Wij hadden het hele 1e jaar Egypte, 2e jaar Rome, 3e jaar verovering van Amerika door de Europeanen, 4e jaar Ancien Regime, 5e jaar Europa (vooral midden-Europa) van 1815-1939, 6e jaar eindexamenonderwerpen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:01 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wij kwamen eigenlijk nooit veel verder dan Rome om eerlijk te zijn. Toen gingen we opeens door naar Lodewijk de 14de, toen amerikaanse onafhankelijk, toen napoleon en toen de eerste wereldoorlog en tweede. Geschiedenis op de middelbare school had net zo goed niet gegeven kunnen worden.
Who cares about Pyrrus van Epirus als je niet eens weet wat er in het land naast je gebeurde 2 eeuwen geleden
Ik vond het geweldig... alleen 6 jaar is gewoon te kort om de hele geschiedenis te behandelen, dus je mist wel onderwerpen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:04 schreef Mark_V het volgende:
Geschiedenis is dan ook met AFSTAND het slechtst gegeven vak op de middelbare school..... (oude programma dus, van tweede fase heb ik geen verstand)
Mjah, behandel het dan iets minder uitgebreid. Een jaar lang ouwehoeren over Rome is gewoon te veel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vond het geweldig... alleen 6 jaar is gewoon te kort om de hele geschiedenis te behandelen, dus je mist wel onderwerpen.
lijkt op die van Augustus, die zei Acta est fabula.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:12 schreef Mark_V het volgende:
Hij zal wel te moeilijk zijn dan..... het was: "applaudisseer vrienden, deze komedie is over". Ik vind het misschien wel de mooiste laatste woorden ooit......
quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:13 schreef SaskiaR het volgende:
mon dieu, ayez pitié de moi et de mon pauvre peuple.
ik heb precies hetzelfde! maar ik hou ook niet van talen (behalve engels, italiaans) en economie.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:20 schreef erkel het volgende:
Ik was 2e jaar nadat 2e fase werd ingevoerd, met die profielen ongein enzo. Ik heb toen in de 4e klas Natuur gekozen en jaar erna Natuur&Gezondheid. Weet eigenlijk nog steeds niet waarom, waarschijnlijk gewoon omdat ik goede cijfers haalde 3e jaar.
Ik heb nu egenlijk een diepgegronde haat tegen wiskunde, dus had misschien beter Cultuur kant kunnen kiezen.
Ja, daar ben ik nu ook achterquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:25 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat gaat natuurlijk over Potter.
Zwerkbalquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:29 schreef Mark_V het volgende:
ja en daar is ook een spel van, dat je een bal op je bezem in een ander doel moet krijgen enzo....
Ik pas, mag dat ook.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:34 schreef Yestuuur het volgende:
hoeveel goals maakte 'Der Bomber' Gerd Müller in dienst van Bayern München?
iedereen mag 1 antwoord posten en wie er over 10 min dichste bij zit wint.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |