abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48069554
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 00:53 schreef wimderon het volgende:

[..]

De enige keer dat Boogerd er echt voor ging (2003) reed ie meteen top-10, ik denk ook gewoon dat Boogerd een heel end mee kan gaan en de twee kopmannen bij kan staan...
Ja, ok, ik zeg niet dat hij geen kopwerk kan verrichten, maar ik doelde meer op kans maken op een overwinning. Daar zie ik hem in deze koers niet toe in staat.
pi_48071811
Voordeel voor Freire en Boogerd tov de E3 is dat er zondag meer km's moeten worden verreden.
Zij zijn daar veel meer toe in staat dan bijv. Burghardt en Quinziato denk ik die daar knap 3e en 4e werden.
  vrijdag 6 april 2007 @ 10:58:05 #64
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48072205
Ik las net ergens in een interview met Dekker dat Rabo vol op Freire speelt
Of hij moet natuurlijk zand in de ogen strooien...
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:02:25 #65
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_48072376
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:58 schreef -skippybal- het volgende:
Zou tof zijn, Oscar moet winnen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:08:31 #66
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48072641
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:02 schreef BVO het volgende:

[..]

Zou tof zijn, Oscar moet winnen .
Ik zou het nogal dom vinden om op Freire te spelen als 'ie 1: Nog nooit in Vlaanderen heeft gereden, 2: er totaal niet voor gebouwd bent, 3: nog nooit hebt kunnen overtuigen op Vlaamse kasseiheuvels, 4: Flecha in je ploeg hebt zitten.

Hij mag me uiteraard verrassen maar ik verwacht hier zondag toch veel "Freire , Freire , Freire " posts
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_48072740
Van kilometer 200 tot kilometer 240 zitten er geen kasseiheuvels in dit jaar. Dat scheelt wel een stuk.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:17:05 #68
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_48072994
Gebrek aan parcourskennis is een groter probleem dan eventuele problemen met kasseiheuvels. Zeker wanneer, zoals de laatste jaren, de beslissing niet valt op de voorspelbare plaatsen, naar net daarvoor of net daarna.

Maar goed, de grootste bek van Vlaanderen, Roger De Vlaeminck, is misnoegd dat de Koppenberg er niet in zit. Hij vindt "koersvervalsing" een argument van mensen die er niet op raken.

Verder vindt hij Freire completer dan Boonen, denkt hij wel dat Boonen gaat winnen, moet Steegmans naar een andere ploeg en stelt Nuyens niet veel voor.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_48073153
De Vlaeminck is een beetje een oude zeur aan het worden, tenminste dat idee krijg ik.

Nu is het weerbericht voor morgen goed, en dan kan de Koppenberg wel, maar als het nat is, kunnen gewoon écht alleen maar de eerste 10 (op zijn best) naar boven fietsen, en de rest moet lopen. En dat vind ik geen wielrennen meer, maar veldrijden.
pi_48073202
Tja de kans dat Boonen niet wint is gewoon niet gek groot. Al heb ik liever een andere winnaar .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:22:31 #71
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_48073219
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 10:58 schreef -skippybal- het volgende:
Of hij moet natuurlijk zand in de ogen strooien...
Toch zie ik Freire niet winnen, al kan hij altijd verrassen. Top tien, misschien top vijf is zeker mogelijk, maar winnen? Zijn geringe ervaring met kasseien zal hem opbreken vrees ik. Topfavoriet blijft gewoon Tom Boonen, al hoop ik dat iemand anders wint. Misschien Cancellara, die zie ik erg ver komen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_48073847
stukje over Flecha op de rabobank site:
quote:
De voorbereiding van de drie Raborenners is compleet anders. Flecha reed deze week mee in de Driedaagse van De Panne-Koksijde, in tegenstelling tot de andere twee. Op de laatste dag liet hij duidelijk zien dat de vorm uitstekend is. Eerder in het wielerseizoen maakte de Spanjaard er een sport van om zo onzichtbaar mogelijk te koersen. Maar het peloton weet dat schijn bedriegt en houdt dan ook serieus rekening met hem.
Rest artikel

Natuurlijk wordt er op Flecha gespeeld, de rest is gewoon een groot theaterstuk.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  vrijdag 6 april 2007 @ 11:40:16 #73
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48073926
quote:
"ALLES STAAT OF VALT MET FREIRE"

Rabobank zakt met een sterke ploeg af
naar de Grote Markt van Brugge. "Toch
staat of valt alles met Oscar Freire."

"Freire is zondag de logische man om
voor ons de wedstrijd te winnen", zegt
ploegleider Erik Dekker in HLN.
"In de
Ronde is hij nog niet in de buurt van
de zege geweest, maar hij werd wel al
twee keer wereldkampioen in Verona en
dat parcours is nog veel zwaarder."

Naast Freire houdt Rabobank nog Michael
Boogerd en Juan Antonio Flecha achter
de hand. "De wedstrijdtactiek zit al in
mijn hoofd. Zolang Freire bij Boonen
blijft, is er constante dreiging."
LastFM
pi_48075336
Niet dat ik Freire al afschrijf, want hij kan of zijn fiets vergeten of de beste race uit zijn carriere rijden, maar als alles staat of valt met freire dan vrees ik dat het vallen wordt.

Ik zie Flecha eerder verrassend uit de hoek komen. Zolang er maar een mooie strijd is en niemand zich als een mak lammetje laat afstraffen.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_48075424
Lijkt me niet zo heel moeilijk om een tactiek te bedenken. Rabobank hoeft hier de koers niet te maken, dus zo lang mogelijk Flecha, Freire en Boogerd voorin houden. Flecha kan dan gaan en Freire kan in het wiel van de rest volgen, als de rest niet volgt wint Flecha, Boogerd werkt voor Freire. De rest (CSC/Liquigas/T-Mobile) zal ook allemaal van Boonen afmoeten omdat ze anders in de sprint geklopt zijn, Freire niet. Simpel toch
pi_48080371
Zo klinkt het simpel, ja.
Alleen wat als Boonen dan toch Freire losrijdt en bij Flecha komt?

Bovendien verloopt de koers zelden zo simpel (behalve dan vroeger bij Mapei in Parijs-Roubaix, die konden altijd uitkiezen wie ze lieten winnen).
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:05:32 #77
67205 Colplay
How you doin??
pi_48080739
Boonen zal dit scenario toch ook wel kennen en Flecha niet al te makkelijk weg laten rijden. Heeft tenslotte ook wel aardig ploegje om hem heen staan. Er zal onderweg vast wel iets onverwachts gebeuren.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_48080960
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:05 schreef Colplay het volgende:
Boonen zal dit scenario toch ook wel kennen en Flecha niet al te makkelijk weg laten rijden. Heeft tenslotte ook wel aardig ploegje om hem heen staan. Er zal onderweg vast wel iets onverwachts gebeuren.
Tsja, een manier waarop Boonen heel misschien de koers zou kunnen verliezen is als hij zonder steun van ploegmakkers voorop komt te zitten met bijvoorbeeld Cancellara en Flecha. En dat die dan beurtelings gaan demarreren.

Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Het scenario dat Boonen met Cancellara en Flecha voorop komt is zeer wel mogelijk. Maar ik denk dat die dan eerder tegen elkaar gaan rijden dan gezamenlijk tegen Boonen, of dat ze gewoon te lang wachten.
pi_48080987
Als iedereen nou gezamelijk afspreekt dat ze Boonen en zijn ploegen wegrijden, dan kunnen ze daarna uitvechten wie er wint. Maar dat zal wel niet gebeuren
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:18:00 #80
67640 SaintOfKillers
pi_48081017
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Tsja, een manier waarop Boonen heel misschien de koers zou kunnen verliezen is als hij zonder steun van ploegmakkers voorop komt te zitten met bijvoorbeeld Cancellara en Flecha. En dat die dan beurtelings gaan demarreren.

