Bezoekje aan de huisarts misschien.quote:Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn zoontje Milan van 2 wil niet poepen. Niet in zijn luier, niet op de pot, nergens. Ja, na 5 dagen ophouden is de enige plek waar hij, bij gods gratie, gaat, is in bad.
Nodeloos te vertellen dat hij er sjachrijnig van wordt en wij dus ook.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand tips waardoor eea wellicht makkelijker gaat voor het kereltje?
Alvast bedankt!
Ja, zijn we al geweest, en die schreef hem wat voor. de fles is nu bijna op en er is gewoon geen verbetering. Tis ook niet iets medisch, maar gewoon eigenwijzigheid dat ie niet gaat. hij weigert het gewoon pertinent.quote:Op maandag 2 april 2007 11:16 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Bezoekje aan de huisarts misschien.![]()
de roosvice lacto waar robrooney het ook over hatquote:Op maandag 2 april 2007 11:27 schreef _evenstar_ het volgende:
mark er is roosviceee waar je "makkelijker" van kan poepen. misschien dat geven?
Heeft er helemaal niks mee te maken.quote:Op maandag 2 april 2007 11:29 schreef Martineke het volgende:
snoepje beloven als hij gepoept heeft? of misschien zelfs een cadeautje. of een ander beloningssysteem?
niet teveel aandacht aan geven, het is ook een machtsmiddel van die kleintjes lees ik net op de serviceapotheek (het kan een machtsmiddel zijn). en daar lijkt het wel verdacht veel op als hij zo eigenwijs aan het doen is.
De situatie is nog steeds hetzelfde...(hij is nu 2 jaar).quote:Op zaterdag 2 september 2006 10:58 schreef lily het volgende:
Mijn zoontje (19 mnd) had een vreselijk moeilijke stoelgang maandenlang. Niks hielp. Hij ging dan ook steeds slechter eten en poepte hooguit 1 keer per 2 weken waardoor de ontlasting zo hard en groot was dat het wel bevallingen leken.
Veel pijn en schreeuwen erbij. Echt verschrikkelijk zielig.
Ik ben ook een keer ´s avonds laat naar de huisartsenpost geweest omdat hij het uitgilde van de pijn. Hij kreeg dan een klein klysma met microlax maar zelfs dat hielp toen niet meer...
Hij hield de ontlasting ook steeds tegen juist omdat het zo´n pijn deed.
Zo blijft het een vicieuze cirkel.
Uiteindelijk kregen wij ook Movicolon junior voorgeschreven.
En het heeft geholpen![]()
Na een maand of 3 is de angst voor het poepen afgenomen en ben ik ermee gestopt. Heel af en toe geef ik hem nog een zakje zodra ik zie dat er weer wat problemen zijn maar godzijdank geen obstipatie en gegil/pijn meer...
dat KAN er wel degelijk mee te maken hebben.quote:
Je hebt ook mensen die zich vanalles aan laten praten.....quote:
Mijn moeder masseerde mijn billen wel, alleen dat hielp helaas niet.quote:Op maandag 2 april 2007 12:19 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Tis ook onwijs zielig voor hem. Heb ook best medelijden met hem.
Als hij dan echt nodig moet, gaat ie drentelen en zitten en staan enz. op een gegeven moment kan hij het niet meer houden en dan gaat ie wel, met veel geschreeuw. Ik heb nog nooit bloed op zijn drol gezien, gelukkig.
Heb van mijn moeder gehoord dat ik het ook had toen ik klein was, jammer dat je bij je kind zo'n spiegel voorgehouden krijgt. verdomde koppigheid. hij lijkt op zijn vader dus. kan mezelf hartelijk bedanken.
Gelukkig is het bij mij allemaal goed gekomen, maar ja, dat heeft ook een tijd geduurd. Hoopte dat iemand zo'n oude boerenwijsheid had (die ik dus niet ken) van: zet hem een minuut in lauw water, of masseer zijn buikje...
Dat doet David (zoontje van 2) ook af en toe. Hij zit het daar dan met veel moeite gewoon op te houden.quote:Op maandag 2 april 2007 12:36 schreef Syrena het volgende:
Ik verstopte me altijd als ik moest poepen, onder de tafel of ver weg in een hoekje.
Heb ik ook gehoord en wel geprobeerd en inderdaad er kwam wat uit: de zetpil van zeepquote:Op maandag 2 april 2007 13:34 schreef Jepali het volgende:
Ik kreeg ook vaak het advies om van gewone normale zeep een zetpil te maken, hierdoor zouden ze direct aandrang moeten krijgen, zelf heb ik dit nog nooit gedaan maar als je echt wil dat hij gaat poepen zou dit ook een optie kunnen zijn. Succes ermee!!
prima toch dat jij daar meer waarde aan hecht.quote:Op maandag 2 april 2007 11:59 schreef Beul het volgende:
[..]
Je hebt ook mensen die zich vanalles aan laten praten.....
En nee, niet iedereen is hetzelfde als onze dochter, gelukkig maar. Maar als de betreffende arts het zo letterlijk tegen ons zegt in het ZH, hecht ik daar in dit geval iets meer waarde aan.
quote:Op maandag 2 april 2007 11:26 schreef hierissiedan het volgende:
Is er ooit wat naars gebeurt op het toilet?? Maak het anders daar vrolijk en gemakkelijk voor hem, speeltje erbij, de farorite knuffel die het voordoet en daarna meegaat met hem. Mijn advies, maak het leuk op het toilet!
Plassen is hij altijd heel erg trots op, staat ie echt met zo'n mannig bekkie te kijken. handje in de rug en piemeltje vooruit. als eene cht man dus.quote:Op maandag 2 april 2007 21:30 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]D. Duckje erbij. Ohnee. .. is pas twee
![]()
@ TS: Misschien doet het poepen pijn? Keertje wondje gehad, door keuteltjes? Hij heeft er het geduld niet voor? Ik zou idd eens verder informeren, dit werkt tegen de sfeer in huis. En voordat hij straks ook nog plasangst ontwikkelt...
Nee niet mee gemaakt maar zou het helpen door zelf een 'poep' gezicht te trekken zodat de behoefte bij hem wel komt? Of kijkt hij je alleen maar aan met een blik van: " wat doe jij nou? "quote:Op maandag 2 april 2007 11:15 schreef MarkDeMagiër het volgende:
Hallo allemaal,
Mijn zoontje Milan van 2 wil niet poepen. Niet in zijn luier, niet op de pot, nergens. Ja, na 5 dagen ophouden is de enige plek waar hij, bij gods gratie, gaat, is in bad.
Nodeloos te vertellen dat hij er sjachrijnig van wordt en wij dus ook.
Kent iemand dit probleem en heeft iemand tips waardoor eea wellicht makkelijker gaat voor het kereltje?
Alvast bedankt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |