quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:23 schreef Duderinnetje het volgende:[..]
Nou ik ben het niet helemáál met je eens. Wil je daar als kwaliteitskeuken drempelloze publiciteit voor terug ontvangen, als je ergens 6 miljoen in steekt? Of is dat je eer te na? Dat is een vraag die ik lastig vind. Dat is nu precies de keuze: ga je voor het grote publiek, of voor de liefhebber. Ik ben zo bang dat de aandacht van het koken weg gaat naar het zakendoen. Hoewel ik dit, nogmaals, ook wel toejuich omdat het drempelverlagend is. Dubbel dubbel, ik weet het niet.
Hoe je het ook went of keert: uiteindelijk ga je toch voor de pegels.
Ik heb ook ontzettend veel plezier in mijn werk en ik ben ambitieus, gepassioneerd en gedreven als het op mijn werk aankomt. Maar als ik er niets voor zou krijgen, dan zou ik het niet doen.
Misschien klinkt dat wel wat vreemd in dit kader, maar ik ben er van overtuigd dat het daar uiteindelijk op neerkomt.
Bij de een ligt dat er wellicht dikker bovenop dan bij de ander, maar daar komt het uiteindelijk wel op neer.
Want zeg nou eens eerlijk: je gaat toch zelf ook niet werken als je er niets voor zou krijgen?
De een is gewoon eerder tevreden dan de ander en de een heeft wat meer ambities dan de ander.
Geld verdienen en erger nog, veel geld verdienen is voor Nederlanders gek genoeg vaak een vies iets.
Maar ik denk dat dat helemaal niet nodig is: je kunt nog steeds heel erg gepassioneerd en gedreven werken (in dit geval dus smaaksensaties creëren) en toch heel erg zakelijk en slim bezig zijn. Het één sluit het ander imho niet uit.
Jonnie en Trees hebben gewoon gezamenlijk een goed stel hersens en goed zakelijk inzicht. Waarschijnlijk zijn ze ook zo slim om zich met de juiste adviseurs te omringen.
Als ze dan ook nog eens goed zijn voor hun personeel (wat zo schijnt te zijn) dan is dat alleen maar heel mooi meegenomen.
Op die manier bouw je gewoon een goed imperium op.
Ik denk dat ie de 3 sterren veel te belangrijk vind om niet met het behoud er van bezig te zijn.
Ik hoor ook van mensen uit dit wereldje dat andere top-chefs het commentaar hebben 'dat ie met z'n kop veel te veel op tv is en veel te weinig in de keuken'. Tsja, volgens mij heet dat afgunst/jaloezie...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"
LinkedIn profiel