abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 april 2007 @ 10:20:05 #76
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_47954410
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:08 schreef ImmovableMind het volgende:
Halsema heeft als enige in de politiek het vermogen, mij het bloed onder de nagels vandaan te halen. Ze schreeuwt haar mening schaamteloos van de daken. Steun aan Hamas is niet alleen erg kortzichtig maar ook nog eens vreselijk naïef. Met sommige mensen in deze wereld is simpelweg niet te praten over vrede. Hun doelen zijn gebaseerd op religieuze waanbeelden en de vernietiging van de staat Israel wordt er (bij het overgrote deel van de bevolking) met de paplepel ingeramd.
Misschien komt je bloed onder nagels weer terug als je even kijkt wat ze echt gezegd heeft en wat ze schrijft. In Buitenhof zei ze in ieder geval NIET dat ze Hams steunt maar dat je met de regering van eenheid MOET praten om verder te komen. Dat is toch wat anders dan Hamas steunen.

Overigens ga je ook in geheel voorbij aan de dagelijkse praktijk dat Israel Palestina vernietigd. Maar dat is natuurlijk niet erg want "we" hebben nu eenmaal een Joods-Christelijke traditie en dan mag je andere gelovigen dus best uit hun land zetten en onderdrukken.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_47954557
Speciaal voor de liefhebbers hier: http://www.elsevier.nl/op(...)nr/146145/index.html
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_47955560
Wat is dat toch altijd met dat principieel gedoe als het om terroristische groepen gaat. Praten biedt altijd een deel van de oplossing, omdat het inzicht in problemen verschaft. Een simpel "Beste meneren, wat zit jullie dwars?" kan daarvoor al afdoende zijn.

Wanneer je jezelf tot de meest beschaafde van twee groepen rekent, moet je altijd laten zien dat een oplossing wil nastreven door te praten, met wie dan ook.
  dinsdag 3 april 2007 @ 11:11:55 #79
3542 Gia
User under construction
pi_47955805
quote:
Op zondag 1 april 2007 14:55 schreef PJORourke het volgende:
Hamas is een antisemitische, fundamentalistische organisatie die er niet op uit is thee te drinken met grachtengordelleeghoofden, maar het liefst joden wilt uitroeien.
Haha, ja, laten we Cohen sturen! Die heeft ervaring met theedrinken!
pi_47958812
pi_47959043
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 11:05 schreef Intxaurraga het volgende:
"Beste meneren, wat zit jullie dwars?"
Antwoord Hamas:

Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 3 april 2007 @ 13:57:27 #82
122170 ImmovableMind
Beat your mind
pi_47961878
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:20 schreef Ooster het volgende:

[..]

Misschien komt je bloed onder nagels weer terug als je even kijkt wat ze echt gezegd heeft en wat ze schrijft. In Buitenhof zei ze in ieder geval NIET dat ze Hams steunt maar dat je met de regering van eenheid MOET praten om verder te komen. Dat is toch wat anders dan Hamas steunen.

Overigens ga je ook in geheel voorbij aan de dagelijkse praktijk dat Israel Palestina vernietigd. Maar dat is natuurlijk niet erg want "we" hebben nu eenmaal een Joods-Christelijke traditie en dan mag je andere gelovigen dus best uit hun land zetten en onderdrukken.
Het ging mij meer om Halsema in het algemeen, maar je maakt een goed punt. Heb het stuk inderdaad verkeerd gelezen.

Dat Israel Palestina vernietigd is even erg als de praktijken van Hamas. Ik ben dan ook van mening dat we ook goed moeten nadenken over onze betrekkingen met Israel en onze houding jegens deze staat. Die Joods-Christelijke traditie kan me gestolen worden.
Wie met niets tevreden is, bezit alles.
pi_47962273
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 13:57 schreef ImmovableMind het volgende:

[..]

Dat Israel Palestina vernietigd is even erg als de praktijken van Hamas. Ik ben dan ook van mening dat we ook goed moeten nadenken over onze betrekkingen met Israel en onze houding jegens deze staat. Die Joods-Christelijke traditie kan me gestolen worden.
Wat is dat voor een Bull.
Dat is precies wat de Hamas ons wil laten geloven.

Wie is er zonder dat de Hamas ok maar 1 stroobreed moest toegeven uit Gaza weggetrokken?

Waar werken al die Palestijnen ?

Wie verklaarde Israel metteen na haar ontstaan de oorlog ?
Wie zei 1 dag voor de UNO afstemming " we will never accept a jewish state on moslim territory and will fight them untill our last drop of blood"

Wat haden de Palestijnen nu gehad , als Arafat op het aanbod van Barak Ja in plaats van Nee had gezegd in Camp David? .
pi_47962440
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:08 schreef CANARIS het volgende:
Wie zei 1 dag voor de UNO afstemming " we will never accept a jewish state on moslim territory and will fight them untill our last drop of blood"
Dat zal wel een Engelsman geweest zijn, hè.
pi_47962656
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zal wel een Engelsman geweest zijn, hè.
Lingua franca
pi_47962863
Really? Maar op dit Nederlandse forum is het toch niet zo'n probleem er "We zullen nooit een joodse staat op islamitisch grondgebied acceperen en we zullen ze tot het eind bestrijden" of iets dergelijks van te maken, ook al is CANARIS een buitenlander?
pi_47962954
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef Monidique het volgende:
Really?
pi_47963080
Maar wie zei het eigenlijk?
pi_47963422
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:28 schreef Monidique het volgende:
Maar wie zei het eigenlijk?
de oom van arafat , de mufty van Jerusalem
pi_47963505
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:36 schreef CANARIS het volgende:

[..]

de oom van arafat , de mufty van Jerusalem
Interessant, waar kan ik dat citaat lezen, want ik vind 'm nergens. Op internet, althans. Misschien staat het in een boek, dat kan ook.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:46:58 #91
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_47963841
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 10:20 schreef Ooster het volgende:

Overigens ga je ook in geheel voorbij aan de dagelijkse praktijk dat Israel Palestina vernietigd.
Er is geen Palestina.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:51:31 #92
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47964040
*dingdingding*
Hallo, links en rechts! Mag ik even de aandacht?

Volgens mij willen we allemaal een paar dingen bereiken:
1. Dat er zo min mogelijk mensen in Israel en Palestina om het leven komen door geweld
2. Dat de haat tussen Israeli's en Palestijnen ophoudt

Kunnen we niet een keer gewoon pragmatisch zijn in plaats van met ons kopje tegen de muur te blijven bonken en onszelf te blijven herhalen?

Als met Hamas praten werkt, dan ben ik voor. Als het het tegengestelde effect heeft, dan ben ik tegen.

Mag ik nu eens argumenten horen waarom het wel zou werken of waarom het niet zou werken, in plaats van de ja-maar-hun-zijn-zus-maar-hun-deden-zo-argumenten?

Graag.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:52:39 #93
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47964093
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er is geen Palestina.
Zolang Palestina zich Palestina vindt, is er een Palestina, hoor je? Dat geldt ook voor Armenië en Koerdistan.
pi_47964173
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Zolang Palestina zich Palestina vindt, is er een Palestina, hoor je? Dat geldt ook voor Armenië en Koerdistan.
Och ja, je zou verwachten dat als er een Palestijnse Autoriteit is, die erkend wordt door Israël, de Verenigde Staten, de Verenigde Naties, Europa, de Arabische wereld en vrijwel de rest van de planeet, dat er toch wel iets zou moeten zijn als 'Palestina'.
  dinsdag 3 april 2007 @ 14:56:23 #95
130955 Floripas
Blast from the past
pi_47964267
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:56 schreef Floripas het volgende:
Heb je al argumenten waarom het werkt, m?
Welnee.
  † In Memoriam † dinsdag 3 april 2007 @ 15:03:32 #97
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_47964527
Gaat niet werken omdat Hamas als doel de vernietiging van de Staat Israel heeft.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_47964649
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:52 schreef Floripas het volgende:

[..]

Aha, dus er is ook een Groot Europees Keizerrijk?
pi_47964719
Hey, dit wist ik trouwens niet (gevonden terwijl ik op zoek was naar die uitspraken vd Mufti):
quote:
Once the British arrived in Baghdad, the mufti sought refuge in neighboring Persia. Shah Reza Pahlavi, a nationalist general who seized power in 1925, was such a fan of Hitler's theories of racial supremacy that he renamed his own country "Iran" shortly after Hitler's rise to power. (Iran means "Aryan" in Persian.)
pi_47964771
De pro-Duitse koers van de sjah was ook een van de redenen waarom Groot-Brittanië en Amerika Iran bezetten tijdens de Tweede Wereldoorlog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')