Volgens mijn leraar is dat hoofdstuk als een voorbeeld bedoeld (omdat wij er niks over in de toets kregen..) Maar ik weet niet hoe dat in het examen is, ik denk inderdaad dat we dat niet hoeven te kennen...quote:Op dinsdag 22 mei 2007 20:05 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Even over Politiek en Ruimte.
Moet die toestand in het Midden Oosten, met Israel en die Palestijnen, ook geleerd worden? In het examen van vorig jaar kwam daar namelijk niets over terug. En ik snap de ballen van dat gedeelte.
Op scholieren.nl staan er een hele hoop, kun je er het beste een paar verschillende van nemen...quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:22 schreef Messenga het volgende:
Iemand overigens nog ergens een goede samenvatting van beide boekjes (de Geo)?
Dat laatste hoofdstuk van Natuur en Milieu hoefden wij ook niet te leren. Die over Rusland wel.quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:25 schreef Skadi het volgende:
[..]
Volgens mijn leraar is dat hoofdstuk als een voorbeeld bedoeld (omdat wij er niks over in de toets kregen..) Maar ik weet niet hoe dat in het examen is, ik denk inderdaad dat we dat niet hoeven te kennen...
Verder weet ik ook niet hoe het zit met de hoofdstukken 2 (Rusland, de erfenis uit de twintigste eeuw) en 4 (de veranderingen van het klimaat), die hebben wij voor de toetsen namelijk ook niet hoeven leren... Moet je die hoofdstukken leren voor het examen? (Ik heb trouwens de boeken van 'de Geo'..)
Weet je zeker dat van wereldwijs H3 niet gedaan hoeft te worden van natuur & milieu??quote:Op woensdag 23 mei 2007 13:37 schreef Skadi het volgende:
Eindexamen Havo 2007.
Wat je niet hoeft te doen!
Volgens de officiele bronnen hoeft een deel van examenstof van Natuur en milieu uit de methodes niet gedaan te worden.
Het gaat om het subdomein D3: veranderingen in het natuurlijk milieu op lange termijn (eindterm 17) dat niet hoeft worden gedaan voor het CE (en SE) van 2007 .
Voor bv de methode Wereldwijs houdt dat in dat hoofdstuk drie niet gedaan hoeft te worden. Scheelt weer toch!
bron: http://www.digischool.nl/ak/2efase/examen_2e.shtml
Van de Geo valt hoofdstuk 4 dus af: De veranderingen van het klimaat (lijkt me...)
Mjahh, en nog vervelender als je leraren het zelf "ook allemaal niet zo goed weten"quote:Op donderdag 24 mei 2007 00:12 schreef Skadi het volgende:
Nou... ik neem aan dat 'de veranderingen van het klimaat' uit de geo overeenkomt met 'veranderingen in het natuurlijk milieu op lange termijn' uit wereldwijs...
Maarja, 100% zeker weet ik het ook allemaal niet... Klote dat het allemaal zo verwarrend is... en helemaal klote als je het niet leert en op het examen blijkt dat je dit wel had moeten doen... Of als je het wel leert en het blijkt dat het niet had gehoeven...![]()
Me tooquote:Op donderdag 24 mei 2007 09:17 schreef Skadi het volgende:
(Want ik was ook van plan om AK vandaag te gaan leren...)
Duidelijkquote:
ha voorburger! (of omgeving)quote:
Voorburger? Oosterhout is niet echt in de buurt hoor..quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:35 schreef kweek89 het volgende:
[..]
ha voorburger! (of omgeving)
either way...ik geloof dat het wel moet? al twijfel ik wel doordat de Dalton dus stelt van niet :s wel vaag!
Ik geef het ook op, ik ga lekker de stad in..quote:Op donderdag 24 mei 2007 14:37 schreef no1uknow het volgende:
Echt te lekker weer om te leren.
Gaarne.quote:Op donderdag 24 mei 2007 16:42 schreef Rutgerr het volgende:
Ik heb het examen van 2006 gemaakt en met mijn docent individueel besproken.
Had er een 7.0 voor, dus dat ging me wel goed af! Zoals Mip1988 al zei, het is echt veel meer inzicht dan leren en dat komt ook tot uiting in vorige examens, dus ik ga ervan uit dat die lijn doorgetrokken wordt m.b.t. het volgende examen. Een keer de boekjes doorlezen, een examen maken, samenvattingen lezen en ik ben klaar wat betreft m'n voorbereiding.
Ik heb overigens een tijd terug nog een samenvatting gemaakt over een gedeelte van de stof.
Iemand nog belang bij, dan upload ik 'm straks wel.
Tsja, iets met "vicieuze leercirkel"quote:Op donderdag 24 mei 2007 23:12 schreef verregentmeisje het volgende:
Moet ik het nou wel of niet leren*zucht*
>.< iets zegt me dat als ik het wel leer.. dat je het niet hoeft te leren en als ik het niet leer, dat je het dan wel moet leren![]()
Lol, mijn leraar had (een tijd geleden) gezegd dat je "na het examen" er achter zult komen dat je het examen ook een jaar geleden al had kunnen maken (omdat het alleen maar toepassen is eigenlijk).. Was niet zo'n strakke aktie want toen deed niemand meer iets tijdens de lessenquote:Op donderdag 24 mei 2007 23:34 schreef Rutgerr het volgende:
Heb je al oude examens gemaakt, verregentmeisje? Je ziet dat daar weinig specifiek naar begrippen wordt gevraagd, en wanneer dat wel het geval is, gaat het om een vrij 'groot' en makkelijk begrip.
Als ik jou was, zou ik beide boekjes nog eens doorlezen voor het examen, dan weet je mijns inziens genoeg. Mijn docent heeft ons dat ook aangeraden, daar het nu meer om inzicht/toepassen van kennis draait dan stomweg laten zien dat je in staat bent om hele stukken tekst uit je hoofd te leren. Succes in ieder geval!
Kloptquote:Op vrijdag 25 mei 2007 13:40 schreef The_Streets het volgende:
We hoeven toch alleen Natuur en Milieu en Politiek en Ruimte te leren? Niet die boekjes van vorig jaar toch?
Ik weet het nietquote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:21 schreef MrManiak het volgende:
WereldWijs Natuur en Milieu: Hoofdsstuk 3 nou wél of niet?
Wel, alleen je hoeft hoofdstuk 3 van Actieve Aarde niet te kennen.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 14:21 schreef MrManiak het volgende:
WereldWijs Natuur en Milieu: Hoofdsstuk 3 nou wél of niet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |