Juiste componist, verkeerde werkquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:44 schreef Yestuuur het volgende:
pff für elise? ? ?
Eroica it isquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:46 schreef Mark_V het volgende:
heetboven - derde symfonie - heroicca
Mooie verhaalquote:Op dinsdag 3 april 2007 12:51 schreef Mark het volgende:
AAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHH
?
Ik heb op de middelbare school best veel geleerd over duitsland/pruisen/oostenrijk-hongarije etc, maar vooral de 19een 20e eeuw. In elk geval heb ik daar meer over geleerd dan over Engeland en Frankrijk.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:33 schreef Mark_V het volgende:
Het valt me overigens op dat wij Nederlanders eigenlijk nauwelijks iets weten over de hele geschiedenis van midden-europa. We zijn eigenlijk vnl. gericht op Engeland en Frankrijk.
Ik ben pas wat over dat hele heilige roomse rijk gaan lezen toen er hier een keer een vraag over werd gesteld, daarvoor wist ik nauwelijks was het was
Allemaal nog fout....het is een hele bekende naam.....
Wij kwamen eigenlijk nooit veel verder dan Rome om eerlijk te zijn. Toen gingen we opeens door naar Lodewijk de 14de, toen amerikaanse onafhankelijk, toen napoleon en toen de eerste wereldoorlog en tweede. Geschiedenis op de middelbare school had net zo goed niet gegeven kunnen worden.quote:Op dinsdag 3 april 2007 12:58 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik heb op de middelbare school best veel geleerd over duitsland/pruisen/oostenrijk-hongarije etc, maar vooral de 19een 20e eeuw. In elk geval heb ik daar meer over geleerd dan over Engeland en Frankrijk.
Wij hadden het hele 1e jaar Egypte, 2e jaar Rome, 3e jaar verovering van Amerika door de Europeanen, 4e jaar Ancien Regime, 5e jaar Europa (vooral midden-Europa) van 1815-1939, 6e jaar eindexamenonderwerpen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:01 schreef Mark_V het volgende:
[..]
Wij kwamen eigenlijk nooit veel verder dan Rome om eerlijk te zijn. Toen gingen we opeens door naar Lodewijk de 14de, toen amerikaanse onafhankelijk, toen napoleon en toen de eerste wereldoorlog en tweede. Geschiedenis op de middelbare school had net zo goed niet gegeven kunnen worden.
Who cares about Pyrrus van Epirus als je niet eens weet wat er in het land naast je gebeurde 2 eeuwen geleden
Ik vond het geweldig... alleen 6 jaar is gewoon te kort om de hele geschiedenis te behandelen, dus je mist wel onderwerpen.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:04 schreef Mark_V het volgende:
Geschiedenis is dan ook met AFSTAND het slechtst gegeven vak op de middelbare school..... (oude programma dus, van tweede fase heb ik geen verstand)
Mjah, behandel het dan iets minder uitgebreid. Een jaar lang ouwehoeren over Rome is gewoon te veel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:07 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik vond het geweldig... alleen 6 jaar is gewoon te kort om de hele geschiedenis te behandelen, dus je mist wel onderwerpen.
lijkt op die van Augustus, die zei Acta est fabula.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:12 schreef Mark_V het volgende:
Hij zal wel te moeilijk zijn dan..... het was: "applaudisseer vrienden, deze komedie is over". Ik vind het misschien wel de mooiste laatste woorden ooit......
quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:13 schreef SaskiaR het volgende:
mon dieu, ayez pitié de moi et de mon pauvre peuple.
ik heb precies hetzelfde! maar ik hou ook niet van talen (behalve engels, italiaans) en economie.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:20 schreef erkel het volgende:
Ik was 2e jaar nadat 2e fase werd ingevoerd, met die profielen ongein enzo. Ik heb toen in de 4e klas Natuur gekozen en jaar erna Natuur&Gezondheid. Weet eigenlijk nog steeds niet waarom, waarschijnlijk gewoon omdat ik goede cijfers haalde 3e jaar.
Ik heb nu egenlijk een diepgegronde haat tegen wiskunde, dus had misschien beter Cultuur kant kunnen kiezen.
Ja, daar ben ik nu ook achterquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:25 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat gaat natuurlijk over Potter.
Zwerkbalquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:29 schreef Mark_V het volgende:
ja en daar is ook een spel van, dat je een bal op je bezem in een ander doel moet krijgen enzo....
Ik pas, mag dat ook.quote:Op dinsdag 3 april 2007 13:34 schreef Yestuuur het volgende:
hoeveel goals maakte 'Der Bomber' Gerd Müller in dienst van Bayern München?
iedereen mag 1 antwoord posten en wie er over 10 min dichste bij zit wint.
Hehe okquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:22 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ik heb precies hetzelfde! maar ik hou ook niet van talen (behalve engels, italiaans) en economie.
ja klopt. ik heb het ook lekker breed gehouden. N&G met economie en geschiedenisquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:35 schreef erkel het volgende:
[..]
Hehe okHoemeer ik er over nadenk, des te meer ik ga denken dat ik de verkeerde keuze gemaakt heb
![]()
Maar tegenwoordig kun je met bijna alle profielen elke studie die je maar wilt gaan volgen.
als je het weet mag je het zeggenquote:
Ik had één vak in vrije deel, namelijk M&Oquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:37 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ja klopt. ik heb het ook lekker breed gehouden. N&G met economie en geschiedenis
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:00 schreef Mark het volgende:
Abel Xavier, de oud-PSV'er?
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:00 schreef Mark het volgende:
Abel Xavier, de oud-PSV'er?
In de 3de ging het bij ons vooral over de siciale zekerheid, ontzuiling enzo maar daar vond ik juist geen klap aan geef mij dan maar de romeinen/griekenquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:01 schreef Mark_V het volgende:
Who cares about Pyrrus van Epirus als je niet eens weet wat er in het land naast je gebeurde 2 eeuwen geleden
Dat is me te vrijblijvend, iets specifiekerquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:09 schreef Yurithemaster het volgende:
walles and gromit
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:10 schreef RoofingBurner het volgende:
Iets met cursed rabit ofzo?
Het is were-rabbit (als in werewolf), maar ik reken het goed genoegquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:10 schreef LadyBlack het volgende:
... and the curse of the wearrabbit dan
Tja, Wallace en Gromit hebben meerdere films gemaakt, dus het was te algemeenquote:
Het gaat er meer om dat ie schandalig wordt gegekaapt terwijl ik even in een ander topic zitquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:14 schreef Mark het volgende:
[..]
Tja, Wallace en Gromit hebben meerdere films gemaakt, dus het was te algemeen
hehehe, right time right place-verhaalquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:15 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat ie schandalig wordt gegekaapt terwijl ik even in een ander topic zitc
quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:16 schreef SaskiaR het volgende:
dom in milaan?
ook niet, die heeft weer veel meer koepeltjesquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:18 schreef BlaZ het volgende:
venetie kathedraal?
That's the onequote:Op dinsdag 3 april 2007 14:19 schreef RoofingBurner het volgende:
St. Paul's cathedral in London
quote:Quietly now as I turn the page
Act one is over without costume change
The prince of rock would like to leave the stage
The crowd don't understand
Dit is begin 18e eeuw he, toen grepen ze flink terug op de barok en renaissance uit, jawel.... Italië.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Hmm vind het niet erg lijken op noord-europese kerkstijl
Ik vind het maar lelijkquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:25 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Dit is begin 18e eeuw he, toen grepen ze flink terug op de barok en renaissance uit, jawel.... Italië.
Hint?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef RoofingBurner het volgende:
Over laatste woorden gesproken, ik heb hier een stukje tekst. Welk nummer en van wie?
[..]
quote:Ever since I was a kid at school
I messed around with all the rules
Apologised then realised
I'm not different after all
Me and the boys thought we had it sussed
Valentinos all of us
My dad said we looked ridiculous
But boy we broke some hearts
In and out of jobs, running free
Waging war with society
Dumb blank faces stare back at me
But nothing ever changed
ken je hem niet, die zangert met die enorme leverworst in zijn broek?quote:
Eh?quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:45 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
ken je hem niet, die zangert met die enorme leverworst in zijn broek?![]()
Dat doet denken aan Rod Stewart, maar kan er geen titel aan plakkenquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:41 schreef RoofingBurner het volgende:
De zanger wilde eerst profvoetballer worden maar koos toch voor de muziek.
artiest is iig goed.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:46 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat doet denken aan Rod Stewart, maar kan er geen titel aan plakken
quote:Now you ask me if I'm sincere
That's the question that I always fear
Verse seven is never clear
But I'll tell you what you want to hear
I try to give you all you want
But giving love is not my strongest point
If that's the case it's pointless going on
I'd rather be alone
'Cause what I'm doing must be wrong
Pouring my heart out in a song