kun je die mij ook even sturen? want ik heb wel een samenvatting maar dat is er maar eentje. Zou tof zijnquote:Op dinsdag 8 mei 2007 13:17 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik had door alleen de samenvattingen leren die ik je gestuurd heb vorig jaar een 7.7
en 3 lessen filosofie gevogd te hebben
Dat jaar ervoor alle lessen gevolgd boek half gelezen.. toen had ik een 5.5 maarja toen had ik ook economie op diezelfde dag..
Vanaf bladzijde 177 (bij mijn druk althans) staan de eindtermen die je behoort te kunnen. Volgens mij kan je daaraan voldoen zonder dat je die teksten hebt gelezen. Kijk ze even door en vraag bij jezelf af of jij dat ook kunt.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:31 schreef Urquhart het volgende:
Moet je die "Teksten" achterin het boek ook letterlijk leren? Of is dat meer een ondersteuning van het verhaal?
quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:43 schreef Marloes het volgende:
Oke ik heb het hele boekje uit en ik heb wat examens doorgekeken
Dingen die belangrijk zijn:
- kardinale deugden
- theologale deugden
- definitie van de deugd
- hoe aristoteles denkt m.b.t. vriendschap, dus welke soorten zijn er? en welke 3 dingen zijn belangrijk? (wederkerigheid, welgezindheid etc.)
- deugdethiek t.o.v vergeving
- Enige globale kennis van utilitarisme, teleologie, deontologie (Kant), passies/générosite/Descartes
- strevende/kennende deel van de ziel
- Praxis/poièsis ->> Het onderscheid tussen deze twee termen, maar tegelijkertijd ook de verwevenheid van deze twee
ik vond sommige opgaven wel te doen, maar sommige ook wel heel lastig. Nog maar even goed oefenen dus..
nee hoor, filosofie bestaat al heel erg lang, veel examens en hoog niveau. Sterker nog, ik denk dat het een van de moeilijkste examens is.quote:Op donderdag 10 mei 2007 19:36 schreef Marloes het volgende:
Maar.. dit is toch het eerste jaar dat zoveel mensen examen doen in filosofie? Ik ben althans de eerste op mijn school die er examen in doet (ivm het nieuwe profiel C&M) Dus ik dacht, dan passen ze het niveau vast wel een beetje aan?
Volgens mij nergens. Mijn leraar heeft het gisteren toevallig behandeld in een extra examenlesje. Ben het alweer vergeten though. Zorg er voor dat je een NL woordenboek bij je hebt, dit mag bij elk vak. Als je een begrip niet weet kan je dit in ieder geval even opzoeken.quote:Op donderdag 10 mei 2007 23:06 schreef Marloes het volgende:
Ik kan nergens in het boekje (of ik kijk niet goed) iets vinden over Fouceault (ofzo) en over transcedent.. Dit wordt gevraagd in een examen van vorig jaar.. Iets met normalisering en fouceault. Waar staat dit in het boek?
ja maar nu zou het kunnen dat je 24e zin WEL in het antwoordmodel staatquote:Op vrijdag 11 mei 2007 22:34 schreef Giraffe het volgende:
Dat is een misopvatting, overigens. Veel bullshit opschrijven. Op de universiteit gaan ze dan iig antwoorden tegen elkaar wegstrepen.
Ik heb wel interessequote:Op dinsdag 15 mei 2007 13:36 schreef Sabinee het volgende:
Ik heb zelf een samenvatting gemaakt, ik weet niet of hier nog interesse in is?
Heeft/weet iemand een hostingsite waar je een worddocument op kan zetten?
Die conclusie heb ik vandaag ook getrokken.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 17:19 schreef Twinky het volgende:
ik stop trouwens met het boek, ga over op samenvattingen. Ik word er gek van!
quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:01 schreef Muis006 het volgende:
Yashaaa, zou ik jouw samenvatting ook mogen hebben? Ik ben opnieuw begonnen met het lezen van het boek, maar er lijkt vaak geen eind te komen aan de zinnen die van Tongeren maakt. Hijs is zó langdradig!
ja, kun je ook doen, het blijft alleen een lap tekst met alles door elkaar. mijn samenvatting is schematisch, chronologisch en makkelijk te leren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 22:40 schreef Giraffe het volgende:
[offtopic] is de stofomschrijving niet de beste samenvatting van geschiedenis?[/offtopic]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |