dat kan redelijk lastig worden, kan je niet nog een toets herkansen?quote:Op maandag 9 april 2007 21:57 schreef Houtspeer het volgende:
Ik sta er een 5.2 voor.. Ik moet een 7.8 halen om afgerond een 7 te staan en dat heb ik nodig voor mijn loten![]()
Nee, ik heb een presentatie volkomen verneukt.. Ik was heel erg publiekbewust en open, maar ze miste het wetenschappelijke gedeeltequote:Op maandag 9 april 2007 22:09 schreef zquing het volgende:
[..]
dat kan redelijk lastig worden, kan je niet nog een toets herkansen?
Bij ons is het zo dat schoolexamens Nederlands bestaan uit: een discussie, een brief, een betoog en een luistertoets. En ons mondeling Nederlands telt dan weer voor letterkunde mee.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:03 schreef 61neorej het volgende:
Nederlands is echt een raar vak, 75% van onze schoolexamencijfers is puur spreekvaardigheid, inhoud telt mee voor literatuur.
je moet er ook geen verhaal van maken, een veredelde opsomming is genoegquote:Op woensdag 11 april 2007 14:47 schreef robski18 het volgende:
Voor Nederlands ben ik ook niet zo bang, moet een 3.8 halen. Tekstverklaren lukt me opzich altijd wel, samenvatten vind ik zo saai dat meestal de motivatie ontbreekt om er een goed verhaal van te maken
Hadden wij dus wel, kreeg je eerst een voorgelezen betoog van een cd en dan moesten we aantekeningen maken, daarna kreeg je pas de vragen. Was nog best simpelquote:Op woensdag 11 april 2007 15:00 schreef Houtspeer het volgende:
De motivatie: 'als ik er geen goed verhaal van maak ben ik de lul' werkt niet bij jou?
@timbastiaansen: luistertoets nederlands?Nog nooit van gehoord.
Dat zien we op het examen wel weerquote:Op woensdag 11 april 2007 15:00 schreef Houtspeer het volgende:
De motivatie: 'als ik er geen goed verhaal van maak ben ik de lul' werkt niet bij jou?
@timbastiaansen: luistertoets nederlands?Nog nooit van gehoord.
Ik maakte er vroeger hele romans vanquote:Op woensdag 11 april 2007 15:54 schreef zquing het volgende:
[..]
je moet er ook geen verhaal van maken, een veredelde opsomming is genoeg
volgens mij is het meestal 45/55 voor de samenvattingquote:Op woensdag 11 april 2007 17:48 schreef robski18 het volgende:
[..]
Dat zien we op het examen wel weerBij het oefenen ervan werkt het in ieder geval niet. Ach, ik ga ervanuit dat ik het red met tekstanalyse, dat telt toch wel het meest mee (hopelijk)?
oefenen en alleen opschrijven wat er gevraagd staatquote:Op woensdag 18 april 2007 18:27 schreef W2O het volgende:
Iemand nog tips voor de samenvatting?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |