abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47941680
Gisteravond maakte ik me toch iets vaags, maar vooral iets engs mee... Ik had een nacht van zaterdag op zondag overgeslagen. Zondag ging ik dus, omdat ik oververmoeid was, vroeg naar bed.

Ik ging op bed liggen en sloot mijn ogen. Ik ben iemand die elke nacht droom.
Op het moment dat ik mijn ogen sloot zat ik al direct in een droom. Ik droomde dan wel, geestelijk was ik gewoon nog bij bewustzijn. Ik hoorde ook geluiden zoals ik alle dromen. Dit gevoel was dus nu dat ik stemmetjes in mn hoofd had.

Mijn lichaam 'sliep' echter al vanaf het moment dat ik mijn ogen sloot.
Mijn lichaam was compleet verlamd inclusief mijn hoofd en mond. Ik kon mezelf niet wakker schudden of praten.
Dit was echt een eng gevoel. Pas na 'heftig' proberen te bewegen en het proberen van het aanspannen van het lichaam kwam er weer langzaam aan, lichaamsdeel per lichaamsdeel, een beetje gevoel en beweging terug.
Op het moment van het gevoel terug krijgen leken deze wel zo zwaar als beton. Pas na een paar minuten had ik het gevoel en beweging weer terug en kon ik zo uit mn droom wakker worden.

Voordat het gebeurde had ik last van een harde radio ruis in mn gehoor, wat zacht op kwam deinen.
Gelukkig sliep ik daarna gewoon zoals het hoort

Dit was best freaky. Mijn lichaam liep als het ware voor op mn geest, ook al droomde ik toch...met bewustzijn.

Heeft dit nog een benaming ofzo?

[ Bericht 3% gewijzigd door renz0r op 02-04-2007 21:39:00 ]
pi_47941814
Drugs
pi_47941837
slaapverlamming
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 2 april 2007 @ 21:35:51 #4
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47941855
Ja dit heeft zeker een naam:

Het grote en centrale Sleep Paralysis topic.

Slaapverlamming

heb er zelf al jaren last van.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  maandag 2 april 2007 @ 21:36:54 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47941908
net als met een dejavu is dit vooral toe te schrijven aan vermoeidheid. ja, je kan zelfs vermoeid slapen en dromen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_47941977
Jaa dat ruis had ik dus ook! Harde geruis van een radio og tv in mn gehoor...Dat was echt eng!
  maandag 2 april 2007 @ 21:38:37 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_47941996
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:32 schreef renz0r het volgende:
...
Ik ben iemand die elke nacht droom.
...
Iedereen droomt altijd en vaak nog meerdere dromen per nacht. Het gaat er om of je je dromen onthoud of niet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_47942102
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:38 schreef renz0r het volgende:
Jaa dat ruis had ik dus ook! Harde geruis van een radio og tv in mn gehoor...Dat was echt eng!
die ruis is echt fucked idd! heb het af en toe vlak voordat ik in slaap val, probeer iedere keer zolang mogelijk niets tegen te doen, maar toch na een paar seconden lig ik weer met mn ogen open.
Bomen zijn relaxt
pi_47942144
Net als in een horrorfilm, zo voelt het... Echt super eng dat geruis!
  maandag 2 april 2007 @ 21:41:19 #10
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47942159
Muziek luisteren via koptelefoon werkt hier perfect tegen de ruis.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_47942352
Slaapverlamming dus, enge ervaring!
Vooral de ruis in mn gehoor...Net of je het voelt aankomen! En daarna de verlamming om je uit te worstelen...Brrr
Ik had niet het gevoel of er iemand aanwezig was...Wel had ik een bijna nachtmerrie, er zou in mn droom iets engs komen. Dat wist ik al gezien het verloop...Daarna hoorde een hard hoog gechil waardoor ik dus verlamd wakker werd.

Ik geloof niet in al die 'the truth is here' verhalen, maar dit was dus echt eng.
  maandag 2 april 2007 @ 21:48:49 #12
133321 Burner82
Speedo fan
pi_47942580
schopje naar truth, en daar meerdere verhalen lezen hierover
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 2 april 2007 @ 21:50:05 #13
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47942666
Waarom gelijk naar TRU? Ik ben van mening dat dit een fysiologisch verschijnsel is, past prima in WFL.

[ Bericht 0% gewijzigd door HAL9000S op 02-04-2007 21:55:21 ]
Cop killer
Kill them, cop killer
  maandag 2 april 2007 @ 21:54:00 #14
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47942812
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:32 schreef renz0r het volgende:

Heeft dit nog een benaming ofzo?
slaapverlamming. Ik heb het zelf vooral als ik na een periode van weinig rust lang en diep slaap.
  maandag 2 april 2007 @ 21:56:41 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47942959
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:48 schreef Burner82 het volgende:
schopje naar truth, en daar meerdere verhalen lezen hierover
Het is een normaal lichamelijk verschijnsel. Tijdens je dromen is je lichaam verlamd om te voorkomen dat je je dromen echt gaat doen met je lichaam. Soms gaat het wakker worden dan wel eens in de verkeerde volgorde en wordt niet eerst je lichaam wakker en daarna je hoofd, maar zit je met je hoofd al in een soort schemertoestand tussen wakker en slaap, terwijl je lichaam nog slaapt.
pi_47942975
Dit was mijn eerste ervaring. Ik was heel erg vermoeid, was gewoon stoned van de slaap

Kwam, zoals ik in de OP al zei, dat ik een nacht niet had geslapen vanwege een feest.
pi_47952531
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

slaapverlamming. Ik heb het zelf vooral als ik na een periode van weinig rust lang en diep slaap.
Ben je de Succubus of de Incubus al tegengekomen beste Alicey?
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 3 april 2007 @ 09:09:18 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47952699
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:59 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:

[..]

