Toen Van Nieuwkerk over dat interview begon, begon Sjon al te giechelen. Maar toen begon Matthijs over de laatste wensen van zieken om bij hen te mogen eten, want dat had ze ook in het interview verteld kennelijk. Was een raar moment, want op die vraag had Sjonnemans duidelijk níet gerekend!quote:Op maandag 5 mei 2008 22:14 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Maar die houdt wel van spannende seks!! OMG...dat had ik echt niet willen weten....
Absoluut.quote:Op maandag 5 mei 2008 23:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Maar leuk zijn ze toch wel hè? Ik moet wel telkens vreselijk om ze lachen, maar het is ook een soort van bewondering/vertedering of zo. En dat die twee het dus maar mooi gewoon redden in dat wereldje is top!
Al uitgenoten/ gegeten?quote:Op zaterdag 7 juni 2008 18:15 schreef navvy het volgende:
Zo, nog 3 kwartier en ik kan aanschiven in De Librije. Heb er zin an!
http://www.librije.com/flashdata/data/documents/nl_menu.pdfquote:Op zondag 8 juni 2008 01:05 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik ben benieuwd navvy! Leuk dat je er bent geweest. Ik ben voornamelijk nieuwsgierig naar de huidige kaart (ja dat kan ik nazoeken, maar geen zin in).
Strak! Daar hou ik ook wel van. Maar ik dacht dat je gasten nooit met tafelnummers mocht aanduiden. Althans dat wordt altijd tegen mij gezegd. (en als het onvermijdelijk is, dan is het nog altijd "de gast van tafel 1".) Maar goed, nu kan ik tenminste zeggen: "In driesterrenrestaurants doen ze het ook" :pquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef navvy het volgende:
Tevens is de bediening een stuk professioneler geworden en ze hebben alles goed onder controle.......toen ik naar de wc liep hoorde ik iemand fluisteren in een microfoontje: "tafel 1 naar het toilet". Toen ik terug kwam werd de volgende gang opgediend.......planning & control!
Kan ook aan mijn achternaam liggen....die spreek je niet makkelijk uitquote:Op dinsdag 10 juni 2008 23:43 schreef tim2308 het volgende:
[..]
Strak! Daar hou ik ook wel van. Maar ik dacht dat je gasten nooit met tafelnummers mocht aanduiden. Althans dat wordt altijd tegen mij gezegd. (en als het onvermijdelijk is, dan is het nog altijd "de gast van tafel 1".) Maar goed, nu kan ik tenminste zeggen: "In driesterrenrestaurants doen ze het ook" :p
Ja dat weet ik nog!quote:Op woensdag 11 juni 2008 01:29 schreef Bluezz het volgende:
Leuk zeg Navvy, ik krijg alweer zo'n zin van die mondvermaakjes en amuses!! Die lounge banken stonden ook buiten toen wij er warenSweet memories, hè dude
![]()
Leuk verslag hoor!
Yum yum, dat was genieten geblazenquote:Op woensdag 11 juni 2008 01:29 schreef Bluezz het volgende:
Leuk zeg Navvy, ik krijg alweer zo'n zin van die mondvermaakjes en amuses!! Die lounge banken stonden ook buiten toen wij er warenSweet memories, hè dude
![]()
Leuk verslag hoor!
Wat leuk, ik heb grotendeels hetzelfde menu gehad! Heb bij de gerechten die ik ook heb gehad en foto's van heb gemaakt (niet alles namelijk) even erbij gedaanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 21:20 schreef navvy het volgende:
Lange leve copy- paste, hiet het menu:
"Librije’s Acht keer mini"
Nieuwe “vindingen” en een enkele klassieker, in het mini uitgevoerd
Oester, ganzenlever, oloroso room en venkel
Jonge makreel met paprika en koffie(niet gehad)
Langoustine, lavendel mayonaise met sinaasappel (wij hadden een iets andere samenstelling)
Na de langoustine kregen wij een gerechtje met rode mul;
Rug, wang, kin en tong van kabeljauw met droge worstbouillon en knolselder (Onderkant van het bord vergeten te fotograferen)
Kalfszwezerik, “kalfsamerican”en kalfstong (geen foto van)
Tussendoortje van ocietra kaviaar
Wiede lam met spinazie en mierikswortel
Munster, dadel, uitlekvocht van aardappel en steranijs
Gebrande ananas, chocolade en roze peper ijs
Bloedsinaasappel met mascarpone en dennentoppen
Dit werd vooraf gegaan door de mondvermaakjes:
“Cruditeiten”en kruiderij
Kroepoek van“boleten”
Jonge paksoi met mango en sesamyoghurt
Piccalilly met witte bonen
Krokante kaas met Zwolse mosterd
Pinda, pittige augurk
Zwarte olijf en gebrande paprika
Compôte aubergine met tongkuit
Iets andere amuse, moet even precies opzoeken wat het was..
Ook de echte amuse waren we vergeten te fotograferen, was iig makreel in heel mooie brunoise gesneden met virtuele paprikaballetjes (gemaakt van alginaat)
Dat wordt nog veel erger. Alhoewel, veel slijmeriger en hijgeriger dan afl. 1 kan bijna niet. En ik kan niet tegen die Therese aangluren. Ik krijg een heel onaangenaam gevoel als ik haar zie.quote:
Mja, ik kan haar wel hebben, toch. Ik heb steeds die reportage in het achterhoofd waarin ze vertellen hoe ze elkaar hebben ontmoet. Dat Therese in een disco ergens stond te dansen met haar handtasje op de grond en dat Jonnie daar dan ook met zijn vrienden was. "En toen hebbe we gewoon sooow leuk gedanst en hij sei dat ie me leuk vond!"quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 23:20 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Dat wordt nog veel erger. Alhoewel, veel slijmeriger en hijgeriger dan afl. 1 kan bijna niet. En ik kan niet tegen die Therese aangluren. Ik krijg een heel onaangenaam gevoel als ik haar zie.
Nou ik ben het niet helemáál met je eens. Wil je daar als kwaliteitskeuken drempelloze publiciteit voor terug ontvangen, als je ergens 6 miljoen in steekt? Of is dat je eer te na? Dat is een vraag die ik lastig vind. Dat is nu precies de keuze: ga je voor het grote publiek, of voor de liefhebber. Ik ben zo bang dat de aandacht van het koken weg gaat naar het zakendoen. Hoewel ik dit, nogmaals, ook wel toejuich omdat het drempelverlagend is. Dubbel dubbel, ik weet het niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:10 schreef golfer het volgende:
Video bekeken.
Jonnie is wel gewoon zichzelf, Trees is het zakelijke ambitieuze vrouwtje met de steeds maar net verkeerde kleding aan.
Wel weer leuk om ze in de keuken bezig te zien en te overleggen aan die marmeren tafels inde keuken waar wij destijds ook gezeten en gegeten hebben.
Natuurlijk is het allemaal 1 grote promo voor hun nieuwe project, maar goed...als je ergens 6 miljoen euro insteekt mag je daar best wat (gesponsorde en betaalde) publiciteit voor terug ontvangen.
Op zich heb je daar gelijk in, maar ik denk wel dat mensen gauw moe worden van je op deze manier. Helemaal met die irritante 'zie ons eens gewoon blijven' commercial tussendoor.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:10 schreef golfer het volgende:
Natuurlijk is het allemaal 1 grote promo voor hun nieuwe project, maar goed...als je ergens 6 miljoen euro insteekt mag je daar best wat (gesponsorde en betaalde) publiciteit voor terug ontvangen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Trees is gewoon een beetje een Anita en Jonnie een... oh wacht.
Kan het zijn doordat Trees van oorsprong uit een oud-geld familie komt en meer moeite moet doen om 'normaal' te 'blijven' terwijl Jonnie inderdaad gewoon écht uit een boeren/arbeidersfamilie komt? Ergo dat het daardoor bij Trees wat minder authentiek is dan bij Jonnie?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 21:22 schreef gimme.shelter het volgende:
Ja, dat is juist, bewonderen en ergeren. Bij mij is het zo dat ik Jonnie meer bewonder en me meer aan Trees erger. Waarom weet ik niet; ze zegt niks fout of zo; maar er zit iets dat me onbehaaglijk maakt. Krijg de vinger er niet echt achter...
Hoe je het ook went of keert: uiteindelijk ga je toch voor de pegels.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:23 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Nou ik ben het niet helemáál met je eens. Wil je daar als kwaliteitskeuken drempelloze publiciteit voor terug ontvangen, als je ergens 6 miljoen in steekt? Of is dat je eer te na? Dat is een vraag die ik lastig vind. Dat is nu precies de keuze: ga je voor het grote publiek, of voor de liefhebber. Ik ben zo bang dat de aandacht van het koken weg gaat naar het zakendoen. Hoewel ik dit, nogmaals, ook wel toejuich omdat het drempelverlagend is. Dubbel dubbel, ik weet het niet.
Dat viel me ook al op ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Leuk hoe ze in een veel te strakke tijgervelbroek er weer bijliep in HongKong.
Ze is echt zo lekker ordi.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |