezen?
Waarom weet ik ook niet maar ik praat altijd hardop
Misschien dat er andere users zijn die het in gedachten doen.

Er zijn heel veel verschillende sites hierover, de meeste met waarschuwingen (niet onterecht trouwens).
Wat wil je precies weten?
pi_49594763
quote:
Op zondag 20 mei 2007 21:14 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Waarom weet ik ook niet maar ik praat altijd hardop
Misschien dat er andere users zijn die het in gedachten doen.

Er zijn heel veel verschillende sites hierover, de meeste met waarschuwingen (niet onterecht trouwens).
Wat wil je precies weten?
ik probeer eigenlijk wat positieve ervaringen te vinden, de negatieve kant heb ik inmiddels wel genoeg over gelezen
heb nog nooit zoiets gedaan en ben van plan om dit over een weekje of 2 eens te proberen (heb nu examens, dus kan geen slechte geesten oid gebruiken )

Bij een programma dat ik laatst keek, ''Most Haunted'', gingen ze ook glaasje draaien maar zonder letters en cijfers etc erbij, maar daar vroegen ze de geest het glas te bewegen als het antwoord '''Ja'' was, en ''Nee'' was niks met het glas doen. Dat werkte prima (weet alleen niet of het in scene is gezet daar, zou goed kunnen natuurlijk), maar zou dat in hte echt ook werken?
pi_49596095
quote:
Op maandag 21 mei 2007 07:44 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:

[..]

ik probeer eigenlijk wat positieve ervaringen te vinden, de negatieve kant heb ik inmiddels wel genoeg over gelezen
heb nog nooit zoiets gedaan en ben van plan om dit over een weekje of 2 eens te proberen (heb nu examens, dus kan geen slechte geesten oid gebruiken )

Bij een programma dat ik laatst keek, ''Most Haunted'', gingen ze ook glaasje draaien maar zonder letters en cijfers etc erbij, maar daar vroegen ze de geest het glas te bewegen als het antwoord '''Ja'' was, en ''Nee'' was niks met het glas doen. Dat werkte prima (weet alleen niet of het in scene is gezet daar, zou goed kunnen natuurlijk), maar zou dat in hte echt ook werken?
Ik denk dat er niet een site bestaat die alleen positieve ervaringen heeft, ik kan ze in ieder geval niet vinden maar anderen misschien wel.
Maar sla die waarschuwingen niet in de wind, ze zijn terecht.
En of al die narigheid nu voorkomt uit je eigen hersenspinselen of door entiteiten laat ik dan maar even in het midden maar ze zijn er wel.

Ik heb in mijn circel gewoon JA (links) en NEE (rechts) liggen, dus ook vragen die kort beantwoord kunnen worden stel ik gewoon in de circel.
Alhoewel ik moet zeggen dat ik bij die vragen meestal mijn pendel gebruik.
pi_49601337
Als je je een keertje verveeld oid, moet je dit programma eens kijken; http://www.youtube.com/watch?v=j3tSvsWAUc8 (de aflevering staat er compleet op, opgesplitst in 14 delen)
Hier gaan ze ook glaasje draaien en daar wordt iedereen onwel, tafel gaat kapot, glas breekt etc, best spannend. Het medium daar (Derek ofzo) wordt overgenomen door zo'n geest zegt hij, dat ziet er wel een beetje nep uit en lijkt me ook onwaarschijnlijk
pi_49768842
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:59 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
Als je je een keertje verveeld oid, moet je dit programma eens kijken; http://www.youtube.com/watch?v=j3tSvsWAUc8 (de aflevering staat er compleet op, opgesplitst in 14 delen)
Hier gaan ze ook glaasje draaien en daar wordt iedereen onwel, tafel gaat kapot, glas breekt etc, best spannend. Het medium daar (Derek ofzo) wordt overgenomen door zo'n geest zegt hij, dat ziet er wel een beetje nep uit en lijkt me ook onwaarschijnlijk
Hhm,, ik ben al vrij snel gestopt met kijken
ze maken er gewoon een hele liveshow van,
dan is voor mij de lol er wel af.
  maandag 1 maart 2010 @ 17:47:28 #128
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78599001
quote:
Op vrijdag 25 mei 2007 16:43 schreef PluisigNijntje het volgende:

[..]

Hhm,, ik ben al vrij snel gestopt met kijken
ze maken er gewoon een hele liveshow van,
dan is voor mij de lol er wel af.

Volgens mij is deze show nep.
De ogen zijn twee ramen waardoor de ziel naar buiten kijkt.
pi_78628098
quote:
Op maandag 1 maart 2010 17:47 schreef Cristal het volgende:

[..]

Volgens mij is deze show nep.
Waarom bump je een topic van 3 jaar oud ?
  dinsdag 2 maart 2010 @ 15:06:45 #130
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78637601
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 11:16 schreef TryX het volgende:

[..]

Waarom bump je een topic van 3 jaar oud ?
Dan hoef ik zelf geen topic te openen, met dit onderwerp.
pi_78649655
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 15:06 schreef Cristal het volgende:

[..]

Dan hoef ik zelf geen topic te openen, met dit onderwerp.
hey logisch man! je reagert ergens op met "Volgens mij is deze show nep." en stelt helemaal geen vraag ofzo, waarom zou je dan een nieuw topic aanmoeten maken? wees dan gewoon eerlijk en zeg dat je er niet naar gekeken hebt
  dinsdag 2 maart 2010 @ 19:58:13 #132
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_78649845
quote:
Op maandag 21 mei 2007 11:59 schreef MeAgainstTheWorld het volgende:
Als je je een keertje verveeld oid, moet je dit programma eens kijken; Bekijk deze YouTube-video (de aflevering staat er compleet op, opgesplitst in 14 delen)
Nee, ik geloof media niet. Ik geloof niets wat TRU hier zegt totdat ik het met mijn eigen ogen heb gezien.
Media is te manipuleren, en andere mensen kunnen geestesziek zijn die hier hun zgn. verhalen verkondigen.
pi_78700422
Ik vraag me toch af hoe je met een stuk karton/papier met wat letters en een glas contact zou kunnen maken met een geest.

Ben er ook van overtuigd dat mocht er iets gebeuren het een illusie/hersenspinsel is, vroeger als klein jochie dacht ik ook soms wat te zien maar dat kwam puur om de angst wat te zien.
Why stay small, if you can grow big..
pi_78720547
Ik vraag me vaak af; als je nou een blinde/dove mee laat doen met glaasje draaien, zou die daarna dan ook vreemde verschijnselen opmerken daarna?
pi_78721993
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:59 schreef D.D.W. het volgende:
Ik vraag me toch af hoe je met een stuk karton/papier met wat letters en een glas contact zou kunnen maken met een geest.

Ben er ook van overtuigd dat mocht er iets gebeuren het een illusie/hersenspinsel is, vroeger als klein jochie dacht ik ook soms wat te zien maar dat kwam puur om de angst wat te zien.
Dat denk ik ook, ik heb ook vaak glaasje gedraaid, en vrienden dachten ook een keer schimmen te zien toen en dingen te voelen, maar ik denk dat als ik dat nu na vraag, dat ze ook wel in zien dat het door het de angst kwam. Iedereen was namelijk doodsbang
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:22:42 #136
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78931840
Even een vraagje;

Kun je ook glaasje draaien in je eentje? Of moet er iemand bij zijn...?
pi_78932236
Volgens mij niet.
Probeer het gewoon?
  dinsdag 9 maart 2010 @ 15:47:41 #138
259246 Cristal
Magical touch...
pi_78932785
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 15:34 schreef VaderVanJezus het volgende:
Volgens mij niet.
Probeer het gewoon?
Dan lukt het dus niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')