abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47955117
Zondag is het weer zover, dan wordt het seizoen van de grote klassiekers afgetrapt met het monument van Vlaanderen: De Ronde van Vlaanderen, de koers waarvoor héél Vlaanderen uitloopt.
Voor sommigen begint dit zaterdag al, als de toerversie is. Ook die is trouwens 's middags (even) live op TV te volgen.

Topfavoriet (voor de wedstrijd natuurlijk ) is Tom Boonen, die de afgelopen twee jaar ook al won. Zou hij weer winnen, dan is hij na Fiorenzo Magni de tweede die de Ronde drie keer op rij wint. Magni deed dit in de jaren 50.

Het parkoers:

Het profiel:

De hellingen:
1. Molenberg
2. Wolvenberg
3. Kluisberg
4. Knokteberg
5. Oude Kwaremont
6. Paterberg
7. Kortekeer
8. Steenbeekdries
9. Taaienberg
10. Eikenberg
11. Boigneberg
12. Leberg
13. Berendries
14. Valkenberg
15. Tenbosse
16. Eikenmolen
17. Muur - Kapelmuur
18. Bosberg

De website

Voetnoot: hoewel het feit dat een nederlander dit topic moet openen op minder dan een week voor De ronde, me wel doet afvragen of het nog wel leeft in Vlaanderen, of dat Vlaanderen Boonen-moe begint te worden
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:50:31 #2
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_47955166
Ik ben in ieder geval wel Boonen-moe

(ook wel raar, want ik ben in die 7 jaar nooit Armstrong-moe geworden)

Maar zou Freire misschien... als hij de kasseien overleeft... als zijn nek het houdt... als zn rug het houdt... als zn zitvlak het houdt.... als Moerenhout en Boogerd hem kunnen bijstaan..... als het een sprint wordt met een groep van een man of 20.............
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_47955206
Cancellara ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_47955348
ik ben geen Belg, maar wel fan van Tom Boonen
*verwijderd door Admin*
pi_47955363
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:52 schreef LangeTabbetje het volgende:
Cancellara ?
Ja, ook die is favoriet. Ik heb alleen de topfavoriet genoemd, en niet wat daaronder zit, zoals idd Cancellare, maar ook Flecha, Bettini, Van Petegem, Freire, Pozzato, Quinziato, Hoste. En ik vergeet er vast nog een stel nu.
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:58:56 #6
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_47955390
mijn enige probleem is hoe ik mijn schoonfamilie duidelijk maak dat ze allemaal hun bek moeten houden, god wat een beroerde dag voor een verjaardag
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:13:41 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_47955869
Ik zie liever Bettini eens winnen, die moet gewoon deze wedstrijd op zijn erelijst hebben, als beste eendagsrenner van de laatste 10 jaar. Met Lombardije, San Remo en LBL heeft hij er al 3 van de grote 5 en Parijs-Roubaix zal hem wel nooit lukken, dus dan moet het maar deze worden. Boonen moet het dan maar in Roubaix doen, al wordt dat moeilijk met deze Cancellara.

Verder zijn er nogal wat klassieke favorieten die het wat minder doen. Hoste zit te sukkelen, Ballan lijkt me ook geen 100%, Van Petegem verdwijnt ook nogal snel na de eerste de beste serieuze inspanning die hij moet leveren. Pozzato zal wel weer choken (lijkt me ook wat over zijn hoogtepunt), Nuyens komt gewoon te kort voor het echt grote werk, Gilbert heeft de juiste mentaliteit en probeert alles, maar lijkt gewoon nog niet in topvorm. Burghard is sterk, maar rijdt een beetje als een kip zonder kop. Boonen zelf is wel vrij goed, maar mist de overtuiging van vorige jaren, hij zit soms te harken. Freire kan niet op kasseien rijden, Boogerd rijdt goed, maar moet alleen aankomen en die kans lijkt me ontzettend klein.

Misschien wordt het wel iemand als Flecha, Devolder of Wesemann, al hebben die zich voorlopig beperkt tot sporadische flitsjes, niet echt enorm overtuigend.

De enige echt sterke lijkt me Cancellara, als die wegraakt, lijkt het me moeilijk om hem terug te grijpen, maar dan moet hij wel wegraken en hij mist de explositiveit om op een heuvel weg te rijden. Al kan hij natuurlijk wachten op een stuk vals plat net na een klim om meter na meter weg te kruipen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_47955945
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zie liever Bettini eens winnen, die moet gewoon deze wedstrijd op zijn erelijst hebben, als beste eendagsrenner van de laatste 10 jaar. Met Lombardije, San Remo en LBL heeft hij er al 3 van de grote 5 en Parijs-Roubaix zal hem wel nooit lukken, dus dan moet het maar deze worden.
Eens is
pi_47955953
Ik heb niks tegen Boonen, maar het mag nu wel een keer een ander worden.

Bijvoorbeeld Cancellara
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:18:49 #10
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47956076
Geen Koppenberg dit jaar?
pi_47956435
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:18 schreef Reya het volgende:
Geen Koppenberg dit jaar?
Nee. Is eruit na het debacle van vorig jaar (toen alleen de eerste 10 op de fiets boven kwamen en de rest moest lopen).
Organisatie zegt wel 'm tzt weer in het parkoers terug te willen (nadat 'ie opnieuw bestraat is, want de kasseien liggen nu erg slecht), maar dan wel verder in de finale, zodat er al meer scheiding is.
pi_47956549
Same feelings here.

Ik heb absoluut niks tegen Boonen, maar een andere winnaar zou leuk zijn (en dat mag gerust een andere Vlaming zijn).

Cancellara kan zeker winnen, denk ik. Maar dan moet hij toch echt Boonen en andere rappe mannen losrijden.

Ik hoop dat Freire wat kan uitrichten, maar denk dat Vlaanderen toch niet helemaal zijn koers is. Ik ben ook benieuwd wat de rol van Flecha wordt.

Hoste zou het na twee 2e plaatsen wel verdienen.

Verder ben ik benieuwd naar Pipo Pozzato (nu hij dan in deze koersen voor eigen rekening mag gaan). En ik vlak een renner als Wesemann ook niet bepaald uit. Ook de Zabels en Ballans van deze wereld schrijf ik niet af.
pi_47956606
Zabel zou tof zijn. Wanneer was dat ook al weer dat 'ie zo goed reed in Vlaanderen? Twee jaar geleden?
Hij reed toen in dienst van iemand, en echt heel erg sterk, gaten dichtrijdend en zo.
Zabel
pi_47956671
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:31 schreef Wombcat het volgende:
Zabel zou tof zijn. Wanneer was dat ook al weer dat 'ie zo goed reed in Vlaanderen? Twee jaar geleden?
Hij reed toen in dienst van iemand, en echt heel erg sterk, gaten dichtrijdend en zo.
Zabel
En ook nog gewoon in de beslissende kopgroep meezitten in de finale, met Boonen, Van Petegem, Klier enzovoorts.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:33:43 #15
67640 SaintOfKillers
pi_47956705
Vooral Predictor-Lotto vind ik slap rijden. Hoste heeft bij die ploeg nog geen fractie laten zien van wat hij bij Discovery kon. Sentjens zou de nieuwe Steegmans moeten worden en lijkt altijd wel goed te rijden, maar in de finale zelf zie je 'm nooit meer. Van Summeren en Leukemans kunnen wel wat laten zien, maar lijken me niet geschikt voor de RVV.

Met Evans hebben ze iemand die een mooi klassement kan rijden in een grote ronde en met McEwen een rittenkaper, maar het eendagswerk is maar zwakjes.

Zul je zien dat Wim De Vocht op glansrijke wijze de Ronde van Vlaanderen wint .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_47956837
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

Met Evans hebben ze iemand die een mooi klassement kan rijden in een grote ronde en met McEwen een rittenkaper, maar het eendagswerk is maar zwakjes.
Zo in de zomerperiode wint McEwen toch altijd een aantal Parijs-Brussels en GP Plouays en zo. Hij komt alleen wat tekort voor het zwaardere werk, maar dat is niet een schande.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:39:57 #17
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47956958
Boonen heeft overigens wel het enorme voordeel dat hij met Bettini, Van Petegem en Steegmans in principe drie knechten heeft die diep in de finale nog mee kunnen zitten. De andere favorieten zullen het alleen of met hooguit een knecht moeten doen, waarschijnlijk. Aan de andere kant is het wel weer zo dat gedurende de hele koers iedereen naar Quick-Step zal kijken om het gewicht van de koers op zich te nemen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:41:11 #18
67640 SaintOfKillers
pi_47957013
Plouay lijkt me wat hoog gegrepen voor McEwen, ik dacht dat die niet zo makkelijk was. Maar dingen als Parijs-Brussel en de Scheldeprijs vind ik eigenlijk meer veredelde kermiskoersen. Weliswaar met een grote naam (alhoewel, de Scheldeprijs ).
pi_47957069
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:41 schreef SaintOfKillers het volgende:
Plouay lijkt me wat hoog gegrepen voor McEwen, ik dacht dat die niet zo makkelijk was. Maar dingen als Parijs-Brussel en de Scheldeprijs vind ik eigenlijk meer veredelde kermiskoersen. Weliswaar met een grote naam (alhoewel, de Scheldeprijs ).
My bad, het was GP Foumies.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:52:54 #20
66825 Reya
Fier Wallon
pi_47957427
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:27 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee. Is eruit na het debacle van vorig jaar (toen alleen de eerste 10 op de fiets boven kwamen en de rest moest lopen).
Organisatie zegt wel 'm tzt weer in het parkoers terug te willen (nadat 'ie opnieuw bestraat is, want de kasseien liggen nu erg slecht), maar dan wel verder in de finale, zodat er al meer scheiding is.
Zei Hinault ook niet dat die berg niets met wielrennen te maken heeft?
pi_47957592
Heerlijk op eerste paasdag naar de Rone kijken.
Hoop op een mooie spannende finale.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:58:41 #22
67640 SaintOfKillers
pi_47957634
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:52 schreef Reya het volgende:

[..]

Zei Hinault ook niet dat die berg niets met wielrennen te maken heeft?
Die zei dat over alles wat van ver of dichtbij iets met kasseien had te maken.
pi_47958636
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:39 schreef Reya het volgende:
Boonen heeft overigens wel het enorme voordeel dat hij met Bettini, Van Petegem en Steegmans in principe drie knechten heeft die diep in de finale nog mee kunnen zitten. De andere favorieten zullen het alleen of met hooguit een knecht moeten doen, waarschijnlijk. Aan de andere kant is het wel weer zo dat gedurende de hele koers iedereen naar Quick-Step zal kijken om het gewicht van de koers op zich te nemen.
Cancellara heeft Kroon en O'Grady terwijl Ljungqvist ook geen sukkelaar is. T-Mobile is zo mogelijk nog indrukwekkender in de breedte: Klier, Burghardt, Kirchen, Bernucci, Eisel. Rabobank heeft Freire, Flecha, Boogerd en Van Bon, terwijl Liquigas ook een sterk team heeft.
pi_47960222
Hopelijk wordt het een mooie race dit jaar.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:15:51 #25
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_47960319
Ik hoop op Oscarito . Die vind ik bergop echt niet veel minder dan Boonen in de vorm die hij nu heeft.
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')