Ben je de Succubus of de Incubus al tegengekomen beste Alicey?
Nee, wel andere entiteiten die me dusdanig belaagden dat ik niet meer ademen kon.
pi_47952888
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 09:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, wel andere entiteiten die me dusdanig belaagden dat ik niet meer ademen kon.
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_47979993
Die ruis in mn gehoor....Je krijgt gewoon een teken van wat je te wachten staat. Hele enge ervaring. Je zou haast in geesten geloven. Je krijgt gewoon een teken van wat je te wachten staan
  dinsdag 3 april 2007 @ 22:43:48 #21
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_47984713
Datgene wat op je afkomt tijdens een slaapverlamming is vaak hetgeen waar je een vrees voor hebt. Bijvoorbeeld als je bang bent voor spinnen, dan zal het spin zijn. Dit komt gewoon uit je onderbewustzijn en is niet iets van buitenaf. Op deze manier kun je over een vrees heen komen.

Als je weet wat een slaapverlamming is en je erbij op je gemak kunt voelen, dan opent dat mogelijkheden tot uittreding/astrale projectie en lucide dromen. Lucide dromen zijn heel leuk: je kunt alles doen, van toveren tot vliegen enz en die dingen kun je heel realistisch ervaren.
  dinsdag 3 april 2007 @ 23:13:23 #22
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_47986390
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:43 schreef DemonRage het volgende:
Datgene wat op je afkomt tijdens een slaapverlamming is vaak hetgeen waar je een vrees voor hebt. Bijvoorbeeld als je bang bent voor spinnen, dan zal het spin zijn. Dit komt gewoon uit je onderbewustzijn en is niet iets van buitenaf. Op deze manier kun je over een vrees heen komen.
Dit geloof ik niet aangezien de visuele hallucinaties ontzettend vaak dezelfde vorm aannemen (gezichtloze demonen, oude vrouwen, succubus etc...) Wat ook telkens terugkeert is de hallucinatie waarbij mensen ervaren dat hun keel dichtgeknepen wordt, of dat er een entiteit op hun borst gaat zitten. (als gevolg van ademhalingsproblemen) Uiteraard komt dit allemaal uit je eigen bewustzijn maar ik geloof niet dat het toeval is, waarom is het altijd per definitie iets negatiefs? Waarom komt bij veel mensen de white noise voor terwijl dat nou niet echt iets concreets is waar veel mensen bang voor zijn.

De gedachte dat het uit je eigen bewustzijn, danwel onderbewustzijn komt helpt mij ook niet de angst weg te relativeren btw... zoals ik ook altijd bang zal zijn in een nachtmerrie, lucide of niet. Ik ging er altijd al vanuit dat het een puur fysiologisch probleem is. Angst is voor mij persoonlijk gewoon inherent aan de ervaring, ik heb me al zo vaak proberen te laten gaan maar op een gegeven moment is het gewoon te heftig.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_47996462
Je kan je verzetten. Al je wil en kracht erachter zetten, weten dat je het zelf bent en weten dat de verlamming lichamelijk is en niet bang zijn. Er kan je in werkelijkheid niks gebeuren. Want de weg weer terug afleggen dat je lichaam ook weer ontwaakt is de manier eruit te raken. En hier succes in te krijgen schept een steeds betere controle. Om te laten gaan is veel te heftig. Ik kreeg er een heel opstandige houding van, zo van ja hallo daar gaan we niet aan beginnen, stomme special effects van lichaam/psyche.
Maar het rottigste vind ik dat ik het heb leren controleren maar geen idee heb hoe die methode door te geven aan iemand anders die er aan lijdt.
Echt waar, je kan het echt in eigen hand nemen. Dat komt omdat helemaal niets er van van buiten jezelf komt. Niks spiritueels, alleen eigen lichaam en geest, lichaams-getriggerd zelfs. ( Ik bedoel, het begint bij het lichaam)
Dan leer je het ook zo tijdig te voelen aankomen dat je er met weinig inspanning weer uit kan.
Ik kan het inmiddels allang voorkomen. Als ik wil kan ik het zelfs oproepen maar dat doe ik niet naar een ieder die het kent zal begrijpen.
Denk niet dat je een willoos slachtoffer ervan bent, al wekt het ten zeerste die indruk!
Kol haneshama Tehalel Yah
"When I read the Bhagavad Gita and reflect about how God created this universe everything else seems so superfluous". (Einstein)
pi_47997886
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:43 schreef DemonRage het volgende:
Als je weet wat een slaapverlamming is en je erbij op je gemak kunt voelen, dan opent dat mogelijkheden tot uittreding/astrale projectie en lucide dromen. Lucide dromen zijn heel leuk: je kunt alles doen, van toveren tot vliegen enz en die dingen kun je heel realistisch ervaren.
Lijkt me kut dan als achteraf blijkt dat je niet aan 'uittreding' deed of lucide aan het dromen was toen je je bed uitstapte en het raam uitvloog, maar gewoon aan het slaapwandelen. Dan kom je toch hard terecht
beter een knipoog dan een blauw oog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')