Maar dat lijkt me onwaarschijnlijk. Het scenario dat Boonen met Cancellara en Flecha voorop komt is zeer wel mogelijk. Maar ik denk dat die dan eerder tegen elkaar gaan rijden dan gezamenlijk tegen Boonen, of dat ze gewoon te lang wachten.
Ik denk dat bij zo'n scenario Cancellara wegrijdt en dat bij 2 seconden twijfel geen van beiden het gat nog toekrijgt. In man tegen man gevechten op vlakke stukken met wat wind komt momenteel niemand ook maar in de buurt van Cancellara.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 6 april 2007 @ 15:19:31 #81
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_48081057
Het bier is al gehaald. Jammer dat de Koppenberg eruit is, maar het is niet anders.
Ik zet men geld op Boonen, Cancellara en Bettini, maar let ook eens op Gusev en Ballan, die gaan nog ver komen. Ben ook benieuwd hoe Kroon het gaat doen.
pi_48081385
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik denk dat bij zo'n scenario Cancellara wegrijdt en dat bij 2 seconden twijfel geen van beiden het gat nog toekrijgt. In man tegen man gevechten op vlakke stukken met wat wind komt momenteel niemand ook maar in de buurt van Cancellara.
Cancellara zal wel moeten. Om te winnen moet hij wel Boonen kwijtspelen onderweg.
pi_48081447
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 15:15 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Flecha en Cancellara hebben samen een verleden bij Fassa Bortolo.
Mochten deze 3 samen voorop geraken (kans is kleiner dat het niet dan wel gebeurd) dan zie ik Flecha en Cancellara wel samenspannen tegen Boonen.
Iets dat eigenlijk elk duo tegen Boonen zou moeten doen want anders ben je geklopt in de sprint
  vrijdag 6 april 2007 @ 16:02:01 #84
67205 Colplay
How you doin??
pi_48082164
Denk dat zoals gezegd alleen Freire vertrouwen heeft in een sprint tegen Boonen. Verder zal iedereen ergens een poging doen om Boonen kwijt te raken. En dat teams daarbij samen moeten werken is ergens wel logisch. Maar iedereen zal dat wel snappen en zo proberen een kans te hebben op de zege.
Maar kan mooie finale worden. Ik gok op een kopgroep met Flecha, Cancellara en Ballan, waarbij Flecha hopelijk wint. Op vijftien seconden gevolgd door groepje met Boonen en Freire.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_48082205
tvp!

Ben benieuwd naar Boogerd en vooral naar wat Kroon laat zien!
pi_48083017
Joost Posthuma mist Vlaanderen

**Joost Posthuma ontbreekt zondag in de
Ronde van Vlaanderen.De Rabo-renner,die
donderdag tweede werd in de Driedaagse
De Panne,heeft z'n knie gekneusd en mag
die een week niet maximaal belasten.

Ook zijn ploeggenoot Gerben Löwik moet
'Vlaanderens Mooiste' aan zich voorbij
laten gaan.Hij heeft een blessure aan
de rechterpols.

Ploegleider Erik Breukink heeft Bram de
Groot en Pedro Horrillo aangewezen als
vervangers van Posthuma en Löwik.
sig verwijderd door FA
  vrijdag 6 april 2007 @ 17:13:06 #87
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_48084382
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 16:02 schreef Colplay het volgende:
Denk dat zoals gezegd alleen Freire vertrouwen heeft in een sprint tegen Boonen. Verder zal iedereen ergens een poging doen om Boonen kwijt te raken. En dat teams daarbij samen moeten werken is ergens wel logisch. Maar iedereen zal dat wel snappen en zo proberen een kans te hebben op de zege.
Maar kan mooie finale worden. Ik gok op een kopgroep met Flecha, Cancellara en Ballan, waarbij Flecha hopelijk wint. Op vijftien seconden gevolgd door groepje met Boonen en Freire.
Tijdens de E3 prijs reden ze ook met een groep Boonen naar de finish. Iedereen bleef mee rijden en niemand probeerde an te vallen. Dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar niet.
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:16:04 #88
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48086332
Als Flecha gaat weg rijden sturen ze bij QS gewoon Bettini mee.

Probleem opgelost
LastFM
  vrijdag 6 april 2007 @ 18:16:50 #89
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48086364
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 17:13 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Tijdens de E3 prijs reden ze ook met een groep Boonen naar de finish. Iedereen bleef mee rijden en niemand probeerde an te vallen. Dus zo vanzelfsprekend is dat blijkbaar niet.
Maar in de finale van de RvV is er gelukkig geen stuk waar de wind iedereen en alles kapot kan krijgen
LastFM
pi_48086400
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 16:29 schreef Ambrosius het volgende:
Joost Posthuma mist Vlaanderen

**Joost Posthuma ontbreekt zondag in de
Ronde van Vlaanderen.De Rabo-renner,die
donderdag tweede werd in de Driedaagse
De Panne,heeft z'n knie gekneusd en mag
die een week niet maximaal belasten.

Ook zijn ploeggenoot Gerben Löwik moet
'Vlaanderens Mooiste' aan zich voorbij
laten gaan.Hij heeft een blessure aan
de rechterpols.

Ploegleider Erik Breukink heeft Bram de
Groot en Pedro Horrillo aangewezen als
vervangers van Posthuma en Löwik.
Zonde, Posthuma was goed in vorm afgelopen week.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48096934
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:40 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Het parcours van Vlaanderen vergelijken met het WK in Verona

Dan kun je net zo goed zeggen dat Rasmussen moet rijden zondag, omdat hij in de Tour op zwaardere parcoursen al heeft laten zien goed mee te kunnen.
pi_48097073
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:10 schreef Wombcat het volgende:
Van kilometer 200 tot kilometer 240 zitten er geen kasseiheuvels in dit jaar. Dat scheelt wel een stuk.
Dat is toch al een jaar of 5 zo?
En als ik de verhalen mag geloven en het stuk tussen tenbosse en de muur een stuk zwaarder is, werkt dat imo niet echt in het voordeel van Freire (als die er dan überhaupt nog bij zou zitten).
  zaterdag 7 april 2007 @ 00:42:38 #93
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_48099236
En de gekte is begonnen ...

de pastoor van Lendelede besliste zelfs al om de Paas-mis van zondag die gepland stond om 11h (het uur dat de Ronde daar ook ongeveer moet passeren) gewoon af te lassen ...

En men voorspelt voor zondag niet-RVV weer, 20° en zonnig. Dat wordt over het miljoen toeschouwers langs de weg. Ik hou nu al mijn hart vast met hoeveel we al bij de start in Brugge gaan zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zaterdag 7 april 2007 @ 02:06:35 #94
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_48100937
Het begint eindelijk weer ergens op te lijken met het Nederlandse wielrennen, qua aantal deelnemers.

1 bij Quickstap, 2 bij Unibet, 1 bij CSC, 2 bij Cofidis, 1 bij Gerolsteiner, 1 bij T-Mobile, 4 bij Rabo, 1 bij Astana, 2 bij Team Wiesenhof en 4 bij Skil-Shimano.

Als je al die andere ploegen bij elkaar optelt zou een tweede Nederlandse Pro-Tour ploeg toch echt wel moeten kunnen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 7 april 2007 @ 02:12:26 #95
pi_48101026
Ja, NOG een ploeg die ze nergens gaan uitnodigen ...
pi_48102315
Van mij mag Boonen gerust winnen, maar niet op een manier dat hij met een groepje van 15 naar de streep gaan. Het is tijd voor nog eens een heroïsche ronde, maakt niet uit wie wint. Zolang er nog eens echt gereden wordt tot ze er bij neervallen, niet pokeren, geen kat uit de boom kijken. SLOPEN
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:02:49 #97
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_48104275
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Ja, NOG een ploeg die ze nergens gaan uitnodigen ...
Het is wel handig als er iets anders zou verdwijnen, maar Skil-Shimano rijdt bijvoorbeeld toch al bijna alle belgische voorjaarsklassiekers.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zaterdag 7 april 2007 @ 11:26:40 #98
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48104789
Freire is echt zwaar overschat door Nederlandse journalisten.
Nu al twee kranten gelezen waarin Boonen en Cancellara 3 sterren krijgen en Bettini, Pozzato en Freire 2
LastFM
pi_48104914
Het zou mooi zijn als je na de Muur van Geraardsbergen een kopgroep overhoudt met Boonen, Cancellara, Ballan, Flecha, Pozzato en misschien Burghardt of Wesemann.

Die situatie is het gevaarlijkst voor Boonen, omdat ze dan kunnen besluiten om met z'n allen tegem hem te rijden en beurtelings te demarreren.

Maar ik denk dat het zo ver niet gaat komen, want ik verwacht dat Boonen na de Muur nog Van Petegem en misschien ook nog wel Bettini aan zijn zijde heeft. En dan wordt het knap lastig om weg te rijden uit die groep.

Cancellara zal het vast proberen en het is voor hem dan te hopen dat hij nog in de finale Kroon of O'Grady bij zich heeft, die de achtervolging kunnen verstoren.

Maar zoals ik er nu naar kijk is het meest realistische scenario een sprint van een groepje, dikke kans dan dat Boonen die wint.

Ik vrees trouwens ook dat Freire toch net te kort gaat komen in de finale.
pi_48105640
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:26 schreef -skippybal- het volgende:
Freire is echt zwaar overschat door Nederlandse journalisten.
Nu al twee kranten gelezen waarin Boonen en Cancellara 3 sterren krijgen en Bettini, Pozzato en Freire 2
Aan de andere kant denk ik dat Flecha ook behoorlijk overschat wordt door velen hier. Die rijdt hier ook niet zomaar top-10 als die voor eigen kansen mag gaan, laat staan meedoen voor de winst, dus zo gek vind ik het niet als Rabo in dienst van Freire rijdt, met Flecha in een vrije rol...
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:08:13 #101
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48105900
Eventjes alvast melden dat het eruit ziet dat het echt een kurkdroge stof Roubaix gaat worden
LastFM
pi_48105952
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:08 schreef -skippybal- het volgende:
Eventjes alvast melden dat het eruit ziet dat het echt een kurkdroge stof Roubaix gaat worden
Weet je het weer van volgende week al dan ?
sig verwijderd door FA
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:12:06 #103
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48106022
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 12:09 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Weet je weer van volgende week al dan ?
Uhm nou, alles lijkt erop dat de boel op slot gaat met het hoogtepunt in het weekend.
Maar dat kan natuurlijk nog veranderen...

En ik vind stoffige P-R's toffer dan natte, door die beelden uit de heli met die stofwolken
Vooral na die neppe edities waar er een beetje modder tussen de spleten zit
LastFM
pi_48106480
Ik vergeet altijd dat deze koersen aparte topics hebben . Tvp dus .
  zaterdag 7 april 2007 @ 12:29:43 #105
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48106518
Om 16.45 op Eén de Ronde voor wielertoeristen.
Nooit echt heel denderend, maar toch altijd leuk om te kijken hoe het parcours er bij ligt
LastFM
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:33:19 #106
pi_48108055
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:58 schreef wimderon het volgende:

[..]

Aan de andere kant denk ik dat Flecha ook behoorlijk overschat wordt door velen hier. Die rijdt hier ook niet zomaar top-10 als die voor eigen kansen mag gaan, laat staan meedoen voor de winst, dus zo gek vind ik het niet als Rabo in dienst van Freire rijdt, met Flecha in een vrije rol...
Ik weet niet hoe het met de vorm van Flecha nu op dit moment zit, maar die werd de voorbije jaren 3x 12de in de Ronde , terwijl Freire hem zelfs maar 2x uit reed: 23ste en 30ste.

En zelfs vorige week zagen we nog dat Oscar op de kasseien toch wel tekort schiet.
pi_48108108
Vanmiddag om 15.30 op Eurosport: Tour of Flanders Legend. Herhaling is morgenochtend om 10.30.
sig verwijderd door FA
pi_48108685
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het met de vorm van Flecha nu op dit moment zit, maar die werd de voorbije jaren 3x 12de in de Ronde , terwijl Freire hem zelfs maar 2x uit reed: 23ste en 30ste.

En zelfs vorige week zagen we nog dat Oscar op de kasseien toch wel tekort schiet.
Klopt ook, Rabobank is sowieso niet de grote favoriet. Freire moet supergoed zijn om met de besten mee te kunnen, Flecha heeft al vaker laten zien dat deze klimmetjes net iets te zwaar zijn voor hem tot nu toe. Freire heeft zich er ongetwijfeld wel wat meer op toegelegd dan voorheen, dus ik denk dat het gewoon afwachten wordt voor Rabobank. Het is meer dat Flecha hier door velen als een van de favorieten genoemd wordt, terwijl dat niet terecht lijkt.

Unibet denkt overigens het volgende:
quote:
Boonen, T 3.00
Bettini, P 7.00
Cancellara, F 9.00
Pozzato, F 17.00
Ballan, A 20.00
Freire, O 25.00
Boogerd, M 25.00
Van Petegem, P 25.00
Paolini, L 30.00
O'Grady, Stuart 30.00
Burghardt, M 30.00
Hoste, L 30.00
Gilbert, P 35.00
Nuyens, N 35.00
Steegmans, G 40.00
Gusev, V 45.00
Devolder, S 45.00
Bennati, D 45.00
Ivanov, S 50.00
Hincapie, G 50.00
Zabel, E 60.00
Sentjens, R 60.00
Petito, R 60.00
Hushovd, T 60.00
Flecha Giannoni, J-A 60.00
Klier, A 60.00
Wesemann, S 60.00
Eisel, B 75.00
Kroon, K 75.00
Ventoso Alberdi, F J 100.00
Ignatiev, M 100.00
Eeckhout, N 100.00
Breschel, M 100.00
Hammond, R 100.00
Guesdon, F 100.00
Roesems, B 100.00
Van Bon, L 100.00
Kirchen, K 100.00
Kopp, D 100.00
Van Heeswijk, M 100.00
Quinziato, M 125.00
Rosseler, S 125.00
Knaven, S 125.00
Johansen, A 150.00
Brard, F 150.00
De Weert, K 150.00
Hinault, S 150.00
Mengin, C 200.00
Scheirlinckx, Staf 200.00
Geslin, A 200.00
Chavanel, Sebastien 200.00
Dumoulin, S 400.00
Duclos-Lassalle, H 400.00
Coenen, J 400.00
Amorison, F 400.00
Barbe, K 400.00
Commesso, S 400.00
Portal, N 400.00
Boucher, D 400.00
Minard, S 400.00
Tjallingii, M 400.00
Auger, L 400.00
Millar, M 400.00
Franzoi, E 400.00
Bonnet, W 400.00
Meirhaeghe, F 400.00
Cappelle, A 400.00
Renier, F 400.00
De Vocht, W 400.00
Dion, R 400.00
Veuchelen, F 400.00
  zaterdag 7 april 2007 @ 13:59:02 #109
pi_48108722
Als Flecha wat geluk heeft kan hij mee zijn met de "groep favorieten" , maar dat is ook het maximum haalbare denk ik.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:01:07 #110
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48108777
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:57 schreef wimderon het volgende:

[..]

Unibet denkt overigens het volgende:
[..]

Mmm, denk er weer aan om wat eurootjes op Pippo te zetten.
Vorige keer met de Omloop had met dat een dikke 200 opgeleverd
LastFM
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:02:27 #111
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48108807
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 13:59 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Als Flecha wat geluk heeft kan hij mee zijn met de "groep favorieten" , maar dat is ook het maximum haalbare denk ik.
Als hij er na de Bosberg nog bij is heb je toch wel een aardig probleem.
Dat is zo'n iemand die je geen 10 meter moet geven.
LastFM
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:05:23 #112
pi_48108888
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:02 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Als hij er na de Bosberg nog bij is heb je toch wel een aardig probleem.
Dat is zo'n iemand die je geen 10 meter moet geven.
Misschien, maar de vraag is of zo'n Flecha in de RVV na de Bosberg nog wel een cartouche af kan schieten. Terwijl er normaal toch altijd wél een favoriet is die dat nog kan. Al hebben ze zich n paar jaar terug ook zo eens aan Tafi laten vangen natuurlijk ... (de hele koers aanklampen en net net terugkomen na elke helling , en dan als de grote favorieten naar elkaar keken was hij gaan vliegen ...)
pi_48108923
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 02:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het begint eindelijk weer ergens op te lijken met het Nederlandse wielrennen, qua aantal deelnemers.

1 bij Quickstap, 2 bij Unibet, 1 bij CSC, 2 bij Cofidis, 1 bij Gerolsteiner, 1 bij T-Mobile, 4 bij Rabo, 1 bij Astana, 2 bij Team Wiesenhof en 4 bij Skil-Shimano.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:08:56 #114
67640 SaintOfKillers
pi_48108973
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Misschien, maar de vraag is of zo'n Flecha in de RVV na de Bosberg nog wel een cartouche af kan schieten. Terwijl er normaal toch altijd wél een favoriet is die dat nog kan. Al hebben ze zich n paar jaar terug ook zo eens aan Tafi laten vangen natuurlijk ... (de hele koers aanklampen en net net terugkomen na elke helling , en dan als de grote favorieten naar elkaar keken was hij gaan vliegen ...)
Dekker won ook bijna op die manier. Maar je kan wel 10 renners noemen waarvan je zegt "geef die na de Bosberg geen 10 meter, want..."
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:09:23 #115
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48108978
Ach ja, een RvV is toch niet echt te voorspellen.
Elke keer zitten er wel mannen vooraan die niet echt had verwacht en ook juist die je wel had verwacht neit...
LastFM
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:14:24 #116
pi_48109086
quote:
Afspraak met de legende
Supportsers van Brugge tot Meerbeke kunnen Boonen naar drie op een rij schreeuwen

