Ja, ook die is favoriet. Ik heb alleen de topfavoriet genoemd, en niet wat daaronder zit, zoals idd Cancellare, maar ook Flecha, Bettini, Van Petegem, Freire, Pozzato, Quinziato, Hoste. En ik vergeet er vast nog een stel nu.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Cancellara ?
Eens isquote:Op dinsdag 3 april 2007 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie liever Bettini eens winnen, die moet gewoon deze wedstrijd op zijn erelijst hebben, als beste eendagsrenner van de laatste 10 jaar. Met Lombardije, San Remo en LBL heeft hij er al 3 van de grote 5 en Parijs-Roubaix zal hem wel nooit lukken, dus dan moet het maar deze worden.
Nee. Is eruit na het debacle van vorig jaar (toen alleen de eerste 10 op de fiets boven kwamen en de rest moest lopen).quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:18 schreef Reya het volgende:
Geen Koppenberg dit jaar?
En ook nog gewoon in de beslissende kopgroep meezitten in de finale, met Boonen, Van Petegem, Klier enzovoorts.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:31 schreef Wombcat het volgende:
Zabel zou tof zijn. Wanneer was dat ook al weer dat 'ie zo goed reed in Vlaanderen? Twee jaar geleden?
Hij reed toen in dienst van iemand, en echt heel erg sterk, gaten dichtrijdend en zo.
Zabel![]()
![]()
Zo in de zomerperiode wint McEwen toch altijd een aantal Parijs-Brussels en GP Plouays en zo. Hij komt alleen wat tekort voor het zwaardere werk, maar dat is niet een schande.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Met Evans hebben ze iemand die een mooi klassement kan rijden in een grote ronde en met McEwen een rittenkaper, maar het eendagswerk is maar zwakjes.
My bad, het was GP Foumies.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Plouay lijkt me wat hoog gegrepen voor McEwen, ik dacht dat die niet zo makkelijk was. Maar dingen als Parijs-Brussel en de Scheldeprijs vind ik eigenlijk meer veredelde kermiskoersen. Weliswaar met een grote naam (alhoewel, de Scheldeprijs).
Zei Hinault ook niet dat die berg niets met wielrennen te maken heeft?quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee. Is eruit na het debacle van vorig jaar (toen alleen de eerste 10 op de fiets boven kwamen en de rest moest lopen).
Organisatie zegt wel 'm tzt weer in het parkoers terug te willen (nadat 'ie opnieuw bestraat is, want de kasseien liggen nu erg slecht), maar dan wel verder in de finale, zodat er al meer scheiding is.
Die zei dat over alles wat van ver of dichtbij iets met kasseien had te maken.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Zei Hinault ook niet dat die berg niets met wielrennen te maken heeft?
Cancellara heeft Kroon en O'Grady terwijl Ljungqvist ook geen sukkelaar is. T-Mobile is zo mogelijk nog indrukwekkender in de breedte: Klier, Burghardt, Kirchen, Bernucci, Eisel. Rabobank heeft Freire, Flecha, Boogerd en Van Bon, terwijl Liquigas ook een sterk team heeft.quote:Op dinsdag 3 april 2007 11:39 schreef Reya het volgende:
Boonen heeft overigens wel het enorme voordeel dat hij met Bettini, Van Petegem en Steegmans in principe drie knechten heeft die diep in de finale nog mee kunnen zitten. De andere favorieten zullen het alleen of met hooguit een knecht moeten doen, waarschijnlijk. Aan de andere kant is het wel weer zo dat gedurende de hele koers iedereen naar Quick-Step zal kijken om het gewicht van de koers op zich te nemen.
Ik ga voor Freirequote:Op dinsdag 3 april 2007 13:15 schreef BVO het volgende:
Ik hoop op Oscarito. Die vind ik bergop echt niet veel minder beter dan Boonen in de vorm die hij nu heeft.
Weet ik, maar als Boonen het kan, moet Freire m.i. meekunnen, desnoods met wat hulp van Boogerd. Het is alleen even de vraag wat er gebeurt als de wat sterkere klimmers gaan rammen (bijv. een Kroon).quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bergop in de Ronde is wel wat anders dan in de Brabantse Pijl hè
Nee, want Boonen brengt nou eenmaal een stuk meer massa mee, terwijl Freire over de kasseien stuitert. Dat zag je afgelopen zaterdag, ondanks gebrek aan parcourskennis, duidelijk terug. Boogerd zal normaal Boonen ook niet kunnen volgen als die vol gaat bergop op kasseien.quote:Op dinsdag 3 april 2007 16:33 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Weet ik, maar als Boonen het kan, moet Freire m.i. meekunnen, desnoods met wat hulp van Boogerd. Het is alleen even de vraag wat er gebeurt als de wat sterkere klimmers gaan rammen (bijv. een Kroon).
Klikquote:Op dinsdag 3 april 2007 18:32 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoe laat is ongeveer de finish?
Mwaoh.quote:Michael Boogerd,
Oscar Freire,
Juan Antiono Flecha,
Joost Posthuma,
Jan Boven,
Léon van Bon,
Gerben Löwik,
Matthew Hayman.
Denk dat T-Mobile daar ook wel bij gerekend mag worden met Klier, Bernucci, Kirchen, Burghardt en Eiselquote:Op woensdag 4 april 2007 23:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mwaoh.
QS, CSC, Liquigas en Rabo toch wel de sterktste blokken lijk me zo.
Oh, en Dekkert natuurlijk in de auto. Maakt volgens mij echt veel verschil uit
Heeft Kirchen ooit wel een kassei gezien? Maar Klier, Bernucci en Eisel hebben nog maar erg weinig laten zien, T-Mobile lijkt me vooral op papier een sterke ploeg, ik betwijfel of we naast Burghardt nog een andere T-Mobile in de finale zien.quote:Op donderdag 5 april 2007 00:18 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk dat T-Mobile daar ook wel bij gerekend mag worden met Klier, Bernucci, Kirchen, Burghardt en Eisel
Beginnen bij de Oude Kwaremont (of Patersberg) en volg dan de massaquote:Op donderdag 5 april 2007 09:58 schreef roelgr het volgende:
Zondag ben ik voor het eerst live bij de Ronde aanwezig als toeschouwer. Kan iemand mij vertellen op hoeveel punten (hellingen) de koers te volgen is (transportmiddel: motor)?
Eisel rijdt al twee jaar op rij top-20, Klier is inderdaad afwachten hoe goed die zal zijn. Kirchen geniet in ieder geval voldoende vertrouwen:quote:Op donderdag 5 april 2007 00:54 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Heeft Kirchen ooit wel een kassei gezien? Maar Klier, Bernucci en Eisel hebben nog maar erg weinig laten zien, T-Mobile lijkt me vooral op papier een sterke ploeg, ik betwijfel of we naast Burghardt nog een andere T-Mobile in de finale zien.
quote:04.04.2007 - Kim Kirchen and Marcus Burghardt spearhead an experienced T-Mobile roster at Sunday's Tour of Flanders (April 8th). The two riders have been at the top of their game in recent weeks and are well prepared for everything the 259km cobbled classic can throw at them.
Burghardt gave another glimpse of his emerging classics threat at last weekend’s E3-Prijs in Harelbeke - placing third behind reigning Tour of Flanders champion Tom Boonen and reigning Paris-Roubaix champion Fabian Cancellara after a typically fast and aggressive race over cobbles and bergs. Meanwhile, the in-form Kirchen has featured regularly on race podiums in recent weeks; Tirreno-Adriatico, Milano-Torino and last weekend’s Brabantse Pijl.
Kirchen leaving no cobble-stone unturned
This season, Kirchen has made ‘Flanders’ one of his top spring objectives – and he is leaving no cobble-stone unturned in his big-race preparations. The 28-year-old Luxembourg champion returns to Belgium on Thursday to recce the race’s crunch points.
"I have enjoyed a great start to the season. My result in Brabant proved to me that I am in the right form to have a shot at this classic, even if ‘Flanders’ is a completely different kind of a race," says Kirchen, who thrives on short, sharp, punchy climbs.
‘Flanders’ is coming at the right time for Burghardt – who seems to have peaked at just the right time. "My hard preparations were worth it - I'm in top shape for the Tour of Flanders," said the 23-year-old German, who has spent the past week in light training.
Team sporting director Tristan Hoffman echoed Burghardt’s comments: "Third place at the E3-Prijs was a fantastic result for Marcus. The peloton’s big-hitters are now showing him more respect . He is going to make the big breakthrough at some stage."
Klier ready to take his place
Andreas Klier is something of a ‘dark horse’ for Sunday. The 2005 runner-up has recovered enough from the fractured cheekbone and concussion suffered in a recent training crash to take his place in ‘Flanders’ – and he’s currently adding race miles at the Dreidaagse de Panne race. But it remains to be seen whether the 31-year-old can win his race against time to be fully competitive on Sunday.
"Andreas is very keen. ‘Flanders’ is the big race for him. Two years ago, only Tom Boonen could get the better of him here ", says Hoffman, who believes that Klier will be able to match the pace long enough to serve the team in the finale. "Flanders is something very special to Andreas, so despite his injuries he might be able to tap into some extra reserves on Sunday."
Rounding out the eight-strong T-Mobile Team selection are Lorenzo Bernucci, Bernhard Eisel, Roger Hammond, Bert Grabsch and Servais Knaven.
"These guys can offer a lot of experience, strength-in-depth and race knowledge - that’s critically important for this race especially, " says Allan Peiper, who will direct the team in Flanders together with Hoffman.
als je navigatie hebt kun je ze een paar keer zien. zo niet moet je goed de weg kennen. Zou sowieso rond oudenaarde blijven rijden.quote:Op donderdag 5 april 2007 09:58 schreef roelgr het volgende:
Zondag ben ik voor het eerst live bij de Ronde aanwezig als toeschouwer. Kan iemand mij vertellen op hoeveel punten (hellingen) de koers te volgen is (transportmiddel: motor)?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |