abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 april 2007 @ 11:15:04 #1
112879 MarkDeMagiër
Magic is only a Mark away
pi_47918900
Hallo allemaal,

Mijn zoontje Milan van 2 wil niet poepen. Niet in zijn luier, niet op de pot, nergens. Ja, na 5 dagen ophouden is de enige plek waar hij, bij gods gratie, gaat, is in bad.

Nodeloos te vertellen dat hij er sjachrijnig van wordt en wij dus ook.

Kent iemand dit probleem en heeft iemand tips waardoor eea wellicht makkelijker gaat voor het kereltje?

Alvast bedankt!
Moppies rule the world...
  maandag 2 april 2007 @ 11:16:06 #2
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_47918932
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Hallo allemaal,

Mijn zoontje Milan van 2 wil niet poepen. Niet in zijn luier, niet op de pot, nergens. Ja, na 5 dagen ophouden is de enige plek waar hij, bij gods gratie, gaat, is in bad.

Kent iemand dit probleem en heeft iemand tips waardoor eea wellicht makkelijker gaat voor het kereltje?

Alvast bedankt!
Bezoekje aan de huisarts misschien.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_47919027
Als je googeld vind je best veel info trouwens. Ook ervaringen van anderen mensen. Voor zover je daar zelf niet achter was .

Sterkte in ieder geval
  maandag 2 april 2007 @ 11:21:46 #4
112879 MarkDeMagiër
pi_47919112
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:16 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Bezoekje aan de huisarts misschien.
Ja, zijn we al geweest, en die schreef hem wat voor. de fles is nu bijna op en er is gewoon geen verbetering. Tis ook niet iets medisch, maar gewoon eigenwijzigheid dat ie niet gaat. hij weigert het gewoon pertinent.

Als ie het niet meer kan houden, floepen ze er gewoon uit. Maar ja, die twee dagen dat ie te ernstig moet zijn werkelijk vreselkijk. voor hem en voor ons.
pi_47919175
Op naar de poep-poli...
pi_47919238
Roosvicee laxo al geprobeerd?
  maandag 2 april 2007 @ 11:26:41 #7
161756 hierissiedan
second first impression
pi_47919251
Is er ooit wat naars gebeurt op het toilet?? Maak het anders daar vrolijk en gemakkelijk voor hem, speeltje erbij, de farorite knuffel die het voordoet en daarna meegaat met hem. Mijn advies, maak het leuk op het toilet!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 2 april 2007 @ 11:27:10 #8
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47919265
mark er is roosviceee waar je "makkelijker" van kan poepen. misschien dat geven?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 2 april 2007 @ 11:28:07 #9
161756 hierissiedan
second first impression
pi_47919296
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:27 schreef _evenstar_ het volgende:
mark er is roosviceee waar je "makkelijker" van kan poepen. misschien dat geven?
de roosvice lacto waar robrooney het ook over hat
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 2 april 2007 @ 11:29:03 #10
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47919325
snoepje beloven als hij gepoept heeft? of misschien zelfs een cadeautje. of een ander beloningssysteem?
niet teveel aandacht aan geven, het is ook een machtsmiddel van die kleintjes lees ik net op de serviceapotheek (het kan een machtsmiddel zijn). en daar lijkt het wel verdacht veel op als hij zo eigenwijs aan het doen is.
pi_47919333
Het is vaak eerder iets psychisch dan iets lichamelijks...
  maandag 2 april 2007 @ 11:34:24 #12
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_47919495
Poepen kan voor een kind iets heel emotioneels zijn. Hij geeft iets weg van zichzelf en weet niet wat daarmee gebeurt. Wat wellicht helpt, is laten zien dat het niet eng is. Ook in de bibliotheek zijn heel veel voorleesboekjes over dit onderwerp.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_47919521
Wij hebben hetzelfde (gehad) met ons dochtertje van, toen 2 jaar oud. Nu is ze overigens bijna 4 jaar. Ze poepte namelijk maar 1x 6 dagen gemiddeld.
Huisarts heeft haar een paar keer een iets van lactosemiddel voorgeschreven, omdat ze het zelf ophield. Dit lactosemiddel hielp niet en toen is ze doorverzwezen naar het ZH.
Daar heeft ze diverse onderzoeken gehad en volgens het ZH is het zo dat het zich toch vanzelf moet oplossen. Het kwam er op neer dat haar darmen niet "het signaal" gaven dat ze vol met ontlasting zaten, doordat ze het zo lang ophield.
Nu gaat het over het algemeen wel een stuk beter 2 a 3x per week, al is het nog niet ideaal.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_47919555
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:29 schreef Martineke het volgende:
snoepje beloven als hij gepoept heeft? of misschien zelfs een cadeautje. of een ander beloningssysteem?
niet teveel aandacht aan geven, het is ook een machtsmiddel van die kleintjes lees ik net op de serviceapotheek (het kan een machtsmiddel zijn). en daar lijkt het wel verdacht veel op als hij zo eigenwijs aan het doen is.
Heeft er helemaal niks mee te maken.
pi_47919664
Een quote van mezelf uit ander topic:
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 10:58 schreef lily het volgende:

Mijn zoontje (19 mnd) had een vreselijk moeilijke stoelgang maandenlang. Niks hielp. Hij ging dan ook steeds slechter eten en poepte hooguit 1 keer per 2 weken waardoor de ontlasting zo hard en groot was dat het wel bevallingen leken.
Veel pijn en schreeuwen erbij. Echt verschrikkelijk zielig.
Ik ben ook een keer ´s avonds laat naar de huisartsenpost geweest omdat hij het uitgilde van de pijn. Hij kreeg dan een klein klysma met microlax maar zelfs dat hielp toen niet meer...
Hij hield de ontlasting ook steeds tegen juist omdat het zo´n pijn deed.
Zo blijft het een vicieuze cirkel.

Uiteindelijk kregen wij ook Movicolon junior voorgeschreven.

En het heeft geholpen

Na een maand of 3 is de angst voor het poepen afgenomen en ben ik ermee gestopt. Heel af en toe geef ik hem nog een zakje zodra ik zie dat er weer wat problemen zijn maar godzijdank geen obstipatie en gegil/pijn meer...
De situatie is nog steeds hetzelfde...(hij is nu 2 jaar).
  maandag 2 april 2007 @ 11:48:55 #16
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47920053
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:36 schreef Beul het volgende:

[..]

Heeft er helemaal niks mee te maken.
dat KAN er wel degelijk mee te maken hebben.
niet iedereen heeft hetzelfde als jouw dochter.

ff wat opgezocht.
Obstipatie
revisie 24.06.02
Voorkomen en oorzaken

Veel kinderen van circa 2 tot 8 jaar hebben last van obstipatie. De schattingen lopen uiteen van 10-40% van alle schoolgaande kinderen.
Meestal is er wel een oorzaak te achterhalen.

De meeste kinderen houden uit gewoonte de plas en poep veel te lang op! Tekenen, kleuren, lezen, buiten spelen zijn voor een kind vrijwel altijd belangrijker dan naar de wc gaan. Als dit enige weken of maanden volgehouden wordt, ontstaat obstipatie.
Soms zijn er (verborgen) blaasontstekingen in het verleden geweest; door het schrijnen van de plas gaat een kind onwillekeurig de plas en dus ook de poep ophouden.
Soms zijn er vroeger (verborgen) worminfecties geweest. Door jeuk of irritatie kan een kind onwillekeurig enige tijd de poep opgehouden hebben.
Soms hebben kinderen langdurig vezelarme voeding gekregen of drinken zij langere tijd te weinig op een dag.
Op veel scholen mogen de kinderen niet naar het toilet tijdens de les; zij moeten eerst wachten tot de pauze. Zo worden zij getraind in het ophouden.
Sterke emoties bij kinderen (bijvoorbeeld de geboorte van een broertje of zusje) kunnen resulteren in langdurig ophoudgedrag en dus obstipatie. Ook koppigheid en actief verzet bij (te vroege) zindelijkheidstraining kan obstipatie veroorzaken.
Langdurende obstipatie kan de klachten verder verergeren; het lozen van hardere ontlasting kan pijn gaan doen of veroorzaakt kleine scheurtjes in de anus, waardoor de ontlasting nog meer wordt opgehouden.
Onvoldoende lichaamsbeweging als oorzaak voor obstipatie bij kinderen komt weer meer voor: langdurig achter televisie of de computer zitten.
Lichamelijke oorzaken worden slechts zelden gevonden.

bron
pi_47920414
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:48 schreef Martineke het volgende:

[..]

Heel verhaal....
Je hebt ook mensen die zich vanalles aan laten praten.....
En nee, niet iedereen is hetzelfde als onze dochter, gelukkig maar. Maar als de betreffende arts het zo letterlijk tegen ons zegt in het ZH, hecht ik daar in dit geval iets meer waarde aan.
  maandag 2 april 2007 @ 12:06:46 #18
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47920732
dat is logisch in jullie geval.

Wat martineke poste is ook veel voorkomend iets. en dus geen kul.
Niemand claimt van jullie toch de waarheid te hebben wat het in yhet geval van kindje van TS is.. er worden opties aangedragen thats all
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47920839
Ik heb op die leeftijd idd een kloofje gehad (klein sneetje aan de anus). Als je dan poept springt dat open en dat doet ZEER! Ik poepte dus ook niet meer waardoor de ontlasting uitdroogt, je nog moeilijk poept en de kans op kloofjes weer groter wordt.

Ik heb het nu soms heel af en toe nog, gelukkig weet ik nu een remedie, dik insmeren met zinkzalf voor het poepen. En erna goed vegen en dan weer insmeren.

Hopelijk gaat het snel beter. Niet willen/kunnen poepen is niet tof.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 2 april 2007 @ 12:19:35 #20
112879 MarkDeMagiër
pi_47921190
Tis ook onwijs zielig voor hem. Heb ook best medelijden met hem.

Als hij dan echt nodig moet, gaat ie drentelen en zitten en staan enz. op een gegeven moment kan hij het niet meer houden en dan gaat ie wel, met veel geschreeuw. Ik heb nog nooit bloed op zijn drol gezien, gelukkig.

Heb van mijn moeder gehoord dat ik het ook had toen ik klein was, jammer dat je bij je kind zo'n spiegel voorgehouden krijgt. verdomde koppigheid. hij lijkt op zijn vader dus. kan mezelf hartelijk bedanken.

Gelukkig is het bij mij allemaal goed gekomen, maar ja, dat heeft ook een tijd geduurd. Hoopte dat iemand zo'n oude boerenwijsheid had (die ik dus niet ken) van: zet hem een minuut in lauw water, of masseer zijn buikje...
pi_47921699
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:19 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Tis ook onwijs zielig voor hem. Heb ook best medelijden met hem.

Als hij dan echt nodig moet, gaat ie drentelen en zitten en staan enz. op een gegeven moment kan hij het niet meer houden en dan gaat ie wel, met veel geschreeuw. Ik heb nog nooit bloed op zijn drol gezien, gelukkig.

Heb van mijn moeder gehoord dat ik het ook had toen ik klein was, jammer dat je bij je kind zo'n spiegel voorgehouden krijgt. verdomde koppigheid. hij lijkt op zijn vader dus. kan mezelf hartelijk bedanken.

Gelukkig is het bij mij allemaal goed gekomen, maar ja, dat heeft ook een tijd geduurd. Hoopte dat iemand zo'n oude boerenwijsheid had (die ik dus niet ken) van: zet hem een minuut in lauw water, of masseer zijn buikje...
Mijn moeder masseerde mijn billen wel, alleen dat hielp helaas niet.
Ik bloed(de) ook altijd maar zeer miniem met m'n kloofje.
Ik verstopte me altijd als ik moest poepen, onder de tafel of ver weg in een hoekje.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_47922959
quote:
Op maandag 2 april 2007 12:36 schreef Syrena het volgende:
Ik verstopte me altijd als ik moest poepen, onder de tafel of ver weg in een hoekje.
Dat doet David (zoontje van 2) ook af en toe. Hij zit het daar dan met veel moeite gewoon op te houden.

Als je dan naar hem toe gaat duwt hij je weg of zegt hij: mama weg gaan!
pi_47923402
Ik heb op dit moment hetzelfde probleem met Jenthe. Ze durft het gewoon niet. Uiteindelijk kan ze het niet meer ophouden en komt het er echt wel uit maar ze heeft er dan ook we last van (buikpijn niet meer kunnen lopen enz), ze wil dan continu op de WC zitten en als ze dan zit wil ze er weer vanaf. Ik heb gisteren een strijd met haar gehad en ze heeft echt MEGAhard zitten huilen op de WC, ik vond dat ze echt moest poepen. Na een kwartier kwam er dan ook echt een poep en had ik een hele trotse dochter. Ik beloof haar na elke poep op de WC of potje een kadootje, maar om nou te zeggen dat ze hierdoor gemotiveerd raakt...niet echt. Verder kan je met voeding een hoop doen om de ontlasting zacht te houden, Kiwi's roosvicee Laxo, veel drinken, pruimen, volkoren brood etc etc. Maar ik denk dat het grootste probleem is het niet durven los laten. Jenthe heeft het al eens langer dan een week opgehouden. Ik kreeg ook vaak het advies om van gewone normale zeep een zetpil te maken, hierdoor zouden ze direct aandrang moeten krijgen, zelf heb ik dit nog nooit gedaan maar als je echt wil dat hij gaat poepen zou dit ook een optie kunnen zijn. Succes ermee!!
pi_47923555
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:34 schreef Jepali het volgende:
Ik kreeg ook vaak het advies om van gewone normale zeep een zetpil te maken, hierdoor zouden ze direct aandrang moeten krijgen, zelf heb ik dit nog nooit gedaan maar als je echt wil dat hij gaat poepen zou dit ook een optie kunnen zijn. Succes ermee!!
Heb ik ook gehoord en wel geprobeerd en inderdaad er kwam wat uit: de zetpil van zeep
  maandag 2 april 2007 @ 14:03:58 #25
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47924341
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:59 schreef Beul het volgende:

[..]

Je hebt ook mensen die zich vanalles aan laten praten.....
En nee, niet iedereen is hetzelfde als onze dochter, gelukkig maar. Maar als de betreffende arts het zo letterlijk tegen ons zegt in het ZH, hecht ik daar in dit geval iets meer waarde aan.
prima toch dat jij daar meer waarde aan hecht.

ik gaf alleen een optie wat zou kunnen, zei niet dat dat zo was en altijd zo is.
  maandag 2 april 2007 @ 21:30:55 #26
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_47941592
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:26 schreef hierissiedan het volgende:
Is er ooit wat naars gebeurt op het toilet?? Maak het anders daar vrolijk en gemakkelijk voor hem, speeltje erbij, de farorite knuffel die het voordoet en daarna meegaat met hem. Mijn advies, maak het leuk op het toilet!
D. Duckje erbij. Ohnee. .. is pas twee

@ TS: Misschien doet het poepen pijn? Keertje wondje gehad, door keuteltjes? Hij heeft er het geduld niet voor? Ik zou idd eens verder informeren, dit werkt tegen de sfeer in huis. En voordat hij straks ook nog plasangst ontwikkelt...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:54:44 #27
112879 MarkDeMagiër
pi_47961772
quote:
Op maandag 2 april 2007 21:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

D. Duckje erbij. Ohnee. .. is pas twee

@ TS: Misschien doet het poepen pijn? Keertje wondje gehad, door keuteltjes? Hij heeft er het geduld niet voor? Ik zou idd eens verder informeren, dit werkt tegen de sfeer in huis. En voordat hij straks ook nog plasangst ontwikkelt...
Plassen is hij altijd heel erg trots op, staat ie echt met zo'n mannig bekkie te kijken. handje in de rug en piemeltje vooruit. als eene cht man dus.

Hij heefte cht nog nooit wondjes gehad daar. Gelukkig heeft ie gisteren weer gepoept, maar inderdaad, wegduwen en papa/mama weg roepen. zielig wel
  woensdag 4 april 2007 @ 09:35:28 #28
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47994549
Noa heeft er nu ook last van, duidelijk verstopping en 'billetjes pijn' ... wat zielig is dat zeg. Ze durft ook niet meer te poepen nu, 'hoeffe niet poepen' maar hopelijk gaat ze het toch wel doen, is niet de bedoeling dat het nog erger wordt! Ik heb er vaseline op gesmeerd, hopelijk helpt dat een beetje.
pi_48031247
Hoi, ik ben eerstejaars pabo studente, en ik leerde dit op school....misschien heb je hier wat aan??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Anale_fase
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
pi_48031776
dat zal zeker bijdragen saskiia.
  donderdag 5 april 2007 @ 09:10:13 #31
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48032041
Saskiia, het gaat hier om verstopping en pijn bij het poepen, en daardoor poep ophouden. Heeft mijns inziens helemaal niets met 'de anale fase' (die er vast wel is bij sommige kinderen) te maken.
pi_48032402
Okee! Nouja ik was het tegengekomen in mijn boeken en ik dacht , wie weet!
Ik heb overigens ook niet veel verstand van kleintjes en hun probleempjes hihi!
Succes ermee!!
"After a stressful day, let your worries float away. An easy way to cope....is to grab a bar of soap. Or even a bubble bar, and your problems will drift far. So, when seeking peace and hush, whizz down to your local Lush =)"
  donderdag 5 april 2007 @ 11:35:27 #33
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48036164
Geeft helemaal niets hoor, wel lief dat je mee probeerde te denken ... Hopelijk is bij de kindjes waar jij straks les aan gaat geven de 'anale fase' ondertussen weer over...
  donderdag 5 april 2007 @ 17:04:14 #34
167723 sanni
Acima de seu
pi_48048546
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Hallo allemaal,

Alvast bedankt!
Nee niet mee gemaakt maar zou het helpen door zelf een 'poep' gezicht te trekken zodat de behoefte bij hem wel komt? Of kijkt hij je alleen maar aan met een blik van: " wat doe jij nou? "
  donderdag 5 april 2007 @ 17:05:22 #35
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_48048584
Proberen het poep er handmatig uit te halen?
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_48081992
hahah ik geef nu les aan groep 7/8, dan zal die zeker wel over moeten zijn haha!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')