echt?quote:Op maandag 2 april 2007 20:21 schreef BobRooney het volgende:
Ieren zelf vinden het helemaal niks
Check.quote:Op maandag 2 april 2007 20:03 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
hmm TT moet "the dubliners" zijn
Laat ik het zo zeggen. Buiten Ierland zijn ze populairder.quote:
Shocked waren we...quote:She also reports a very touching moment: John Sheahan dedicated the Marino Waltz to Ad Poleij, who passed away this year; his children had bought the tickets to the Oct. 6 gig earlier, but Ad did not live to see it. So the kids went, and another daughter, Iris which lives in Cincinnatti, putting on a Dubs album over there on Ohio and remembering their father in a very special moment made possible by the lads.
Deze muziek heeft in Ierland dezelfde status als Fransje Bauer enzo in Nederland. Zij horen het aaaaaltijd. Hetzelfde in Schotland.quote:
Zwaar respect daarvoor, echt. Sowieso geweldige lui, wat een passie moet je hebben om hoogbejaard nog even doodleuk tig keer op tour te gaan.quote:Op dinsdag 3 april 2007 10:36 schreef MadMaster het volgende:
Mijn inmiddels overleden schoonvader was er gek op en daarom maar even de volgende anekdote:
Begin vorig jaar hadden we kaartjes gehaald voor het concert in de Waerdse Tempel in Heerhugowaard op 6 oktober om mijn schoonvader eens te verassen. Helaas overleed hij dus op 30 april vorig jaar, de laatste muzikale klanken tijdens zijn begrafenis-ceremonie waren die van the Dubliners. Ik had daarvoor een speciale mix gemaakt van al zijn favoriete nummers...
Op 6 oktober toch maar als een soort 'in memoriam' naar Heerhugowaard afgereisd.
Tot onze grote verassing werd na de pauze plotseling de naam van mijn schoonvader genoemd en werd 'The Marino Waltz' aan hem opgedragen.
Van de website van de Dubliners:
[..]
Shocked waren we...
Na afloop van het concert contact gezocht via de security met de heren en daarna ruim anderhalf uur met de oudjes in de kleedkamer zitten ouwehoeren.
Echt fan van The Dubliners kan je me niet noemen, maar na deze gebeurtenissen heb ik de heren wel erg hoog zitten.
Ben je ook bekend met Dropkick Murphys? Die spelen ook voor een deel diezelfde nummers, maar dan weer in hun stijl, wat steviger.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:40 schreef Helgi het volgende:
Schop.
Ik heb vandaag een cd van de Dubliners gekregen ik vind het hele leuke muziek.Leuk dat ik veel liedjes al ken.
Zijn het allemaal Ierse Folkliedjes ofzo?
Sommige liedjes kende ik al van The Pogues die hebben ook die liedjes gespeeld.
Ooh ok.quote:Op donderdag 4 september 2008 13:43 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, ze spelen heel veel oude Ierse folkliedjes die door veel andere bands gespeeld worden. Op hun nieuwere cd's staan ook wel meer zelfgeschreven liedjes, ook erg mooi trouwens!
Ja ik heb wel is van de Dropkick Murphys gehoord maar nog niet zo vaak geluisterd ik zal is wat filmpjes op Youtube zoeken.quote:Op donderdag 4 september 2008 23:03 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Ben je ook bekend met Dropkick Murphys? Die spelen ook voor een deel diezelfde nummers, maar dan weer in hun stijl, wat steviger.
Dubliners zijn tof!
Dubliners samen met the Pogues is dubbel zo goed:
Apart, ik heb nog nooit eerder een band gehoord zonder drums.quote:Op vrijdag 5 september 2008 09:57 schreef SaskiaR het volgende:
Dat kloptmaar ze gebruiken soms wel Ierse slaginstrumenten zoals de bodhran.
Hmmm, misschien moet ik dat ook maar eens proberen.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:59 schreef Helgi het volgende:
[..]
Apart, ik heb nog nooit eerder een band gehoord zonder drums.
Ben gister trouwens in slaap gevallen met de Dubliners aan.Wat denk je wat ik gedroomd heb? Dat ik in een Ierse pub zat te drinken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |