abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48043244
quote:
Op donderdag 5 april 2007 14:26 schreef Reya het volgende:
Volgensmij ligt het record ergens rond de tien keer langs de koers staan bij de Ronde, maar volgensmij moet je dan een serieuze rodeo starten.
en niet overal op de hellingen gaan staan natuurlijk
  donderdag 5 april 2007 @ 18:36:36 #52
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_48051461
Heb er zin an zal voor de buis zitten. Ik verwacht eigenlijk geen boonen, heel raar kwam vandaag Flecha hoger te staan. Hoe hij vandaag het peloton naar huis reed. Rabobank met een zeer sterk blok met Boogie, Oscarito & Flecha. 3 man die kunnen volgen, 1 man die het kan afmaken. Al ben ik bang dat Freire er af moet op de Kasseiheuveltjes. Zoals te zien was in de E3. Maar met Dekker in de volgwagen gaan we het helemaal maken

Heb er echt zin in Vorig jaar was het een minder sterk deelnemersveld volgens mij en al helemaal een zwakker rabobank. Kroon weet ik niet goed wat ik er van moet verwachten.
Ski, Schnee & Schnaps!
  donderdag 5 april 2007 @ 18:45:09 #53
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48051705
We
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48053270
Ah dit topic zocht ik nog .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48055334
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:35 schreef du_ke het volgende:
Ah dit topic zocht ik nog .
Ik ook!

Boonen zal wel winnen, die is in topvorm op het moment
pi_48061703
quote:
Op donderdag 5 april 2007 18:45 schreef -skippybal- het volgende:
We
ja, Oscar gaat Boogerd een duwtje geven vlak voor de finish, let maar op..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_48064265
Hoe goed Boogerd ook zijn mag, dit is echt zijn race niet. Freire heeft hier in mijn ogen wel meer te zoeken, maar dit is ook echt zijn race niet. Hoe graag ik het Rabobank ook gun, ik denk niet dat ze kans maken. Daarbij komt dat Boogerd beter nog even kan wachten tot de Amstel en Luik, dan kan hij daar in ieder geval weer 2e worden

Hoe dan ook, er is denk ik maar 1 kanshebber, en dat is Boonen. Als hij geen pech heeft wint hij gewoon. Als er een ontsnapping is zit hij erbij, en wint hij de sprint, want er rijdt nooit iemand van Boonen weg. Wordt het een aankomst met een groep, dan zit hij er ook bij, en wint hij ook de sprint. Als er iemand weg zal rijden, is het denk ik ook Boonen en wint hij ook. Ik hoop echt op iemand anders dan Boonen, maar hij is denk ik gewoon weg te sterk.
pi_48064346
Heb er zin in
pi_48064385
Ik denk dat Cancellara de grootste concurrent is van Boonen. En daarna Bettini, maar die zit in dezelfde ploeg als Boonen, en Boonen zal daar wel dé kopman zijn, met een vrije rol voor Bettini en misschien Van Petegem.

Bij Rabo is Flecha denk ik de beste voor dit werk, maar die komt tekort tegen Boonen (zowel fysiek als verstandelijk ).
pi_48065596
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:05 schreef PrinceSL het volgende:
Hoe goed Boogerd ook zijn mag, dit is echt zijn race niet. Freire heeft hier in mijn ogen wel meer te zoeken, maar dit is ook echt zijn race niet. Hoe graag ik het Rabobank ook gun, ik denk niet dat ze kans maken. Daarbij komt dat Boogerd beter nog even kan wachten tot de Amstel en Luik, dan kan hij daar in ieder geval weer 2e worden
De enige keer dat Boogerd er echt voor ging (2003) reed ie meteen top-10, ik denk ook gewoon dat Boogerd een heel end mee kan gaan en de twee kopmannen bij kan staan...
pi_48065671
Er zitten dit jaar volgens mij ook minder kasseienklimmen in dan de afgelopen jaren. Da's dus wel gunstig vor Boogerd.
pi_48069554
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

De enige keer dat Boogerd er echt voor ging (2003) reed ie meteen top-10, ik denk ook gewoon dat Boogerd een heel end mee kan gaan en de twee kopmannen bij kan staan...
Ja, ok, ik zeg niet dat hij geen kopwerk kan verrichten, maar ik doelde meer op kans maken op een overwinning. Daar zie ik hem in deze koers niet toe in staat.
pi_48071811
Voordeel voor Freire en Boogerd tov de E3 is dat er zondag meer km's moeten worden verreden.
Zij zijn daar veel meer toe in staat dan bijv. Burghardt en Quinziato denk ik die daar knap 3e en 4e werden.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:58:05 #64
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48072205
Ik las net ergens in een interview met Dekker dat Rabo vol op Freire speelt
Of hij moet natuurlijk zand in de ogen strooien...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:02:25 #65
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_48072376
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:58 schreef -skippybal- het volgende:
Zou tof zijn, Oscar moet winnen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:08:31 #66
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48072641
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:02 schreef BVO het volgende:

[..]

Zou tof zijn, Oscar moet winnen .
Ik zou het nogal dom vinden om op Freire te spelen als 'ie 1: Nog nooit in Vlaanderen heeft gereden, 2: er totaal niet voor gebouwd bent, 3: nog nooit hebt kunnen overtuigen op Vlaamse kasseiheuvels, 4: Flecha in je ploeg hebt zitten.

Hij mag me uiteraard verrassen maar ik verwacht hier zondag toch veel "Freire , Freire , Freire " posts
LastFM
pi_48072740
Van kilometer 200 tot kilometer 240 zitten er geen kasseiheuvels in dit jaar. Dat scheelt wel een stuk.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:17:05 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_48072994
Gebrek aan parcourskennis is een groter probleem dan eventuele problemen met kasseiheuvels. Zeker wanneer, zoals de laatste jaren, de beslissing niet valt op de voorspelbare plaatsen, naar net daarvoor of net daarna.

Maar goed, de grootste bek van Vlaanderen, Roger De Vlaeminck, is misnoegd dat de Koppenberg er niet in zit. Hij vindt "koersvervalsing" een argument van mensen die er niet op raken.

Verder vindt hij Freire completer dan Boonen, denkt hij wel dat Boonen gaat winnen, moet Steegmans naar een andere ploeg en stelt Nuyens niet veel voor.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_48073153
De Vlaeminck is een beetje een oude zeur aan het worden, tenminste dat idee krijg ik.

Nu is het weerbericht voor morgen goed, en dan kan de Koppenberg wel, maar als het nat is, kunnen gewoon écht alleen maar de eerste 10 (op zijn best) naar boven fietsen, en de rest moet lopen. En dat vind ik geen wielrennen meer, maar veldrijden.
pi_48073202
Tja de kans dat Boonen niet wint is gewoon niet gek groot. Al heb ik liever een andere winnaar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:22:31 #71
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_48073219
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:58 schreef -skippybal- het volgende:
Of hij moet natuurlijk zand in de ogen strooien...
Toch zie ik Freire niet winnen, al kan hij altijd verrassen. Top tien, misschien top vijf is zeker mogelijk, maar winnen? Zijn geringe ervaring met kasseien zal hem opbreken vrees ik. Topfavoriet blijft gewoon Tom Boonen, al hoop ik dat iemand anders wint. Misschien Cancellara, die zie ik erg ver komen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_48073847
stukje over Flecha op de rabobank site:
quote:
De voorbereiding van de drie Raborenners is compleet anders. Flecha reed deze week mee in de Driedaagse van De Panne-Koksijde, in tegenstelling tot de andere twee. Op de laatste dag liet hij duidelijk zien dat de vorm uitstekend is. Eerder in het wielerseizoen maakte de Spanjaard er een sport van om zo onzichtbaar mogelijk te koersen. Maar het peloton weet dat schijn bedriegt en houdt dan ook serieus rekening met hem.
Rest artikel

Natuurlijk wordt er op Flecha gespeeld, de rest is gewoon een groot theaterstuk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:40:16 #73
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48073926
quote:
"ALLES STAAT OF VALT MET FREIRE"

Rabobank zakt met een sterke ploeg af
naar de Grote Markt van Brugge. "Toch
staat of valt alles met Oscar Freire."

"Freire is zondag de logische man om
voor ons de wedstrijd te winnen", zegt
ploegleider Erik Dekker in HLN.
"In de
Ronde is hij nog niet in de buurt van
de zege geweest, maar hij werd wel al
twee keer wereldkampioen in Verona en
dat parcours is nog veel zwaarder."

Naast Freire houdt Rabobank nog Michael
Boogerd en Juan Antonio Flecha achter
de hand. "De wedstrijdtactiek zit al in
mijn hoofd. Zolang Freire bij Boonen
blijft, is er constante dreiging."
LastFM
pi_48075336
Niet dat ik Freire al afschrijf, want hij kan of zijn fiets vergeten of de beste race uit zijn carriere rijden, maar als alles staat of valt met freire dan vrees ik dat het vallen wordt.

Ik zie Flecha eerder verrassend uit de hoek komen. Zolang er maar een mooie strijd is en niemand zich als een mak lammetje laat afstraffen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_48075424
Lijkt me niet zo heel moeilijk om een tactiek te bedenken. Rabobank hoeft hier de koers niet te maken, dus zo lang mogelijk Flecha, Freire en Boogerd voorin houden. Flecha kan dan gaan en Freire kan in het wiel van de rest volgen, als de rest niet volgt wint Flecha, Boogerd werkt voor Freire. De rest (CSC/Liquigas/T-Mobile) zal ook allemaal van Boonen afmoeten omdat ze anders in de sprint geklopt zijn, Freire niet. Simpel toch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')