En waarschijnlijk is dit dan heb moment dat HBO-ers beweren dat WO-ers sociaal beperkt zijn. Terwijl zij het niet snappenquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb dat woord weleens gebruikt in een discussie met HBO-ers, en de reactie is altijd 'huh wat zeg je?'.
quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:06 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Ik heb dat woord weleens gebruikt in een discussie met HBO-ers, en de reactie is altijd 'huh wat zeg je?'.
Voor mijn hbo-scriptie heb ik gewoon een HELE PUNT aftrek gehad omdat het te wetenschappelijk zou zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:11 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
![]()
Ik word zoooo moe van mensen die tetteren 'dat heel wat HBO'ers toch echt intellectueel boven WO'ers uitstijgen'. Er zijn vast uitzonderingen maar hee, WETENSCHAPPELIJK onderwijs gaat toch gewoon dieper dan BEROEPSonderwijs?
Scriptiequote:Op dinsdag 3 april 2007 12:12 schreef Christine het volgende:
[..]
Voor mijn hbo-scriptie heb ik gewoon een HELE PUNT aftrek gehad omdat het te wetenschappelijk zou zijn..
Alsof een HBO-begeleider in staat zou zijn om dat verschil te zien.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:12 schreef Christine het volgende:
Voor mijn hbo-scriptie heb ik gewoon een HELE PUNT aftrek gehad omdat het te wetenschappelijk zou zijn..
Ziedaar, mijn uitzondering op de regelquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:12 schreef Christine het volgende:
[..]
Hij was zelf wel academicus.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:15 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Alsof een HBO-begeleider in staat zou zijn om dat verschil te zien.![]()
Dat is dicht geloof ikquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:00 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Precies. Zodra het even complex wordt is er een WO-er nodig.
Overigens denk ik dat iemand op de HTS iemand idie ets alfa-achtigs op WO-niveau doet inderdaad voorbij streeft. Maar daar hebben we al een ander topic voor![]()
Jij komt knap gefrustreert over btwquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:37 schreef gronk het volgende:
[..]
Neu, wat ik eerder al zei: dommere mensen moeten zich wel socialer opstellen. Da's het enige wat ze hebben.
Open een deel twee zou ik zeggen!quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:17 schreef Diederik_Duck het volgende:
Dat is dicht geloof ik
Generalisaties zijn keihandig. Daardoor kan ik domme eikels al op kilometers afstand spotten, nog voor ze in staat zijn om schade aan te richtenquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:40 schreef MichielPH het volgende:
Gronk moet je sowieso niet te serieus nemen, hij generaliseert bij z'n leven.
Dat is ook de essentie van 'sociale vaardigheden': dat je in staat bent om je eigen onvermogen aan iemand anders toe te rekenen. En daar zijn HBO'ers dan weer ontzettend goed inquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:08 schreef Fastmatti het volgende:
En waarschijnlijk is dit dan heb moment dat HBO-ers beweren dat WO-ers sociaal beperkt zijn. Terwijl zij het niet snappen![]()
Generalisaties tonen een gebrek aan inlevingsvermogen en praktijk kennisquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:57 schreef gronk het volgende:
[..]
Generalisaties zijn keihandig. Daardoor kan ik domme eikels al op kilometers afstand spotten, nog voor ze in staat zijn om schade aan te richten
Generalisaties zijn een noodzakelijk wapen om jezelf te beschermenquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:12 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Generalisaties tonen een gebrek aan inlevingsvermogen.
Wat ben je nu van mening dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:16 schreef Christine het volgende:
Maar ja, ik ben erg teruggekomen op de kwaliteit van het hbo-onderwijs, nu ik zelf op de universiteit studeer.
Nee.quote:
Dat is niet zo moeilijk. Men creëere een tegenstelling en de users komen er als vliegen op afquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:15 schreef LENUS het volgende:
Kan mezelf weer op de borst slaan vanwege het puike topic wat ik gestart ben![]()
LENUS![]()
Gelul. Iedere nieuwe theorie begint met het weglaten van uitbijters, het trekken van rechte lijnen door datasets die niet recht zijn, onterechte aannames en andere dingen die niet helemaal zuiver op de graat zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:12 schreef bleiblei het volgende:
Generalisaties tonen een gebrek aan inlevingsvermogen en praktijk kennis.
Kan best zijn, maar jij generalissert overdreven veel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Gelul. Iedere nieuwe theorie begint met het weglaten van uitbijters, het trekken van rechte lijnen door datasets die niet recht zijn, onterechte aannames en andere dingen die niet helemaal zuiver op de graat zijn.
Zonder generaliseren geen wetenschap.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:39 schreef MichielPH het volgende:
[..]
Kan best zijn, maar jij generalissert overdreven veel.
Mag dat niet ofzo?quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:39 schreef MichielPH het volgende:
Kan best zijn, maar jij generalissert overdreven veel.
Ah, onze alfa demonsteert z'n sociale vaardigheden: als-ie uitgeluld is gaat-ie schelden. Tsssk.quote:
Jawel, maar als je het zoveel doet als jij doet, kan je geen zinvolle discussie voeren.quote:
Wat een grote mafkees ben jij. Als het je niet bevalt edit je alles weg omdat het 'een lelijk topic' is.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:15 schreef LENUS het volgende:
Kan mezelf weer op de borst slaan vanwege het puike topic wat ik gestart ben![]()
LENUS![]()
Nog een beetje duiding: dat komt doordat HBO-ertjes jaloers zijn op ons academici.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:47 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wat een grote mafkees ben jij. Als het je niet bevalt edit je alles weg omdat het 'een lelijk topic' is.
HBO + WO topics doen het trouwens altijd goed, heb ik met mijn academisch gevormde geest geconstateerd.![]()
W'rom niet?quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:46 schreef MichielPH het volgende:
Jawel, maar als je het zoveel doet als jij doet, kan je geen zinvolle discussie voeren.
Exact, soms moet je ook een eigen project af kunnen knallen. Schrijven=schrappen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:47 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Wat een grote mafkees ben jij. Als het je niet bevalt edit je alles weg omdat het 'een lelijk topic' is.
HBO + WO topics doen het trouwens altijd goed, heb ik met mijn academisch gevormde geest geconstateerd.![]()
nee ik zei het meer omdat je nogal nerdie overkomt.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:45 schreef gronk het volgende:
[..]
Ah, onze alfa demonsteert z'n sociale vaardigheden: als-ie uitgeluld is gaat-ie schelden. Tsssk.
Psies!quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:31 schreef Christine het volgende:
Het idee wat ik voornamelijk had van hbo'ers, is dat ze sociale activiteiten het belangrijkste vonden wat er bestond. De wo'ers die ik om me heen zie, vinden andere dingen (studie, werk, extracurriculaire activiteiten, commissies, ambities) ook heel belangrijk. Of dat per sé te maken heeft met sociale beperkingen... nah, lijkt me niet. Volgens mij gaat de stelling van TS gewoon niet op.
dus als je voor het gemak maar even alles weglaat en alle aannames en andere dingen schrapt wat je niet aanstaat, 1 rechte lijn trekt naar jouw idee waar een rechte lijn hoort in de dataset krijg je een betrouwbare theoriequote:Op dinsdag 3 april 2007 13:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Gelul. Iedere nieuwe theorie begint met het weglaten van uitbijters, het trekken van rechte lijnen door datasets die niet recht zijn, onterechte aannames en andere dingen die niet helemaal zuiver op de graat zijn.
Heeft bleiblei je vraag genoeg beantwoord?quote:
Joh, ik zal maar niet vertellen hoe 't er *echt* aan toegaat bij wetenschappelijk onderzoek. Daar kan je wereldbeeld wel eens een stevige deuk van oplopen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:26 schreef bleiblei het volgende:
dus als je voor het gemak maar even alles weglaat en alle aannames en andere dingen schrapt wat je niet aanstaat, 1 rechte lijn trekt naar jouw idee waar een rechte lijn hoort in de dataset krijg je een betrouwbare theorie.
Ik heb een aantal "echte" onderzoeken gezien en kunnen volgen. Het was lang niet zo spannend als jij probeert voor te doen en de onderzoeken die ik gezien heb zijn allemaal netjes uitgevoerd.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:42 schreef gronk het volgende:
[..]
Joh, ik zal maar niet vertellen hoe 't er *echt* aan toegaat bij wetenschappelijk onderzoek. Daar kan je wereldbeeld wel eens een stevige deuk van oplopen.
Jij mocht de spullen aangeven?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik heb een aantal "echte" onderzoeken gezien en kunnen volgen. Het was lang niet zo spannend als jij probeert voor te doen en de onderzoeken die ik gezien heb zijn allemaal netjes uitgevoerd.
Okee, het waren er maar 5, maar alle 5 in geheel andere disciplines.
Nope.... Ik stond er bij en ik keek erna. (+ Mij werd om aanvullend corrigerend commentaar op het proces en resultaat gevraagd).quote:
Vergeet niet dat de tolerantie van de WO-ers naar jou toe ook blijk geven van sociale skills.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope.... Ik stond er bij en ik keek erna. (+ Mij werd om aanvullend corrigerend commentaar op het proces en resultaat gevraagd).
Kijk, en daar zijn die sociale skills weer voor nodig.
Dat is geen tolerantie. Dat is respect voor mijn wijshedenquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:49 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de tolerantie van de WO-ers naar jou toe ook blijk geven van sociale skills.![]()
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat is geen tolerantie. Dat is respect voor mijn wijsheden![]()
.
Inderdaad het lijkt wel of ze wat te compenseren hebben.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:49 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Nog een beetje duiding: dat komt doordat HBO-ertjes jaloers zijn op ons academici.
Ach man, 't is weer eens wat anders dan de eeuwige links-rechts bashquote:Op dinsdag 3 april 2007 23:09 schreef Kjew het volgende:
Discussie HBO-WO... Ga studeren man, in plaats van je zo belachelijk te maken met gelul over niks...![]()
quote:Op dinsdag 3 april 2007 23:10 schreef gronk het volgende:
[..]
Ach man, 't is weer eens wat anders dan de eeuwige links-rechts bash
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |