abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47910149
weheej,
We kunnen hier een centraal marathon loop topic van maken. Maar eigenlijk maakte ik dit topic voor een vraagje aan de harlopers hier.

Ik ben een 18 jarige jongen die gewoon gemiddeld/ietsje boven gemiddeld sportief is. Ik ren nu al een aantal maanden en als ik ren ren ik 2/3 keer per week voor ongveer 1 tot 1,5 uur. Ik hou wel van een uitdagingkje.
(ik ben 1,87 en 81 Kg voor zover het relevant is).

nou dit is natuurlijk geen profiel op een dating site dus wat ik probeer te vragen is:

Zou ik als ik nou heel fanatiek begin te trainen zou ik dan de marathon van rotterdam uit kunnen lopen binnen een ok tijd (tussen de 3 en 4 uur).
Als iedereen nou zegt nee,dan ga ik trainen voor de marathon van leiden. Maar ik doe liever die van rotterdam.

Oftwel wat denk je?
(ik onderschat het niet en weet dat ik zoiezo "dood" ga maar, dat heeft ook wel weer wat voor een keertje.)
Merci bien,
borritos
  Trouwste user 2022 zondag 1 april 2007 @ 23:33:13 #2
7889 tong80
Spleenheup
pi_47910466
Vriend van me loopt iedere dag. Is 46 en loopt ieder jaar de Roterdam Marathon rond de 3 uur. Je lijkt me een spotief type dus ga de uitdaging aan zou ik zeggen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_47910699
dus daarmee bedoel je die van rotterdam?
ow sjiet sorry ik zie dat ik ook de datums vergeten ben:
Marathon van rotterdam 16 april (2 weken om te trainen)
Marathon van leiden Juni (oftwel 2,5 maanden om te trainen)
Maar bedankt voor de aanmoediging, eigenlijk vindt ik van mezelf dat ik die ook maar moet kunnen (rotterdam) ik ben toch geen mietje
Wie weet tips van mensen die zelf marathons gelopen hebben hoe zwaar het is en of het te doen is in 2 weken (trainen)?
  Trouwste user 2022 zondag 1 april 2007 @ 23:41:39 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_47910788
Is dat alweer over twee weken.Wel de leukste marathon om te lopen. Als je ook maar een beetje denkt het aan te kunnen zou ik het doen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zondag 1 april 2007 @ 23:42:08 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_47910806
Maar als je net begonnen bent om te traienen zou ik het afraden.

pi_47911744
Ik denk het wel maar ik weet het niet
Wel rennen maar niet uitrennen is trouwens geen optie daar ben ik ietsje te principieel voor. Dan loop ik me nog liever knock. Maar zoals je zei Rotterdam is inderdaad een heel stuk leuker en zou toch ook wel de kick van het uitlopen nog groter maken (met korte voor bereiding en prut)

pi_47911923
Hangt ook af van hoeveel kilometer je in je 1 a anderhalf uur loopt he. Ik zou in ieder geval zeggen dat je het kunt proberen als je een goeie conditie hebt en al aardig loopt. Maar tussen de 3 en 4 uur? Dat lijkt me hoog gegrepen.
pi_47912201
Ik schat zo tussen de 15 en 20 kilometer. Maar ik heb zou het eigenlijk niet weten want ik moet nog eens een stappeteller regelen (ik weet het ) .
Maar de 3 en 4 uur zet ik alleen zodat ik mezelf een beetje "peper in de reet" kan stoppen, realistisch gezien zal ik misschien eerder tussen de 4 en 5 zitten.
Maar zoals ik het nu hoor is de marathon van Rotterdam helemaal niet te hoog gegrepen?
Ik zal volgende week definitief beslissen of ik hem ga lopen.
Niemand weet toevallig de sluitingsdatum van inschrijving want ik kan het nergens vinden op hun site.

pi_47912398
Is toch niks aan als je compleet dood in de achterhoede loopt en daarna weken met blessures zit? Lijkt me gezonder om nog even te trainen. Dan heb je nog meer voorpret ook. Zoek een leuk schema op (myasics.nl) en ga lekker oefenen.
Trust me, I know what I'm doing.
  maandag 2 april 2007 @ 09:48:42 #10
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47916601
Hey!

Hier zitten veel lotgenoten: Centraal topic voor amateurhardlopers, deel 13

Als je niet weet hoeveel je loopt, kun je met Google Earth, Map24 etc zo laten uitrekenen hoeveel je loopt. Misschien dat een hartslagmeter om bij de volgende keer ook wat info kan geven, loop je helemaal op je max bijvoorbeeld...
pi_47936431
bedankt voor die tip pfaf dat is echt handig,
Ik heb nou ook maar besloten dat ik die in juni loop want, ik dacht dat ik net iets minder dan 20 liep maar het blijkt na jou tip dat het maar tussen de 13 en 14 is .
Maar ok anders kan deze wel dicht als je liever hebt dat er in dat topic over harlopen wordt gepraat.
  donderdag 12 april 2007 @ 23:58:59 #12
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_48276212
Ik ben ook begonnen met hardlopen. dinsdag rustig begonnen met 5 km in 32 minuten. denk morgen weer 5 km lopen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')