abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48013390
Artikel in het landelijke ochtendkrantje METRO van dinsdag 03/04/2007:

Relatief veel Marokkanen verdacht in regio Utrecht

STRAFBAAR. In verhouding worden in Utrecht veel Marokkaanse jongeren tussen de 12 en 24 jaar verdacht van strafbare feiten. Om deze ontwikkeling te stoppen en preventieve maatregelen te nemen, is gisteren in het stadhuis een convenant getekend door onder meer gemeente, politie en maatschappelijke organisaties.

HET CONVENANT is onderdeel van Netwerk Inzicht, een samenwerking tussen diverse instanties, dat twee jaar geleden een pilot begon in Utrecht.
Na een korte impasse door een fusie is het netwerk sinds gisteren weer volledig opgestart.
"Marokkaanse jongeren zijn oververtegenwoordigd als het gaat om jeugdige verdachten", vertelt Floor Hufner van de gemeente Utrecht.

VAN DE GROEP jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans; van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans. "Het netwerk is bedoeld om bepaalde thema's te bespreken die leven, maar ook om met individuele gevallen om te gaan. Zo kan een vertegenwoordiger uit de Marokkaanse gemeenschap een intermediair zijn tussen ouders en justitie".
Er heerst vaak wantrouwen bij ouders over het rechtssysteem. "Terwijl ze wel heel veel vertrouwen hebben in hun kinderen", meent Hufner.
"Die ouderbetrokkenheid moet verbeteren".

De enige echte OPLOSSING voor dit Marokkanen-drama is een strak georganiseerd, humaan terugkeerbeleid
pi_48013516

Kunnen niet alle nieuwsberichten over marokkanen in een algemeen topic worden samengevoegd?
  woensdag 4 april 2007 @ 18:33:13 #3
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48013533
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:29 schreef VriezendeMist het volgende:

De enige echte OPLOSSING voor dit Marokkanen-drama is een strak georganiseerd, humaan terugkeerbeleid
Dat zal niet gaan, en dat is ook onethisch. Ze zijn in dit land geboren en opgegroeid, ze spreken de Marokkaanse talen nauwelijks meer, ze gaan hier naar school, enzovoorts.
Het is ONS probleem.
pi_48013564
quote:
VAN DE GROEP jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans; van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans
? ik snap hem niet
pi_48013610
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:33 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zal niet gaan, en dat is ook onethisch. Ze zijn in dit land geboren en opgegroeid, ze spreken de Marokkaanse talen nauwelijks meer, ze gaan hier naar school, enzovoorts.
Het is ONS probleem.
Bovendien staat Marokko ook niet te wachten op een terugkeer van al die mensen. Want dan wordt het HUN probleem.
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:37:25 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48013706
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bovendien staat Marokko ook niet te wachten op een terugkeer van al die mensen. Want dan wordt het HUN probleem.
Marokko hamert toch zo op de overervende 2e nationaliteit voor kinderen van Marokkanen. Doen ze natuurlijk voor economisch gewin, nou, dan nemen ze ook maar de problemen erbij.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  woensdag 4 april 2007 @ 18:38:15 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48013735
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:37 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Marokko hamert toch zo op de overervende 2e nationaliteit voor kinderen van Marokkanen. Doen ze natuurlijk voor economisch gewin, nou, dan nemen ze ook maar de problemen erbij.
Dat doet de koning, dat doen de mensen in de dorpen waar al die lui terechtkomen niet.
pi_48013749
Nou én?
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_48013810
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:32 schreef nummer_zoveel het volgende:

Kunnen niet alle nieuwsberichten over marokkanen in een algemeen topic worden samengevoegd?
ik zie niet in waarom, jij wel?
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:41:07 #10
46149 __Saviour__
pi_48013820
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:38 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat doet de koning, dat doen de mensen in de dorpen waar al die lui terechtkomen niet.
Met die problemen krijgt dan heel het land wel te maken. En da's wel een mooie boodschap aan die koning. "Hier heb je je tuig terug. Zorg er zelf maar voor".
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48013832
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Prego het volgende:

[..]

Omdat dit nieuwsbericht geen toegevoegde waarde heeft? .
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_48013876
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:40 schreef Prego het volgende:

[..]

Omdat elke afzonderlijk topic inhoudelijk dezelfde discussie draagt. En twintig topics in het nieuwsforum over hetzelfde onderwerp en dezelfde discussies is lekker afwisselend, vindt je niet?
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:43:51 #13
46149 __Saviour__
pi_48013902
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:41 schreef JediMindTricks het volgende:
Omdat dit nieuwsbericht geen toegevoegde waarde heeft? .
Tuurlijk wel. Het laat gewoon de waarheid zien. Maar die is voor sommigen te hard ofzo, want zulke berichten zijn niet met de bekende mantel der liefde te bedekken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48013916
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:41 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Met die problemen krijgt dan heel het land wel te maken. En da's wel een mooie boodschap aan die koning. "Hier heb je je tuig terug. Zorg er zelf maar voor".
Als alle landen in de wereld zo ongenuanceerd en lomp met elkaar om zouden gaan hadden we al WO 20076970 gehad.

Maar in de werkelijkheid gaat het nu eenmaal niet zo.
pi_48013936
en de overige 65%?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_48013947
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:43 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Tuurlijk wel. Het laat gewoon de waarheid zien. Maar die is voor sommigen te hard ofzo, want zulke berichten zijn niet met de bekende mantel der liefde te bedekken
Er zit ook een kern van waarheid in, maar voel niet de behoefte daar tot in den treure mee bezig te zijn.
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:45:39 #17
46149 __Saviour__
pi_48013960
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:44 schreef Flashwin het volgende:
en de overige 65%?
turken, surinamers, antilianen enzo. en een klein groepje nederlanders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48013979
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:44 schreef Flashwin het volgende:
en de overige 65%?
Die komen in een cel met tv, playstation en pc met internet.
pi_48014017
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:45 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

turken, surinamers, antilianen enzo. en een klein groepje nederlanders.
raar, ik dacht dat het allemaal nederlanders waren

ow nee, niet als het om criminelen gaat natuurlijk. DOH
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Donald Duck held woensdag 4 april 2007 @ 18:47:12 #20
46149 __Saviour__
pi_48014019
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als alle landen in de wereld zo ongenuanceerd en lomp met elkaar om zouden gaan hadden we al WO 20076970 gehad.

Maar in de werkelijkheid gaat het nu eenmaal niet zo.
Weer een erge overdrijving. Niet-integrerend tuig terugsturen dat toch alleen maar voor overlast zorgt zou gewoon vanzelfsprekend moeten zijn. Ze hebben het er dan zelf naar gemaakt.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_48014085
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat elke afzonderlijk topic inhoudelijk dezelfde discussie draagt. En twintig topics in het nieuwsforum over hetzelfde onderwerp en dezelfde discussies is lekker afwisselend, vindt je niet?
dat de discussie altijd dezelfde draai krijgt ligt aan de user. dat neemt niet weg dat elke nieuwsbericht op zich zelf staand is.
jij hebt liever: "[Centraal]K*t marokakanen in het het nieuws"?
pi_48014182
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:34 schreef Syd het volgende:

[..]

? ik snap hem niet
Nou, 11 % van de categorie MENSEN 12 tot 24 jaar in Utrecht = Marokkaans.
35% van dezelfde categorie MENSEN 12 tot 24 jaar die verdacht worden = Marokkaans.

Dus niet 35% van de marokkanen van 12 tot 24 jaar is verdacht...zoals mensen het hier uitleggen...ik weet het, cijfers zijn moeilijk.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 4 april 2007 @ 18:53:41 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_48014295
Hm.. klopt, da's inderdaad nog lastig voor de gemiddelde lezer.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_48014483
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:48 schreef Prego het volgende:

[..]

dat de discussie altijd dezelfde draai krijgt ligt aan de user. dat neemt niet weg dat elke nieuwsbericht op zich zelf staand is.
jij hebt liever: "[Centraal]K*t marokakanen in het het nieuws"?
Prima hoor.
pi_48014536
quote:
Op woensdag 4 april 2007 18:29 schreef VriezendeMist het volgende:
Artikel in het landelijke ochtendkrantje METRO van dinsdag 03/04/2007:

Relatief veel Marokkanen verdacht in regio Utrecht

STRAFBAAR. In verhouding worden in Utrecht veel Marokkaanse jongeren tussen de 12 en 24 jaar verdacht van strafbare feiten. Om deze ontwikkeling te stoppen en preventieve maatregelen te nemen, is gisteren in het stadhuis een convenant getekend door onder meer gemeente, politie en maatschappelijke organisaties.

HET CONVENANT is onderdeel van Netwerk Inzicht, een samenwerking tussen diverse instanties, dat twee jaar geleden een pilot begon in Utrecht.
Na een korte impasse door een fusie is het netwerk sinds gisteren weer volledig opgestart.
"Marokkaanse jongeren zijn oververtegenwoordigd als het gaat om jeugdige verdachten", vertelt Floor Hufner van de gemeente Utrecht.

VAN DE GROEP jongeren tussen de 12 en 24 jaar in Utrecht is elf procent Marokkaans; van de jeugdige verdachten in dezelfde leeftijdscategorie is 35 procent Marokkaans. "Het netwerk is bedoeld om bepaalde thema's te bespreken die leven, maar ook om met individuele gevallen om te gaan. Zo kan een vertegenwoordiger uit de Marokkaanse gemeenschap een intermediair zijn tussen ouders en justitie".
Er heerst vaak wantrouwen bij ouders over het rechtssysteem. "Terwijl ze wel heel veel vertrouwen hebben in hun kinderen", meent Hufner.
"Die ouderbetrokkenheid moet verbeteren".

35% is minder dan je had verwacht, geef maar toe. Jij zou 100% verdenken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')