abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81587771
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 17:46 schreef Xaplise het volgende:
Opgave 4 was niet duidelijk.

Opgave 5 klopt niet:
Er wordt gevraagd; BEREKEN HOEVEEL VERMOGEN EEN NEDERLANDS HUISHOUDEN GEMIDDELD IN EEN BELEGGINGSOVEREENKOMST HEEFT GESTORT.

Taalkundig kun je deze zin op twee manieren opvatten:
-Hoeveel in een belegginsovereenkomst.
-Hoeveel per gezin.

Het correctiemodel gaat uit van "per gezin".

Sowieso was het examen zeer lang!
Klopt wel,

er zijn X aantal gezinnen die bij elkaar y aantal belegginsovereenkomsten hebben gestort voor in totaal Z Euro. Als ze dan vragen hoeveel er gemiddeld per gezin is belegt dan is het niks anders dan:
Z/X
Op woensdag 24 augustus 2011 16:41 schreef von_Preussen het volgende:
"Ook al deel ik z'n politiek maatschappelijke visie niet, maar ik vind Zolcon een koning. Waarom? Gewoon, omdat hij WO'er is. _O_ "
pi_81588664
M&O was rete moeilijk.

Echt super lastig.

Iedereen klagen svp.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:48:15 #178
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_81588678
Ik had gewoon

totaal geinvesteerd / aantal beleggingsovereenkomsten = A

A x (beleggingsovereenkomsten / aantal huishoudens)

beetje omslachtig maar wel hetzelfde.

Verder bij vraag 23: Bereken de totale kosten voor Rijkgroen voor 2010 van het gebruik van de WKK.
In het antwoordenmodel staat Electriciteit: niet van toepassing.
In de bijlage staat echter: Informatiebron 8: Electriciteitsverbruik:
quote:
De WKK produceert meer dan voldoende elektriciteit voor het bedrijf.
Het totale elektriciteitsverbruik van Rijkgroen verandert niet.
Het verandert niet, blijft dus gelijk en daarmee dus gelijk aan het verbruik van de hetelucht installatie, nietwaar?
Ik snap dat de WKK eigen energie opwekt, maar 'verandert niet', kan betekenen 'gelijk aan' de hetelucht installatie?
pi_81588870
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:48 schreef Granaatappel het volgende:
Ik had gewoon

totaal geinvesteerd / aantal beleggingsovereenkomsten = A

A x (beleggingsovereenkomsten / aantal huishoudens)

beetje omslachtig maar wel hetzelfde.

Verder bij vraag 23: Bereken de totale kosten voor Rijkgroen voor 2010 van het gebruik van de WKK.
In het antwoordenmodel staat Electriciteit: niet van toepassing.
In de bijlage staat echter: Informatiebron 8: Electriciteitsverbruik:
[..]

Het verandert niet, blijft dus gelijk en daarmee dus gelijk aan het verbruik van de hetelucht installatie, nietwaar?
Ik snap dat de WKK eigen energie opwekt, maar 'verandert niet', kan betekenen 'gelijk aan' de hetelucht installatie?
Ja, het gebruik van de installaties is gelijk. Alleen die nieuwe wekt het zelf op dus het kost niks. Moest je wel rekening mee houden om dat verbruik eraf te halen om te berekenen wat je kon doorverkopen.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:54:21 #180
242274 Granaatappel
Explosief fruit
pi_81588941
Ja, het bedrag wat binnenkomt via NUON had ik wel goed, dat electriciteitsverbruik van de WKK heb ik dus wel berekend, 1 punt minder dan de maximumscore in dat geval.
pi_81588991
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:54 schreef Granaatappel het volgende:
Ja, het bedrag wat binnenkomt via NUON had ik wel goed, dat electriciteitsverbruik van de WKK heb ik dus wel berekend, 1 punt minder dan de maximumscore in dat geval.
Netjes
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:59:04 #182
298140 ShiningStar
Ciao a tutti
pi_81589121
Kaaaaaaaaaaaak ik zie net dat ik die grafiek op de uitwerkbijlage VERKEERD heb verbeterd, 2 seconden voordat ik het moest inleveren.

Fijn, dat maakt mijn dag nog beter dan die al was.
pi_81589928
Klotezooi. Heb die annuïteiten lijn te laag getekend en bij uitleg waarom de nettolasten stegen aflossing en rente door elkaar gehaald. En dan kom ik volgens m'n berekeningen ook net 2 puntjes te kort om minimaal de benodigde 4,6 te halen.
pi_81589988
Die lijn heb ik precies goed getekend. geloof dat je daar twee punten voor kreeg haha.
pi_81590160
Klopt, ik had het op de gok gedaan en had 'm ook goed
  dinsdag 18 mei 2010 @ 21:11:47 #186
30560 2Mini
Official Logo
pi_81595929
Stelletje kudde schapen
Camera 1... 1!
pi_81596609
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 19:18 schreef OnCraintDégun het volgende:
Klotezooi. Heb die annuïteiten lijn te laag getekend en bij uitleg waarom de nettolasten stegen aflossing en rente door elkaar gehaald. En dan kom ik volgens m'n berekeningen ook net 2 puntjes te kort om minimaal de benodigde 4,6 te halen.
Ik precies hetzelfde En ik was nog wel zo blij omdat ik dacht deze vraag goed te hebben.
celebrate your money
pi_81600564
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')