Tom Boonen gaat op Pasen voor een bevoorrechte plek in de wielerlegende. De vele honderdduizenden die zondag zullen postvatten langs de zonovergoten wegen van de Ronde van Vlaanderen willen hem ongetwijfeld naar een historische drie op een rij schreeuwen. Tom-me-ke Boo-nen, van Brugge tot Meerbeke.
,,Ik durf er niet aan denken dat ik voor een derde overwinning na mekaar ga in de Ronde van Vlaanderen'', schuddebolt Tom Boonen, 26 pas. ,,Twee leek me vorig jaar al zo onmogelijk. En nu drie...'' Boonen is zo wijs om het simpel te houden en er zijn hoofd niet verder over te breken. De onoverzichtelijke massa op de Brugse Grote Markt zal er zondag een Boonen toejuichen die mikt op de winst. En dat hij daarmee op de kar zou springen van Fiorenzo Magni, de enige tot nog toe om drie jaar na mekaar Vlaanderen te veroveren, moet maar een toevallige bijkomstigheid zijn.

Tom Boonen begint er alweer aan als superfavoriet. Uiteraard, natuurlijk, vanzelfsprekend... Enerzijds terecht. Hij is nu eenmaal gekneed uit een klei die het perfect doet op de veeleisende wegen van de Ronde. Sterk, slim én ook nog eens razend snel. Kwaliteiten die hem toelaten om het desnoods af te werken in de laatste rechte lijn. Zoals vorig jaar, toen Leif Hoste kansloos was in een sprint met twee.

Solo of sprint?

Een editie vroeger maakte Tom nóg meer indruk, door er verrassend vandoor te knallen voorbij de top van de Bosberg, de laatste van de paternoster hellingen op het Rondetraject. Een solo of een sprint? Roept u maar.

,,Vlaanderen is koers en koers is Tom Boonen'', juichte televisiecommentator Michel Wuyts vorig jaar bij de triomfantelijke entree van de Kempense godenzoon. Een boutade uiteraard, in een moment van extase. Op de vooravond van een nieuwe Ronde nauwelijks nog van tel. Boonen ís opnieuw favoriet, maar de concurrentie is er de jongste dagen anders ook niet op achteruit gegaan.

Zelden raakte het mandje met valabele favorieten zo snel gevuld als nu. Zelfs een paar pionnen die het een week geleden nog moesten stellen met een vraagteken, fietsten dat in de jongste Driedaagse van De Panne soepel weg. Alessandro Ballan bijvoorbeeld, lang achtervolgd door de gevolgen van een valpartij. Of Leif Hoste, de nummer twee van vorig jaar. Allebei zwaar in de tocht tijdens de jongste E3-Prijs van Harelbeke, maar ondertussen weer volop in de running voor de Ronde-eer.

X-factor Pozzato

Zij sluiten aan bij een fraai pelotonnetje van favorieten dat voordien al was gevormd en steunde op de traditie van de Ronde én tentoongespreide conditie. Het wordt met brio aangevoerd door Filippo Pozzato, laureaat van de jongste Omloop Het Volk en geestesgenoot van Boonen. Jong, veel x-factor , sterk en snel. De Italiaan ging zich de jongste week verstoppen in eigen regio, maar blaakt wel van ambitie.

Een opvallende rol binnen dat groepje favorieten wordt ook gespeeld door een duo dat dezelfde heer dient als de man met rugnummer 1. Boonen is immers niet de enige die zondag zijn derde overwinning kan behalen. Men doet er best aan om Peter Van Petegem niet te vergeten. De Zwarte van Brakel vindt het prima dat hij een beetje over het hoofd wordt gekeken bij de voorbeschouwingen of daar alleszins de tweede viool speelt. Een riskante affaire. Iedereen weet toch dat Van Petegem zelden of nooit zijn afspraak met de Ronde en Parijs-Roubaix mist. Hij koerst maar twee weken per jaar , wordt gesmaald. Nu, dat zijn dan wel déze weken.

Wat dacht u overigens van dat kleine, levendige mannetje met die felle strepen op de borst? Paolo Bettini, ook Quick Step-Innergetic. Twaalf maanden geleden leverde hij met Pippo Pozzato en Serge Baguet nog onschatbare diensten aan Boonen. Zonder morren, maar als zijn veelgeplaagde lijf helemaal opgekikkerd raakt, zou één van de kwaadste concurrenten van Boonen wel eens een vriend kunnen zijn. En pronkt de Ronde van Vlaanderen opnieuw met een regerend wereldkampioen.

Paul De Keyser07/04/2007
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:15:07 #117
67640 SaintOfKillers
pi_48109102
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 11:31 schreef Leatherface het volgende:
Het zou mooi zijn als je na de Muur van Geraardsbergen een kopgroep overhoudt met Boonen, Cancellara, Ballan, Flecha, Pozzato en misschien Burghardt of Wesemann.

Die situatie is het gevaarlijkst voor Boonen, omdat ze dan kunnen besluiten om met z'n allen tegem hem te rijden en beurtelings te demarreren.
In het verleden ging Boonen toen zelf als eerste aanvallen, wat tactisch ook wel interessant is. Als je er alleen naar toe rijdt, tja, dan zit je daar met Boonen. Als je het zelf dichtrijdt met de hele groep in 't wiel, dan weet je dat een ander meteen gaat aanvallen als je er bijkomt, dat je zelf dan even niet meekan na die inspanning en dat de rest niet met Boonen in 't wiel dat gat gaat dichtrijden. Degene die een gat op Boonen dichtrijdt, zou dus best wel eens zelf gezien kunnen zijn, dus waarom zou jij het dichtrijden?

Maar ja, met een theorie kan je erg ver raken, maar op de dag zelf stelt het meestal niet veel voor . Dan heb je van die onverwachte figuren die blij zijn met een tweede plaats en zo.
pi_48109447
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:15 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

In het verleden ging Boonen toen zelf als eerste aanvallen, wat tactisch ook wel interessant is. Als je er alleen naar toe rijdt, tja, dan zit je daar met Boonen. Als je het zelf dichtrijdt met de hele groep in 't wiel, dan weet je dat een ander meteen gaat aanvallen als je er bijkomt, dat je zelf dan even niet meekan na die inspanning en dat de rest niet met Boonen in 't wiel dat gat gaat dichtrijden. Degene die een gat op Boonen dichtrijdt, zou dus best wel eens zelf gezien kunnen zijn, dus waarom zou jij het dichtrijden?
Ja, dat is uiteraard ook heel wel mogelijk. Als Boonen gaat, is degene die hem gaat terughalen of meespringt bij voorbaat kansloos. Dat was ook precies zijn redeneringswijze in 2005: blijven zitten en ze maken je stelselmatig af. Zelf aanvallen dwingt de rest tot een reactie.

Het risico is natuurlijk wel dat hij als dan wordt teruggehaald, zijn kruit even is verschoten en er 100% zeker iemand anders gaat demarreren. Een riskante gok als je de luxe hebt om op je spurt te speculeren.
quote:
Maar ja, met een theorie kan je erg ver raken, maar op de dag zelf stelt het meestal niet veel voor . Dan heb je van die onverwachte figuren die blij zijn met een tweede plaats en zo.
Ja, dat is bijna altijd. Dat er renners bij zijn die je vooraf bedachte strategie overboord gooien.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:35:21 #119
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_48109489
Gewaagd: Kroon wint 'm, Pozzato stelt zwaar teleur.
Nu nog m'n prono (met gewoon Boonen op 1 ) invullen.
Tranquillo
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:38:13 #120
pi_48109546
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:33 schreef Leatherface het volgende:

Het risico is natuurlijk wel dat hij als dan wordt teruggehaald, zijn kruit even is verschoten en er 100% zeker iemand anders gaat demarreren. Een riskante gok als je de luxe hebt om op je spurt te speculeren.
[..]
En dan zitten daar nog een paar renners die meteen denken "Boonen zijn kruit is toch verschoten, we kunnen hem misschien wel kloppen zelfs in de spurt" en die gaan dan rijden ...
pi_48109615
quote:
Op zaterdag 7 april 2007 14:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En dan zitten daar nog een paar renners die meteen denken "Boonen zijn kruit is toch verschoten, we kunnen hem misschien wel kloppen zelfs in de spurt" en die gaan dan rijden ...
Zou je denken?

Ik denk dat niemand bewust de spurt met Boonen aandurft.
  zaterdag 7 april 2007 @ 14:43:48 #122
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_48109660
Toen Boonen in 2005 ging, was dat ook gewoon echt perfect. Van Petegem kwam was net erug en net vooradat het stil viel kletste 'ie er van door
LastFM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')